xDuoo XD-05 plus



xDuoo XD-05 plus

Indlægaf CHIbsen » 20. okt 2019, 19:10

Steven fra xtenik sendte en xDuoo XD-05 plus til afprøvning.
XD-05.jpg
XD-05.jpg (213.7 KiB) Vist 7393 gange

En lidt pudseløjerlig størrelse. Den gør mange ting godt, men jeg har lidt svært ved at gennemskue hvem der vil bruge sådan en her.
Den er flytbar og har masser an batterilevetid. Men hvem har lommer der er store nok til at have den med?
MĂĄske hvis man tog toget til/fra arbejde.
Jeg har indtil videre brugt den under madlavning, hvor den ligger på bordet og med 3m kabel på AKG K240 sextet'erne så når jeg det meste rundt i køkkenet. Virker rigtig fint.
Så har jeg brugt mens jeg grillede, mens jeg vaskede cykel og mens jeg gik en tur. Men det krævede jeg var iført en aflagt cykeljakke, så jeg kunne have den i en af de tre store lommer bag på jakken (med X10T'eren som player). Lyder fint og lækkert, men man glemmer ikke lige, at den er med i lommen.
Og den er brølstærk. Kan uden problemer driver sextet'erne. Samtidig spiller den også fint sammen med mine Verisonix. Den er faktisk på min top 3 over den afspille, der har gjort det bedst med mine store Verisonix. Så den er bestemt godkendt på det område.
Den spiller med flere detaljer end xDuoo XP-2, som jeg så tilgengæld synes lyder mere hyggelig. Og XP-2 er væsentlig mere gåtur egnet.
På grund af størrelsen kommer den nemt til at skulle konkurrere med Aune X1s, og prisen er vel ungefähr den samme. Jeg har ikke lavet en sammenligning, men jeg tror X1s'er vil løbe med sejren i sådan en kappestrid.
Der er knapper til input, filter, src, input, boost, bass og gain. Har som sagt mest brugt den sammen med X10Tii'eren via coax.
Der er 4 filter at vælge imellem. Jeg er i tvivl om jeg kan høre forskel. Det samme med boost. Hvis der er forskel er den minimal. Bass giver et lille løft i bassen. Men det er ikke meget. For mig er det et plus, da jeg så faktisk bruger bass boost det engang imellem. Gain virke ganske fornuftigt. max gain til K240 600 ohm, og min gain til Final audio design Heaven VII iem.
xDuoo har tilføjet muligheden for at skifte opamp i den. Så indenfor nær fremtid skal jeg have gennemskuet hvordan den skilles ad, og så skal jeg have min burson opamp ind i den. Bliver spændende.
Pachanko Constellation Miniâ–şViolectric DHA V590â–şSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: xDuoo XD-05 plus

Indlægaf CHIbsen » 10. nov 2019, 21:17

P2 Guldkoncert. Karl Bøhm i Dresden. Lyder faktisk rigtig fornuftigt med Beyerdynamic DT770 sat efter xduoo'en. Nogen gange bliver man overrasket.

Tapatalk
Pachanko Constellation Miniâ–şViolectric DHA V590â–şSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: xDuoo XD-05 plus

Indlægaf CHIbsen » 21. nov 2019, 22:41

Havde lige sat næsen op efter at jeg ville skifte opamp i XD-05'eren. Men det kræver en af de helt små torx skruetrækker. Sådan en er ikke lige en del af mit arsenal. Damn.
xd05torx.jpg
xd05torx.jpg (53.98 KiB) Vist 7109 gange
Pachanko Constellation Miniâ–şViolectric DHA V590â–şSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: xDuoo XD-05 plus

Indlægaf telum » 21. nov 2019, 23:10

hvis du har en lille umbrakkonøgle kan du måske være heldig at den virker, den anden vejl rundt kan i hvert fald lade sig gøre :)
telum

Brugeravatar
Ridder af Hoved-fi
 
Indlæg: 1727
Tilmeldt: 12. apr 2011, 12:32
Geografisk sted: Dronninglund

Re: xDuoo XD-05 plus

Indlægaf Claus-DK » 21. nov 2019, 23:26

sĂĄdan en har jeg
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: xDuoo XD-05 plus

Indlægaf CHIbsen » 22. nov 2019, 18:44

Takker for de gode ideer :-) jeg har prøvet både med umbrako og flad kærv, det spiller ikke rigtig. Så har spurgt Steven fra xtenik hvad størrelsen er, så jeg ikke behøver investere i et helt sæt.
Pachanko Constellation Miniâ–şViolectric DHA V590â–şSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: xDuoo XD-05 plus

Indlægaf edge » 22. nov 2019, 21:10

Ellers er der jo altid T Hansen, fint sæt til 80 kr til elektronik. Og der er jo en i min fødeby ved jeg. ;-)

https://www.thansen.dk/vaerktoj/haandvaerktoj/skruetraekkere/praecisions-skruetraekkersaet-36-dele/n313479617/pn-242310713/
Husk! det er musikken der bærer det!
Kander: Audio Technica ATH-AD700X - AKG Q701 - Beyerdynamic T70 - Beyerdynamic DT 990 PRO - Hoved-grej No1 - (Vintage) Pioneer Monitor 10. Grej: S.M.S.L AD18.
edge

Brugeravatar
 
Indlæg: 64
Tilmeldt: 14. jul 2011, 19:20
Geografisk sted: Viborg

Re: xDuoo XD-05 plus

Indlægaf CHIbsen » 23. nov 2019, 00:42

Ikke nogen dum ide. Tak for linket.

Tapatalk
Pachanko Constellation Miniâ–şViolectric DHA V590â–şSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: xDuoo XD-05 plus

Indlægaf CHIbsen » 25. nov 2019, 18:34

edge skrev:Ellers er der jo altid T Hansen, fint sæt til 80 kr til elektronik. Og der er jo en i min fødeby ved jeg. ;-)


SĂĄ er jeg i business thumbs

xd05opamp.jpg
xd05opamp.jpg (94.58 KiB) Vist 6950 gange
Pachanko Constellation Miniâ–şViolectric DHA V590â–şSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: xDuoo XD-05 plus

Indlægaf CHIbsen » 25. nov 2019, 19:01

For filan det skulle jeg have gjort for længe siden. Startede med en muse02. Godt. Så kom der en Burson V5i opamp i den. Lækkert. Begge opamp gør det noget bedre en originalen. Den der flade halv irriterende mellemtone er nu pist forsvundet. Før lyttede jeg mest med bass boost aktiviveret. Det fik da lidt liv i musikken. Nu driver den mine AKG K141 600 ohms så det er en fryd. (K141'eren er ikke slet så ringe når den bliver konverteret fra on-ear til over-ear). K141 er lidt svære at sparke liv i. Xduoo XP-2'eren kan til nød bruges, men XD-05ii har fuld magt over dem.
Jamen da... thumbs
Pachanko Constellation Miniâ–şViolectric DHA V590â–şSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: xDuoo XD-05 plus

Indlægaf CHIbsen » 25. nov 2019, 19:05

Musikken er Dianna Krall med P30 lite som kilde over USB. foobar som afspiller.
Billede
Pachanko Constellation Miniâ–şViolectric DHA V590â–şSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: xDuoo XD-05 plus

Indlægaf CHIbsen » 9. dec 2019, 21:58

For mig har det hjulpet ganske betragtligt at skifte opamp i XD-05'eren. Så meget at jeg synes det giver mening at prøve at sammenligne med Aune X1s (10th gen).
Musikken bliver leveret af min huawei P30 lite via USB og bliver gengivet af et sæt Beyerdynamic DT770 250 ohm.
Begge er 2 udemærkede afspillere til en billig penge. Aune gengiver med med en større rumlig gengivelse, der evner at brede musikken ud til siderne. XD-05'eren er mere direkte i lyden men med bedre transienter eller knipse-faktor. Cara Dillon "Spencer the rover" fra Hill of Thieves synes jeg fungerer bedst med XD-05'eren. Stemme har lidt mere wow-faktor på X1s'eren, men bassen cykler derud af dejlig markant med xDuoo'en, så nummeret får en friskhed over sig.
Billede
Tilgengæld er et nummer som Peter Belli der synger "Den dejligst morgen" fra Når timerne bliver små mere nuanceret via Aune. xDuoo'ens gengivelse bliver meget bastant og helt oppe i hovedet på en.
Både Aune og xDuoo synes jeg mangler noget dybde og overblik i forhold til hvad man får hvis man er villig til at spendere et noget større beløb. Men lyden er nu fin fra de her små fætrer.
Queens "Another one bites the dust" fra The Game er et andet nummer som ligger godt til xDuoo'en. basgengivelsen fra DT770'erne bliver holdt i stram snor af XD-05'eren. Og Brian May's guitar der kommer ind lidt efter 1 min står mere skarpt, og man kan lidt tydeligere høre hvilke effekt han bruger på guitaren. xDuoo'en har masser af power til Beyerdynamic'erne. Jeg lytter via lav gain og volumen er på kl 12.
Billede
Jeg havde tænkt at der skulle være 4 numre på listen, men jeg kunne ikke holde fokus på musikken/nummeret da jeg begyndte at kede mig. Og det gælder både for Aune og xDuoo.
klassisk guitar musik med Los Romeros -ellers en plade jeg normalt synes lyder lækkert.
Billede
Pachanko Constellation Miniâ–şViolectric DHA V590â–şSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: xDuoo XD-05 plus

Indlægaf Claus-DK » 9. dec 2019, 22:03

CHIbsen skrev:Jeg havde tænkt at der skulle være 4 numre på listen, men jeg kunne ikke holde fokus på musikken/nummeret da jeg begyndte at kede mig. Og det gælder både for Aune og xDuoo.
klassisk guitar musik med Los Romeros -ellers en plade jeg normalt synes lyder lækkert.
Billede


Du er ved at blive en kræsen mand..... rulle2 rulle2 rulle2
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: xDuoo XD-05 plus

Indlægaf CHIbsen » 9. dec 2019, 22:06

Claus-DK skrev:Du er ved at blive en kræsen mand..... rulle2 rulle2 rulle2


:-) rulle4 :-)
Pachanko Constellation Miniâ–şViolectric DHA V590â–şSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern


Tilbage til DAC/Hovedtelefonforstærker

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 2 gæster