Intro til Shozy



Intro til Shozy

Indlægaf Claus-DK » 11. jan 2020, 18:01

Shozy er som de fleste andre producenter jeg har i min butik bosat i Hong Kong/Kina.

De er startet i 2014 som Cozoy hvor fokus var på afspillere i høj kvalitet, senere er der kommet Dac/Amp til telefoner med og en enkelt inear under samme brand(Hera).

Senere har de så tilføjet inears i en meget høj kvalitet til deres sortiment og lavet et nyt mærke Shozy.

De laver inears fra 700 til 7500, så der er en stor spredning på deres udvalg og fælles for dem alle er, at de ser flotte ud, er meget flot forarbejdet,håndbygget og spiller utroligt godt til prisen.

Jeg fandt dem under en af mine seancer på nettet hvor jeg søgte info om et andet mærke og tænkte "Det mærke må jeg lige undersøge nærmere" Jo længere jegg kom i min research, des mere imponeret blev jeg, det var ganske enkelt ikke muligt at finde et eneste sted der skrev noget knap så pænt om dem. Alle steder bliver de rost rost og atter rost og det er ikke bare for lyden det ene sted og finishen det andet, det er hele pakken anmelderene er vilde med.

Deres topmodel Pola 39 (som jeg sidder og lytter til lige nu) er på headphonia blevet kåret til årets IEM for dem der er knap så rige, at en inear til 7500 havner der er lidt underligt i min optik, jeg har jo altid holdt af billige ting som yder mere end deres prismærke antyder, men headphonia ser dem som et godt køb og de er i min verden en kilde til både viden og inspiration, for de er yderst seriøse og fedter ikke for nogen..

Jeg gik så i gang med at kontakte dem og det gik både hurtigt og let, deres marketings fyr hedder Lok og virker som en behagelig mand at lave forretninger med, normalt er jeg typen der bare skal lytte før jeg køber noget, men med alle de positive ting jeg havde set og læst, sprang jeg for en gangs skyld ud i det i blinde, bestilte endda et sæt af flagskibet Pola 39, nok mest fordi jeg selv ville have et sæt, men også til touren her på siden, så jeg kunne få flere meninger om produktet, da det er i en prisklasse jeg normalt ikke begår mig i, men jeg tog chancen og tog et sæt med, sammen med nogle af deres mere normalt prissatte inears..

Det var mellem jul og nytår og det er et dumt tidspunkt at handle på, med helligdage og dage hvor alt mere eller mindre står stille, så der har været en meget lang ventetid for at få det hjem i hytten, jeg har været ved at gå ud af mit gode skind,for jeg har været så spændt på at lytte til det flagskib, det skal siges at jeg normalt bliver ret skuffet når jeg lytter til dyre ting, jeg befinder mig nu engang bedst med grej, hvor jeg ikke græder hvis hunden æder det, samtidigt er det øvligt når ting til over 5000 ender i en skuffe og ikke bliver brugt..

Så på vej ud fra Netto, hvor swipboxen fra DHL er pakkede jeg kassen op, jeg ventede ikke til jeg sad i bilen, jeg var ved at dø af spænding og jeg blev ikke skuffet, kassen de kom i så lidt kedelig ud, brunt pap, men der var en kasse indenunder, som var utrolig lækker, overtrukket med blåt læder, det ser godt ud, inde i kassen var der udover nogle små juveler en lækker trææske med kablet i, kablet er et sålkaldt aftermarket kabel og i en meget høj kvalitet og er rigtigt lækkert udført, ikke bare et lidt billigt fabrikskabel, her er alle sejl sat for den gode oplevelse..

Ulempen ved inears der er flot forarbejdet er at de er glatte så naturligvis tabte jeg den ene og det lige ned mellem gearstangen og sædet i bilen og måtte kæmpe for at få den ud igen, men ud kom den og kablet blev monteret, jeg havde taget min Zerda med for ville ikke lige byde dem hovedtelefonudgangen på min telefon.

Lang historie kort, jeg er blæst af banen og har sjældent nydt en køretur mere en den jeg havde hjem..
Ofte når jeg lytter til fint grej er jeg mest sådan "er det det ??" jeg er lidt kynisk med sådan noget, men da jeg kom hjem smed jeg tøjet og dansede nøgen rundt på bordet i bare eufori...

Senere den dag sad jeg så og lyttede til de andre modeller og jeg er meget imponeret over hvor meget man får for sine penge med Shozy, jeg var ikke så tosset med den der hedder NEO, nok mest fordi den kom lige efter Pola og det er sq et utaknemmeligt job at have, næsten som at komme efter mig til en mundtlig eksamen, for jeg startede dagen med et 10 tal i skolen som den første der var inde.. rulle2 rulle2 rulle2

Alle som en er deres produkter bare lækre på alle mulige måder, de lyder godt de ser godt ud og de sælges af den bedste butik i landet, så det er en ren fest..

Jeg håber at i vil tage godt imod dem og købe en masse, i vil ikke blive skuffet, jeg vil endda tilbyde en måneds returret på dem også hvis de er taget i brug, som en ekstra service fordi jeg bare ælsker alle medlemmer på dette forum og fordi jeg ved at i vil knuselske dem..

Og ja jeg er helt oppe og køre over det her, hvis i var i tvivl om det ruller1 ruller1 ruller1

første billede er V33 pro
1695793433.jpg
1695793433.jpg (1.4 MiB) Vist 2012 gange


Næste model er Form 1.1 virkelig en super inear og yderst billig
74238380_2795866307112715_8865520700396404736_n.jpg
74238380_2795866307112715_8865520700396404736_n.jpg (238.85 KiB) Vist 2012 gange


Næste i Rækken er Neo CP en 3drivers IEM
DSC_9056 (1).jpg
DSC_9056 (1).jpg (4.5 MiB) Vist 2012 gange


Så kommer den der hedder Cozy Hera, som var deres første inear
8L9A0096 (1).jpg
8L9A0096 (1).jpg (2 MiB) Vist 2012 gange


Og somm rosinen i pølseenden og hvilken rosin POLA 39
DSC01187.JPG
DSC01187.JPG (14.33 MiB) Vist 2012 gange
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Tilbage til Shozy

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 0 gæster