Som det måske er blevet bemærket, så lytter jeg pt på brinkmann'en med Henriks Hifiman HE1000se. For et par uger siden kom jeg frem til den konklusion at Arya'erne og HE1000se'erne ikke var så forskellige. Men nu ligger Arya'erne inde på hylden i skabet. Det tog 3 minutter at konstatere, at jeg simpelthen mangler noget af musikken på Arya'erne i forhold til det HE1000se'erne levere. Hvor er foreksempel symfoniorkesterets stortromme blevet af??
Det er en af de helt store lektier i, at jeg skal være forsigtig med at lav for hurtige konklusioner. Når HE1000'erne bliver sat til det rigtige gode anlæg, så er de bare det meget bedre end Arya'erne. En forskel der for mig let retfærdiggøre merprisen
Og egentlig burde jeg jo godt have vidst det. For årsagen til at jeg investerede i Ideon dac, Feliks forstærker og Arya samtidig i efteråret var jo netop at jeg ikke kunne opnå nok ved kun at opgradere dele af mit setup. At hverken min Aune S6 eller min LA Audio/World Designs kombo kan forløse det potentiale, der er i Arya'erne. Så valget den gang var 1) enten gør jeg mig tilfreds med det jeg har, eller 2) så går jeg all-in på at opgradere det hele.
Jeg vil stadig stå ved min tidligere konklusion. Jeg mener ikke at jeg med Feliks kan retfærdiggøre en HE1000. Den får ikke nok ud af denne fine hovedtelefon med den som trækhest. Ligesom jeg ikke mener at mine gamle setup som en Aune S6 eller en World Designs kan retfærdiggøre en Arya. Ikke til det jeg sørger i musikken og den musik jeg lytter til.
Og når alt kommer til alt, så er det ikke mine konklusioner jeg vil dele med jer. Mine konklusioner er stærkt subjektive og gælder kun indtil jeg kommer på en ny. Men jeg vil gerne dele det sjov, der er med vores hobby. Man kan ikke læse sig til den gode musik oplevelse
, den skal høres
Lige nu sidder jeg og lytter til Michala Petri "Scandinavian Moods" via brinkmann dac ind i Simaudio 430HA og afsluttende med de imponerende Meze Empyrean. En plade jeg før har synes var lidt fjollet og mest har lyttet til fordi hun er dansker.
-det er faktisk en super lækker plade.