64 Audio u12t



64 Audio u12t

Indlægaf CHIbsen » 11. feb 2020, 20:56

u12t.jpg
u12t.jpg (223.14 KiB) Vist 2594 gange

Fik mulighed for at låne et sæt 64 Audio u12t af audiophile.dk/Henrik.

Kunne det være en opgradering til mine Arya? -nej, det bliver vist bare pjat. Men faktum er at de lyder så godt, så man godt kunne få tanken.

Startede med lytte til dem via den mægtige Simaudio 430HA, men er nu endt med Feliks'en. Hvilket også har givet mig mulighed for at prøve de 2 sæt apex moduler M15 og M20. Vældig fikst og gør en fin forskel. I første omgang endte jeg med at fortrække M15 med Simaudio'en. Men det er nu M20 der er tilbage i u12t'erne når jeg lytter Feliksen.
CEC -> Ideon -> Feliks -> u12t
Lige pt sidder der et Nordost Frey 2 mellem Ideon og Feliks. Det kommer der ikke til at gøre i al evighed da det også er lånt. Men et fint kabel det er det.

Efter besøget af brinckmann er der flere af mine CD'er der nu er "ødelagt"... (som i de-kommer-aldrig-til-at-lyde-så-godt-igen). Så jeg har midlertidgt skiftet pladeselskab. Jeg har fundet mine Telarc plader frem.

Billede

Billede

Billede

Lidt pudsigt med Jim Hall. Han har skruet så langt ned for guitarforstærkeren at man kan høre guitarens akustiske lyd, en elektrisk guitar vel at mærke, oveni den forstærkede lyd. De to lyde er mikset sammen i rummets akustik.
(Det er squtte sket for mig endnu, når jeg får tændt op for min Marshall...)

64 Audio u12t er for dem der vil have alle detaljer med. Men de skal serveres den gode optagelse.
Pachanko Constellation Miniâ–şViolectric DHA V590â–şSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: 64 Audio u12t

Indlægaf CHIbsen » 14. feb 2020, 20:56

Billede

Har siddet i gĂĄr og i dag og sammenlignet 64 Audio u12t med Hifiman HE1000se. Begge sat efter Feliksen. Der er ikke nogen af dem der ligefrem falder igennem... rulle4
u12t'erne giver en oplevelse helt tæt på musikken, mens HE1000se'erne lige træder et skridt væk og har det bedre overblik.
Jeg foretrækker bassen på Hifiman den er nemmere at overskue og se for sig. Mens u12t vinder i mellemtonen da den virker mere 3-dimensionel. Og så har u12t nok et lille nøk mere detaljer. Men om det er fordi man kommer helt tæt på musikken fremfor HE1000se'erne lide mere tilbagetrukne præsentation kan jeg ikke helt vurdere.
Det er selvfølgelig You are the sunshine of my life of Superstition jeg lytter til :-)
Til Stevie Wonder er Meze Empyrean vinderen, men så skal den sættes til Simaudio 430HA. Det er en mere helstøbt oplevelse der kan det hele, detaljer, god kontant bas, god rumlig præsentation og i det hele taget god at lytte til. De tre stemmer i starten på You are my sunshine står bedre præsenteret med Empyrean. Hvorimod de lidt kommer fra alle verdenshjørnerne med u12t'erne.
(men jeg er nok lidt mere forelsket i den kantede super detaljerede lyd fra u12t'erne...)
Pachanko Constellation Miniâ–şViolectric DHA V590â–şSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: 64 Audio u12t

Indlægaf CHIbsen » 14. feb 2020, 22:20

jeg ved faktisk ikke om jeg er mest imponeret over produktionen på denne Denon CD eller u12t'ernes evne til at gengive dem. Faktum er at det lyder forbasket godt. Ikke storslået og ikke lækkert. Bare utrolig livagtigt. Som at være der. Det er lige mig.
Billede
Pachanko Constellation Miniâ–şViolectric DHA V590â–şSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: 64 Audio u12t

Indlægaf CHIbsen » 17. feb 2020, 20:54

Lidt pudsigt sĂĄ lyder u12t pĂĄ Feliks'en mere a la Grado GS3000e pĂĄ Simaudio 430 end nĂĄr jeg lytter til u12t pĂĄ Simaudio.
Voldsom Vivaldi. Hvis vinter i de fire ĂĄrstider kan give associationer til heavy rock, sĂĄ kan denne her bestemt ogsĂĄ.
Billede
Pachanko Constellation Miniâ–şViolectric DHA V590â–şSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: 64 Audio u12t

Indlægaf CHIbsen » 21. feb 2020, 19:15

Scener fra Hoved-veien 1

Så lykkedes det mig at erhverve en af XRCD. Jeg har længe ønske at lytte til en. Jeg var igen på CD jagt i mine genbrugsbutikker, og da den lokale Danmission ville af med en til en 10'er så var det en let handel :-) Det er da en fornuftig pris, da en XRCD fra ny plejer at koste på den forkerte side af 300kr.

xrcd.jpeg
xrcd.jpeg (86.14 KiB) Vist 2391 gange


Kunstneren er så ikke en jeg plejer at lytte til. Det er faktisk første gang at jeg lytter til en plade med hende.

received_2592470567642858.jpeg
received_2592470567642858.jpeg (67.13 KiB) Vist 2391 gange


Christina Aquilera

Jeg blev ikke skuffet over produktionen, det er herlig lyd der kommer ud af u12t. Det er lidt ligesom at være vant til at sidde og se Inspektor Morse og så gå i biografen og se en 007 film. Og 64 Audio u12t'erne brillere når de får lov at gengive den gode plade. De blotlægger alt :-)

CEC -> Ideon -> Feliks -> u12t
Pachanko Constellation Miniâ–şViolectric DHA V590â–şSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern


Tilbage til Hovedtelefoner

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 13 gæster

cron