Shozy Pola 39



Shozy Pola 39

IndlĂŠgaf Mataugust » 1. mar 2020, 22:55

Jeg har haft tourbesĂžg af disse dejlige in ears.
De oser lang vÊk af kvalitet, og det er en rigtig lÊkker fornemmelse at holde dem i hÄnden. NÊsten som en fuldstÊndig glatpoleret terapi sten.
Kablet bliver jeg nok aldrig venner med. Det ser enormt godt ud, men det krÞller i mine hÊnder og det var et stort arbejde at udrede trÄdene hver gang jeg skulle sÊtte propperne i Þrerne.
Jeg havde store problemer med forseglingen, men fandt dog en position hvor jeg kunne holde lyden med en finger pÄ den hÞjre driver. Det skal der tages hÞjde for i det fÞlgende.
Jeg hentede dem direkte hos Meier, satte mig i bilen pÄ dtu og forbandt Pola 39 til min telefon. Selv med dÄrlig forsegling kunne jeg hÞre, at min Huawei P9 mate pro var for lidt til at drive disse in ears. SÄ jeg pillede dem fra og skyndte mig hjem til Slagelse.
Her prÞvede jeg fÞrst, at sÊtte telefonen til min Denon DA-10. Det blev klart bedre, men hold kÊft de skal bruge krÊfter. NÄr jeg lytter med mine Philips A5pro bruger jeg lavt gain og skruer op til ca. kl. 12. Med Pola 39 skulle jeg pÄ hÞjt gain og skrue op til kl 2.

Jeg startede med Haydn's Skabelsen med The HÀndel and Haydn Society, 24/96 flac download. Representation of Chaos indeholder en enorm dynamik, solo sang og kor. Det hele blev klaret i overbevisende stil af Pola'en. Der var luft imellem instrumenterne, knald pÄ paukerne og et "gisp" hvor lyset bliver tÊndt.

Pink Floyd "another brick in the wall 2.". Dynamisk bas, klar og luftig lyd.

The The "Mind Bomb" Luft, rum, dynamik og god dyb bas.

Min lytning blev meget hÊmmet af dÄrlig forsegling, og min entusiasme var begrÊnset af at jeg skulle sidde og holde pÄ hÞjre driver for at bevare lyden.
Jeg overvejede lidt, om det var en hÊmsko at de krÊver sÄ meget power, men jeg kan ikke selv forestille mig at kÞbe en hovedtelefon til 7500 kr. med det formÄl at knalde den direkte i telefonen. SÄ det mÄ vÊre i orden at den er krÊvende.
Jeg nÄede at konstatere, at Pola 39 er den bedste inear jeg har hÞrt, men jeg fik ikke brugt den nok til at sige om det er noget jeg skal drÞmme om i fremtiden.
Stor tak til Claus for at udlÄne dem.
Audioquest Diamond-->
Denafrips Ares -->
Cambridge CXC --> Luxman LV-107u --> HL Adapterboks--> AKG K701/Grado GS100/Philips A5pro
Thorens TD320 -->Trichord Dino -->
Mataugust

Brugeravatar
 
IndlĂŠg: 2748
Tilmeldt: 25. sep 2011, 22:37
Geografisk sted: Slagelse

Re: Shozy Pola 39

IndlĂŠgaf telum » 4. mar 2020, 21:31

Lad os tage det kedelige fĂžrst: Fin indpakning, lĂŠkker trĂŠĂŠske som kan bruges til opbevaring.

Kablet: Jeg synes det er for tungt og klodset og "kulfiber"-stik og splitter virker lidt billigt. Et tyndt Linum-kabel ville med garanti klÊde dem, eller bare noget tynderere og smidigere. Gerne med en lille klip til fastgÞrelse pÄ trÞjen.

De er store, men passer fint i mit Þre og har fin komfort trods stÞrrelsen. Ikke helt pÄ hÞjde med mine utroligt smÄ Q-Jays, men de skal ogsÄ have plads mange enheder, sÄ tyngden i sig selv koster en anelse komfort. Det er i Þvrigt et fedt design hvor man kan kigge ind pÄ elektronikken. Det kunne vÊre fedt med custom plates, men det er nok forbeholdt CIEM-versionen.

Lyd: Hold nu op de er gode! De omfavner og fuldender hver en tone sÄ det er en ren fryd. Det sjove er at for mig gÞr de ikke dÄrlige indspilninger ulidelige med deres overlegne detaljerigdom og jeg mistÊnker signaturen som en af grundende.

De er ikke detaljerede fordi der er skruet op for diskanten (pÄ samme mÄde som man kan skrue op for skarpheden pÄ et foto sÄ det fremstÄr skarpt, men mÄske lidt kunstigt). De er simpelthen bare "naturligt" detaljerede, sÄ det virker ikke til der er lavet nogle tuning sÄ de fremstÄr detaljerede, de er det bare uden at masse sig pÄ.

Signaturen er for mig meget velafbalanceret. Masser af bas, mellemtone og lidt mindre diskant end jeg er vant til. De blĂžder ikke ind over hinanden, der er masser af luft, selvom de hver isĂŠr fylder i lydbilledet - det har jeg ikke hĂžrt mere overbevisende fĂžr.

De er lidt mÞrkere end jeg foretrÊkker, men jeg fornemmer samtidig at de nok rammer en meget bred skare, sÄ jeg tror det er et fint valg. Jeg kunne dog sagtens, med lidt mere brain-burn-in, leve med det, nÄr de nu lyder sÄ godt som de gÞr. PÄ en mÄde er det dog heldigt nok, da jeg sÄ kan undgÄ at sÊlge en nyre og kÞbe et sÊt.

Tak for lÄn, tror dette er de bedste hovedtelefoner jeg har lyttet til, til dato!
telum

Brugeravatar
Ridder af Hoved-fi
 
IndlĂŠg: 1727
Tilmeldt: 12. apr 2011, 12:32
Geografisk sted: Dronninglund

Re: Shozy Pola 39

IndlĂŠgaf Claus-DK » 4. mar 2020, 22:19

Vi kan eventuelt finde ud af noget med din nyre i udbetaling, forudsat du har den rigtige blodtype, man ved jo aldrig om man fÄr brug for og jeg ved du passer godt pÄ den til jeg fÄr brug for den..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
IndlĂŠg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Shozy Pola 39

IndlĂŠgaf superpronker » 28. mar 2020, 09:23

Det var hÄrdt at sige farvel til shozy efter en dejlig uge sammen, men et dejligt lyspunkt midt i denne skÞre tid.

Billede

Jeg har ikke alt mit grej hjemme (noget er strandet pÄ kontoret) og har grundet lejlighedens lille stÞrrelse og en 16 mÄneder gammel diktators uindskrÊnkede magt vÊret tvunget til at lytte til dem direkte ud af min mac, som dog heldigvis har en fornuftig dac indbygget. Jeg har sammenlignet primÊrt med mine Audeze LCD-XC og mine Denon D7000, men ogsÄ lidt med mine noget billigere Jabra Elite 65t bluetooth inears (lidt unfair, men fint for at tydeliggÞre styrker nogle gange :)

Jeg brugte mest skumpropperne, som virkelig lukkede mig dejligt inde og isolerede helt fÊnomenalt! Jeg oplevede dog ikke nat-og-dag forskel i lyden pÄ forskellige propper. Jeg elskede det smukke kabel og den flotte trÊÊske - de stÄr bare flot pÄ bordet!

Overordnet set, sÄ var mine bedste lytteoplevelser med Shozy, nÄr jeg lyttede til dens omfavnende, blÞde og varme mellemtone og klare Äbne rum opadtil. PÄ numre som TrentemÞllers Moan eller Moderats A New Error fÞltes det som at ligge i en pubbe af varm lyd og kigge rundt i lydbilledet pÄ forskellige elementer af musikken, jeg ikke havde bemÊrket fÞr. I elektronisk musik nyder jeg virkelig diskantens prÊcision og den fabelagtige separation og 3d prÊsentation af lydbilledet.

Men ogsÄ i tungere rock som Tool, Soen og Leprous formÄr de virkelig at bare skabe et utroligt organisk og naturligt lydbillede. Igen har jeg en fÞlelse af at ligge i en pubbe af silkeblÞd lyd og kigge rundt i lydbilledet. NÄr jeg skifter til Audeze, kommer isÊr nedre diskant til at fÞles en tand skarp og klinisk i sammenligning. Det er isÊr tydeligt pÄ Tesseracts nummer Of Matter - Proxy, som bliver decideret skarp pÄ Audeze, men er blÞd og lÊkker pÄ Shozy. Det er altid fedt, nÄr en bÞf gÞr en lidt trÊls indspildning/masterering pludselig bliver til at holde ud, og det gÄr nÊsten oftere den anden vej med dyre bÞffer, sÄ det er et stort plus!

Instrumentopdelingen og den rumlige prĂŠsentation nyder jeg virkelig. Nu er bĂ„de Audeze og Denon relativt flade i lydbilledet, og jeg har ikke ejet HD800 (endnu), sĂ„ jeg er ikke sĂ„ vant til kander, der er gode til dette, men jeg er helt blĂŠst vĂŠk af Shozy pĂ„ det punkt. I Brian Finnnegans Belfast kan man fĂžlge instrumenterne rundt i rummet og jeg drejer nĂŠsten hovedet, nĂ„r nye kommer pĂ„. Her er den lyse og meget stakkato lyd af trommen ogsĂ„ klokkeklar og meget prĂŠcis! I John Campbells indspildning af Down in the Hole kan jeg midt i sangen i mellemspillet nĂŠsten mĂŠrke det “ryste-percussion” blive langsomt flyttet rundt om mit hovede, sĂ„ det kilder ned ad nakken.

Det eneste minus ved det flotte rum og instrumentseparation er, nÄr der fx er en markant hihat eller tamburin helt i siden af lydbilledet. SÄ fÞles det lidt som om mit hovede bliver tynget til den ene side. Men det kommer nok ned til mit personlige had mod en alt for voldsom opsplitning af lydbilledet, hvilket blandt andet gÞr, at jeg ikke kan lytte til Led Zeppelin pÄ hovedtelefoner :)

Den flÞjlsblÞde mellemtone kommer dog til kort i nogle typer af musik. Fx nyder jeg Iron Maiden mere pÄ Audeze eller D7000, hvor jeg oplever, at de giver en mere prÊcis og skarp lyd til guitarer.

Bassen er fyldig og af hÞj kvalitet, men en aaaanelse mindre volumen, nÄr jeg sammenligner med Audeze og D7000 (de er dog ogsÄ ekstreme pÄ et punkt, og jeg savnede ikke pÄ noget tidspunkt bas). Det eneste minus her er i storladne stadion-stykker, sÄsom Muse: Supremacy, Sia: Chandelier eller Rage Against the Machine: Killing in the Name of. Her savner jeg noget mere spark fra storetrommen og generelt noget mere energi i bunden. Men til den slags musik mangler jeg stadig at hÞre en bÞf, jeg holder mere af end D7000.

I jazz (fx Brad Mehldau’s fede cover af Wonderwall eller Brubecks Take Five) oplever jeg ikke den helt store forskel pĂ„ oplevelsen af de forskellige bĂžffer. Det er bare lĂŠkkert altsammen. Ligeledes i singer-songwriter-agtige indspildninger sĂ„som Cohen’s ĂŠrefrygtindgydende I’m Ready my Lord.

Alt i alt en dejlig bÞf - tusind tak for lÄn, Claus!
BĂžffer: LCDD-XC | LCD-X | k340 | k701
Amp/dac: M-dac | Hegel HD12
In-ear: Jabra 65t
superpronker

Brugeravatar
 
IndlĂŠg: 835
Tilmeldt: 20. mar 2012, 09:58

Re: Shozy Pola 39

IndlĂŠgaf Claus-DK » 28. mar 2020, 16:53

Selv tak og god bedring.
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
IndlĂŠg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Shozy Pola 39

IndlĂŠgaf Peter Jensen » 14. apr 2020, 22:34

Jeg har interesseret mig for in-ears i en del Är efterhÄnden og har lyttet til rigtigt mange forskellige, inklusive en del TOTL fra Custom Arts, JH Audio, Noble og flere andre. Lad os bare fÄ det sagt med det samme - Shozy Pola 39 er nok den bedste jeg nogensinde har hÞrt, i hvert fald udfra hukommelsen, men isÊr nÄr man tager mine personlige prÊferencer i betragtning. Mere om det senere.

FÞrst og fremmest, alt omkring dette produkt skriger af kvalitet og luksus. Man fÄr den leveret i en relativt annonym papÊske yderst, men sÄ begynder festen nÄr den er pillet af. Man kommer ind til en rigtigt lÊkker lÊder Êske med magnet lÄg som gemmer pÄ resten af herlighederne.

Billede

Billede

Den lÊkre Êske indenholder en endnu mere lÊkker Êske i afrikansk sorttrÊ, som indenholder det ret sÄ lÊkre men lidt tunge kabel fra Symphonym. Jeg havde ikke umiddelbart problemer med at det er til den tunge sige, men jeg kan sagtens se at det er temmeligt massivt i forhold til normen for in-ears kabler. Jeg havde heller intet problem med at kablet kryllede, jeg syntes det er et af de bedste in-ear kabler jeg har oplevet pÄ den konto, mÄske pÄnÊr kabler med paracord som jeg selv ikke er sÄ meget til. Alt i alt absolut godkendt kabel som jeg nÊrmest syntes ligger over hvad man kan forvente til prisen.

Billede

Billede

Generelt kan man sige at kvaliteten pÄ alt det medfÞlgende udstyr er rigtigt hÞj og der mangler ikke det store, mÄske pÄnÊr nogle flere forskellige typer af silikone tips. Det kan vÊre lidt svÊrt at skelne nÄr Claus selv har smidt ekstra tips med, men sÄ vidt jeg forstÄr sÄ kommer pakken normalt vis med hybrid tips og nogle skum tips. Jeg brugte primÊrt hybrid tips da jeg syntes jeg fik en fin forsegling og jeg bilder mig ind at de ogsÄ var lidt bredere i lydkanalen og at jeg hÞrte en anelse mere fylde i lyden med dem.

Billede

Byggekvaliteten pÄ selve Pola 39 in-earsne er ogsÄ imponerende. Skallen er lÊkker og klar sÄ man kan se hvad der er inde i dem. Stikkene virker rigtigt solide og ikke som noget der knÊkker lige med det samme (Jeg har haft problemer med nogle af mine hjemmebyg pÄ den front fÞr). Derudover virker det som en lÊkker detalje med rÞret i metal, det iser bare af holdbarhed og kvalitet det hele. Faceplaten er ogsÄ ret lÊkker i dens perlemor design.
StÞrrelsen og pasformen er mÄske et af de eneste steder hvor Pola ikke ligger helt i toppen. Den var umiddelbart behagelig nok i Þret, men den rager lidt ud af mit Þre og kan godt se lidt klodset ud. Til sammenligning er IkkoŽerne bÄde mere behagelige at have pÄ samt de sidder meget mere strÞmlignet og pÊnt i Þret. Muligvis kan dette lÞses med en custom version, men der skal jo vÊre plads til bÄde forstÊrkeren og driverne i huset.
Isolation virker ok, ca. det samme som andre universielle in-ears pÄnÊr Ikko OH10 som har en del hÞjere isolation.

Billede

Og sÄ kom vi frem til det der mÄske gÞr Pola mest spÊndende og interessante. De elektrostatiske drivere fra (Danske) Sonion. De har vÊret pÄ markedet i et par Är, og der er allerede en god hÄndfuld (eller flere?) produkter der har implementeret dem. Det virker jo ogsÄ oplagt; fÄ en super tweater til din in-ear og brug dynamisk eller balanced amature drivere til bas og mellemtone. Ja ja, men de fleste har fejlet og ikke fÄet et sÊrligt vellykket produkt ud af det. Det kan man dog ikke sige om Pola 39, her virker enheden perfekt integreret pÄ en mÄde der giver en helt anden sizzle og luftig lyd nÄr hihatten bliver ramt. Det lyder rent og klart pÄ en mÄde jeg ikke kan huske at have hÞrt nogen anden in-ear levere varen. Jeg syntes ogsÄ man kan hÞre det i vokaler som stÄr utroligt klart og skarpt frem, isÊr de kvindelige. F.eks Dami ImŽs Sound og Silence, der bliver man nÊsten blÊst bagover nÄr man hÞre den.

Den dynamiske driver er ogsÄ rigtigt godt med, og jeg mÄske kunne vÊre lidt nervÞs for om den kunne klare at blive matchet op mod en elektrostatisk driver sÄ syntes jeg det lyder utroligt sammenhÊngende og lÊkkert, der er ikke noget der halter efter det andet. Der er rigeligt med rumble og dyb bas til mig og et fint slam forneden, uden at det nÞdvendigvis er en in-ear jeg ville anbefale til bass heads. Der er en rigtig fin efterklang over hele linien som er med til at give musikken rigtigt god fylde.

Og sÄ kom vi frem til mine personlige preferencer. Jeg vil gerne have at mine bÞffer er lidt musikalske og ikke for kliniske - og det mÄ man sandelig sige at Pola 39 er. De er pÄ forunderligvis blÞde og afrundede, men med utroligt mange detaljer og et rigtigt fyldigt lydbillede. Enkelte gange syntes jeg det var lidt voldsomt med sÄ meget og sÄ detaljeret lyd lige ind i Þret, men sÄ kan man heldigvis skrue en anelse ned og stadig vÊre rigtigt glad (og det er jo nok alligevel godt for hÞrelsen). Pola 39 virker simpelthen teknisk overlegen men samtidig meget musikalsk. Det er virkelig en fryd.

Billede

Billede

Jeg lyttede primÊrt via Tidal Master til enten iPhone 7 -> Centrence Mini M8 eller Meridian Explorer 2 -> Woo Audio WA7 Fireflies. PÄ Mini M8 prÞvede jeg ogsÄ med mit eget balancerede kabel. Jeg oplevede ikke kÊmpe stor forskel pÄ de 3 kÊder, det lÞd super over hele linien. MÄske lidt mere rum og detaljer pÄ desktop setuppet men det er jo nok meget naturligt.

Jammen er der da slet intet at brokke sig over sÄ? Tjoew, men det er smÄting. Med andre in-ears er jeg glad for at jeg kan bruge min bluetooth dongle sÄ jeg fÄr et meget lettere setup uden kabel i telefonen. Det prÞvede jeg ogsÄ og syntes det var en lille skuffelse... Bevars, der kommer lyd ud og den er hÞj nok pÄ max, men jeg syntes det lÞd som om der manglede krÊfter og det var lidt mere tamt. Om det sÄ er pga. bluetooth eller ogsÄ styrken og kvaliteten af den dongle skal jeg ikke kunne sige. Jeg prÞvede ogsÄ med den (beretteligt) forhadte iPhone dongle dac... Det syntes jeg var tÊt pÄ skidt, der var slet ikke samme overskud og magi i mine Þre.
Derudover mangler jeg en god og lÊkker hardcase at have bÄde kabel og in-ears i nÄr man er pÄ farten. LÊdderÊsken er fed men ikke lige noget jeg ville gide at tage med mig. Man kan godt mase in-earsne ned i trÊÊsken sammen med kablet, men jeg syntes det bliver for mokket og kan ikke rigtigt lide det. Hellere en god case der var liidt stÞrre og gerne med udskÊringer til Pola og kabel. Og sÄ mÄske at de er lidt store i det, men det kan mÄske lÞses med custom.

Billede

SÅ konklusionen fra min side er klar. Det er virkelig et lĂŠkkert produkt som vil vĂŠre et helt perfekt match til dem af os som elsker massere af fylde og musikalitet men som ogsĂ„ vil have mange detaljer med i lyden. Helt sikkert en in-ear jeg kommer til at drĂžmme om i et stykke tid, sĂ„ vi mĂ„ bare se om hvordan Ăžkonomien gĂ„r i fremtiden... Der kommer jo nok hverken lĂžnforhĂžjelse, bonus eller afkast i Ă„r, men tilgengĂŠld blev jeg ramt af at skulle betale skat tilbage for fĂžrste gang jeg kan huske.... Heldigvis er jeg god til at presse citroner, sĂ„ jeg hĂ„ber pĂ„ en varm sommer sĂ„ jeg kan fĂ„ solgt noget limonade.
Peter Jensen

 
IndlĂŠg: 894
Tilmeldt: 23. maj 2016, 12:31
Geografisk sted: KĂžbenhavn

Re: Shozy Pola 39

IndlĂŠgaf CHIbsen » 28. apr 2020, 18:41

Jeg har haft besĂžg af Shozy Pola 39 en 10 dages tid nu. Som vanlig skulle jeg lige bruge lidt tid pĂ„ at finde en tip der er stor nok til at tĂŠtne. Mine vanlige XL fra Final Audio passer ikke den noget stĂžrre diameter pĂ„ Pola’erne. Jeg endte med at bruge silikone tips fra mine hedengangne AKG K3003. SĂ„ tag det med i mente, nĂ„r jeg beskriver lyden.
Jeg lytter en del til 64 Audio u12t. Faktisk foretrĂŠkker jeg dem over mine Hifiman Arya. “Ulempen” med u12t’erne er, at jeg hurtigt har fĂ„et delt min CD samling af klassisk musik op i 2. En lidt mindre stak med de CD’er som lyder aldeles himmelsk, og sĂ„ den anden lidt stĂžrre stak som lyder lidt mere sĂ„ som sĂ„. Hvis jeg dykker ned i en af skufferne med de udvalgte CD’er og lytter med Pola 39, sĂ„ fĂžler jeg mig distanceret fra musikken i forhold til den lyd jeg har med u12t’erne. Jeg ved godt at prismĂŠssigt er der et stykke vej imellem de to in-ear, sĂ„ sammenligningen er mĂ„ske ikke helt fair. Men min udfordring med Pola’erne er altsĂ„ den distance jeg synes der kommer. Og da jeg 95% af tiden lytter til denne slags musik, sĂ„ har jeg ikke fĂ„et brugt Pola’erne sĂ„ meget.
Billede

SĂ„ forsĂžgte en anden vinkel med Pola’erne. Jeg har lyttet meget til Richie Kotzen igennem Ă„rene. Siden en gang sidst I 80’erne hvor jeg fik den fineste CD med ham, hvor han stĂ„r i et par ultraskarpe blĂ„ cowboystĂžvler der matcher vesten (billedet er pĂ„ bagsiden).
Billede

PĂ„ et eller andet tidspunkt I det nuvĂŠrende Ă„rtusind, der begyndte han at optage og producere i eget studie. Godt? Nej egentlig ikke. AltsĂ„ musikken er fin. Produktionen er bare elendig. Salting Earth er et eksempel pĂ„ en af de nyere plader, hvor den lĂŠkre lydoplevelse er til at overse, da 12t’erne piller denne plade fra hinanden. SĂ„ den fĂ„r normalt ikke meget spilletid.
Men det er en ganske anden ting med Pola’erne. Det var en fornĂžjelse at fĂ„ lyttet pladen igennem. De er noget flinkere ved denne plade, og lĂŠgger lidt til de rigtige steder, sĂ„ man fĂ„r en god oplevelse.

Billede

For at undersĂžge det lidt nĂŠrmere fandt jeg Jazz at the Pawnshop frem.
Billede

Og her oplevede jeg lidt det samme som med den klassiske musik. Jeg blev lidt distanceret. Men pÄ denne plade var det lidt lettere at sÊtte en finger pÄ hvad der gÞr forskellen. Jeg synes den nedre mellemtone er lettere farvet. Og ikke sÄ veldefineret som jeg er vant til. Det samme med bassen. Jeg mangler definition i de dybe toner. Ikke kvantitetet af bas -den er fin. Men lidt mere velbeskrevet. I hvert fald hvis et trommesÊt skal lyde som jeg oplever det gÞr, nÄr jeg stÄr i Þvelokalet.

SĂ„ konklusionen? For mig ender de kategorien “sjov”. De lĂŠgger lidt til, og puster dermed liv i plader jeg ellers ikke vil lytte til.
Pachanko Constellation Miniâ–șViolectric DHA V590â–șSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
IndlĂŠg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: Shozy Pola 39

IndlĂŠgaf Mortenhoe » 4. maj 2020, 20:45

Der er nĂŠsten aldrig noget af "det dyre" der kan spille "MÆDL". Det(dyre) kan spille klaver som om du sad ved siden af det, samt spille en tĂ„refremkaldende timbre i kvindelige vokaler.

MEN.... Shozy POLA 39 kan edder-pikke-mame spille metal!

Det eneste gode nummer fra Triviums nye album "What The Dead Men Say" hedder "Bending the Arc to Fear". Shozy er tilpas varm i mids, har en god, uden at vĂŠre sibilant diskant, og en god sund bass! Dette nummer spiller de sgu bedre end mine Fostex TH-600. Det er ellers ikke tit de trumfes i metal, udover af Henrik's Ether C.

SĂ„ for at blive i noget der kan lide bass tager vi lige et kĂŠmpe genre skift.
Bill$ af Jordan Comolli. Her er det dubstep af tungeste skuffe. Man er kommet til at lave kaffe med red bull i stedet for vand. Man er kommet hurtigere pÄ arbejde end man plejer, pÄ trods af man har glemt bilen der hjemme. Her mÄ jeg sige. Det er det her, Shozy Pola 39 gerne vil spille. og ikke bare spille det. Spille det bedre end alle andre inears jeg nogensinde har hÞrt.

Jeg har ogsÄ vÊret heldig at hÞrer 64 Audio u12t til trÊf. De lyder godt. Men de spiller altsÄ ikke heavy metal og dubstep som dem her!

Shozy Pola 39 vil dét der!
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
IndlĂŠg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

Re: Shozy Pola 39

IndlĂŠgaf Claus-DK » 4. maj 2020, 20:55

Mortenhoe skrev:
edder-pikke-mame



Hedder det ikke sagomelme ??? ruller1 ruller1 rulle2
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
IndlĂŠg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Shozy Pola 39

IndlĂŠgaf Mortenhoe » 4. maj 2020, 20:58

Jeg har smidt mine egne foams i Small pÄ. Sidder lige og hÞrer City of Angels med Soren Andersen. De spiller sgu imponerende. Der er et eller andet "stort anlÊg" over de her. Havde jeg 7200kr havde jeg beholdt dem, fordi de spiller som en ultra rafineret udgave af Ikko OH10.

Price/performance er jeg dog mere en Ikko OH10 kind of guy. De spiller i samme boldgade. Men Shozy Pola 39 gĂžr det sindsygt godt. KĂŠft hvor er de gode!

De har hvad jeg vil kalde en venlig U-shaped lydsignatur. NÊrmest planar agtig. Det mÄ vÊre den kombination af dynamisk woofer, BA drivere og sÄ den elektrostat tweeter Ibsen gÄr lidt mere i dybden omkring.

Edit: De kan ogsÄ spille dÄrligt indspillet thrash musik. Det er altid et godt tegn pÄ om det er noget jeg gider beholde.
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
IndlĂŠg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

Re: Shozy Pola 39

IndlĂŠgaf telum » 4. maj 2020, 21:24

Sammenligningen med Planar er god - efter jeg havde lÄnt dem og skulle tilbage til HE-500 gik der en rum tid fÞr skuffelsen lagde sig, sÄ jeg brugte primÊrt AKG 701. Polar havde meget samme signatur som HE-500 bare bedre til det hele nÊrmest - sÄ meget at jeg overvejede at sÊlge Hifiman, men det gik over indtil videre ruller1
telum

Brugeravatar
Ridder af Hoved-fi
 
IndlĂŠg: 1727
Tilmeldt: 12. apr 2011, 12:32
Geografisk sted: Dronninglund

Shozy Pola 39

IndlĂŠgaf Peter Jensen » 4. maj 2020, 21:55

Mortenhoe beskriver mine oplevelser om hvordan de spiller metal sĂŠrdeles prĂŠcist, og mĂ„ beklage hr. Forum ejer, Sagomelme er en fin beskrivelse, men en mand som jeg, dreven akademiker der har det svĂŠrt med pik/patter humor, fĂžler simpelthen at vi mĂ„ et niveau hĂžjere op og helt “der ned” for at fange en god nok beskrivelse...

Ganske kort syntes jeg de er eminente til at fÄ alle detaljer med uden at fÄ mig til at hadr Slayer og alt det andet dejlige musik jeg er opflasket med... Jeg tÞr ikke sige at de spiller bedre end mine dejlige TH900, men jeg savner dem sq for de er bare sÄ fleksible, og nemme st have med nÄr man tit lytter pÄ farten.

Easy buy. var begyndt at spare op, men nu blevet sat grundigt tilbage af private dumme virus relaterede Ärsager. Vil helt sikkert anbefale dem til de der ved at Elysium bare lige gÞr liiidt for av i pungen (pÄ den skidt mÄde), men hvor man gerne ville ha vÊret med til festen.


Ps: er opvokset i Kalundborg sÄ jeg er altsÄ ogsÄ jyde :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Peter Jensen

 
IndlĂŠg: 894
Tilmeldt: 23. maj 2016, 12:31
Geografisk sted: KĂžbenhavn

Re: Shozy Pola 39

IndlĂŠgaf Claus-DK » 4. maj 2020, 22:03

Peter Jensen skrev:Ps: er opvokset i Kalundborg sÄ jeg er altsÄ ogsÄ jyde :)


Øhhhhh ??? musik14 musik14
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
IndlĂŠg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Shozy Pola 39

IndlĂŠgaf Peter Jensen » 4. maj 2020, 22:16

Claus-DK skrev:
Peter Jensen skrev:Ps: er opvokset i Kalundborg sÄ jeg er altsÄ ogsÄ jyde :)


Øhhhhh ??? musik14 musik14


Sorry, i en anden trÄd mente Morten jeg skulle skifte fra Kbh til Jylland, prÞvede at illustrere at jeg egentligt er jyde.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Peter Jensen

 
IndlĂŠg: 894
Tilmeldt: 23. maj 2016, 12:31
Geografisk sted: KĂžbenhavn

Re: Shozy Pola 39

IndlĂŠgaf kvik » 4. maj 2020, 22:20

Alt vest for Valby bakke er det mĂžrke Jylland, det ved enhver kĂžbenhavner popsy
kvik

Brugeravatar
 
IndlĂŠg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Shozy Pola 39

IndlĂŠgaf Peter Jensen » 4. maj 2020, 22:31

Jeg har altid sagt det samme. SÄ mÄtte acceptere min skÊbne da jeg flyttede fra toppen af Valby bakke til 100 meter vest for foden. ( grundet behov for bÞrneopmaksineringsplads)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Peter Jensen

 
IndlĂŠg: 894
Tilmeldt: 23. maj 2016, 12:31
Geografisk sted: KĂžbenhavn

Re: Shozy Pola 39

IndlĂŠgaf Mortenhoe » 6. maj 2020, 18:46

Man kan mÊrke bassen i gulvet. Ku' godt vÊre man skulle kÞv sÄdan et sÊt.
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
IndlĂŠg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

Shozy Pola 39

IndlĂŠgaf Peter Jensen » 6. maj 2020, 21:05

KĂžv kĂžv kĂžv

Ik for at drille, men hvis du kĂžber gĂžr jeg oss :-)

Hold mig dog gerne op pÄ det, jeg har det svÊrt med at glemme den her bandit.

Corona argumentere desvÊrre imod, men Pola 39 er sq en fest med livlig musik ogsÄ med det meste metal jeg har hÞrt :)



Sent from my iPhone using Tapatalk
Peter Jensen

 
IndlĂŠg: 894
Tilmeldt: 23. maj 2016, 12:31
Geografisk sted: KĂžbenhavn

Re: Shozy Pola 39

IndlĂŠgaf Mortenhoe » 13. maj 2020, 22:08

Pis ogsÄ. De er ved at skal sendes videre. Jeg mÄ Êrligt indrÞmme, det er de bedste in-ears jeg har hÞrt til dato. De kan et eller andet. De er modigt og spÊndende tunet ind, sammenlignet med andet jeg har hÞrt i denne prisklasse. De rammer KLART hvad jeg leder efter, i god lyd.
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
IndlĂŠg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

Re: Shozy Pola 39

IndlĂŠgaf zenny » 30. maj 2020, 15:07

Shozy Pola 39.

Lytte indtryk af Shozy Pola 39 samt sammenfatning og konklusion.

Mit standpunkt : har det bedst med full size kander og earbuds men bruger ogsÄ iems pÄ rejse mm.
Lydsignatur : Der skal vÊre en mÊngde bas tilstede og hvis den mangler eller diskanten er for hÞj eller for skarp sÄ stiger jeg stille og roligt af hesten igen og Þnsker god tur.

Skal man slÊbe slÊbe sig igennem et alenlangt studentikost og egocentreret forsÞg pÄ et review for at finde ud af om jeg dumper dem eller tager dem til nÄde ? Nej jeg ender med at blive lidt forelsket i dem.....Se desuden sammenfatning og konklusion for mere.

Shozy Pola’erne mĂ„tte lige med pĂ„ camping for at kunne nĂŠrlytte pĂ„ dem dagen efter afhentning. SĂ„ jeg var lidt brugt efter overarbejde og en vandring pĂ„ det fremskudte dige i sol og sen aftensmad samt vente pĂ„ at roen faldt pĂ„ camping pladsen. Frem med Ipod’en og pĂ„ med Shozy’erne. Holly Mcnish (Spoken Word) Cupcakes or Scones er altid god og der var fuld stemme, med ts, sp og lĂŠbelyde. Det er en energisk ung dame med noget pĂ„ hjerte og hurtig velartikuleret engelsk (Recorded live at Abbey Road Studios) Synes ikke at det lĂžd som 7500 kr ud af pungen sĂ„ jeg kunne jo roligt lytte videre.....

”The man comes around” med gode gamle Johnny og pĂ„ med Danny Boy. Musikken starter med et langsomt kirke orgel og Cash close to the mike, det er en melankolsk melodi om tabt kĂŠrlighed , savn og dĂžd. Stemmen lyder slidt og lidt trĂŠt og passer godt til orgelet der slĂŠber sig afsted. NĂ„r Cash er sĂ„ brugt er det sgu ogsĂ„ iorden at jeg er det og kĂŠmper lidt med den whiskey sjus jeg fik indenbords – men i slutningen af nummeret er der lyde som en fod der flytter sig pĂ„ fodpedalerne af et orgel – det er da mystisk for har de nu altid vĂŠret der .....

Kan ikke finde ud af om jeg skal sove eller lytte videre..... Desperado : samme slidte stemme med en flot akustisk guitar og keyboard samt lidt duet og nyder bare arrangementet. Radiophonic workshop ”ON” lige inden det bliver alt for sent, hov hvad sker der her, det har altid véret en leg med lyd og rum men nu giver det lige pludselig mening og fortéller mig at det er vanvittigt godt indspillet ..... Hmm, de fþdder fra forrige nummer plager mig lidt....

Andrew Lahiff/Intangible Imbrications (Electronica ’Shoegazing Noir’) Der er en ret svag ‘knurren’ fra et instrument helt ude i kanten af nummeret der pludselig har sit eget rum og en trĂŠagtig karakter, det er flot og jeg begynder at forstĂ„ at de Shozy’er kan noget mere end man lige tror.
Vel hjemme igen graves Aune M2 op af skuffen (16 bit flac fra Society of Sound) Bob Holroyd/Afterglow og det stĂ„r bare flot, SoS binaural recordings acc. powercut session, har et fantastisk rum og med Aune’en er der langt bedre styr pĂ„ bassen. Tilbage til Hdtracks 16 bit Patricia Barber/ Modern Cool lyder super cool.

24 bit flac / Eric Clapton/Old Sock/ All of me : nu folder musikken sig ud for alvor, det er let at skelne koret samt sangerne, nummeret lyder som noget fra en gammel western saloon med anslag pĂ„ cello’en og en fed stemme. NĂŠste nummer er Angel hvor stemmen er blĂždeste Clapton ever, stemmen er for blĂžd, for fed, for meget og fantastisk smuk.

Sammenfatning og konklusion : Shozy’erne kan noget som jeg har svĂŠrt ved at slippe, de har en blĂžd ultrahurtig diskant uden siblans, lĂŠkker delikat mellemtone og veldefineret bas. Essentielt er det at de har et ordenligt ’ grip’ i Ăžregangen for at kunne spille bedst og uden lĂŠk, det hjĂŠlper ogsĂ„ pĂ„ bassen.
De spiller bedst med lidt saft i ryggen, de kan dog spille direkte ud af mobilen men der er forskel pÄ kvaliteten fra mobil til mobil, jeg har ogsÄ brugt Audiolabs mdac nano og den lyder bedst med upsampling slÄet til selvom det koster lidt pÄ batteriet. Aune M2+B1 lyder bedst, men andre comboer af bluetooth dacs har ogsÄ lydt godt. De skalerer godt med bedre udstyr og lyder rent ud sagt utroligt godt med det rigtige udstyr spÊndt for.

Konklusion : Shozy’erne er et stykke high end audio til en pris som bliver spiselig ved at sammenligne dem med hvad andre ting i high end audio klassen koster. De koster mere end et par almindelige iems men kan ogsĂ„ mere end hvad et par almindelige iems kan. Deres styrke er de fantastiske detaljer og tekstur som musikken har samtidig med et et flot rum og en formidling af musikken som jeg ikke har hĂžrt fĂžr, sĂ„ er en fin pakke med flettet ledning (man skal lige vĂŠnne sig til den) og en tunet musikformidler som kan sit kram man fĂ„r med i pakken. Et lille stykke af himmelen som er pĂ„ besĂžg pĂ„ jorden til en pris hvor man har muligheden for at vĂŠre med. Tak til Claus for at stille et stykke high end audio til rĂ„dighed og tak for lĂ„n.det

Pas pÄ jer selv og pengepungen derude ;-)

Mvh Zenny
zenny

 
IndlĂŠg: 275
Tilmeldt: 11. maj 2011, 21:52

NĂŠste

Tilbage til Hovedtelefoner

Hvem er online

Brugere der lĂŠser dette forum: Ingen tilmeldte og 12 gĂŠster