Fiio M11



Fiio M11

Indlægaf truebuie| » 10. mar 2020, 17:51

Så efter en månede med denne basse her, så synes jeg næsten at jeg lige ville skrve en linje eller to om den.

Gik originalt fra en Sony NW-a45 og Fiio q1 mk2, og ledte efter noget der var lidt mere "praktisk". I den forstand at jeg var lidt træt af at et var 2 del frem for en enkelt enhed.
M11 er noget større, men bare det at det er en enhed er et kæmpe plus herfra thumbs

Det er en smuk enhed. Er helt tosset med kulfiber ryggen på den. Håber billedet viser det godt nok.
Den er bygget skønt. God og solid. Man kan mærke den ikke koster 200kr.
Billede

M11 kan noget af det hele. Kraftfuld android baseret DAP som har diverse udgange + den har USB C.
Skærmen på den er fantastisk. Mener det er 720x1440 LCD. Ganske fornuftigt taget i betragtning det er en DAP.

Den har 3.5mm SE, 2.5mm og 4.4mm balanceret. (Første gang jeg har brugt 4.4mm :-o) Den kan vist klare noget der ligner 500mW på 4.4mm/2.5mm og 250mW på SE. Så den kan også trække det meste portable. Alle mine bøffer han endnu ikke hevet efter vejret pga. der ikke er nok juice i den.
Mener Fiio sagde den holder strøm i 9 eller 11 timer med musik kørende. Umiddelbart passer det meget godt, men tror godt jeg kan strække den til 12-13 timer på en god dag thumbs

Lad komme frem til noget lyd. Jeg er selv rigtigt glad for det jeg nu engang kalder "Aune lyd" - Altså neutral med et lille hint af varme. Min X1s, X7s og s6 pro lyder sådan, så det er døbt således ruller1 Men Fiio'en har en klinkisk lyd om man vil. Den er neutral og farver ikke lyden. Lidt et pust af frisk luft hvis man kører s6 pro og Fiio'en back to back.
Kan rigtigt godt li' at den blot er neutral når det er portable. Jeg har ikke brug for at gemme mig væk i musikken når jeg er på farten, eller på arbejde for den sags skyld ruller1

Alt i alt synes jeg den har været pengene værd thumbs
-Det er nemt at finde rundt i UI
-Lækkert bygget
-Holder strøm i lang tid
-Rigeligt med juice til tunge bøffer
-2x SD kort slots

Men så kommer jeg vel så til det vigtigste. Kan jeg høre forskel på M11 og mit gamle portable setup? Ikke rigtigt.
For mig er det mere en praktisk ting at have M11 over det andet.

Billede
Skrivebord - Gustard X16 -> Singxer SA-1 -> Hifiman Arya
Portable - Fiio BTR5 -> Dunu SA6 Ultra / Airpods Pro
https://Kabelsnedker.dk
truebuie|

Brugeravatar
 
Indlæg: 546
Tilmeldt: 29. jun 2017, 19:31
Geografisk sted: Svenstrup

Re: Fiio M11

Indlægaf Ole » 2. maj 2020, 04:19

Har også anskaffet sådan en M11-trold og kan fuldt ud tilslutte mig, at den bare er praktisk.

Har ellers altid været fan af Dragonfly-> ER4S, da det er dejligt let at have med på farten, men må indrømme der er en vis charme ved at have musik i en selvstændig enhed som M11, der samtidig er så fleksibel, at den både kan drive iems og fullsize 1musik

I disse tider, hvor der er lidt ekstra tid derhjemme, bliver det også til spilletid med mine HD800S, hvilket faktisk går overraskende fornuftigt. Rart for en gangs skyld at kunne bruge det 4,4mm terminerede kabel uden adapter-cirkus :-)
Ole

Brugeravatar
 
Indlæg: 479
Tilmeldt: 6. feb 2012, 19:50
Geografisk sted: Kolding

Re: Fiio M11

Indlægaf Henrik_sdk » 2. maj 2020, 23:06

Melder mig osse her, er snart på vej fra zococity 7musik
Henrik_sdk

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 2384
Tilmeldt: 1. apr 2011, 23:46
Geografisk sted: Ringsted


Tilbage til DAC/Hovedtelefonforstærker

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 3 gæster

cron