Lille sommerfugl

Lille sommerfugl

Indlægaf kvik » 14. mar 2020, 18:01

sommerfugleffekt.png
sommerfugleffekt.png (492.95 KiB) Vist 4570 gange

At den store verden er blevet lille/mindre, er jo tydeligt i disse dage. Fra en knap så uhyggelig vinkel har jeg undret mig over, at 'min' rør-tråd har haft 1000+ visninger pr. dag i flere uger (så spændende er den nu heller ikke :-) ). Har tænkt, at der i et folkerigt område som Kina eller Indien må være blevet linket til tråden. Spurgte Claus, om vi havde en statistik over besøgende, og ja, som det fremgår af marts-statistikken herunder, der har været stort rykind fra Kina. Jeg antager, at linket i Kina blev lagt ud 3. marts, de 2418 besøgende 4. marts er iflg Claus forøvrigt ny rekord. De besøgende fra Rusland/Ukraine kommer muligvis via (gammelt) russisk link til R2R-tråden, eller måske via div links på HeadFi (samt Eufonika-omtale rundt omkring). Nordmændene kommer nok fra et link på Hifisentralen 1. marts, og de har så set sig lidt rundt på hoved-fi, når de nu var der (lhar læst mere end andre nationaliteter). De (relativt) mange rumænere må næsten komme fra et link lokalt, jeg kan i hvert fald ikke spotte en mere generel dansk-rumænsk forbindelse. Måske har CHIbsens linde strøm af eksotiske og/eller high-end produkter også tiltrukket en vis opmærksomhed :-). Nå, hoved-fi er ikke verdens navle, indlægget er egentlig bare tænkt som lidt uskyldig adspredelse i en underlig tid.

stat1.jpg
stat1.jpg (93 KiB) Vist 4570 gange
stat2.jpg
stat2.jpg (84.91 KiB) Vist 4570 gange
kvik

Brugeravatar

Geografisk sted: Norge

Re: Lille sommerfugl

Indlægaf Peter Jensen » 14. mar 2020, 18:07

Hvilken periode dækker tabel 2 (kande) over? Det sker jo at jeg rejser til Kina og savner lidt Dansk hoved-fi læsning :-D

Sent from my iPhone using Tapatalk
Peter Jensen

Geografisk sted: København

Indlægaf kvik » 14. mar 2020, 18:21

Godt spørgsmål, antog egentlig at det var samme periode, men en anden beregningsmodel, noget à la unikke besøgende vs flere besøg fra samme. Claus er ophavsmanden, måske kan han forklare dem nærmere?
kvik

Brugeravatar

Indlægaf Claus-DK » 14. mar 2020, 18:41

Den sidste er marts mĂĄned, bare opsummeret
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator

Geografisk sted: Kliplev

Lille sommerfugl

Indlægaf Peter Jensen » 14. mar 2020, 18:55

Der har jeg så sjovt nok ikke lige været i riget i midten :)

Men spændende statistik, er det muligt at sammenligne med marts sidste år? Eller evt. november?

Sent from my iPhone using Tapatalk
Peter Jensen

Geografisk sted: København

Indlægaf kvik » 14. mar 2020, 19:38

Ved vi noget om, hvad 'Ukendt' i stat2 dækker over? Hvad med div. bots, hvordan tæller de mon med?
kvik

Brugeravatar

Indlægaf Ostebaronen » 16. mar 2020, 11:56

Hvor kommer tallene fra?
Mmm... Ost...
Ostebaronen

Brugeravatar
Code Poet

Geografisk sted: Søllerød

Indlægaf Claus-DK » 16. mar 2020, 13:36

Fra den statistik der er tilgængelig hos vores udbyder, som lige har skiftet navn, til Simply
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator

Indlægaf Ostebaronen » 16. mar 2020, 14:58

Det er muligt de er en smule misvisende da siden her er bag Cloudflare.

Her er et screenshot fra Cloudflares analytics for sidste mĂĄned:

Billede
Mmm... Ost...
Ostebaronen

Brugeravatar
Code Poet

Indlægaf kvik » 16. mar 2020, 18:30

SĂĄ ingen kinesere, men en hulens masse tyskere.. hvor pĂĄlidelig er Cloudflares data?
kvik

Brugeravatar

Indlægaf Ostebaronen » 17. mar 2020, 18:16

Jeg tror deres data er ret pålideligt, alt trafik kommer først forbi Cloudflare inden det rammer Hoved-fi's host. Det betyder jo at hoved-fi's host vil se færre requests i tilfælde af det indhold der bliver hentet er cached.

Måden Cloudflare bruger på at indentificere en unik bruger er baseret på IP Addressen, hvorimod andre services såsom Google Analytics og muligvis også data Simply, hoved-fi's udbyder, benytter sig af JavaScript i din Web Browser til at tracke. Derfor vil Cloudflare vise mange flere requests, da de andre JavaScript baserede løsninger ikke tager forbehold for Ad-blockers, bots, crawlers mv.

Hvordan Simply har identificeret en besøgende kommende fra et bestemt land er ikke helt klart. Men IP adresser er tildelt bestemte lande og kan derfor identificeres baseret på det data.
Mmm... Ost...
Ostebaronen

Brugeravatar
Code Poet

Indlægaf Claus-DK » 17. mar 2020, 18:55

Nu ved vi så hvorfor jeg ikke rigtigt gider de statistikker, der vil naturligvis være en forskel fra program til program, men at de er så langt fra hinanden virker helt forkert. På Meebox var der flere muligheder at vælge imellem og de passede alle sammen sådan nogenlunde overens.

Men jeg ved ikke nok om emnet til at kunne sige hvad der er rigtigt eller forkert, jeg ved dog at Kina altid har været ret flittige til at besøge os, måske går mange kina gæster over en VPN så det er svært at sige hvor de sidder, det er ret udbredt i Kina med VPNløsninger da der er en hulens masse kontrol og censur..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator

Tilbage til Bla Bla bla