Keyboard-fi



Re: Keyboard-fi

Indlægaf Mortenhoe » 17. mar 2020, 00:31

Men jeg tror det der HyperX bræt er noget af det bedste value for money du får med rigtige cherry switches. Eller skal du bevæge dig over i Kailh eller Gateron keys, men jeg synes ikke besparelsen er det værd. Jeg er selv gået tilbage til mit billige Steelseries M500, som jeg har lubed og smidt PBT caps på.

Det HyperX keyboard er det billigste MX Brown tastatur i DK. Så kan du smide 2-300kr efter PBT keys når dine ABS bliver shiny, eller når du bliver træt af at høre på dem. Men for et par hundrede mere nu, har Ducky da et par keyboards født med PBT caps. Ellers er der også Varmilo.

Jeg har selv både haft 60% og 75% keyboards, men som en der skriver meget, kan jeg simpelthen ikke vænne mig til TKL. Taster jo tlf numre, bruger lommeregneren, netbank og generelt alt med alder og tal på numpad.
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

Re: Keyboard-fi

Indlægaf Psymon » 17. mar 2020, 15:21

telum skrev:Mit Turtle Beach MX Blue irriterer mig i disse "arbejd hjemme"-tider - det larmer og jeg kunne nok godt tænke mig nogle lettere taster, så jeg tænker at Brown er vejen frem til kontor-brug (kodning og skrivning).

Jeg har ikke lyst til at smide flere tusinde efter custom caps m.v., så hvad gør en klog mand? Det må egentlig gerne være med numpad da jeg alligevel bruger en bred roller-mouse, men TKL er også OK. Er sådan noget her "for billigt"?
https://www.elgiganten.dk/product/gaming/gaming-tastatur/HYPXALLOYBROW/hyperx-alloy-gamingstastatur-mx-brown-sort?gclid=EAIaIQobChMIs-mq2tWe6AIVlhoYCh340w_JEAYYAyABEgIvi_D_BwE&gclsrc=aw.ds#

Findes der en Superlux-version mekaniske tastaturer? Her tænker jeg uhørt value-for-money rulle6


Så længe det er Cherry MX så er resten jo bare en kasse ;) jeg kunne dog forestille mig at keycaps ikke er så lækre til den pris, men hvis du er glad for dem på dit keyboard med mx blue, så stjæl dem der fra.

Jeg går selv over overvejer browns, da jeg har reds i mit keyboard der hjemme og virkelig savner noget bedre feedback nu hvor det ikke bare er et gaming keyboard. Jeg har luret på sære løsninger fra amazon :D specielt TKL og mindre, som f.eks: https://www.amazon.co.uk/gp/product/B07 ... HNIL&psc=1
Psymon

 
Indlæg: 786
Tilmeldt: 18. nov 2012, 13:11
Geografisk sted: Brønshøj

Re: Keyboard-fi

Indlægaf truebuie| » 17. mar 2020, 15:41

Har selv skiftet fra færdigbygget keyboards for et års tid siden, og må sige at selv med den stigning af pris, så har det sku været det værd thumbs
Med al den tid jeg sidder bag det pokkers keyboard, sĂĄ er det sku dejligt at det bare passer en, om man vil. AltsĂĄ at der ikke er smĂĄ mangler.

Sidder selv med KBD75 v2 med Kailh Orange box switches og har været super tilfreds med det siden det blev bygget ruller1 Dog tog det lige lovligt lang tid at bygge eftersom jeg fik smurt samtlige switches... tager lang tid når man ikke har købt værktøjet til det ruller1

Anyway, sad med et Cooler Master MasterKeys Pro s før, tror dog ikke de sælger dem længere, men det kostede vist omkring 700-800kr. Fornuftig pris for kvaliteten.
Hvis jeg selv skulle fange et keyboard til, så skulle det nok være noget alla Corsairs K65. Har deres K95 og var egentlgit ganske glad for det, dog var det alt alt for stort ruller1

Dog vil jeg mene at et custom keyboard er en fornuftig investering thumbs
Skrivebord - Gustard X16 -> Singxer SA-1 -> Hifiman Arya
Portable - Fiio BTR5 -> Dunu SA6 Ultra / Airpods Pro
https://Kabelsnedker.dk
truebuie|

Brugeravatar
 
Indlæg: 546
Tilmeldt: 29. jun 2017, 19:31
Geografisk sted: Svenstrup

Re: Keyboard-fi

Indlægaf telum » 17. mar 2020, 16:31

Mine kolleger kigger allerede underligt på mine hovedtelefoner OG mit mekaniske MX Red keyboard (de har allesammen et forfærdeligt HP-keyboard udleveret), så hvis jeg tropper op med custom keycaps i en trækasse med laserudskæringer og syrede farver bliver jeg nok endelig helt udstødt :P Kigger lidt efter et eller andet brugt og ser om der ikke dukker noget op :)
telum

Brugeravatar
Ridder af Hoved-fi
 
Indlæg: 1727
Tilmeldt: 12. apr 2011, 12:32
Geografisk sted: Dronninglund

Re: Keyboard-fi

Indlægaf Psymon » 17. mar 2020, 17:08

Sig til hvis du skal låne noget til at skræmme dem med :twisted:

Billede
Psymon

 
Indlæg: 786
Tilmeldt: 18. nov 2012, 13:11
Geografisk sted: Brønshøj

Re: Keyboard-fi

Indlægaf telum » 17. mar 2020, 21:39

haha det er for sejt rulle2 tror dog jeg vil savne en stor spacebar og en CTRL og Shift der er nogenlunde nem at ramme, men det er måske et spørgsmål om tilvænning...det ville nok heller ikke helt spille med min rollermouse rulle6
telum

Brugeravatar
Ridder af Hoved-fi
 
Indlæg: 1727
Tilmeldt: 12. apr 2011, 12:32
Geografisk sted: Dronninglund

Re: Keyboard-fi

Indlægaf Psymon » 18. mar 2020, 09:53

Jeg må blankt indrømme at det keyboard befinder sig permanent i min skuffe :D

Det var simpelthen for besværligt at bevæge sig mellem det, mit laptop keyboard og mit keyboard på kontoret. Alt for stor forskel.

Mht. størrelse på knapper var det virkelig det mindste problem. Det var hele ideen med at intet af den opbyggede muscle memory virkede længere og det jeg opbyggede ikke kunne overføres til mine andre keyboards.

Brugte venstre side i længere tid som "gaming keypad" hvilket det fungerede framragende til!
Psymon

 
Indlæg: 786
Tilmeldt: 18. nov 2012, 13:11
Geografisk sted: Brønshøj

Re: Keyboard-fi

Indlægaf superpronker » 18. mar 2020, 21:26

Blæret bræt! Hvad hedder det?

Jeg bruger selv fast et ergodox ez med gateron brown switches på arbejdet, som jeg er blevet åndssvagt glad for. Nu irriterer det mig, hvor meget man skal krampe sine hænder for at ramme kombinationer af cmd+ctrl+osv. i forskellige sammenhænge.

Er der nogen, der har erfaringer med hot swap sockets? Jeg har lige bestilt til at lave et custom fra kbdfans (KBD6X + Tofu case + alu plate), så jeg kan prøve lidt forskellige af. Har kun prøvet brune indtil videre, så jeg glæder mig til at prøve lineære og clicky også. Tænker især over det i disse arbejd-hjemme dage :/
Bøffer: LCDD-XC | LCD-X | k340 | k701
Amp/dac: M-dac | Hegel HD12
In-ear: Jabra 65t
superpronker

Brugeravatar
 
Indlæg: 835
Tilmeldt: 20. mar 2012, 09:58

Re: Keyboard-fi

Indlægaf Psymon » 19. mar 2020, 09:22

Det er et UniKeyboard Diverge 3 fra https://unikeyboard.io/
Psymon

 
Indlæg: 786
Tilmeldt: 18. nov 2012, 13:11
Geografisk sted: Brønshøj

Re: Keyboard-fi

Indlægaf Mataugust » 27. mar 2020, 01:16

Jeg skal tilstĂĄ, at jeg mange gange har grinet lidt over denne trĂĄd, Keybord-fi....Keyboard-fi :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin:
Lidt lige som min kone griner af mig og mine hovedtelefoner.
Men så i gå døde mit keybord, som jeg fik med da jeg i sin tid købte min computer, og jeg var nødt til at kigge efter noget nyt. Det var kun gaming keyboards der stod fremme, og jeg kunne da godt mærke at de var bedre at bruge, mere rigtig modstand til fingrene. Som at spille et rigtigt klaver i stedet for et elektrisk. Især var der et, hunde dyrt, som havde en fantastisk lækker klikken når jeg trykkede på tasterne. Jeg var liiige ved at købe det, men jeg skal bruge det i en stue, hvor der tit er andre, der ser tv, og så holder det bare ikke med alt det klikkeri. Men jeg drømmer om at få mit eget værelse, og så køber jeg det. Eller noget lignende, for jeg kan hverken huske navn elle model.
Slutresultatet blev et Steelseries Apex3. Og det er sĂĄ meget federe at skrive pĂĄ i forhold til de billige standard tastaturer.
Det havde jeg aldrig drømt om da jeg sad og grinede at denne tråd.
Audioquest Diamond-->
Denafrips Ares -->
Cambridge CXC --> Luxman LV-107u --> HL Adapterboks--> AKG K701/Grado GS100/Philips A5pro
Thorens TD320 -->Trichord Dino -->
Mataugust

Brugeravatar
 
Indlæg: 2748
Tilmeldt: 25. sep 2011, 22:37
Geografisk sted: Slagelse

Re: Keyboard-fi

Indlægaf Psymon » 29. mar 2020, 14:34

Welcome to the dark side :twisted: :twisted: :twisted:

Du har nok prøvet "Blue" switches, som klikker helt infernalsk, men er ret lækre. Jeg er lige hoppet på "Browns" som har lidt samme feel, men med mindre larm.
Psymon

 
Indlæg: 786
Tilmeldt: 18. nov 2012, 13:11
Geografisk sted: Brønshøj

Re: Keyboard-fi

Indlægaf Mortenhoe » 29. mar 2020, 23:14

Jeg sidder da i stuen med mine cherry red switches. Det hører jeg aldrig noget for. Får dog flere klager for at tasterne svagt kan høres helt inde på soveværelset når jeg er i gang med de helt store chat/skrive sessioner. Jeg har dog smidt o-ringe på og lubed min space og enter knap, da de gav en infernalsk "klang" lyd. Nu er de fuldstændig stille. Overvejer om man skulle lube' alle keys.
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

Re: Keyboard-fi

Indlægaf telum » 30. mar 2020, 11:18

Jeg har fĂĄet fingrene i et brugt Logitech G710+/med MX Browns) og renset det ned og det spiller bare - Browns passer godt til mit temperament!

Tror det Ducky bliver næste investering til kontoret, når det engang bliver tilladt at dukke op igen :)

Det der lube mĂĄ du forklare mere om, det lyder sexy musik13
telum

Brugeravatar
Ridder af Hoved-fi
 
Indlæg: 1727
Tilmeldt: 12. apr 2011, 12:32
Geografisk sted: Dronninglund

Re: Keyboard-fi

Indlægaf Mortenhoe » 30. mar 2020, 23:33

telum skrev:Jeg har fĂĄet fingrene i et brugt Logitech G710+/med MX Browns) og renset det ned og det spiller bare - Browns passer godt til mit temperament!

Tror det Ducky bliver næste investering til kontoret, når det engang bliver tilladt at dukke op igen :)

Det der lube mĂĄ du forklare mere om, det lyder sexy musik13


https://youtu.be/-21TxGuUDtI?t=26

Når du bliver træt af at hører på han taster, spoler du til 1:00 :-)
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

Re: Keyboard-fi

Indlægaf Krellef » 1. apr 2020, 13:39

Nyt keeb - Topre 88U :-D Billede

Sendt fra min SM-G950F med Tapatalk
Focusrite Solo Gen 3 --> ZS10 Pro
Krellef

 
Indlæg: 792
Tilmeldt: 29. mar 2017, 19:13
Geografisk sted: 8900 Randers

Re: Keyboard-fi

Indlægaf telum » 1. apr 2020, 14:32

fedt, det ligner nærmest en mini Amiga 500 i udtrykket :-)
telum

Brugeravatar
Ridder af Hoved-fi
 
Indlæg: 1727
Tilmeldt: 12. apr 2011, 12:32
Geografisk sted: Dronninglund

Re: Keyboard-fi

Indlægaf Krellef » 1. apr 2020, 14:54

Ja, jeg er ogsĂĄ ret pjattet med udseendet - og sĂĄ er det mega godt at skrive pĂĄ, og lyder fantastisk :-)
Focusrite Solo Gen 3 --> ZS10 Pro
Krellef

 
Indlæg: 792
Tilmeldt: 29. mar 2017, 19:13
Geografisk sted: 8900 Randers

Re: Keyboard-fi

Indlægaf truebuie| » 13. aug 2020, 09:37

Valgte at tage et lidt farligt spring og gĂĄ efter 40% / planck,
Sat sammen med Kailh box black 60g linear switches (selvfølgelig lubed) og nogle fine PBT keycaps thumbs

Har brugt det en uges tid nu... lidt halv svært at vende sig til ruller1

Billede
Skrivebord - Gustard X16 -> Singxer SA-1 -> Hifiman Arya
Portable - Fiio BTR5 -> Dunu SA6 Ultra / Airpods Pro
https://Kabelsnedker.dk
truebuie|

Brugeravatar
 
Indlæg: 546
Tilmeldt: 29. jun 2017, 19:31
Geografisk sted: Svenstrup

Re: Keyboard-fi

Indlægaf wildstyle » 18. aug 2020, 21:38

Krellef skrev:Nyt keeb - Topre 88U :-D Billede


Topre er stadig min favorit-switch. Og mit 88U er stadig det keyboard jeg har brugt mest. Fantastisk board! 9musik
OTG: iPhone 11 Pro 256 GB, Sony WH-1000XM3
wildstyle

Brugeravatar
 
Indlæg: 181
Tilmeldt: 16. dec 2012, 21:47
Geografisk sted: København

Re: Keyboard-fi

Indlægaf telum » 19. aug 2020, 15:30

hvor køber i jeres PBT-keys?
telum

Brugeravatar
Ridder af Hoved-fi
 
Indlæg: 1727
Tilmeldt: 12. apr 2011, 12:32
Geografisk sted: Dronninglund

ForegåendeNæste

Tilbage til Andet-fi

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 2 gæster