Kabel til CIEM



Kabel til CIEM

Indlægaf el_serpiente » 25. aug 2020, 09:33

Jeg skal have et nyt kabel til mine CIEM. Det er et par Cosmic Ears CE6P med 2 pin forbindelse.

Jeg har tidligere brugt Linum kabler med de holder desværre ikke så lang tid. Jeg kan rigtigt godt lide at kablerne er meget lette, det virker næsten som om at de ikke er der. Dog står prisen ikke helt mål til holdbarhed; jeg er på mit andet sæt og de har begge holdt lige over 2 år.

Så jeg søger et par kabler helst så lette som muligt og prisen må helst ikke overstige 100€ (ink. P&P).

Har I anbefalinger?
el_serpiente

Brugeravatar
 
Indlæg: 441
Tilmeldt: 5. dec 2011, 13:50
Geografisk sted: Ă…rhus

Re: Kabel til CIEM

Indlægaf el_serpiente » 26. aug 2020, 14:19

Det kan være at jeg skal købe et bluetooth kabel. Er der nogen der har erfaringer med sådanne?
el_serpiente

Brugeravatar
 
Indlæg: 441
Tilmeldt: 5. dec 2011, 13:50
Geografisk sted: Ă…rhus

Re: Kabel til CIEM

Indlægaf Claus-DK » 26. aug 2020, 15:21

Jeg har et KZ BT aptx HD og det er helt kanon til prisen, IKKO er pĂĄ trapperne med et BT kabel/krave ogsĂĄ, jeg har demoer af dem liggende og det lover rigtigt godt, modtagelsen er lidt et problem, men det skyldes at der er en preproduction version jeg har, de er samlet i hĂĄnden og det kan ĂĄbenbart give lidt problemer med placeringen af antennen..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Kabel til CIEM

Indlægaf Ostebaronen » 28. aug 2020, 19:13

Har også prøvet mig med sådan et KZ BT kabel, dog modellen før aptx HD kom ud, så "kun" aptx. Det virker såmænd fint nok, men er ikke stor fan af placeringen af batteri og kontrolenhed på kablet. De dingler ned af kinderne. Men lyder ganske hæderligt.

Send en PM så kan jeg sende dig 2-pin udgaven jeg har. Har også en MMCX model som ikke er åbnet endnu, hvis nogen skulle få lyst til at prøve sig med sådan en fætter.
Mmm... Ost...
Ostebaronen

Brugeravatar
Code Poet
 
Indlæg: 2481
Tilmeldt: 17. maj 2011, 10:00
Geografisk sted: Søllerød

Re: Kabel til CIEM

Indlægaf el_serpiente » 31. aug 2020, 11:59

Mange tak, jeg sender en PM.

Jeg har søgt på nettet og jeg faldt over JH Audio bluetooth cable, er det et i kender og evt. kan anbefale?
el_serpiente

Brugeravatar
 
Indlæg: 441
Tilmeldt: 5. dec 2011, 13:50
Geografisk sted: Ă…rhus

Re: Kabel til CIEM

Indlægaf Marshole » 15. sep 2020, 22:12

Kan personligt ikke anbefale deciderede bluetooth kabler. Køb i stedet en portabel amp/dac såsom Fiio BTR5, Radsone ES100 eller Qudelix 5k som er den nyeste på markedet. Har alle 3 og Qudelix er fantastisk. 10-band PEQ fra en super DSP.

Jeg har en del udstyr, dyrt og billigt, og oftens foretrækker jeg mine IEM's på især ES100 og Qudelix.

De gør faktisk at jeg kan sidde i bussen og ikke føle at jeg går på kompromis med lyden på nogen som helst måde.
Marshole

 
Indlæg: 6
Tilmeldt: 15. dec 2019, 13:27

Re: Kabel til CIEM

Indlægaf Eskil » 20. sep 2020, 16:06

Marshole skrev:Kan personligt ikke anbefale deciderede bluetooth kabler. Køb i stedet en portabel amp/dac såsom Fiio BTR5, Radsone ES100 eller Qudelix 5k som er den nyeste på markedet. Har alle 3 og Qudelix er fantastisk. 10-band PEQ fra en super DSP..


Uh, det lyder som et godt tip - tak for det. Selvom jeg stadig ikke fatter hvorfor fuld-PEQ ikke bare kan fås på telefonen, der er rigeligt processorkraft til det. De har jo noget tilsvarende til højttalerne. Men kunderne kan åbenbart ikke finde ud af mere end håbløs 5-bånd GEQ (øv, ubrugeligt)
Redigeret:
Var lige inde at kigge på den. Men de viser kun et screenshot af GEQ'en. Så er PEQ'en sådan at man kan tænde/slukke hvert bånd, og lave det om mellem high shelve, low shelve og fuld-parametrisk? kunne godt bruge et screen-shot!
Eskil

 
Indlæg: 84
Tilmeldt: 2. sep 2020, 22:04

Re: Kabel til CIEM

Indlægaf Marshole » 22. sep 2020, 09:09

https://m.facebook.com/qudelix/photos/p ... 20/?type=3

Kan ikke lige fĂĄ et screenshot til at virke, men her er et fra Qudelix selv.

Den er meget manuel ;-)
Marshole

 
Indlæg: 6
Tilmeldt: 15. dec 2019, 13:27


Tilbage til Hovedtelefoner

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 10 gæster