Look & feelPæn præsentation, når man åbner emballagen.
- IMG_1110.jpeg (153.98 KiB) Vist 11447 gange
Lækker batteri case, der giver et positivt indtryk. Kan rigtig godt lide størrelsen på casen og den virker til at være i en god kvalitet. Hængslet til låget er en lidt funky konstruktion, men fungerer ganske fint. Eneste jeg godt kunne tænke mig forbedret er, at åbning af casen ikke var en to-hånds-øvelse og at der var en anelse mere plads inden i casen, så der var bedre plads til at anvende flere forskellige tips end de medfølgende - begge ting dog alene i nice to have kategorien.
Det positive indtryk fortsætter til selve iem sættet, der også virker solide, men samtidigt ganske lette og fysisk meget små. Ikke særlig dyb nozzle til at sætte tips på, men lige nok til at man rent faktisk kan rolle tips indenfor de begrænsninger pladsen i casen tillader. Havde kun ét par der passede, men til gengæld er der et ganske pænt udvalg af silikone tips med i æsken, så det burde være muligt for langt de fleste at finde noget der passer. Iem størrelse og tips udvalg (hvis man ikke har sine egne) gør at de fleste burde kunne have dem i ørerne ganske længe uden problemer - er her absolut i den gode ende i forhold til hvad jeg ellers har prøvet af såvel trådløse som kablede iems.
- IMG_1112.jpeg (136.73 KiB) Vist 11447 gange
FunktionalitetTouch funktionaliteten er responsiv og fint logisk at betjene. Det ville have været fint med en app til lidt customizing af touch kommandoer og EQ, men det havde sikkert også fået dem til at koste mere. Det er let at parre med en device. Er de opsat på flere devices skal man afbryde forbindelsen på Mofi’erne er tilsluttet før man kan connecte fra den anden device - irriterer mig altid, når man skal have det ekstra step, men er det samme med mine momentum true wireless 2….men de burde alle tage ved lære af Apple lige på det punkt eller endnu bedre understøtte connection til flere devices samtidig.
Casen har ikke trådløs ladning, men havde jeg heller ikke nødvendigvis forventet prisen taget i betragtning. Ladning foregår via usb c, så det er fint praktisk og tidssvarende. Batteri kapacitet på casen lader også til at være ok med mulighed for flere ekstra opladninger af Mifoerne. Jeg har ikke taget præcis tid på Mifo’ernes egen batteritid, men fint ift. de er så fysisk små - havde ikke problemer med at de døde for mig.
Lytte indtrykKun lyttet på iPhone og dermed alene AAC codec. Indtryk er i forhold til at det er wireless, da det ikke er helt fair at sammenligne med kablede. Fuldstændigt subjektive oplevelse, så tag det med en spand salt etc….
Mifo O7 lyden virker for mig som værende relativt hurtig, hvor tingene fremstår ret pænt og klart i forhold til at det er wireless, Det er ligesom, at man har tunet lyden til at fremstå en anelse “smooth” ift. hvad jeg ellers har oplevet i iems med den type tweeters, hvilket måske også medvirker til at de ikke virker super detaljerede på trods af deres ellers rigtig gode performance i øvre mids/treble.
De har en pæn soundstage uden at det bliver størrelsesmæssigt prangende, men alligevel et vist luftigt element til lyden. De ruller umiddelbart heller ikke så meget af i toppen som mine AirPods Pro - kan faktisk virkelig godt lide deres øvre mids og treble. I forhold til bas er de hurtige, men vil foretrække lidt mere bas kvantitet til min præference. Den lidt lave bas kvantitet påvirker fra tid til anden klangen på instrumenter en anelse, men kun når jeg lige lytter efter det - ellers synes jeg også klangen på instrumenter generelt er ok.
AndetSammenlignet med mine AirPods Pro lyder Mifo O7 for mig hørbart bedre i øvre mids og treble, men pga. den efter min smag for lave bas kvantitet kommer AirPods Pro til at fremstå med lidt mere sammenhængende præsentation. I forhold til mine Sennheiser True Momentum True Wireless 2 på stock EQ foretrækker jeg igen Mifo O7 i øvre mids og treble, men justerer jeg EQ på Sennheiserne, så foretrækker jeg lyden af dem over Mifo’erne.
Det bør her lige nævnes at Mifo O7 koster 1.095 kr. ved Claus, imens AirPods Pro i skrivende stund er 2.199 kr. og Momentum True Wireless 2 2.390 kr., så der er en pæn prisforskel.
- IMG_1117.jpeg (126.62 KiB) Vist 11447 gange
Opsamling Må indrømme jeg stadigvæk synes det fra tid til anden er lidt svært at gå fra kablet til trådløs på farten - især hvis jeg sidder et sted uden baggrundsstøj og gerne vil nyde de helt fine nuancer i musikken. Når det er sagt, så synes jeg at trådløs er kommet ret langt hvad angår iems og når man så medtager convenience faktoren, så er det fristende - må i alt fald indrømme at jeg bruger mine trådløse iems en del i det daglige.
Mifo O7 er efter min mening et sæt solidt bygget kvalitets iems, uanset pris. Jeg ville blot ønske de havde en anelse mere bas, særligt da jeg synes at de for wireless gør praktisk taget alt andet rigtigt i forhold til at det fremstår som et helstøbt produkt i en lækker kvalitet, som samtidigt er relativt prisvenlig.
Mange tak til Claus for at sende Mifo O7 på tour og give mulighed for at give disse et lyt.