Rulle op amps.



Rulle op amps.

Indlægaf Mortenhoe » 29. dec 2016, 22:45

Hej.

Jeg savner lidt at rulle rør i min T1, men den tid er ovre... Så nu skal der rulles op amps!

Jeg har bestilt følgende

Billig kina Op amp forstærker, hvortil jeg har bestilt Panasonic FC kondensatore, så jeg kan smide de sorte kina caps ud i skraldespanden. Jeg har også japanske alps potentiometre i skuffen.

Billede

Billede

Billede

Ovenstående NE5534 op amps er lidt kedelige, så jeg har selvfølgelig også fået fat i et par Discrete op amps (Som Claus har anbefalet mig)

Billede

Hvis alt ovenover bliver en success har jeg kigget på en del (af de dyre) samle selv kits af op amp forstærkere på ebay, med intern R-core strømforsyning, cap bank og flot alu chassis. Så nu må vi se. Der er mange glade mennesker med 47 Amps på head-fi, så det kan også være at jeg bliver glad for den. Det bliver spændende hvad man støder på af udfordringer med op-amps der kan trække 3 gange så stor belastning som de medfølgende. Men jeg er nok meget klogere på den anden side. Tak, Kina. Tak for den her fantastiske hobby :-)
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

Re: Rulle op amps.

Indlægaf nc8000 » 29. dec 2016, 23:57

Man kan rulle opamps i flere af iBasso's amps og i gamle dage var Dr. Xin's amps klassikerne mht. at rulle opamps
Auralic Aries Mini > Audiolab 8200CD cd/dac > RudiStor RPX-100
Sony NW-ZX2
iPhone SE

HiFiMan HE-6, Ultrasone Signature Pro, JH13 (alle balanceret TWau Reference)
q-Jays second gen
nc8000

Brugeravatar
 
Indlæg: 1513
Tilmeldt: 18. nov 2012, 13:28
Geografisk sted: Kalundborgegnen

Re: Rulle op amps.

Indlægaf Claus-DK » 30. dec 2016, 21:11

Jeg ville gerne have en Xin, bare for at eje den, der var køer helt til Lolland, da de var i salg...
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Rulle op amps.

Indlægaf nc8000 » 30. dec 2016, 21:34

Dengang var de toppen af poppen. Jeg har ejet stort set alle hans modeller men solgte dem alle igen
Auralic Aries Mini > Audiolab 8200CD cd/dac > RudiStor RPX-100
Sony NW-ZX2
iPhone SE

HiFiMan HE-6, Ultrasone Signature Pro, JH13 (alle balanceret TWau Reference)
q-Jays second gen
nc8000

Brugeravatar
 
Indlæg: 1513
Tilmeldt: 18. nov 2012, 13:28
Geografisk sted: Kalundborgegnen

Re: Rulle op amps.

Indlægaf Mortenhoe » 30. dec 2016, 23:45

Jeg havde egentligt godt læst om Xin amps, fordi Claus en gang havde fortalt om dem, i en af vores samtaler. De virker umulige at opdrive. Han er som forduftet og ligeledes designet. De her Apheared 47 amps florere over alt på ebay og ali. De skulle angiveligt have stort potentiale med en god strømforsyning og gode opamps. Dog knap så transportabelt som Xin's men det er nu heller ikke mit mål. De der discrete opamps jeg har smidt et billede af, viser sig at være de forkerte. Der er 2 gain stages pr. kanal (H+V) så det skal være dobbelt udgaven.

Billede

Jeg har læst flere steder det kan være sjovere end at rulle rør. Nu må vi se.
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

Re: Rulle op amps.

Indlægaf Mortenhoe » 30. dec 2016, 23:47

Hvis det viser sig at være godt, kan jeg bygge flere af dem. De er ikke specielt dyre. Op amps er helt sikket den største post på budgettet.
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

Re: Rulle op amps.

Indlægaf LARMY85 » 11. jan 2017, 16:11

Morten: Har du et link til de opamps du bestilte ekstra? Tak :-)
---
De bedste hilsner
Lars
LARMY85

 
Indlæg: 138
Tilmeldt: 4. jan 2017, 16:23
Geografisk sted: København

Re: Rulle op amps.

Indlægaf Mortenhoe » 12. jan 2017, 22:31

De hedder Discrete op amps. De fåes både på ebay og ali. Det skal være dual udgaven, til en A47 forstærker, da den har 2 gain stages. Jeg har dog ikke bestilt endnu, da jeg er ved at undersøge hvordan de laver dem discrete og om de andre komponenter er dimensioneret efter at disse kan håndtere 4-5 gange højere belastning.

PS Discrete dual op amps koster over 100kr stykket. Så det er noget jeg lige vil være sikker på er pengene værd i en 60kr's forstærker.
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

Re: Rulle op amps.

Indlægaf LARMY85 » 31. jan 2017, 16:29

Mortenhoe skrev:De hedder Discrete op amps. De fåes både på ebay og ali. Det skal være dual udgaven, til en A47 forstærker, da den har 2 gain stages. Jeg har dog ikke bestilt endnu, da jeg er ved at undersøge hvordan de laver dem discrete og om de andre komponenter er dimensioneret efter at disse kan håndtere 4-5 gange højere belastning.

PS Discrete dual op amps koster over 100kr stykket. Så det er noget jeg lige vil være sikker på er pengene værd i en 60kr's forstærker.


Tak for info :-) Jeg holder øje med din tråd.
---
De bedste hilsner
Lars
LARMY85

 
Indlæg: 138
Tilmeldt: 4. jan 2017, 16:23
Geografisk sted: København

Re: Rulle op amps.

Indlægaf Morell » 30. mar 2017, 10:35

Kan på det stærkeste anbefale NewClassD diskrete opamps....

http://www.newclassd.com/index.php?lang=dk
:geek: Chord Mojo - Philips X2 - Shure SE846 - Beyerdynamic T50p :geek:
Morell

 
Indlæg: 68
Tilmeldt: 11. mar 2016, 18:30
Geografisk sted: Struer

Re: Rulle op amps.

Indlægaf Mortenhoe » 22. maj 2017, 21:20

Så fik jeg endelig bestilt discrete opamps. Jeg forsøger mig lige med de billige fra ebay, i første omgang.

Jeg er ved at danne en parts list, ud fra de medfølgende komponenter til ovenstående forstærker. Kondensatorene skal som minimum skiftes. Jeg tænker også potentiometeret.

Jeg har en hel kasse fuld af ei transformere uden mærkater. Så de skal tilsluttes, måles og opmærkes. Så skal der desuden lige falde en af til LARMY85, som har gang i et lignende projekt. Sådan at vi kan få bygge et par lineære strømforsyninger.
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

Re: Rulle op amps.

Indlægaf Mortenhoe » 4. jun 2017, 00:22

Venter på discrete op-amps.

Desuden har jeg endelig taget mig sammen til at få bestilt erstatninger til de medfølgende kondensatore.
Billede
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

Re: Rulle op amps.

Indlægaf Mortenhoe » 21. jun 2017, 21:25

SÅ'RN NO'ET PIS! Jeg blev næsten færdig med at lodde, og så er der kraftedme knækket et ben af den ene minijack sokkel. - Sikkert under transport.
Billede

Her er kittet. Tilkøbte Panasonic FM og FC caps, Wima film caps og discrete opamps, ligger ovenover de medfølgende dele.
Billede

Næsten færdig....... Jeg mangler selvfølgelig lige at anskaffe mig en ny minijack sokkel. Jeg har med vilje ikke loddet begge på, da det er afhængigt af om jeg måske kan skaffe nogen der er bedre, og derfor vælge 2 ens.
Billede
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

Re: Rulle op amps.

Indlægaf Mortenhoe » 25. jun 2017, 22:24

Jeg besluttede mig for at afprøve mine nye discrete opamps, mens jeg venter på nye minijack sokler. Jeg har et par A47 boards liggende. Så jeg smed lige en lineær strømforsyning sammen( som er RIGELIG STOR :lol: )
Billede

Førstehåndsintrykket er dårligt.... De har allerede ved normal lytte niveau en sibilans der gav lyttetræthed. Jeg rullede tilbage til BB OPA2132, og der var pludselig dejlig blød diskant igen. Det skal undersøges nærmere.
Billede
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

Re: Rulle op amps.

Indlægaf Haagensen » 4. nov 2020, 23:56

Jeg har netop erhvervet en T1 - så må jeg "stjæle" tråden her lidt, for at lave en med T1 rør-rul, som ikke er "druknet" i forslag med rør til modellen her årene efter?
:)

Ulrik
Haagensen

 
Indlæg: 27
Tilmeldt: 30. mar 2020, 12:52


Tilbage til Moe´s DIY Corner

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 3 gæster