Mifo O7



Mifo O7

Indlægaf Mortenhoe » 24. jul 2020, 22:32

Jeg har lige haft tour modellen af Mifo O7 hjemme. Jeg kan allerede afslører at jeg er virkelig begejstret for lyden.

Jeg har jo allerede Mifo O5 Pro, så det her bliver lidt en sammenligning med dem.

Mifo O5 Pro har en væsentligt større æske. Både O5 og O7 har 7 timers spilletid, ved fuldt opladet. Dog har O5'erens større æske et 2600mAh batteri. Dette tillader 100 timers spilletid mellem opladning af æsken. Hvor jeg umiddelbart kan læse mig til at O7 "kun" har 350mAh batteri i æsken, hvilket giver 21 timer mellem opladninger.
Dette er vel en smagssag, om man gider slæbe rundt på sådan en stor tung æske som O5 har. Men i mit tilfælde, hvor de oftest altid befinder sig i en rygsæk, er jeg lidt ked af O7'erens mindre batteri kapacitet.

Dog vinder O7 så på ALT andet. Den bruger det sprit neues QCC3020 fra Qualcomm. Hvilken nok både bidrager til den vanvittig rækkevidde jeg oplever på dem, men i hvert fald også lyden.
Jeg havde O7 i ørene en hel dag, hvor jeg ordnede forskellige ting i haven og garagen. Hvis jeg glemte min telefon indenfor, spillede de stadig videre. Kom man tilpas langt væk begyndte lyden at hakke lidt(når der skiftest codec eller dataen falder ud). Så kom man i tanke om telefonen lå indenfor, og den måtte hentes. Men de oplader temmelig hurtigt i æsken. Det passede med en god middagspause og så var de fuldt opladet igen.

Lyden er noget helt andet. Mifo O5 lyder rigtig dejligt. God fyldig lyd fra et single armatur, men de høje frekvenser liver først op, når de "får lidt at leve af". Der er O7 et helt andet sted. Claus kender mig jo efterhånden ret godt, og han har det med at vide hvad jeg kan lide af udstyr, før jeg får det i hænderne(ørene). Denne gang mente han dog at jeg ikke ville finde bassen tilstrækkelig- Men det får han altså ikke ret i. Hvor Mifo O5 har en meget fyldig lyd, bløder bassen også lidt op i mellemtonen. Det gør O7 knap så meget, men de lave frekvenser er VIRKELIG til stede(med skum propper, hvilket jeg altid bruger.)
Dual armatur designet er nok her hvor O7 skinner mest igennem, fordi diskanten er lige levende over hele volumen. De står noget skarpere og mere klart end O5 Pro. Bassen er stadig rigtig god. Man kan sagtens hører hiphop og heavy mædl, som jeg jo mest lytter til. Men de klarer det også til UG med global top 50 på Spotify, som jeg også ofte lytter til. Det er en god all around'er med en meget genkendelig V/U-shaped signatur. Så ingen midcentriske monstre til IEM entusiasterne her, men derimod en meget tilgivende signatur. Men allerede det at man kan beskrive O7 som en hver anden IEM, gør dem allerede langt overlegen, sammenlignet med andre TWS(True Wireless Stereo) jeg har prøvet og læst om. Fordi lyden er virkelig god i O7. Det er forfriskende med en dobbelt armatur TWS IEM.

Jeg må ærligt indrømme at efter jeg er gået TWS IEM's, har jeg svært ved at komme tilbage. Den frihed man oplever når man har disse i, er ikke sidestillet med noget andet transportabel lyd. Når jeg ikke er ude og omkring, sidder jeg GLÆDELIGT med mine kablede hovedtelefoner på, så til mit brug, er TWS IEM det eneste jeg har behov for. Også selvom Shozy Pola 39 virkelig lyder VANVITTIGT godt, så ser jeg ikke et scenarie hvor jeg har lyst til at være ude og omkring med kabler igen. Dog kunne et par Shozy jo godt være dejlige inde i kontorstolen. Men der er jeg personlig rigtig glad for mine hovedtelefoner.

Overall synes jeg O7 er en sikker vinder i min bog, og jeg har besluttet at jeg må have et par.
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

Re: Mifo O7

Indlægaf Swensson » 5. aug 2020, 11:44

Som Morten også skriver, er jeg yderst imponeret over lyden.

Til dagligt pendler jeg meget og bruger Anomoibuds Capsule (IP010-A), men lytter til 5-6 timers musik om dagen på en Aune X1s Pro & Denon AH-D2000.

Overall er byggekvaliteten på O7 i toppen og føles ikke billig at have i hånden som Anomoibuds. Æsken har en fin kompakt størrelse til at opbevare den i en bukselomme.

Opkald & optagelses kvaliteten er suveræn og lyden går krystal klart igennem i den anden side. Kæmpe plus herfra.

Mifo O7 har touch controls. De er som følger:
1 tryk: volume op/ned
2 tryk: start/stop musik/opkald
3 tryk: frem/tilbage

Personligt ville jeg bytte rundt på funktionerne ved 2&3 tryk. Jeg synes at delay'en fra man trykker til der sker noget er for stor og jeg oplevede ofte at mit sidste tryk ikke blev registreret korrekt, så den pauser frem for skipper til næste nummer.

Lyden er imponerende god og klar og fungerer rigtig fint til Heavy metal og elektronisk musik. I modsætning til Morten mangler jeg noget mere bas. Den er til stede, men jeg kunne personligt godt trænge til mere.

Selvom jeg er imponeret over lydkvaliteten, er dette ikke et klart køb for mig, da jeg til sidst blev små irriteret over dens touch controls.
Swensson

 
Indlæg: 7
Tilmeldt: 11. dec 2018, 23:46

Re: Mifo O7

Indlægaf Ole » 17. aug 2020, 17:56

Look & feel
Pæn præsentation, når man åbner emballagen.

IMG_1110.jpeg
IMG_1110.jpeg (153.98 KiB) Vist 10334 gange


Lækker batteri case, der giver et positivt indtryk. Kan rigtig godt lide størrelsen på casen og den virker til at være i en god kvalitet. Hængslet til låget er en lidt funky konstruktion, men fungerer ganske fint. Eneste jeg godt kunne tænke mig forbedret er, at åbning af casen ikke var en to-hånds-øvelse og at der var en anelse mere plads inden i casen, så der var bedre plads til at anvende flere forskellige tips end de medfølgende - begge ting dog alene i nice to have kategorien.

Det positive indtryk fortsætter til selve iem sættet, der også virker solide, men samtidigt ganske lette og fysisk meget små. Ikke særlig dyb nozzle til at sætte tips på, men lige nok til at man rent faktisk kan rolle tips indenfor de begrænsninger pladsen i casen tillader. Havde kun ét par der passede, men til gengæld er der et ganske pænt udvalg af silikone tips med i æsken, så det burde være muligt for langt de fleste at finde noget der passer. Iem størrelse og tips udvalg (hvis man ikke har sine egne) gør at de fleste burde kunne have dem i ørerne ganske længe uden problemer - er her absolut i den gode ende i forhold til hvad jeg ellers har prøvet af såvel trådløse som kablede iems.


IMG_1112.jpeg
IMG_1112.jpeg (136.73 KiB) Vist 10334 gange


Funktionalitet
Touch funktionaliteten er responsiv og fint logisk at betjene. Det ville have været fint med en app til lidt customizing af touch kommandoer og EQ, men det havde sikkert også fået dem til at koste mere. Det er let at parre med en device. Er de opsat på flere devices skal man afbryde forbindelsen på Mofi’erne er tilsluttet før man kan connecte fra den anden device - irriterer mig altid, når man skal have det ekstra step, men er det samme med mine momentum true wireless 2….men de burde alle tage ved lære af Apple lige på det punkt eller endnu bedre understøtte connection til flere devices samtidig.

Casen har ikke trådløs ladning, men havde jeg heller ikke nødvendigvis forventet prisen taget i betragtning. Ladning foregår via usb c, så det er fint praktisk og tidssvarende. Batteri kapacitet på casen lader også til at være ok med mulighed for flere ekstra opladninger af Mifoerne. Jeg har ikke taget præcis tid på Mifo’ernes egen batteritid, men fint ift. de er så fysisk små - havde ikke problemer med at de døde for mig.

Lytte indtryk
Kun lyttet på iPhone og dermed alene AAC codec. Indtryk er i forhold til at det er wireless, da det ikke er helt fair at sammenligne med kablede. Fuldstændigt subjektive oplevelse, så tag det med en spand salt etc….

Mifo O7 lyden virker for mig som værende relativt hurtig, hvor tingene fremstår ret pænt og klart i forhold til at det er wireless, Det er ligesom, at man har tunet lyden til at fremstå en anelse “smooth” ift. hvad jeg ellers har oplevet i iems med den type tweeters, hvilket måske også medvirker til at de ikke virker super detaljerede på trods af deres ellers rigtig gode performance i øvre mids/treble.

De har en pæn soundstage uden at det bliver størrelsesmæssigt prangende, men alligevel et vist luftigt element til lyden. De ruller umiddelbart heller ikke så meget af i toppen som mine AirPods Pro - kan faktisk virkelig godt lide deres øvre mids og treble. I forhold til bas er de hurtige, men vil foretrække lidt mere bas kvantitet til min præference. Den lidt lave bas kvantitet påvirker fra tid til anden klangen på instrumenter en anelse, men kun når jeg lige lytter efter det - ellers synes jeg også klangen på instrumenter generelt er ok.

Andet
Sammenlignet med mine AirPods Pro lyder Mifo O7 for mig hørbart bedre i øvre mids og treble, men pga. den efter min smag for lave bas kvantitet kommer AirPods Pro til at fremstå med lidt mere sammenhængende præsentation. I forhold til mine Sennheiser True Momentum True Wireless 2 på stock EQ foretrækker jeg igen Mifo O7 i øvre mids og treble, men justerer jeg EQ på Sennheiserne, så foretrækker jeg lyden af dem over Mifo’erne.

Det bør her lige nævnes at Mifo O7 koster 1.095 kr. ved Claus, imens AirPods Pro i skrivende stund er 2.199 kr. og Momentum True Wireless 2 2.390 kr., så der er en pæn prisforskel.

IMG_1117.jpeg
IMG_1117.jpeg (126.62 KiB) Vist 10334 gange


Opsamling
Må indrømme jeg stadigvæk synes det fra tid til anden er lidt svært at gå fra kablet til trådløs på farten - især hvis jeg sidder et sted uden baggrundsstøj og gerne vil nyde de helt fine nuancer i musikken. Når det er sagt, så synes jeg at trådløs er kommet ret langt hvad angår iems og når man så medtager convenience faktoren, så er det fristende - må i alt fald indrømme at jeg bruger mine trådløse iems en del i det daglige.

Mifo O7 er efter min mening et sæt solidt bygget kvalitets iems, uanset pris. Jeg ville blot ønske de havde en anelse mere bas, særligt da jeg synes at de for wireless gør praktisk taget alt andet rigtigt i forhold til at det fremstår som et helstøbt produkt i en lækker kvalitet, som samtidigt er relativt prisvenlig.

Mange tak til Claus for at sende Mifo O7 på tour og give mulighed for at give disse et lyt.
Ole

Brugeravatar
 
Indlæg: 479
Tilmeldt: 6. feb 2012, 19:50
Geografisk sted: Kolding

Re: Mifo O7

Indlægaf Ostebaronen » 13. sep 2020, 14:15

Brugte Mifo 07 sammen med iPhone XR og iPhone SE og har prøvet at sammenligne lidt med Creative Outlier Air jeg har. Fik dog ikke nået at bruge dem så meget som jeg gerne ville.

Ladeæske
Hængslet på lader æsken kunne godt have været lidt strammere, det samme med magnet delen. Låget bevæger sig en del når det er lukket og kan komme til at rasle lidt hvis man går med det i lommen. Derudover måtte der godt være en smule mere plads til tips i selve æsken.
Men ellers intet at komme efter, magneterne er stærke nok til at holde IEM'erne på plads når de er lagt i æsken og har ikke oplevet at de ikke begynder at lade efter de er kommet i æsken.

Outlier Air æsken har samme plads problem med hensyn til tips. Så kommer man lidt for store foam tips på, så er der ikke plads i æsken og der kommer ikke kontakt til de to ladepins.

Tilbehør
Lækkert at der kommer så mange forskellige tips med til Mifo 07. Med Creative Outlier Air, kom et enkelt sæt med, som slet ikke passer i mine ører og måtte købe nogle andre ved siden af. Forstår ikke Creative's valg, da det ikke koster mange øre at sendet et par ekstra sæt med i æsken.

Forbindelse
Havde nogle udfald eller skift til en anden lyd-protokol med Mifo 07 hvis jeg havde telefon i lommen. Det sker ikke med Creative Outlier Air. Det fungerer mulgivis bedre med enheder med Bluetooth 5.

Paring med telefon var super nemt. Man forbinder til den ene airbud og den finder selv ud at forbinde den anden side. Dette gælder også for Creative Outlier Air. Intet at komme efter her.

Komfort og fit
Mifo 07 er lidt tungere end Creative Outlier Air, og havde lidt problemer at få dem til at blive siddende i ørerne med de samme tips som jeg bruger på mine Creative Outlier Air. Brugte jeg f.eks. et sæt dual-flange tips sad de meget bedre.

Touch kontrol
I starten var jeg lidt irriteret på touch-kontrollen på Mifo 07 pga. mine fit problemer og kom ofte til at trigger en af touch kontrollerne da jeg justerede dem i mine ører. Men i forhold til Creative Outlier Air, som har tryk knapper, som skal trykkes ret hårdt for at aktivere, synes jeg touch kontrollerne fungerer meget bedre.

Lyd
Lyden i Mifo 07 er meget mere lyse i lyden og mere in your face i forhold til Creative Outlier Air, som får Outlier Air til at lyde lidt dåse agtige og indelukket. Mifo 07 lyder super klar, men for mig mangler lidt bund, som Creative Outlier Air har. Mids og diskant er der hvor Mifo 07 brillierer. Havde de haft lidt mere bas havde jeg straks købt et par. Det er ikke fordi de helt mangler bas, men der måtte bare gerne være lidt mere af det.

Til lydbogsbrug fungerer de 100%, til musik måtte der gerne være lidt mere bund.

Af et sæt trådløse IEM's er jeg dog stadig imponeret af hvor godt de lyder, set i forhold til hvor lidt plads der er til batteri, antenner, print til Qualcomm chip til forbindelse, balancerede armaturer osv. Det er imponerede hvad man kan presse ned på så lidt plads.


Jeg takker mange gange for lån!
Mmm... Ost...
Ostebaronen

Brugeravatar
Code Poet
 
Indlæg: 2481
Tilmeldt: 17. maj 2011, 10:00
Geografisk sted: Søllerød

Re: Mifo O7

Indlægaf Claus-DK » 13. sep 2020, 14:51

Der er en version 2.0 på vej, der skulle være mere og bedre bas og så kommer den tilmed i en indigoblå udgave også..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Mifo O7

Indlægaf CHIbsen » 27. okt 2020, 20:53

Jeg er i fuld gang med at lytte til mifo'erne. Og nu har jeg opdaget, at jeg har byttet rundt på højre og venstre (efter en uges brug...). Jeg har "pinden" til at pege opad og opnår dermed et fortrinligt fit til mine ører.
Er jeg den eneste der bruger dem på den måde?
Pachanko Constellation Mini►Violectric DHA V590►Spirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: Mifo O7

Indlægaf telum » 27. okt 2020, 21:34

De ligner mine Mifo 05 ret meget i form, men jeg må indrømme min "pind" hænger nedad, men det skal da prøves, at pege den opad det lyder sjovt! ;-)

Kan du ikke have dem rigtigt i (højre/venstre) pegene opad?
telum

Brugeravatar
Ridder af Hoved-fi
 
Indlæg: 1727
Tilmeldt: 12. apr 2011, 12:32
Geografisk sted: Dronninglund

Re: Mifo O7

Indlægaf Claus-DK » 27. okt 2020, 21:36

[youtube]https://youtu.be/_fZu22RcuWU[/youtube]

Hvorfor kan jeg nu ikke få det youtube til at virke, her ville jeg bare være sjov og nu er jeg bare ØV
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Mifo O7

Indlægaf telum » 28. okt 2020, 10:20



Nu skal jeg hjælpe, du er jo blevet en ældre herre! rulle4 ruller1

Hvis du bruger det fulde link så går det bedre: https://www.youtube.com/watch?v=_fZu22RcuWU
telum

Brugeravatar
Ridder af Hoved-fi
 
Indlæg: 1727
Tilmeldt: 12. apr 2011, 12:32
Geografisk sted: Dronninglund

Re: Mifo O7

Indlægaf CHIbsen » 28. okt 2020, 18:32

Det bliver op ad bakke nu... :-)
Jo jeg kan godt have dem siddende korrekt, men de trykker på øret. Så i længere tid er det mere behageligt omvendt.

Sendt fra min JNY-LX1 med Tapatalk
Pachanko Constellation Mini►Violectric DHA V590►Spirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: Mifo O7

Indlægaf Claus-DK » 28. okt 2020, 18:34

Så bare tag dem omvendt på, tricket her er såat lade som om du står med ryggen til musikken, så passer det med højre og venstre....Problem solved
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Mifo O7

Indlægaf CHIbsen » 28. okt 2020, 18:35

Det er den eneste rigtige måde at nyde musikken på.
-med ryggen til :-)

Sendt fra min SM-G960F med Tapatalk
Pachanko Constellation Mini►Violectric DHA V590►Spirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: Mifo O7

Indlægaf Peter Jensen » 28. okt 2020, 22:00

Jeg har også haft Mifo 07 på besøg og fået nogle indtryk. Jeg stemmer i med de fleste andre og siger at bygge kvaliteten er glimrende. Som Ostebaronen nævner så er hængslet underligt løst - jeg troede faktisk at det var defekt og skulle lige til at alarmere Claus. Men derudover så virker de rigtigt robuste og holdbare. Det er også en fin æske de kommer i.

Billede

Jeg havde også lidt problemer med at få dem til at fitte helt godt i ørene. Om det er fordi de er lidt til den tunge side ved jeg ikke, jeg følte nærmere at det var som om at de blev skubbet ud af øregangen når jeg var i bevægelse. Jeg prøvede flere af de medfølgende tips samt Claus trick med at vende dem om, men jeg blev altså ikke rigtigt venner med dem desværre. Når jeg sad stille var der ikke de store problemer, men true wireless er næppe et produkt der er optimeret til stillesiddende lytning. Når jeg f.eks. cyklede de 6 km til rådhuspladsen så skulle jeg flere gange mose dem ekstra ind i ørene og havde hele tiden lidt en frygt for at de ville falde ud. Jeg vil ikke udelukke at der findes andre tips som kunne løse problemet for mig, men havde desværre ikke lige så mange andre på lager.

Touch kontrollen drillede mig lidt, jeg syntes ikke altid den responderede som jeg gerne ville have. For det meste lykkedes det dog, så umiddelbart godkendt.

Jeg er enig i lagt det meste af hvad der allerede er blevet sagt i forhold til lyden. Det er en god mellemtone og diskant, men jeg kunne godt bruge lidt mere i bunden. For mig betyder det at de ikke helt får foden til at vippe på samme måde som når jeg sidder med f.eks. Ikko OH1 eller nogle af mine andre hovedtelefoner. Jeg syntes næsten man kan høre at det er et produkt der skal kunne flere ting og ikke er 100% optimeret til kun musik. Det skal dog ikke tolkes alt for negativt, for det er altså en ganske glimrende lyd, især til prisen. Hvis True wireless er en vigtig parameter og man kan få dem til at sidde godt i ørene, så syntes jeg umiddelbart at Mifo 07 må være svær at komme uden om. Hvis de havde siddet rigtigt godt i ørene kunne jeg også godt forestille mig at jeg ville have et par til at bruge som en slags headsæt, men det drillede desværre lidt for meget.

PS: Prøvede også at bruge dem til at ringe til min kone og opkaldskvaliteten og lyden var bestemt godkendt.

Mange tak til Claus for endnu en spændende Tour

Billede

Billede
Peter Jensen

 
Indlæg: 894
Tilmeldt: 23. maj 2016, 12:31
Geografisk sted: København

Re: Mifo O7

Indlægaf CHIbsen » 1. nov 2020, 12:15

Jeg begyndt selv med trådløse in-ear i sommers. Tilfældet ville at jeg erhvervede mig et sæt Sabbat E12 Ultra. De første jeg prøvede og endte med at købe dem uden at prøve lytte andre modeller. De virker for mig.
Jeg bruger dem på arbejde foran PC'en. Det at der ikke er en ledning at skulle forholde sig til har stor behagelighedsfaktor.
På arbejde lytter jeg kun til DR P2 eller NRK Klassisk. Skifter lidt imellem dem, hvis den ene kanal bliver lidt for eksperimenterende, eller der går alt for meget vals i den,
gullmedgro.jpg
gullmedgro.jpg (103.47 KiB) Vist 9305 gange

Og vældig hyggeligt at kunne følge lidt med i situationen både i Danmark og Norge.
NRK klassisk er gode til at vise plade cover, så jeg let kan tage et skærmbillede hvis man falder over interessant musik. Der er det en anelse mere omstændigt på DR's app. Tilgengæld er der oftere radioværter på DR, der virker det til at NRK har sparet, og kun har værter på halvdelen af tiden.

Tilbage til trådløse in-ear. Jeg synes de lyder ok til radio (både Sabbat og Mifo). Der er dog ingen af dem der tilnærmelsesvis kommer i nærheden af min Earman TR-amp med 64 Audio in-ears, som bliver fundet frem når jeg begynder at savne det spændende i musiklagene.

Mifo 07 er den anden trådløse fætter jeg prøver at lytte til. Sabbat E12 Ultra har fået en lidt lunken anmeldelse her på siden, Så interessant at få noget at sammenligne med.
Det først jeg bemærker da jeg lytter til dem, er at jeg synes de gengiver musikken mere detaljeret. Lyden er flot opløst i hele frekvenssprkteret og der er ikke noget der mudre sammen.
Men jeg bemærker også at jeg bliver hurtigere træt i hovedet af at lytte til dem. De er meget pågående i lyden. Hvilket jo nok gavner nogle musikgenerer mere end andre.
Efter at have lyttet et par dage skifter jeg tilbage til mine Sabbat E12'er (det har jeg gjort en del over de 2 uger jeg har lånt dem).
For mig virker det som at Mifo'erne opnår den detaljerige præsentation ved at komprimere musikken. Som TV2 i reklamepausen.
Sabbat'erne ånder mere for mig. Selvom de nu også komprimerer musikken.
Og af den grund foretrækker jeg Sabbat'erne. Men jeg kunne nu godt leve med Mifo'erne, de giver mig bare ikke argument for at skifte, da det de tilføjer også har en bagside for mig (jeg bliver hurtigere lyttetræt).

Batteritid er ikke noget jeg bliver udfordret af. De kommer tilbage i kassen når jeg ikke lytter, De er ofte fremme i 1-2 timer af gangen.
Og enig med de andre i at kassen sådan set er meget lækker, men at hængslet på låget er lidt pudsigt. Jeg synes dog jeg har vænnet mig til det efter 14 dage.

Det var vist det. Det blev til mere om brugen end om lyden. Men det er vel også det sådan nogle her kan. Give en fornuftig lyd, parret med en stor brugervenlighed.
Tak for lån thumbs
Pachanko Constellation Mini►Violectric DHA V590►Spirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: Mifo O7

Indlægaf friisand » 6. nov 2020, 21:34

Jeg har i dag fået et sæt 07. Men tror sgu de har glemt at få bassen med i det sæt jeg har modtaget .......
friisand

 
Indlæg: 128
Tilmeldt: 2. aug 2011, 22:14
Geografisk sted: Terndrup 9575

Re: Mifo O7

Indlægaf Kena » 18. nov 2020, 16:31

Har i dag sendt Mifo 07 videre til Telum, men før min anmeldelse lige en kommentar til bassen.

Da jeg modtog dem, smækkede jeg et par tips i som jeg syntes så ud til at passe mig bedst. De sad fint, så det eksperimenterede jeg ikke mere med. Bassen fandt jeg både kraftig og dyb, også sammenlignet med mine Powerbeats Pro, der kendt for en markant bas. Her til sidst prøvede jeg dem lige med et par andre tips, og da forsvandt bassen fuldstændigt. Der er altså vigtigt at man finder tips, der sidder godt.
AudioQuest NightOwl Carbon & PowerBeats Pro & Chord Mojo
Kena

Brugeravatar
 
Indlæg: 665
Tilmeldt: 6. dec 2011, 16:33
Geografisk sted: Amager

Re: Mifo O7

Indlægaf Kena » 27. nov 2020, 22:08

De sidste år er jeg gået over til kun at benytte mig af trådløse in-ears når jeg er ude af huset, så jeg fik lyst til at prøve Mifo 07. Indtil nu har jeg benyttet de originale AirPods og Powerbeats Pro. Sidstnævnte har jeg været glad for, da lydkvaliteten er milevidt foran AirPods, og de kan bruges til sport. De er dog store da en krog går hele vejen rundt, bagom øret. Til gengæld sidder de godt fast.

Første indtryk da jeg åbnede æsken var positivt. Papirer, kabel og ladeæske med in-ears. Tør man sige Apple-agtigt? Ladeæsken har et lidt løst låg. Det generede ikke mig, og for mig var det vigtigere at in-ears sad magnetisk meget godt fast i æsken. Også dejligt at de lades med et usb-c kabel.

Der følger en håndfuld tips med. Jeg valgte en størrelse, jeg plejer at bruge, og de passede! Har faktisk før aldrig oplevet nogle, der passede så fint. Med AirPods måtte jeg benytte tips med vinger førend de sad fast, og med mine Powerbeats Pro er det kun Comply tips der dur. Dette gode fit betød også at der var en kraftig passiv støjreduktion. Min kone var i hvertfald træt at ikke at kunne komme i kontakt med mig, når jeg sad med dem. Powerbeats Pro er konstrueret så man stadig kan høre omgivelserne. Det finder jeg rigtigt godt når jeg løber med dem. Mifo 07 sad faktisk så godt, at jeg uden problem kunne løbe 6 km med dem, men den passive støjreduktion gjorde, at jeg ikke følt mig helt tryg ved at gøre det.

Mifo 07 blev benyttet med min iPhone 12, og forbindelsen var hele tiden stabil. Det var let at skabe forbindelse, og jeg skulle gå relativt langt væk fra min iPhone førend forbindelsen gik tabt. Jeg oplevede hverken knas eller knitren.

Touch på in-ears har jeg aldrig været helt glad for. Jeg kunne godt få det til at virke, men ikke hver gang. Kunne heller ikke lide det på mine AirPods, og det er én af grundene til at jeg er glad for mine Powerbeats Pro; fysiske knapper!

Har skimmet de andre indtryk og bemærket den manglende bas. Det undrede mig en del, da jeg syntes den var ret markant. Mit sammenlignings udgangspunkt var de trådløse Powerbeats Pro, der absolut ikke er bassvage. Her syntes jeg ikke at Mifo 07 havde mindre! Her kommer det føromtalte gode fit ind i billedet. Min datter lyttede brugte dem også et par dage, og med de tips hun benyttede forsvandt bassen fuldstændigt for mig.

Derudover var lyden god. Diskant, mellemtone og bas hang godt sammen. Mine Powerbeat Pro har måske en lidt mere præcis bas, men det er detaljer der spillere dem. Det er vigtigt at huske på, at den primære brug er på farten og altså ikke nødvendigvis kritisk lytning. Set i det lys er lydkvaliteten mere end acceptabel.

Min 18-årige datter benyttede dem også et par dage i stedet for hendes AirPods. Hun syntes Mifo 07 lød meget bedre. Hun havde heller ingen problemer med brugen, men til gengæld generede det løse låg til ladeæsken hende. Alt i alt var hun glad for dem og syntes der var en god kvalitetsfornemmelse med dem.

Mifo 07 var et rigtig godt bekendskab for mig. Fit er meget individuelt, og for mig sad de helt perfekt. Det bevirkede at bassen for god og fyldig, mellemtone og diskant var også fin. Det var ikke fantastisk HIFI, men som trådløse in-ears mere end godkendt. Tusind tak for muligheden for at prøve disse Mifo 07.
AudioQuest NightOwl Carbon & PowerBeats Pro & Chord Mojo
Kena

Brugeravatar
 
Indlæg: 665
Tilmeldt: 6. dec 2011, 16:33
Geografisk sted: Amager

Re: Mifo O7

Indlægaf telum » 8. dec 2020, 12:09

Så har jeg haft besøg af Mifo07 og det var et behageligt et af slagsen 1musik Når jeg sammenligner med Mifo05 er det SPORT-udgaven og ikke den udgave Claus sælger i sin butik. De er så vidt jeg ved mørkere og lidt mere mudrede i lyden.

Det fysiske:
+ Fin lille kasse og stærke magneter til at holde buds sikkert på plads
- Mindre batteri betyder lidt, men for mig er det mere ærgerligt, at jeg ikke kan få plads til propper i kassen. Med Mifo05 kan jeg lige få plads til et par let forkortede skumppropper.
+ Fint fit og jeg kan have dem på i flere timer uden misbehag. Jeg var aldrig bange for at tabe dem. Jeg tror de vejer lidt mindre end Mifo05, men har ikke ligefrem haft dem på køkkenvægten rulle6
+ touch virker bedre end Mifo05 der har fysiske knapper som jeg aldrig bruger - de skal trykkes for hårdt ind i kraniet til det giver mening, så selvom touch ikke altid virker perfekt, så er det meget mere praktisk end trykknapper for mig.
+ TWS komfort er bare altid top lækkert

Lyd:
Jeg bruger primært TWS in-ears til podcasts fx under rengøring, havearbejde, bilkørsel osv. Her fungerer de perfekt, med en lysere klang end Mine Mifo05 Sport hvilket er med til at gøre stemmer mere fremtrædende. De isolerer også fint så jeg kan høre Critical Role over støvsugeren på højeste sug :)

Jeg har også for sjov brugt dem til musik imens jeg arbejde foran computeren. Der er selvfølgelig et skridt ned når man kommer fra Hifiman HE-500 eller Qjays, men det er også en helt igennem urimmelig sammenligning. Efter lidt tid med brain-burn-in lyder de i det store hele rigtigt godt. Fin balanceret lyd i mine ører, der ikke brænder dine ører af med diskant eller bløder bassen indover mellemtone og andet. Jeg havde flere gode tappen-med-foden og kuldegysningsoplevelser til, at jeg sagtens kan anbefale disse til musik også.

Tak for lån til ClausDK og for at finde disse i høstakken af Kina grej der bestemt ikke altid rammer samme kvalitet!
telum

Brugeravatar
Ridder af Hoved-fi
 
Indlæg: 1727
Tilmeldt: 12. apr 2011, 12:32
Geografisk sted: Dronninglund

Re: Mifo O7

Indlægaf Kolind » 27. dec 2020, 22:56

Først og fremmest tak for lån til Claus og Hoved-grej.dk for lån af trådløse hørebøffer.

Jeg må erkende at jeg ikke er den store fan af inears. Når det så er sagt, er de hovedtelefoner jeg bruger mest med en bred bred bred margin et sæt trådløse bose soundsport (med ledning imellem de to sider) som er lidt af en tweaket earbud velsagtens. Så naturligvis var det spænndede at teste af om det er tid til at gå true wireless og slippe for ledningen.

Min umiddelbare konklusion må være at jeg faktisk godt kan lide at have ledningen - Den giver nogle praktiske fordele til mit brug. Det kunne tit være at gå en tur eller lave mad eller ordne ting i huset. Jeg er ikke bange for at tabe dem. Jeg kan tage den ene side ud og lade den dingle imens jeg snakker med nogen, eller hvis jeg skal kunne høre noget et øjeblik, og så behøves jeg ikke pakke dem ned eller lægge dem fra mig hvis jeg ikke lige skal bruge dem et par min. Men det er ren formfaktor. Der er selvfølgeligt også mange positive ting at sige om true wireless. Det giver en helt anden lethed når man går rundt med bare de små enheder i ørene og ikke andet. Lidt uvirkeligt på en vis at have så god lyd i ørene uden nogle ledninger eller andet at mærke end et par gram i øret.

Lyden er god syntes jeg. De gør det rigtigt godt. Jovist - Lyden er ikke fantastisk, men helt udemærket nok til at opveje fordelene ved formfaktoren. Så jo de lyder godt. Og en god portion bedre end de få andre (billigere også) TWS jeg kortvarigt har prøvet.

Jeg havde et par problemer undervejs dog.
Under en gåtur udenfor havde jeg en række (15-20) korte udfald af ½ sek eller sådan. Den cuttede ud i korte øjeblikke og fik lidt fornemmelsen af at de to sider kom ud af sync og rettede ind eller gik skævt af hinanden nogle gange og så lige var et par sek om at synce ind igen.
Har også prøvet en håndfuld gange at have haft taget den ene side ud og måske bare holdt den i hånden i et øjeblik for at skulle tale med nogen, og så putte den i igen, hvorefter det hele lød helt forkert og ude af sync i et par sek, hvorefter den giver et ækelt klik/hiss og retter ind i sync igen. Jeg er med på at det kan give lidt ekstra udfordringer med tws, men alligevel har det været nok til at skabe et lille irritationsmoment.

En meget positiv ting jeg kan sige om dem, er pasformen. Jeg har vitterligt aldrig prøvet et sæt inears som sådan rigtigt har siddet fornuftigt og ikke arbejdet sig ud i løbet af et kort øjeblik eller mistet forsejlingen i tide og utide. Jeg går og retter lidt på dem mere end med mine bose, men generelt har jeg ikke været så bekymret for at de skulle falde ud og forsejlingen har været effektiv og ikke krævet de evige tryk ind imod øret for at få dem ind igen. Så det har været en meget positiv oplevelse. De sidder godt og behageligt og er dejligt lette at gå rundt med syntes jeg. De stikker heller ikke så langt ud af øret som andre jeg har prøvet, så man ligner knap så meget shrek med dem på.


Konklusionen:
Jeg har vist ikke helt erfaring nok med andre TWS til at fælde en effektiv dom over dem. Jeg har dog lidt fået blod på tanden ift. nogle TWS til at bruge i visse situationer. Bare det med at kunne gå rundt alene i huset og høre musik i aldeles hæderlig kvalitet uden ledninger og det hele, det kan trods alt et eller andet.
De er klart de bedste TWS jeg har prøvet. Men også de dyreste. Dog vil jeg sige at der er mere for pengene her end i de andre jeg har prøvet. De andre har jeg ikke gidet at lytte til hvis jeg har haft nogle alternativer. Disse er gode nok til at man måske ikke ville finde de store bøffer frem helt så tit. Eller bare til simpelthen at høre musik i flere situationer i hverdagen. Og det ville jo være et kæmpe salgsargument i sig selv.
Grej
- Indsæt i dine tanker her en sej sætning efter eget valg..
Kolind

Brugeravatar
 
Indlæg: 1643
Tilmeldt: 1. apr 2011, 13:02
Geografisk sted: Holbæk

Re: Mifo O7

Indlægaf Claus-DK » 27. dec 2020, 23:25

Det er vandet i kroppen der giver dig problemer, den der vane med at have telefonen i baglommen og tvinge signalet til at gå igennem kroppen er den største ulempe jeg plages af med TWS typen, det kan også være min kæmpe hjerne signalet ikke kan gå igennem.... Meeeen tror mit bud ville være alt det vand vi render rundt med i kroppen.

Forlommen eller jakke lommen er løsningen..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Næste

Tilbage til Uden kabler

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 1 gæst