Audeze LCD-2 eller LCD-2 Classic pĂĄ Chord Hugo 2



Audeze LCD-2 eller LCD-2 Classic pĂĄ Chord Hugo 2

Indlægaf Navi73 » 5. jul 2021, 20:19

Hej med jer,

jeg er på udkig efter et par åbne hovedetelefoner og tænker, at man næsten bør have et par Audeze :-)

Muligheden for at lave et røverkøb er opstået. En Chord Hugo 2 med enten LCD-2 eller LCD-2 Classic.

Nu melder spørgsmålene jeg så, er det værd at give ekstra for LCD-2'eren i forhold til Classic'en? Eller er det blot træfinish og en flightcase jeg får ekstra?

Jeg har læst mig igennem Audeze Unite tråden og folk er jo rigtig glade for mærket, men synes ikke at kunne finde den store forskel på modellerne.

Vh.
Navi
Headphones:Audeze LCD-2 Closed â–Ş Focal Elear â–Ş Audeze LCD-2C â–Ş Denon AH-D7200 â–Ş Campfire Polaris v2 â–Ş Meze 99 Classic â–Ş Jabra 85t â–Ş Sony WF-1000XM3
DAC's: Chord Hugo 2 â–Ş Marantz HD-DAC1 â–Ş iFi iDSD Signature
Amp's: Sugden MasterClass HA-4
Navi73

 
Indlæg: 97
Tilmeldt: 7. mar 2016, 12:01
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: Audeze LCD-2 eller LCD-2 Classic pĂĄ Chord Hugo 2

Indlægaf meier » 6. jul 2021, 06:48

Det lyder som en rigtig god combo du kigger pĂĄ.
Jeg kan ikke svare på dit spørgsmål, men har selv med træ…..
(Jeg gætter på, at der ikke er stor forskel, men det er et rent gæt)
Node2i - Tidal MQA, (Red Wine Audio Isabella - Audeze LCD2) (Teac UD505 - BD-T1/T5) (Sennheiser HDVD800 - hd800) (Stax SRM323II - Stax SR404) (X-canV3 - AKG701) (Schiit Valhalla - BD-T70) (Sony WH100XM3) (Shozy x neo CP) (Ollo S4R)
meier

Brugeravatar
 
Indlæg: 168
Tilmeldt: 1. jul 2012, 11:10
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Audeze LCD-2 eller LCD-2 Classic pĂĄ Chord Hugo 2

Indlægaf Navi73 » 6. jul 2021, 23:17

meier skrev:Det lyder som en rigtig god combo du kigger pĂĄ.
Jeg kan ikke svare på dit spørgsmål, men har selv med træ…..
(Jeg gætter på, at der ikke er stor forskel, men det er et rent gæt)


Tak for svaret :-)
Headphones:Audeze LCD-2 Closed â–Ş Focal Elear â–Ş Audeze LCD-2C â–Ş Denon AH-D7200 â–Ş Campfire Polaris v2 â–Ş Meze 99 Classic â–Ş Jabra 85t â–Ş Sony WF-1000XM3
DAC's: Chord Hugo 2 â–Ş Marantz HD-DAC1 â–Ş iFi iDSD Signature
Amp's: Sugden MasterClass HA-4
Navi73

 
Indlæg: 97
Tilmeldt: 7. mar 2016, 12:01
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: Audeze LCD-2 eller LCD-2 Classic pĂĄ Chord Hugo 2

Indlægaf Flemur » 7. jul 2021, 13:20

Er det nye modeller af LCD-2 og Classic? LCD-2 (og LCD-X) skulle lige være blevet opdateret og have fået lavet lidt ændringer som folk virker til at være vilde med.

Classic er en relativt ny model som er lavet til at lyde som de gamle LCD-2'ere fra før de indførte deres fazors. Så uden at have prøvet en "bare" 2'er, vil jeg tro den er lidt mere neutral i det, men stadig "audeze lækker" - jeg har indtil for nyligt brugt LCD-2C som mine eneste lyttebøffer og jeg var vild med dem :)

Hvis man går ud fra en frequency curve har classic et lille bump op i mids (lige omkring 1000hz) og så er der lidt mindre af de høje frekvenser ift den normale 2'er.

Kør evt ind til High Performance Audio på Havnegade og prøv begge dele :) Det var der jeg købte mine Classics.
Flemur

 
Indlæg: 91
Tilmeldt: 12. nov 2016, 00:45
Geografisk sted: København

Re: Audeze LCD-2 eller LCD-2 Classic pĂĄ Chord Hugo 2

Indlægaf Navi73 » 14. jul 2021, 12:40

Flemur skrev:Er det nye modeller af LCD-2 og Classic? LCD-2 (og LCD-X) skulle lige være blevet opdateret og have fået lavet lidt ændringer som folk virker til at være vilde med.

Classic er en relativt ny model som er lavet til at lyde som de gamle LCD-2'ere fra før de indførte deres fazors. Så uden at have prøvet en "bare" 2'er, vil jeg tro den er lidt mere neutral i det, men stadig "audeze lækker" - jeg har indtil for nyligt brugt LCD-2C som mine eneste lyttebøffer og jeg var vild med dem :)


Det er de nye modeller, fazor vs non facor :-) Min bekymring var, hvorvidt man fik den "ægte" Audeze oplevelse med 2C'ere, hvilket man efter sigende ikke får med LCD1'eren.
Så var det blot dumt at spare 1500,- lige der. Men nu er 2C''erne bestilt og det lader til at være et godt valg, kan jeg forstå :-)
Headphones:Audeze LCD-2 Closed â–Ş Focal Elear â–Ş Audeze LCD-2C â–Ş Denon AH-D7200 â–Ş Campfire Polaris v2 â–Ş Meze 99 Classic â–Ş Jabra 85t â–Ş Sony WF-1000XM3
DAC's: Chord Hugo 2 â–Ş Marantz HD-DAC1 â–Ş iFi iDSD Signature
Amp's: Sugden MasterClass HA-4
Navi73

 
Indlæg: 97
Tilmeldt: 7. mar 2016, 12:01
Geografisk sted: Frederiksberg


Tilbage til Hovedtelefoner

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 10 gæster