Halløj,
Nu er det endnu en gang tid til at kigge på nye hovedtelefoner, efter lidt teknisk bøvl. Har jeg været gennem et sæt HD650, Fidelio X1, V-Moda M100 Crossfade m. XL Pads & HD58X Jubilee, som strækker sig over rigtig mange år.
HD650 døde for mange år siden, Fidelio X1 var rigtig fornuftigt men puderne blev slidte, trætte og begyndte at gå helt fra hinanden. M100 var helt klart de værste grundet den ringe komfort for mine øre. Ørene hvilede på indersiden, så det blev bare smertefuldt efter et par timer. HD58X havde lidt samme problem, som jeg forerede med noget PSU sleeving der hjalp gevaldigt men var ikke perfekt.
Nu her i sidste uge begyndte kablet på de HD58X at gøre vrøvl, præcis som mine HD650 som jeg gik gennem en del kabelerstatninger til og gider egentlig ikke at kaste så meget som en krone efter dem, når de ikke har den komfort jeg egentlig ønsker.
Så nu sidder jeg på Fidelio X1 igen.
Med de forholdsvis mange dårlige oplevelser på komfort, er jeg lidt usikker på hvad jeg skal kigge efter. De skal også tilsluttes en Creative G6, så det er måske ikke de mest gunstige forhold til den helt store lydoplevelse (Kommer dog muligvis en opgradering senere, da jeg gerne vil væk fra alt det tunge software)
Så hvad er værd at kigge efter, når man måske ikke er verdens største audiofil men bare ønsker en solid lydoplevelse på linje med hvad jeg har haft, hvor komfort er ekstremt vigtigt, dybe kopper med behagelig foring til mange timer, åbne og gerne en fokus på en mere bas / varm lyd uden den drukner lyden i det. Jeg er bestemt ikke glad for sådan en skarp diskant og gerne noget med en kvalitet så det holder til at blive brugt dagen lang og blive taget af og på mange gange om dagen.
Nogen bud med de krav?