Claus-DK skrev:Kan man overhovedet tale om dårlige hovedtelefonforstærkere når de stort set alle sammen kører ren klasse A ??
Claus - det kan man sagtens.
Jeg tror nu der er masser af hovedtelefonforstærkere der ikke kører ren klasse A.
Der sidder nok opamps i signalvejen (evt diskret opbyggede, men alligevel). De kører ikke klasse A. Alle de designs der er baseret på TI chips kører heller ikke klasse A, heller ikke Topping A90 eller THX AAA 789 (som vist er diskret). Jeg kan ikke se at Aune skriver at X1S GT er klasse A. Mon ikke de ville skrive det hvis den var?
Klasse A er ellers en fed ting, specielt balanceret.
Det er faktisk en fordel jeg mangler at nævne for balancerede hovedtelefon udgange - hvis de er klasse A.
Der bliver strømforbruget fra strømforsyningen helt konstant, uafhængigt af musikken. Det betyder at strømforsyningen ikke længere er en del af signalvejen, og meget mindre betydende for lydkvaliteten - eller med andre ord, set fra forstærkeren er strømforsyningen "perfekt", som er "ret dyrt" at lave ellers. Uhh, det er 30 år siden jeg først drømte om at designe en balanceret klasse-A forstærker.. Kan være jeg skal tage mig sammen..
Jo mindre feedback der er i forstærkeren, jo mere vil (bør) strømforsyningen betyde. Det kunne være tilfældet hos dig på din audio-gd, Kolind?