Morten K skrev:CHIbsen skrev:Det var det jeg forsøgte at skrive
I den semi-transportable udgave er det Earman TR-amp.
Ellers er jeg glad for Sabbat E12 ultra -men det er jeg vist den eneste der er...
Tak CHIbsen!
Daf skrev:Brug din iphone som afspiller.
Køb en lightning til usb konverter, også kaldet "kamera stik" (
https://www.apple.com/dk/shop/product/M ... mellemstik).
Og køb en Audioquest Dragonfly Red dac og hovedtelefonforstærker. Den lyder forbavsende godt og kan bruges sammen med din iphone eller en computer med usb udgang
Ja, det er bestemt en nem og nok den billigste løsning. Men jeg må indrømme jeg ikke var så imponeret af DragonFly Red da jeg hørte den i HiFi klubben. Uden tvivl mere power og mulighed for at skrue op. Måske er det mine øre der ikke er trænet nok....
Peter Jensen skrev:Mit bud er altså at købe en transportable DAC/Amp og tage den derfra :)
Tak for beskrivelsen af hvordan dit eget setup er. Altid interessant nĂĄr man nu gĂĄr alene og danner sig en mening om hvad der er "bedst".
Generelt vil jeg sige mange tak for al input! Flere anbefaler en transportabel DAC/Amp. Ifi laver nogle spændende produkter syntes jeg og den nye hip-dac2 kunne være et bud, hvis det ikke skal være en afspiller. Jeg tænker dog der fra iPhonen går lidt kvalitet i signalet tabt inden det når til DAC'en?
Dragonfly Red, er nævnt flere gange i tråden, og jeg kan kun opfordre til at gå den vej. Den har tjent mig vel gennem flere år og få er de hovedtelefoner, den ikke har kunnet levere varen til. Forstærkeren må give op i forhold til de allermest krævende hovedtelefoner, men i langt de fleste tilfælde er den fuldt tilstrækkelig. DAC-delen derimod er fuldt ud kapabel. Den giver et markant løft i forhold til mobil, tablet, computer lydudgang.
Lige nu fungerer den som kilde til mit STAX-setup, der er udlånt. Det betyder ikke, at det er en perfekt DAC, men at det ikke er så slemt, at det er værd at nævne,
Det er lidt vanskeligt med HiFi. Man går ikke bare ind fra gaden i butikken, og hører forskel fra den ene dac eller forstærker til den anden. Man læser reviews, tråde i fora, kigger annoncer, og vælger endelig sit udgangspunkt. Det er så her, det går helt galt og din muldvarp risikerer at blive tømt.
Det er først nu du rigtigt begynder at "lytte". Hvad var det jeg fik med den dac eller forstærker. Lytter, lytter osv.
Det første valg er ikke så vigtigt. Det vigtige er, at man nu begynder at lytte, og finder glæden ved at høre sang, instrumenter, publikums nærvær, fingre på gribebrædtet osv.
Happy listening.