nc8000:
Tak for svaret.
Det er godt nok irriterende med iTunes formatet. Er der ikke nogen måde, man kan købe CD’er til download i lossless format? Du har nok ret med de 400 vs 700 mb ved alac, men er det ikke også ”ok”, eller duer det heller ikke?
DAC/forstærker i samme box lyder fedt, og jeg synes din model Aune/DT880 lyder rigtigt god – af hvad jeg kan læse af tilfældige reviews på nettet (og her på siden). 2400,- er også så billigt, at jeg ikke ville have noget imod at sælge videre med et tab, hvis jeg hellere vil have noget andet.
Jeg har ikke nogen speciel holdning til åbne vs lukkede. Som udgangspunkt bruger jeg in-ears når jeg er på farten om dagen, noise cancelling når jeg rejser/flyver, så det er kun til hjemmebrug for mig selv (og mon ikke hunden er ligeglad med lidt headphone-støj ☺..).
Jeg kan desværre ikke komme til meet d. 19/11, men det ser nu også ud til at der er rigeligt fyldt op
.
@Burning777: Du kan meget vel have ret. Hvor tror du jeg bør havne henne, før jeg ikke ”hurtigt kigger efter mere high end”..? Jeg hører nok til den gruppe, librarian beskriver som den minoritet, som bare vil have et godt setup, jeg ikke behøver at ændre for meget på fremover.
@Alpha: Haha, de ser eddermame vilde ud de der Stax’ere. Jeg tror lige jeg venter med de mere interessante/særprægede modeller
. Der var ellers lidt godt læsestof her:
http://www.6moons.com/audioreviews/stax2/stax.html.
@librarian: Tak for betragtningen, og du har helt sikkert ret. Som nævnt, hører jeg nok lidt til den minoritet der, på hifi-fronten anyways, forsøger at købe noget ret godt første gang, og så håber at det kan holde en årrække. Det er det jeg forsøgte med mit stereo/surround setup, og det er også lidt målsætningen med head-fi delen. Men måske er det bare et udtryk for graden af audiofili