Kolind skrev:Ja planar kan lyde ganske strålende og med dyb og lækkert defineret bas. Det er de super gode til. Jeg har også et par stykker selv. De kan noget særligt. En ting som jeg dog sjældent har fået med dem er netop sådan rigtigt punch og energi i lyden. Selv med f.eks Hifiman HE1000 som jeg var virkeligt vild med, savner jeg stadig punch. Og der er vi jo altså også godt deroppe af. De kan så en masse andre ting som opvejer for den mangel. Men stadig tror jeg generelt at hvis man er efter tung og slagkraftig bas, bør man gå efter noget dynamisk. gerne med en god stor driver.
Ultrasone har jeg tidligere haft. HFI 780 blandt andet. De kunne helt klart noget tlækkert med bas og punch som jeg var vild med. Jeg kunne dog ikke affinde mig med komforten. Mit hoved er for stort tror jeg. Har også haft den åbne 2200 tror jeg den hed. Der var edderbankeme bas så det ville noget. Den var dog ikke så stram eller punchy. Det er ofte noget man får i de lukkede syntes jeg.
Pro 900 har et godt ry iblandt bass-heads. Så du er 'desværre' nok på noget af det bedste som er på markedet.
Bemærk dog at Ultrasone også f.eks laver nogle mere highend versioner. Edition 8 eller således mindes jeg at have lyttet til tidligere også, som havde lidt ala samme karakteristika, bare lidt bedre og i virkeligt lækre materialer.
Vi er slet ikke uenige, men efter at have lyttet til rigtig mange forskellige hovedtelefoner denne sommer, i alle prisklasser incl. absolut highend, sĂĄ fandt jeg bare ud af, at de modeller jeg troede jeg ville synes bedst om, ud fra andre folks meninger og anmeldelser, ikke altid holdt stik.
Derfor synes jeg at anbefalingen herfra skal være, prøv at lytte til noget forskelligt, for det kan jo være man fik en ny reference. Hvis ikke, så er man jo blot blevet det klogere på sin præference og har tilmed sparet penge!
Den sikre vej er et par nye 900 Pro, ingen tvivl om, at de kan noget, men vil man prøve noget nyt i samme mærke, så kunne Signature DJ også være en mulighed, inden man røg op i Edition 8 osv. Men snakker vi først små 10K for et headset, så bør man godt nok lytte til andre muligheder og ikke forlade sig på, at andre giver en ret. Det kan hurtigt blive dyrt.
Igen, ikke uenig i dine betragninger, men man bør også prøve at lytte til andre (typer hovedtelefoner), for sin egen skyld.