Aune X1s GT



Aune X1s GT

IndlĂŠgaf Peter Jensen » 3. dec 2021, 15:13

FÞrst og fremmest, tak til Claus for at sende denne dejlige DAC/AMP pÄ tur. Den har vÊret et rigtigt dejligt genhÞr med Aune X1s serien, og sÄ er der da lidt stolthed i at vÊre blot nr. 2 i DK til at have hÞrt den, man skal vist vÊre importÞr for at komme meget hÞjere pÄ den liste.

Aune X1s var pÄ mange mÄder vejen min vej ind i hoved-fi, bÄde hobbyen og forummet her. Jeg var begyndt at lege med at lave mine egne CIEMŽs da jeg havde adgang til alle fornÞdenhederne pÄ kontoret. NÄr nu jeg lagde sÄ stor en indsats i at bygge disse, sÄ tÊnkte jeg at jeg ogsÄ mÄtte have en nogenlunde DAC/AMP til at lytte pÄ. SÄ jeg kÞbte en X1s af Mommerman her fra siden via DBA og han overbeviste mig om dette forums store kvaliteter. Kort efter var jeg naturligvis hooked. DesvÊrre kom jeg til at sÊlge min X1s til en anden venlig hoved-fiŽer, hvilket jeg relativt kort efter fortrÞd men aldrig gjorde noget ved.

Nu har jeg sĂ„ haft glĂŠden af at prĂžve det nyeste skud pĂ„ stammen, Aune X1s GT. Den er produceret af æ­Šæ±‰ć„„èŽ±ć°”ç§‘æŠ€ć‘ć±•æœ‰é™ć…Źćž, et firma de fleste nok bedre kender som Aune. De er et af de fĂ„ hi-tech head-fi firmaer som jeg kender til der ikke ligger nede i det sydlige Kina, men istedet ligger i byen Wuhan. Indtil for fĂ„ Ă„r siden var der nok ikke mange herhjemme der kendte til denne provins hovedstad med ca. 11 mil. Indbyggede, men tror de fleste nok har hĂžrt om den nu. Det skal dog siges at der er et tech cluster i Wuhan, bl.a. hvor Intel ogsĂ„ har noget udvikling, sĂ„ de er vist ret godt med deroppe. Det er ikke den mest spĂŠndende by jeg har vĂŠret i, og den er varm som en smeltekedel om sommeren, men mĂ„ske betyder det sĂ„ bare at de gode folk har mere lyst til at sidde inde med noget god musik i Ăžrene.

NĂ„, lad os fĂ„ nogle ord pĂ„ hvad Aune X1s GT sĂ„ egentligt kan. Det er en DAC/AMP med specifikationerne i orden og massere af krĂŠfter i forhold til dens stĂžrrelse. Den har hvad man kan Ăžnske af DSD, PCM og DOP – det er dog ikke noget jeg selv fik afprĂžvet sĂ„ meget da jeg nĂŠrmest udelukkende kĂžre Tidal Hi-Fi. Her brugte jeg USB primĂŠrt og syntes det fungerede glimrende.
Som man kan se pÄ hoved-grej.dk giver den mulighed for brug af en ekstern clock til at give mindre jitter i lyden. SÄ vidt jeg er orienteret sÄ er det dog ikke med pÄ turen her, sÄ jeg formoder at det er den indbyggede standard som jeg har hÞrt og som disse indtryk er baseret pÄ. Derudover er den balanceret, og man har valgt det mindre 4.4 mm Pentacon stik som udgang, hvilket spare en del plads i forhold til det noget stÞrre XLR stik der ellers ofte er standard. Det kan self. give lidt udfordringer hvis man har XLR pÄ sine hovedtelefoner, men man kan jo altid bruge en adapter eller pÄ termineret sine hovedtelefoner om.
At den er balanceret betyder at den har hele 4 forstÊrkere indbygget, og jeg syntes godt man kan hÞre den ekstra krÊft nÄr man bruger 4.4 outputtet istedet for det alm. Jack. Mere om det senere.
Byggekvaliteten er god, som jeg ogsÄ ville forvente det fra Aune. Jeg er ret glad for designet ogsÄ. Jeg syntes det er meget lÊkkert med den diskrete lysring. Derudover passer den perfekt pÄ f.eks. et kontor skrivebord hvor den lige kan stÄ under skÊrmen eller i hjÞrnet uden at fylde for meget.
Men hvordan lyder den sĂ„? Godt, er det nemme korte svar, men syntes den fortjener lidt flere ord med pĂ„ vejen. Som tidligere skrevet var det et glĂŠdeligt genhĂžr, og jeg syntes bestemt godt man kan hĂžre at der er tale om et Aune produkt. Jeg fĂ„r meget den samme ”house sound” fornemmelse som jeg ogsĂ„ fik med Jasper og med min tidligere Aune X1s. Det vil sige at alt stĂ„r super rent og helt klart. I forhold til flere andre DAC/Amps jeg ejer eller har hĂžrt, sĂ„ syntes jeg helt klart at Aune kan noget sĂŠrligt i forhold til at levere et klart og detajlerigt lydbillede. Der er en helt stille baggrund nĂ„r der skal vĂŠre stille, og nĂ„r musikken spiller fĂ„r man fornemmelsen af at det er let og ubesvĂŠret. Der er luft i toppen og massere af detaljer hele vejen rundt. Det er muligvis ikke denne enhed der giver den mest dunkende bas, men jeg oplevede nu heller ikke at den var en mangel. Den er heller ikke varm og tilgivende pĂ„ helt samme mĂ„de som min rĂžrforstĂŠrker, men det er nok nĂŠrmere en styrke i denne sammenhĂŠng. Den kan lidt af det der med at en dĂ„rlig indspildning lyder dĂ„rligt, men sĂ„ lyder en god tilgengĂŠld ogsĂ„ bare sĂ„ meget bedre.
Jeg har prĂžvet Aune X1s GT med hhv. Fostex TH900, Audeze LCD-3 og Sendy Aiva – de sidste to mest pĂ„ den balancerede udgang, TH900 kun pĂ„ alm. Jeg prĂžvede ogsĂ„ kortvarigt de indbyggede filtre, men jeg syntes ikke de gjorde specielt meget for mig, sĂ„ jeg kĂžrte mest pĂ„ neutral.
Aune X1s klarede alle 3 bÞffer med overskud og uden problemer. Jeg var isÊr glad for samspillet med TH900 som jeg syntes blev lÞftet et niveau over hvad min Centrance Mini-M8 normalt levere ude pÄ kontoret. FostexŽen blev lidt mindre tung og der kom lidt flere detaljer frem, uden at den mistede sin dejlige U signatur og det slam den ogsÄ kan levere i bunden.
Sendy Aiva og LCD-3 lÞd begge godt og GTŽen trak dem pÄ den balancerede udgang uden problemer. Der var stadig massere af power i LCD-3 som den ogsÄ helst skal have. Jeg syntes mÄske ikke de vandt helt sÄ meget pÄ ekstra detaljer og klarhed som TH900, men de tabte bestemt heller ikke noget i forhold til den WA7 der normalt driver dem.
Jeg prĂžvede lidt frem og tilbage mellem den balancerede og den alm. udgang med LCD-3. Der er lidt ekstra krĂŠfter i den balancerede, sĂ„ jeg prĂžvede efter bedste evne at matche volumen. Jeg syntes den balancerede udgang havde lidt flere kvaliteter, men det var ikke nat og dag. Lidt mere klarhed og ”kontrol” over lyden bilder jeg mig ind. Jeg ville dog godt kunne anbefale Aune X1s GT som single ended alene ogsĂ„.

Og det bringer mig til at jeg netop sagtens kan anbefale Aune X1s GT. Man fÄr utroligt meget for pengende her, og det er bygget ind i en lÊkker lille pakke som det er nemt at fÄ plads til i de fleste sammenhÊnge. KÞb den hvis du er pÄ markedet efter sÄdan en maskine, og fortryd nÄr du sÊlger. Jeg vil i hvert fald gerne have en DAC/AMP fra Aune mere permanent inde for dÞren, jeg skal bare lige finde ud af om det skal vÊre denne eller om jeg skal prÞve en af deres endnu stÞrre (lÊs) dyrere modeller. Jeg er dog ret overbevist om at denne er nok til mig.

PS: Undskyld mangel pÄ billeder, det har vÊret meget mÞrkt sÄ jeg kunne ikke fÄ nogle ordentlige nogle nÄr jeg var hjemme...
Peter Jensen

 
IndlĂŠg: 894
Tilmeldt: 23. maj 2016, 12:31
Geografisk sted: KĂžbenhavn

Re: Aune X1s GT

IndlĂŠgaf Ole » 1. jan 2022, 17:01

Look ’n’ feel
Aune X1s GT har et relativt kompakt og skrivebordsvenligt design med lidt designmĂŠssig karakter i stedet for en kedelig firkantet boks. Kan ret godt lide designet - lidt sprĂŠl uden at vĂŠre stĂžjende.

Enheden har en fornuftig tyngde. Er ikke sÄ vild med den overflade der er valgt, der fÞles ok i hÄnden, men ligner noget der ser stÞvet ud bare man kikker vÊk et kort Þjeblik.

Er til gengĂŠld imponeret over de input og output der findes pĂ„ Aune GT’eren til den pris. Er sĂŠrlig begejstret for at der er en balanceret 4,4mm udgang, hvilket er min foretrukne hovedtelefon tilslutning. En anden lille fin detalje er nĂ„r man lĂŠner sig ind over enheden, at der over rca tilslutningerne ogsĂ„ stĂ„r hvilke tilslutninger der er input/output, sĂ„ man kan aflĂŠse det direkte uden at skulle vide det pĂ„ forhĂ„nd eller vende enheden.

I det hele taget fremstÄr det som en rigtig fin enhed.

IMG_2310.jpeg
IMG_2310.jpeg (88.36 KiB) Vist 8042 gange


Lytteindtryk
Har alene lyttet med kĂŠde macbook lokale filer-> Aune X1s GT (usb indgang) -> Sennheiser HD800S (4,4mm balanceret udgang)
Reference er FiiO K9 Pro, der pt. er min daily driver.

TÊnker umiddelbart at det er en solid performance ift. prisniveau - med forbehold for min yderst begrÊnsede erfaring pÄ enheder i prisklassen. Jeg ville i alt fald ikke have noget at klage over til prisen, hvis jeg skulle betale.

Aunen har efter mine Ăžrer ikke den lidt metallisk/digitale undertone eller lidt spidse skarphed, som jeg synes nogle af de prisvenlige dac/amps jeg tidligere har hĂžrt kan have. Klangen synes jeg virker “levende i det”, hvor Aunen ikke forsĂžger at strĂŠkke sig lĂŠngere teknisk end den rent faktisk kan i et forsĂžg pĂ„ at hive de sidste detaljer ud af musikken - i stedet virker det til at der er prioriteret at levere en mere sammenhĂŠngende lyd med mĂ„ske et hint af ekstra varme tilfĂžjet.

Aunen virker til at have ok krÊfter til at drive mine HD800S bÞffer (300ohm), hvilket jeg vil tro skyldes at jeg anvender den balancerede udgang. Lydbilledet fremstÄr lidt mindre stramt end jeg er vant til, men den gÞr det nu meget godt med en behagelig og sammenhÊngende prÊsentation. Der er naturligvis ogsÄ en lille smule forskel i dynamik, men det relaterer sig primÊrt til specifikke tracks og generelt til klassisk-/kammermusik, imens jeg ikke bemÊrker det ved Þvrige genrer.

Skal jeg prÞve at sÊtte ord pÄ forskellen i lydbillede, sÄ har jeg ved Aunen en pÊn oplevelse af lytterummet, det er mÄske ikke kÊmpestort, men stadig med pÊn stÞrrelse og fornemmer ganske fint, nÄr elementer kommer fra forskellige retninger og egentlig ogsÄ fra forskellige distancer. Der hvor forskellen er ift. hvad jeg er vant til er, at jeg ved de dyrere enheder bedre kan pinpointe helt prÊcist, hvor henne i en retning en lyd er placeret og lagene er lidt mere definerede, sÄ man (sÊrligt ved flere lydkilder placeret tÊt pÄ hinanden) bedre kan fornemme forskelle i dybdemÊssig afstand.

Aunen har dog et lille killer-trick, hvor den leverer denne lydmĂŠssigt sammenhĂŠngende performance, hvor tingene ikke rigtig stikker negativt ud, men luller Ă©n i en tilstand, hvor jeg nok er bevidst om, at enkeltelementerne mĂ„ske teknisk godt kan gĂžres bedre hist og pist, men jeg egentlig bare sidder og lytter til musikken i stedet. Åh ja og er faktisk ogsĂ„ ret glad for klangen af instrumenter, der leveres.


Konklusion
Indtrykket Aune X1s GT efterlader hos mig er, at det frem for alt er tale om et smukt balanceret produkt. Den vil fra 4,4mm udgangen fint kunne trĂŠkke en del forskellige hovedtelefoner, har en god klang og holder sig inden for hvad den kan rent teknisk, men leverer en rigtig god og sammenhĂŠngende lytteoplevelse inden for de rammer.

Kan se den for mig som et godt bud pÄ et kompakt skrivebords setup eller sekundÊrt setup.

TĂŠnker ogsĂ„ den vil vĂŠre rigtig velegnet som ens “fĂžrste enhed” pga. dens fleksibilitet og potentielt lange levetid fĂžr der reelt vil vĂŠre behov for at opgradere. Synes ogsĂ„ den har tilstrĂŠkkelig kvalitet til at den i en snĂŠver vending ved gradvis opgradering vil kunne kĂžre som ren dac indtil man mĂ„tte have midler til ogsĂ„ at opgradere med sĂŠrskilt dac. Og efter opgradering kan den sĂ„ fungere fint som sekundĂŠrt setup.

Virker som virkeligt godt value for money produkt, der giver god mening.

Mange tak til Claus, for muligheden for at give Aune X1s GT et lyt 1musik
Ole

Brugeravatar
 
IndlĂŠg: 479
Tilmeldt: 6. feb 2012, 19:50
Geografisk sted: Kolding

Re: Aune X1s GT

IndlĂŠgaf tg » 5. jan 2022, 13:24

Tak til Claus for at arrangere touren, jeg har virkelig nydt denne.

Jeg undskylder pÄ forhÄnd at det kommer forsinket og at det er blevet lidt lÊngere end jeg egentlig havde tÊnkt. Jeg har haft en en rejse med Aune X1S GT og havde lavet rigtig mange noter der skulle koges ned til noget der giver mening. Det ville vÊre god service at give konklusionen her i starten, men her handler det ikke om konklusionen men rejsen. SÄ hvis du forventer et review med en klar konklusion sÄ kan du lige sÄ godt springe dette over.

Jeg synes det kan vÊre svÊrt at hÞre forskel pÄ solid state forstÊrkere hvis jeg ikke holder dem op imod noget. SÄ jeg har valgt at lave en sammenligning med mit normale skrivebords setup der bestÄr af PC og smsl m200 + drop thx 789. Det er ikke en helt fair sammenligning, da det er et setup til omkring det dobbelte, men det er det jeg har for tiden, sÄ det er hvad jeg har at holde det op imod. Jeg vil derfor referere til X1S for Aune X1S Gt og thx789 som dÊkker bÄde smsl m200 dac og drop thx789.

X1S har en god stÞrrelse og kombinationen af dac og forstÊrker passer noget bedre pÄ mit skrivebord end thx789. Jeg ved ikke om volume hjulet er i stykker eller om det er meningen at den skal virke sÄdan, men den har ikke et sted den stopper i volumen, og man kan blive ved med at dreje den rundt mod uret, nÄr man sÄ drejer med uret igen bliver volumen hÞjere som normalt. Det har gjort det lidt svÊrt at ramme samme volumen nÄr jeg har skiftet mellem hovedtelefoner. Det kan muligvis ogsÄ vÊre derfor jeg oplevede en del ubalance mellem hÞjre og venstre kanal ved lav volumen. Jeg er ret sikker pÄ at den har haft en defekt og Claus nu har den forbi for at fixe det.

Min rejse med X1S starter med Sennheiser HD800s balanceret spiller, som bliver spillet fint op til hÞj volumen, men bliver lidt mudret nÄr der bliver skruet meget op. For mig betyder det ikke sÄ meget da det er over det lydniveau jeg normalt lytter til.

Jeg starter med at prÞve bassen med Billie Eilish - Bad Guy - her er bassen er ikke sÄ tekstureret pÄ X1S som thx789.

NÊste punkt er fod testen, kan den fÄ mig til at vippe til musikken. Til det hÞrer jeg Daft Punk - Give life back to music - og den fÄr foden til at svinge, og gÞr mig glad. Der er dog knap sÄ god separation og detaljer, eksempelvis er menneskene man kan hÞre i baggrunden 3:16 inde i nummeret ikke nemme at adskille fra beatet pÄ X1S, mens pÄ thx789 stÄr de helt klare og jeg kan hÞre flere mennesker og detaljerne i deres stemmer.

SÄ noget jazzet film musik, La La Land - Another day of sun - X1S giver god sving, i forhold til thx789 har den et lidt mere snÊvert lydbillede, men den fÄr bestemt foden til at vippe.

Jeg tÊnker at jeg lige mÄ udforske lydbilledet lidt nÊrmere med Jazz at the pawnshop - High Life - og ganske rigtigt det er et lidt snÊvre lydbillede og lidt mere mudret pÄ X1S.

MÄske er den bedre til noget dynamik og fart sÄ jeg sÊtter Metallica - Hardwired to self destruct - her lyder trommerne mere organiske pÄ X1S, ikke sÄ skarpt defineret som pÄ thx789.

Nu kan det mÄske lyde som om X1S ikke er god, og det er nok effekten af at den sÊttes op imod et setup der koster det dobbelte. Det er jo altsÄ ikke helt fair. Jeg synes dog jeg hÞrte noget pÄ Metallica nummeret som gjorde det godt for X1S, sÄ jeg tÊnker min sÞgen efter hvor X1S brillerer skal gÄ i retning af noget dynamisk med energi.

Energi finder jeg pÄ FUKT - Play with fire - Det er et godt nummer til at teste om den bliver skinger i de hÞje toner, specielt starten af nummeret kan gÞre ondt i Þrene, og det gÞr det lidt pÄ thx789. Det er ikke tilfÊldet med X1, den giver en god prÊsentation af nummeret med en god energi i bunden. Den gÞr det faktisk rigtig godt.

Jeg tror jeg har fundet noget her, den er ikke den mest klare og detaljerede forstÊrker, men mÄske er den god til at formidle musik med fart og energi i. Det mÄ undersÞges lidt nÊrmere med musikken fra min ungdom.

Halvfemser energi finder jeg pÄ Prodigy - Firestarter - Her har X1S en fed energi i bassen, den er ikke sÄ stram men energien i nummeret bliver formidlet rigtig godt.

SÄ mÄ jeg prÞve et andet nummer med masser af energi Fat boy slim - Ya Mama - Ganske rigtig her foretrÊkker jeg X1S, den formÄr virkelig at fÄ energien og dynamikken formidlet, det er ret fedt.

MÄske er HD800s ikke de rigtige bÞffer at hÞre disse numre med, sÄ jeg skifter til Beyerdynamic T1 3rd edition single ended da jeg ikke har et balanceret kabel til den.  

Jeg forsÊtter hvor jeg slap HD800s med Fatboy slim - Ya Mama - her skal der skrues godt op pÄ X1, for at den klarer de 600ohm i T1, og det bliver aldrig rigtig godt. THX789 klarer den fint single ended i hÞjeste gain.

Jeg prÞvede et par andre numre pÄ med T1 og X1S og jeg synes ikke de bliver rigtig gode sammen, meget mudret og larmende. MÄske ville det vÊre anderledes hvis jeg havde kunnet prÞve dem balanceret, men jeg lÊgger T1 til side igen.

De klarede ikke hÞj impedans hovedtelefoner sÄ godt, sÄ spekulerer jeg pÄ hvordan de klarer sensitive iem med lav impedans. Jeg finder Noble Kaiser 10 single ended. Det er den mest sensitive iem jeg har (16 ohm tror jeg) de er nemme at drive og meget nemme at lave stÞj pÄ. Her bliver kanal balancen ved lav volumen et problem, da der ikke skal skrues meget op fÞr det er rigeligt for K10. For at teste stÞj prÞver jeg et meget stille nummer med Leonard Cohen - Happens to the Heart - Kanal ubalancen forstyrre, hvis jeg skruer op hjÊlper det men bliver ogsÄ til den hÞje side for mig. Jeg prÞver lidt andre numre, men det blev ogsÄ et kort visit.
Det er ogsÄ en ret sensitiv iem, og det er vÊrd at nÊvne at pÄ m200+thx789 kan jeg i lavest gain hÞre musikken tydeligt selvom thx789 er skruet helt ned, fÞrst nÄr jeg skruer ned for m200 bliver den stille pÄ omkring -30.

Jeg tÊnker at nÊste skridt mÄ vÊre at prÞve noget der passer godt med energien og hverken er sensitive eller svÊre at drive. SÄ jeg prÞver Vision Ears Elysium der ogsÄ er en iem med relativ lav impedans, men de er ikke sÄ sensitive og krÊver noget mere at drive godt, sÄ her kommer jeg ud over kanal ubalancen. Elysium er en meget "musikalsk" iem, som i ikke sÄ analytisk (i hvert fald sammenlignet med HD800s).

Jeg hÞrer de samme sange som jeg hÞrte med HD800s og den gÞr det rigtig godt med X1S. Hvor HD800s var nÄdeslÞs for detaljer og klarhed for X1S svinger Elysium rigtig godt med den. Den er stadig ikke sÄ klar og prÊcis som thx789, men det gÞr ikke sÄ meget her da det ikke er det jeg forventer. X1S har dog stadig en lidt lÞs bas og knap sÄ meget sparkle i toppen, men mellem frekvenserne spiller rigtig godt sammen med Elysium og akustiske numre lyder rigtig godt, eksempelvis pÄ Nik Kershaw - The Riddle Solo Acoustic (som er et sjovt nummer hvis du som jeg var ung i halvfemserne).

Sidste skridt pÄ rejsen er et energisk nummer med masser af strenge og mellem frekvenser sÄ jeg finder Joyce - Hard Bossa og hold da op det er helt fantastisk! Den giver bare et musisk flow der sÊtter sig i kroppen, ikke bare foden vipper nu men hele kroppen og ud i armene og hovedet. Her bliver det meget bedre end thx789. Jeg sÊtter nummeret pÄ repeat og forsvinder ind i audio nirvana.

Sendt fra min SM-G991B med Tapatalk
tg

 
IndlĂŠg: 167
Tilmeldt: 25. dec 2016, 23:20

Re: Aune X1s GT

IndlĂŠgaf telum » 11. mar 2022, 12:15

Den bliver trÊls at sende videre den her, sÄ er det sagt!

Jeg har begrÊnset DAC/Amp erfaring og havde egentlig affundet mig med, at der ikke var den store forskel sÄ jeg har primÊrt udforsket diverse hovedtelefoner / IEMS.

Jeg kĂžrer normalt med en UHA Leckerton som egentlig er til bĂŠrbart brug. Den er forrygende til mine Q-Jays, men efter de sidste par uger kan jeg godt mĂŠrke at den savner "det sidste" til mine HE-500.

Jeg har bare trykket pÄ tÊnd knappen og hÞrt pÄ den via USB pÄ mine HE-500 - jeg har ikke forsÞgt med IEM's da det bliver for hÞj volumen til min smag med det udstyr jeg har. Jeg er sÄ heldig at de er balancerede sÄ det har jeg selvfÞlgelig benyttet mig af.

Det er for mig svÊrt at beskrive hvad det er den gÞr prÊcist, men der er bare mere ro, mere overskud, mere kontrol. Rummet bliver stÞrre, bassen bliver dybere og strammere og jeg kan for alvor hÞre hvordan HE-500 rigtigt kommer til live nÄr man skruer lidt op. Her kan jeg da lige bemÊrke at jeg vist aldrig kom over "kl. 9" sÄ den kan nok hÄndtere det meste!

Den er flot og selvom den har stÄet pÄ mit skrivebord i 2 uger er den ikke blevet stÞvet at se pÄ, hvilket mit bord dog er, sÄ det tror jeg ikke er et reelt problem. Dejligt tung er den ogsÄ og potmeteret fÞles ogsÄ fint.

Den her vil jeg altsÄ gerne vinde Claus, men ellers mÄ jeg jo prÞve at finde et hul i budgettet :)

Tak for lÄn!
telum

Brugeravatar
Ridder af Hoved-fi
 
IndlĂŠg: 1727
Tilmeldt: 12. apr 2011, 12:32
Geografisk sted: Dronninglund

Re: Aune X1s GT

IndlĂŠgaf meier » 21. mar 2022, 09:08

Det er en fin lille sag.
DesvÊrre fik jeg ikke sÄ meget lyttetid pÄ den, men det er bestemt en overvejelse vÊrd.

Rent teknisk er der ikke nogen mangler - man fÄr et godt udgangspunkt, og mon ikke mange vil leve fint med den - og den bÞf man nu foretrÊkker?

Skulle jeg starte heltforfra, sÄ ville det her vÊre et godt bud pÄ en meget anvendelig forstÊrker.
Giv den et lyt og se om ikke du vil vĂŠre enig.
Node2i - Tidal MQA, (Red Wine Audio Isabella - Audeze LCD2) (Teac UD505 - BD-T1/T5) (Sennheiser HDVD800 - hd800) (Stax SRM323II - Stax SR404) (X-canV3 - AKG701) (Schiit Valhalla - BD-T70) (Sony WH100XM3) (Shozy x neo CP) (Ollo S4R)
meier

Brugeravatar
 
IndlĂŠg: 168
Tilmeldt: 1. jul 2012, 11:10
Geografisk sted: NordsjĂŠlland

Re: Aune X1s GT

IndlĂŠgaf Troels » 30. mar 2022, 18:10

Jeg mÄ begynde med at give Telum ret; Den her er jeg ikke meget for at skulle pakke ind og sende videre!
Jeg har en AUNE BU1 og et par OLLO, sÄ egentlig er jeg godt vant, hvilket mine omtaler af BU 1 her pÄ sitet jo vidner om. Bedst som jeg gik og troede at nu var vi der! Ja sÄ dumper det her sorte vidunder ind ad dÞren.

Claus har vĂŠret sĂ„ ”vĂŠmlig”at lĂ„ne mig et balanceret kabel til OLLO’erne. FĂžrst kĂžrte jeg med standardkablet pĂ„ mine favoritter pĂ„ TIDAL MASTER, det lĂžd meget meget lĂŠkkert, meget lig min BU1, bare meget mere af det alt sammen, ro bredde detaljerigdom fik lige et to tre gear mere.
SÄ skiftede jeg kablet! Man tror at det er lÞgn, men der skete noget helt eminent med lydbilledet, det var ligesom det faldt til ro og detaljegraden blev yderligere forbedret. SÊrlig transienter i pauker, trommer. og anslag pÄ bas, attacket i strygere og sÄdan noget, er i en klasse, sÄ pÄ gode liveoptagelser af kammermusik er det meget tÊt pÄ at man er der selv! PÄ gode optagelser bliver lyden meget plastisk og levende.

Hvis man skal finde et problem, sÄ er det at AUNE/OLLO sÊttet stiller voldsomme krav til optagelsen, det bliver nÄdeslÞst afslÞret hvis der er sjusket med teknikken undervejs. En sjov detalje er, at med det her sÊt hÞrer man f.eks meget tydeligt hvis dirigenterne kommer til at nynne med! PÄ liveoptagelser er rummets lyde, host, skrammel osv. ogsÄ minutiÞst hugget ud i granit.
Lydbilledet er meget egalt, der er ikke noget der stikker af. Bassen er fast og stram, mellemtonen veldefineret og bÄde nedre og Þvre diskant tindrer uden at blive anstrengende. Soundstage er enorm, jeg har hele symfoniorkestrets bredde og kan pinpointe hvor de enkelte instrumenter sidder, hvis jeg gider, fordi; Jeg har faktisk ikke gidet nÞrde med forskellige kombinationer. Med AUNE X1S GT og OLLO lytter jeg til musik og ikke til grej!

NÄja rent fysisk fremstÄr den jo solidt bygget, mange muligheder pÄ indgangssiden og et tillidsvÊkkende potmeter. Ingen beklagelser her.
Tak til Claus for dette meget farlige mÞde med bÄde AUNE og et balanceret kabel; I Guder, jeg mÄ eje!!!!!!
Med lydelige hilsner

Troels
Troels

 
IndlĂŠg: 22
Tilmeldt: 13. sep 2021, 09:24
Geografisk sted: Slagelse

Re: Aune X1s GT

IndlĂŠgaf Henrik_sdk » 5. maj 2022, 11:08

Henrik_sdk

Brugeravatar
Administrator
 
IndlĂŠg: 2384
Tilmeldt: 1. apr 2011, 23:46
Geografisk sted: Ringsted

Re: Aune X1s GT

IndlĂŠgaf Kolind » 5. maj 2022, 11:38

FÞrste indtryk - Det er dÊleme en potent lille sag ift. funktionalitet og performance. IsÊr nÄr jeg kigger over pÄ dagens modstander Audio-GD 10.2 som er... ja.. gigantisk..

FortsĂŠttelse fĂžlger..
Grej
- IndsĂŠt i dine tanker her en sej sĂŠtning efter eget valg..
Kolind

Brugeravatar
 
IndlĂŠg: 1643
Tilmeldt: 1. apr 2011, 13:02
Geografisk sted: HolbĂŠk

Re: Aune X1s GT

IndlĂŠgaf Kolind » 16. maj 2022, 21:52

Jeg har haft fornÞjelsen af den lille fikse Aune X1s GT. I forvejen ejer jeg en Aune X1 - Den 'oprindelige' kÞbt af Claus for efterhÄnden en del Är siden. Den er still going strong og fÄr udmÊrket med lyttetid pÄ kontor-setuppet. Det oplagte sted at forbedre pÄ den oprindelige X1'er var pÄ forstÊrkningen som ikke var dÄrlig, men bare ikke helt pÄ niveau med mere potente forstÊrkere. Og nej nej - Det kan man jo heller ikke helt forvente til de penge sÄdan en kostede, sÄ alt var fint. Jeg syntes endnu at forskellen op til noget andet er for lille til at jeg har skiftet den ud. Dog har den veget pladsen for mit skrummel af en balanceret dac/amp fra Audio-GD.

Men men men - Til den nye X1s GT.
Den helt hurtige konklusion:
ud af boksen er det er overall teknisk lige et lille hak lydmÊssigt over min Audio-GD NDB 10.2. Men det er jo ogsÄ en lidt alderne sag efterhÄnden med en lidt outdated DAC. Mit gÊt vil vÊre at DAC er en fin sjat bedre bedre i X1s'eren og forstÊrkeren marginalt vÊrre, men overall en bedre box.

Test-setup
Til test af X1s GT'eren har jeg til min pc koblet min Audio GD NFB 10.2 til via optisk og Aune X1s GT til via USB3. OpsÊtning gik ganske gnidningslÞst. Plug and play nÄr det er bedst.
Jeg har efter bedste evne matchet volumen pÄ de to forstÊrkere sÄ det er sÄ tÊt som muligt og sÄ skiftet lidt frem og tilbage imellem de to.
Der er stort set udelukkende sammenlignet pÄ den balancerede udgang pÄ begge forstÊrkere, hvilket vel ogsÄ er det store salgspunkt for denne forstÊrker.
Jeg lytter primĂŠrt til rock og lidt elektronisk.
Der er primÊrt brugt HD800 men ogsÄ lidt Grado GS1000 og Beyerdynamic T1 gen2 til test, alle balanceret. Det generelle indtryk af lyden er rundt regnet ens henover de forskellige bÞffer.

Lyden
Min grundlÊggende holdning til forstÊrkere er at forskellene ganske sjÊldent er nat og dag eller tydelige. Det handler om smÄ subtile forskelle. Den holdning fÄr dette lille forsÞg ikke rokket det store ved. NÄr de to boxe er omkring pÄ niveau, er det nok heller ej forventeligt med en enorm forskel.
PÄ AudioGd er der lidt mere tyngde i bunden. Den er lidt varmere og tungere i bassen. Til gengÊld er lyden fra Aune lidt strammere og mere klar i toppen med lidt mere crisp lyd i nogle tilfÊlde. Man fÄr fornemmelsen af at fÄ et nÞk flere detaljer med ud uden lige at kunne sÊtte fingeren pÄ noget bestemt jeg kan hÞre der som jeg ikke kan pÄ den anden. Det kan muligvis ogsÄ bare skyltes at toppen er lidt mere crisp at det giver det indtryk. Generelt set har jeg mest nogle skingre og lyse bÞffer, sÄ det er umiddelbart ikke et bedre match med aune end AudioGD dog. For de fleste andre tror jeg at det ville vÊre en bedre lÞsning. Der virker til at vÊre fin kontrol med bÞfferne. Der er udmÊrket punch mm, som oftes at det jeg savner hvis forstÊrkeren ikke helt har bÞffer nok.

Det praktiske
Alt i alt en virkeligt fin lille kasse. NÄr vi kigger pÄ det praktiske, er den jo lillebitte i forhold til hvad man fÄr. Aunen kan vÊre vel nok vÊre 4-5 gange inde i AudioGD'en ift rumfanget af de to kasser :D Den har ydermere en rÊkke inputs og switch knap til at styre det med - Alt godt. KÞrer man den single ended virker den ogsÄ til at have markant mere pondus end den tidligere udgave. Forskellen single ended og balanceret virker ud fra ganske kort lytning til at vÊre mindre pÄ Aune end AudioGD. At det er 4.4mm balanceret er fint. Det er formentligt nok fremtidens lÞsning frermfor 4 pin XLR, som ser ganske prof ud, men er jÊvnt kluntet at have med at gÞre i praksis.
Volumen drejeknappen har ikke sÄ lÊkkert et feel syntes jeg dog. Det er ikke elendigt eller stramt eller alt for lÞst eller sÄdan - Jeg er bare ikke sÄ vild med mÄden det bevÊger sig pÄ. Det virker til at vÊre meningen at man sÊtter fingeren i fordybningen og trÊkker det rundt derfra. Hvis man gÞr sÄdan, fÞles det udmÊrket. Men sÄdan er jeg jo sÄ pÄ tvÊrs, og gider ikke at gÞre det :D

Den lĂŠngere konklusion
Skulle jeg ud og kÞbe en ny dac/amp ville X1s GT vÊre en af de helt oplagte kandidater. Skulle jeg frit vÊlge imellem de to pÄ bordet, ville sejren ogsÄ gÄ i favÞr til Aune. Kommer jeg til at kÞbe en sÄ? NÊppe - Forskellen er stadig lidt imod det subtile ift prisen. I min verden fÄr jeg enormt mere forskel ud af at skifte bÞffer end forstÊrker. Jeg tvivler ogsÄ pÄ at jeg ville kunne udpege om jeg lyttede pÄ den ene eller anden uden at lave en hurtig og konkret A/B test. Begge er ganske fint habile til mit brug. Havde jeg stadig min Êldre X1 som primÊr forstÊrker, ville jeg nok have vÊret fristet noget nÊr over evne rulle4 Det kan noget at have balanceret ud.
Grej
- IndsĂŠt i dine tanker her en sej sĂŠtning efter eget valg..
Kolind

Brugeravatar
 
IndlĂŠg: 1643
Tilmeldt: 1. apr 2011, 13:02
Geografisk sted: HolbĂŠk

Re: Aune X1s GT

IndlĂŠgaf Pedeskov » 21. maj 2022, 22:56

Jeg havde fornĂžjelsen af denne lĂŠkre lille forstĂŠrker i lidt over 2 uger (havde simpelthen mistet fornemmelsen for tiden for at sende den videre...).
Jeg har stiftet bekendskab med flere af Aunes modeller, S6, X1s, X7 og X8. SĂ„ jeg er ikke ubekendt med "huslyden".
Indpakning er helt typisk Aune, og virker pĂŠnt og godt beskyttende for enheden. Selve enheden er samme design som de andre X-modeller fra Aune. Dog spicet op med lidt rĂžde farver, og tilfĂžjelsen af et 4,4 mm balanceret stik.

Mit daglige setup ved PC'en er Topping A90 og D90 sammen med Denon AH-D7200 og Sennheiser HD 800s. Sommetider afvekslet med AKG k 500 og OPPO S4R. Dette tilkoblet PC med USB og musik via Qobuz.

Efter modtagelse og udpakning fik jeg hurtigt sat forstÊrkeren op ved PC'en og sat Denon'erne til med balanceret kabel. FÞrste indtryk var at lyden var lidt fladere end via Topping setuppet. Der var hellere ikke sÄ mange detaljer. Men det er ogsÄ helt forstÄeligt prisforskellene imellem de 2 setup taget i betragtning. Og ellers typisk Aune lyd som ikke falder igennem.
Jeg fik skiftet til noget Queens og fik ogsÄ givet volumen et par nÞk op. Hold da op! Jeg blev fuldstÊndig blÊst bagover. Jeg har aldrig hÞrt de Denon spille sÄ fedt fÞr. Der var en bas det bare sagde "party", der var kommet noget fylde og volumen pÄ bassen der bare gjorde noget godt. Og stadig med fin balance til mellemtone og diskant.
Der gik hurtigt nogle timer med at holde fest sammen med Queens, Beatles og andre.
Der gik faktisk et godt stykke tid fÞrend jeg overvejede om ikke jeg skulle prÞve nogle andre setups. PÄ med HD 800s med balanceret kabel. De gjorde dog slet ikke sÄ meget vÊsen ud af sig som Denon'erne havde. Samme grad af mindre detaljer sammenlignet med Topping, men bunden fik ikke det kick som jeg oplevede med Denon AH-d7200. SÄ skulle der lige prÞves med 6,3 ubalanceret pÄ Denon'erne. Det lÞd fint, uden at vÊre specielt. Ikke sÄ langt fra hvad jeg husker X1S kunne levere. Dog nok lidt flere detaljer end X1s, men ikke samme niveau som Topping.
SÄ pÄ med 4,4 mm balanceret i Denon AH-d7200 og sÄ holdt jeg ellers fest igen. Og det blev jeg ved med indtil det blev tid til en sorgrig afsked med Aune X1s GT.

Overall er mit indtryk at Aune X1s GT er en god forstÊrker ubalanceret, dog uden at vÊre prangende. NÄr man sÄ sÊtter den til hovedgrejet med blanaceret sÄ kommer der gang i RabalderstrÊde! Dog nok ret afhÊngigt af hvilken hovedtelefon det er.
Jeg savner Aune forstÊrkeren til at hygge-feste nÄr jeg sidder ved PC'en, men ville ogsÄ savne mit Topping setup grundet detaljegraden og den mere prÊcise gengivelse det kan levere. Puha, den skal der lige tygges pÄ...

Aune X1s GT er helt klart en anbefaling vĂŠrd hvis man er til fest og farver (og hvis man kan kĂžre 4,4 mm balanceret).
Pedeskov

Brugeravatar
 
IndlĂŠg: 95
Tilmeldt: 19. sep 2018, 11:24

Re: Aune X1s GT

IndlĂŠgaf Eskil » 12. jun 2022, 20:28

Tak til Claus for at han gjorde denne lytte-tour mulig!
Jeg lytter pÄ et par dejlige HE1000se hovedtelefoner. Men da jeg kÞbte dem, var det baseret pÄ lytning pÄ Sennheiser HDV820 DAC/AMP til 18kkr. Da jeg sÄ skulle have min egen dac/amp blev det JDS labs Atom stack, som koster lige godt 2kkr. Det spiller pÊnt, men mangler noget af magien jeg fik i det andet setup.
Sennheiser DAC/AMP’en har 40ohm i udgangsimpedans, som er lidt suspekt – isĂŠr nĂ„r man skal drive en 32ohm hovedtelefon. Kunne de ikke fĂ„ den stabil uden? Og sĂ„ bruger den nogle ret almindelige Texas Instruments IC’er til hovedtelefonforstĂŠrkeren uden at lave ekstra koblinger udenom (som feks. Topping A90 og Atom amp gĂžr for at fĂ„ bedre performance). SĂ„ Sennheiseren mĂ„ler egentligt ikke sĂ„ godt som min billige Atom stack. Ovre pĂ„ Audio science review vil mange sige at mit billige setup er bedre end det dyre fra Sennheiser.
Her kommer Aune X1s GT ind i billedet. Jeg har kun lyttet pÄ den pÄ dens balancerede udgang og med HE1000. Aune koster (kun) et par hundrede kroner mere end min Atom stack.
Aune har en pÄ papiret bedre DAC end min Atom stack, men pÄ papiret en lidt dÄrligere amp, som dog er Êgte balanceret. SÄ har den bÄde USB og optisk/coax ind.
Den har en noget hÞj udgangsimpedans pÄ 10ohm pÄ den balancerede udgang.
SĂ„ har den et lĂŠkkert kabinet og knap i aluminium.
SĂ„ kommer lyden.
Noget gammelt Jennifer Warnes kommer pÄ. Kan det passe? Har vi noget af den mistede Sennheisers magi her? Skifter gennem en del andre sangerinder, og det skifter fra at vÊre kritisk lytning til musiknydning. Og sÄ gik den aften. Der er altsÄ noget godt med sangerinderne pÄ denne box.
NĂŠste dag skal der laves kritisk sammenligning med Atom stack, lydstyrkerne skal kalibreres – forstĂŠrkere lyder ret forskelligt hvis de ikke spiller lige hĂžjt. Og det er faktisk lidt bĂžvlet, for med aunes hĂžje udgangsimpedans pĂ„ 10ohm, og mine hovedtelefoners 32ohm, skal der kalibreres med hovedtelefonerne forbundet. SĂ„ der bliver spillet 1kHz sinus, og der bliver sammenlignet med et godt voltmeter.
Jeg fÄr en oplevelse af en Atom der er lidt mere slagkraftig i bassen og kontrolleret, men en Aune der spiller mere musikalsk, afslappet, der er bare mere lÊkkert i diskanten/rumfornemmelsen.
Jeg flytter Atom amp over pĂ„ DAC udgangen fra Aune. Det er et lille skridt op pĂ„ Atom lyden at bruge Aunes DAC. Men karakteren er der meget tydeligt: Atom’en spiller dynamisk, som om den skal spĂŠnde alle musklerne og gĂžre det kontrolleret. Aune spiller med sĂŠnkede skuldre og mere frit med glĂŠde.
Det kunne da godt vÊre jeg skulle over pÄ den. I hvert fald en super boks til pengene.
Eskil

 
IndlĂŠg: 84
Tilmeldt: 2. sep 2020, 22:04

Re: Aune X1s GT

IndlĂŠgaf HG2020 » 20. jun 2022, 16:59

Tak til Claus for at sende denne lÊkre sag pÄ rundtur. Jeg er rosinen i pÞlseenden, og derfor har jeg gÄet og glÊdet mig mere og mere i takt med, at jeg har lÊst de foregÄende indtryk. Det er samtidig mit fÞrste mÞde med en Aune, sÄ jeg har glÊdet mig helt vildt til at hilse pÄ.

I nedenstÄende forholder jeg mig ikke ret meget til tekniske specs, etc. Mine indtryk formidler min umiddelbare oplevelse med enheden. Der er masser af specs og diskussioner om disse rundt omkring pÄ nettet, som kan gÞre os klogere pÄ, hvordan enheden er bygget op, om det er den rigtige eller forkerte dac-enhed, balanceret/ubalanceret osv. Generelt interesserer den slags mig ikke sÊrligt meget. Jeg er nysgerrig pÄ, hvordan jeg oplever, at enhederne lyder. Lyder de godt for mig, er det tilstrÊkkeligt. SÄ forholder jeg mig ikke ret meget til, hvad de tekniske specs fortÊller. For teknik er ikke alt. Jeg sÞger ikke sandheden. Jeg sÞger en god lytteoplevelse fÞrst og fremmest.

Design og alt det ydre
DesignmÊssigt er Aune X1s GT slet ikke mig. Jeg synes, der er noget 90'er agtigt over dens udtryk, og valget af rÞd som 'GT-farven' lugter lidt af tunet knallert. Ikke at jeg har noget imod tunede knallerter, bevares jeg var selv knallertkÞrende teenager i provinsen, men et mere elegant og modent design ville tilfÞre noget godt, synes jeg. Og sÄ er den lidt af en stÞvmagnet. Man kan nÊsten ikke berÞre kabinettet uden at det efterlader et mÊrke. Jeg er nok lidt nitty gritty her, men jeg synes formgivningen er lÞst mere elegant af nogle af konkurrenterne i samme prisleje. Og hvis jeg vil have et rÞdt GTI-logo, sÄ kÞber jeg en Golf GTI.

Et crowded prisleje - enkelt er godt
NÄr vi taler det prissegment, som X1s GT befinder sig i, sÄ er der godt nok mange konkurrenter: Schiit, JDS, Topping mfl. Jeg har selv vÊret omkring bÄde Schiit og JDS, og her er det min oplevelse, at man kvalitetsmÊssigt fÄr nogenlunde det samme som Aunebassen bibringer os. SÄ er det sÄ en temperamentssag, om man vil have en stack eller en enhed, der integrerer DAC og amp. Jeg synes, man kan gÞre begge dele. Hvis jeg bare skulle have en schweizerkniv, der kunne klare det meste uden at excellere pÄ et specifikt omrÄde, sÄ kunne jeg sagtens se mig selv med den her, tÊnde og ikke tÊnke mere over det. Jeg synes, det er lidt skÞrt med de fire indstillinger, og jeg vil ikke sige, at jeg har kunnet hÞre nogen nÊvnevÊrdig forskel. Jeg synes, det bliver lidt for gejlet, at man ikke bare laver én solid grundindstilling, og sÄ kÞrer med den, fremfor det der med at fylde pÄ, give flere muligheder, nÄr mange af dem, der investerer i denne enhed dybest set nok gerne vil have en ukompliceret indgang til hoved-fi. Men det er bare min holdning. Keep it simple!

Tre kander tilsat lidt Mojo og en masse forskelligt musik
Jeg har testet med Sennheiser HD58X, Hifiman Sundara og Koss Porta Pro, alle pÄ ubalanceret. Derudover har jeg lÞbende sammenlignet med min daily driver, Chord Mojo 2, som jeg knuselsker. Jeg lytter til rock, indie, singer/songwriter, verdensmusik, elektronisk, ambient, minimal techno, krautrock, industrial, etc.: Alva Noto, Arcade Fire, Autechre, The Black Keys, Biosphere, Bomba Estereo, Buena Vista Social Club, Springsteen, Neil Young, Burial, Can, Calexico, Craig Finn, Destroyer, Bryan Ferry, Bisse, Guldimund, Lucky Lo, Kelly Lee Owens, Kraftwerk, Bowie, Neu!, Peter Gabriel, Pole, Prince, Talking Heads, TrentemÞller mm., sÄ jeg kan desvÊrre ikke udtale mig om, hvordan klassisk eller jazz lyder. Det lytter jeg stort set aldrig til i det daglige, sÄ derfor ville det heller ikke give mening at forholde mig til, hvordan det fungerer med de genrer i den her anmeldelse.

Hvad har jeg fundet ud af?
Aunen er betydeligt mere lineÊr og neutral i sin tuning end min Mojo 2, der til sammenligning nÊsten virker V eller W-formet i sin frekvensgengivelse. Aunen har dog en my varme, som sÊrligt manifesterer sig lidt lunt og flÞdet i bunden, giver hygge og velbehag, gÞr den yderst tilgÊngelig og en virkelig god allrounder. Jeg var lidt nervÞs for, om den ville lyde for 'digital', men jeg synes faktisk, det er meget sjÊldent, at det viser sig. NÄr jeg lytter til akustiske strengeinstrumenter, blÊseinstrumenter, slagtÞj og trommer, synes jeg nogle gange man mÊrker den digitale kant skÊre lidt i lydbilledet. Og det er som om, tonaliteten godt kan vÊre marginalt off. Det er ikke noget, der pÄ nogen mÄde prÊger oplevelsen, og jeg ville ikke vÊre synderligt plaget af det i dagligdagen. Men nÄr man virkelig har lup og pincet fremme og sÊtter kinaboxen under mikroskopet, sÄ trÊder det lidt frem, hvor jeg oplever Mojo noget mere organisk og flydende og faktisk endnu mere rolig og ubesvÊret end X1s GT. Bunden pÄ Aunen synes jeg let bliver lidt ulden og hyggelig. Den er behagelig og artig, men savner lidt saft og kraft, at vÊre lidt mere stram, kontrolleret og dynamisk. Men altsÄ, vi er ude i laboratorieforsÞg for at fastslÄ forskellene. Mellemtonen er neutral, og jeg synes, den fremtrÊder noget koldere/neutral pÄ toppen end i bunden - sÊrligt nÄr man lytter sammen med Mojo'en. Samlet set er min konklusion, at Aunen dÊkker sÊrdeles bredt, og den ville vÊre det nemme valg, hvis man bare skal have noget, der lyder godt med meget. Jeg savner mÄske lidt karakter og musikalitet - beklager ordvalget, typisk ordgejl, men det er svÊrt at beskrive det anderledes. Og jeg er lidt i tvivl om, hvorvidt jeg ville vÊre tilstrÊkkeligt disciplineret og vÊre i stand til at tÊmme min konstante sult efter nyt gear tilstrÊkkeligt til, at jeg ikke ville blive irriteret over, at der er tale om en integreret enhed. PÄ den anden side er det ikke noget, der plager mig med min Mojo, sÄ hvorfor skulle det dog gÞre det her?

Som en nem og tilgÊngelig indgang til en verden af hoved-fi, er X1s GT et sikkert, trygt og nemt valg. SÄ kan man overveje efterhÄnden som man bliver fortrolig med sit headgear, om det giver mening at opgradere. Men hÄnden pÄ hjertet, i blindlytning og en snÊver vending, der tror jeg ikke, der er mange der for alvor kan hÞre forskel pÄ denne og andre i samme prisklasse.

Jeg ville trives fint med den her bandit som en stationÊr lyttestation, som er nem at gÄ til. Og det tror jeg mange andre ogsÄ ville. SÄ jeg giver den med glÊde min anbefaling.
HG2020

 
IndlĂŠg: 63
Tilmeldt: 5. maj 2020, 16:04
Geografisk sted: Todbjerg


Tilbage til DAC/HovedtelefonforstĂŠrker

Hvem er online

Brugere der lĂŠser dette forum: Ingen tilmeldte og 3 gĂŠster