TourtrĂĄd: Anmeldelse af Valco VMK20



TourtrĂĄd: Anmeldelse af Valco VMK20

Indlægaf telum » 8. jun 2022, 11:28

Så har jeg også prøvet at være den første på en tour. Spændt var jeg da jeg fik pakken, men en anelse skuffet over det manglende margarine papir! Jeg blev dog lidt beroliget da jeg fik pakken åbnet og kunne se noget bobleplast der øjensynligt tidligere har beskyttet "Resin", så den måtte nok alligevel komme fra Kliplev!

Billede

Bøfferne kommer i en no-nonsense kasse med USB-stik til opladning, et flystik og en brugsanvisning foruden de sammenklappelige høretelefoner.

BilledeBillede

Normalt er brugsanvisningen der mest for at amerikanere ikke kan sagsøge produktet, men her har finnerne gjort noget anderledes og overfaldet den med tø-hø humor fra øverste hylde! Det opdager man heldigvis hurtigt når man får kigget lidt nærmere på piktogrammet på bagsiden der indeholder en alvorlig advarsel!

BilledeBillede

Invendig er den ogsĂĄ fin underholdning, bl.a. "Thanks for all the money!" som mĂĄske er en reference til "Thanks for all the fish" (bog fra Hitchhickers Guide serien).

Når man tager den på første gang føles de dejligt lette. Det kan man ikke sige om den dybe mandestemme "Power on!" og den lidt sjove accent ved "Connected". De parrer nemt med telefonen og jeg havde ingen udfald hvis telefonen lå i den ene ende af huset og jeg lå i den anden!

Hvis vi bliver ved teknikken fungerer de fint med pause-knap og volumen, men jeg savner lidt en skip frem/tilbage knap sĂĄ jeg ikke skal finde min telefon.

EDIT: det kan åbenbart lade sig gøre at skippe både frem og tilbage hvis man læser manualen ordentligt!

De er forholdsvist komfortable, ikke voldsomt tunge og nemme at indstille. De kan dog godt blive lidt varme om ørerne. Kopperne kan drejes så de nemt kan bæres over nakken.

Batteri-tiden ved jeg ikke hvad er, men jeg fik dem da brugt en del timer uden de begyndte at brokke sig.

Lydmæssigt viser de sig også rigtigt fint frem. De har ikke den tunge dyne af bas, som jeg har hørt fra andre trådløse, til at skjule manglende detajler. Ikke til basheads, men fint til mig! De virker ret balancerede, pæn seperation og i det hele taget ret pæne i sin lyd. Pæne nok til jeg gider bruge dem til musik når jeg er ude at gå med hunden og ikke orker mere podcast snak. De kan sagtens producere gåsehud hvis bare musikken er god nok. Hvis det var mine ville jeg nok prøve om jeg kunne åbne dem og dæmpe koppen lidt eller fylde noget vat i. Som mange andre lukkede kan de godt have en tendens til at "runge" lidt, men ikke mere end så mange andre trådede ditto.

ANC har jeg kun brugt meget lidt, jeg har ikke så meget at sammenligne med så kan ikke sige så meget andet end at det virker og ikke umiddelbart har den helt store effekt på lyden. Prøvede en enkelt gang at slå det til hvor der var meget stille og fik en slags bas-brummen, men lige det scenarie giver heller ikke særligt god mening.

Hvis nogen vil have et sæt trådløse over-ears vil jeg ikke være bange for at foreslå de her medmindre de er kendte bassheads!

Tak for besøget til Valco og Claus!
Senest rettet af telum 8. jun 2022, 14:15, rettet i alt 1 gang.
telum

Brugeravatar
Ridder af Hoved-fi
 
Indlæg: 1727
Tilmeldt: 12. apr 2011, 12:32
Geografisk sted: Dronninglund

Re: TourtrĂĄd: Anmeldelse af Valco VMK20

Indlægaf Claus-DK » 8. jun 2022, 13:04

Du kan skippe enten er det med to tryk eller et laaangt tryk, kan ikke lige huske det.. Men den kan skippe frem og tilbage..

Jeg tænkte at margarinepapiret ikke var nødvendigt, det er jo godt for miljøet at vi bruger lidt mindre plastik..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: TourtrĂĄd: Anmeldelse af Valco VMK20

Indlægaf telum » 8. jun 2022, 14:14

Det beviser jo bare, at selvom manualen er god så fik jeg ikke læst det hele! rulle4 Men det er perfekt, så mangler jeg ikke noget der alligevel!

Ja det er godt at spare på plastikken, men har du så ikke nogle "hoved-fi.dk" eller "hoved-grej.dk" stickers? Sådan nogle ville jeg da gerne klistre på mine bærbare PC'er egentlig musik17
telum

Brugeravatar
Ridder af Hoved-fi
 
Indlæg: 1727
Tilmeldt: 12. apr 2011, 12:32
Geografisk sted: Dronninglund

Re: TourtrĂĄd: Anmeldelse af Valco VMK20

Indlægaf Claus-DK » 8. jun 2022, 16:06

Nej stickers har jeg aldrig fået lavet, men vil du og andre gerne hjælpe med at sprede kendskabet til min lille biks, så er det meget bedre at dele mine opslag på Facebook/Instagram, så kan jeg få råd til at få lavet stickers thumbs thumbs

Krigen er ond mod os små butikker, da de skide russere gik ind i Ukraine var det ligesom at køre ind i en væg, det er begyndt at blive bedre, men det har været et yderst skidt første ½e år.. Så jeg har brug for alt den hjælp jeg kan få.. musik15 musik15
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: TourtrĂĄd: Anmeldelse af Valco VMK20

Indlægaf telum » 8. jun 2022, 21:38

Jeg tror de gange jeg mundtligt har henvist til begge har givet bedre resultater, end en deling til den utroligt smalle skare der ser min facebook og ikke-eksisterende skare til instagram ditto - Hvis du laver et opslag pĂĄ LinkedIn kunne jeg mĂĄske godt lokkes til at dele det thumbs

Hvordan kan det være at hver gang jeg begynder at skrive et eller andet, så ryger det hele af sporet? fra Valco-anmeldelse til klistermærker til SoMe rulle6

Klistermærkerne var lige så meget for min egen skyld vil jeg så lige indskyde rulle6
telum

Brugeravatar
Ridder af Hoved-fi
 
Indlæg: 1727
Tilmeldt: 12. apr 2011, 12:32
Geografisk sted: Dronninglund

Re: TourtrĂĄd: Anmeldelse af Valco VMK20

Indlægaf Peter Jensen » 5. jul 2022, 12:51

Det blev også min tur til at få afprøvet Valco - hermed mine indtryk.

Først og fremmest er bygge kvaliteten og fornemmelsen med hvor solid hovedtelefonen er absolut godkendt i min bog. Der var intet der virkede løst eller dårligt samlet. Den er måske en lille bitte smule plastik agtig, men ikke på nogen dårlig måde for mig. Pasformen var fin og den sad godt på hovedet. Jeg kunne måske godt have ønsket mig 10% større kopper, selvom der jo egentligt var plads nok i dem. De var lette og rare at have på, både når man sad med dem på kontoret, når jeg cyklede eller gik. Jeg havde ikke umiddelbart nogen problemer med hverken skip eller lignende, måske lige udover at den løb tør for strøm selvom jeg føler mig overbevist om at jeg havde sat den til USB på kontoret. Muligvis har den ikke laddet alligevel, jeg blev i hvert fald lidt overrasket.

De har helt klart humor deroppe i Finland, og jeg er ret vild med at de ikke tager sig selv for seriøst men gerne laver en sjov manual. Som nævnt er stemmen der siger "Connected" og "Power On" også noget liiiidt andet end hvad jeg ellers har hørt i div. Chi-Fi. Dejlig alternativ til den almindelige manual og stemme!

Da jeg satte den på hovedet og lyttede første gang var oplevelsen nok lidt undervældende. Retfærdigvis skal det siges at jeg gik direkte fra den Fostex TH-900 som jeg har liggende på kontoret, og det er bare noget helt andet. I sammenligning lød Valco lidt ulden. Efter noget tid hjalp det dog på det og jeg syntes den kom til at være helt ok. De er relativt neutrale, og stikker ikke så meget af i top eller bund. Personligt savnede jeg dog ikke noget i bunden hvilket jeg ellers tit har gjort med div. Shure hovedtelefoner, så godkendt herfra. Syntes måske stadig de er en lille smule uldne i lyden, men skal være ærlig at sige at jeg ikke direkte sammenlignede dem med konkurerende Sony eller Bose varianter. Det er derudover ikke noget man bemærker hvis man bruger dem på gaden eller i et kontor miljø med middel støj.

ANC´en fik jeg også afprøvet et par gange, hhv. kontor med baggrundsstøj og en tankstation med ditto. Her må jeg desværre sige at Valco skuffede mig - jeg syntes simpelthen ikke at der var noget at hente i de to tilfælde. På tanken blev lyden blot ændret til lidt højere toner, den var ikke lavere eller mindre markant. Bare underlig. På kontoret blev afdæmpet snak reduceret en smule, men langt fra så meget som jeg ville have troet eller syntes at huske at andre mærker kan levere.

Alt i alt syntes jeg Valco er et fint produkt helt generelt, og et ret godt køb når man tager den yderst rimelige pris i betragtning. Jeg kan godt anbefale den i prisklassen, hvis man da ikke lige har et stort behov for ANC´en.

Tak til Claus for at sende den på tur. Da jeg har et par "Heavys" påvej fra Kickstarter, som kan meget af det samme, så vil jeg gerne springes over i lodtrækningen denne gang.
Peter Jensen

 
Indlæg: 894
Tilmeldt: 23. maj 2016, 12:31
Geografisk sted: København

Re: TourtrĂĄd: Anmeldelse af Valco VMK20

Indlægaf Niels » 6. aug 2022, 19:55

Da Claus annoncerede denne tour, blev min interesse vakt. Mit kendskab til BT-baserede hovedtelefoner begrænser sig (i grove træk) til mine Momentum M2 OEBT, så her var da en fortræffelig mulighed for at udvide min horisont desangående.

Nu er det blevet min tur til at ytre mig om finnernes fortræffeligheder og eventuelle svagheder.

Udstyr.
VMK20 kommer i en kompakt hardcase, hvor de ligger fint fikseret og sikkert. Der er net med lynlås til de medfølgende kabler (3,5 mm til spilledåsen samt usb til at lade). Der medfølger ligeledes adapter til flyrejsen..

Alt i alt udmærket uden at være prangende – helt sikkert godkendt.

Byggekvalitet, og komfort.
Der er meget plastik, men det ser ud til at være af god kvalitet og virker meget tillidsvækkende. Justering af hovedbåndet går stramt men præcist, og virker som om det kan holde i mange år med intensivt brug. Knapperne virker fint og sidder fornuftigt, så betjeningen foregår let og ubesværet.
Polstring på hovedbånd og puderne er af fin kvalitet og jeg har siddet med dem på i timevis uden gener (bortset fra lidt varme ører selvf.) . Der er ikke muligt med mine Senn’s, som hele tiden minder dig om, at du har hovedtelefoner på knolden. Valco er faktisk ret komfortable, og den lille vægt betyder meget her.
Absolut godkendt.

Betjening.
Jeg har ikke oplevet udfordringer i forbindelse med brugen af bøfferne. Alt har fungeret intuitivt uden hjælp fra manual. Tilslutning med BT virkede let og og jeg har ikke oplevet udfald.
Absolut godkendt.

Lyd.
Det virker som om finnerne har arbejdet bravt med at tune lyden. Den er meget lineær uden fokus på specifikke områder.
Senn. Momentums diskant er bedre, men det samlede lydbillede er mere ubalanceret.
Bas og nedre mellemtone er lidt “mudret” i min verden, men det skal nok se lidt i lyset af at jeg (uden egentlig sammenligning) er en hund efter “lyse” og “skarpe” hovedtelefoner á la BD T70, ATH-R70x & STAX.
ANC fungerer, men jeg må desværre konstatere, at det er på et lavere niveau end det Sennheiser Momentum præsterer. Senn´s anc fjerner fuldstændigt gener fra en voldsom trafikeret vej, mens Velco´s ditto blot dæmper støjen en smule.
Lyden er absolut godkendt men ANC kunne ha´ været bedre implementeret.


Konklusion.
Samlet set er jeg udemærket tilfreds med præstationen.
Super komfort, dejlig let betjening og glimrende lyd uden at “pottemånen” blive lænset.

Tak for lån til Claus - det har været en fornøjelse.
5musik
Niels

 
Indlæg: 116
Tilmeldt: 11. maj 2020, 19:04

Re: TourtrĂĄd: Anmeldelse af Valco VMK20

Indlægaf LARMY85 » 17. aug 2022, 20:28

Valco VMK20

Jeg havde fornøjelsen af at have disse BlueTooth-hovedtelefoner forbi og - spoiler alert - så var jeg ked af at skulle sende dem videre!

Indpakning:
I forhold til da jeg havde IKKO-IEM’erne forbi kunne indpakningen måske synes en anelse sparet, men omvendt er den funktionel og lige til. Jeg er enig med telum: ”no-nonsense” :grin:

Lytteudstyr:
Nu hvor hovedtelefonerne er bluetooth har jeg sammenlignet dem med de bluetooth-hovedtelefoner jeg har på arbejdet (arbejder i kontormiljø): Sony WH-1000XM3

Tracklist:
Som ved mine tidligere anmeldelser har jeg holdt mig til samme track-liste for at have et nogenlunde grundlag:
Rihanna – Umbrella (FLAC CD-rip)
Robbie Williams – Angles (FLAC CD-rip)
Metallica – Master of Puppets (FLAC CD-rip)
Beastie Boys – So What’cha Want (FLAC CD-rip)
Dog har jeg ikke fået sat mig ind i om bluetooth-forbindelsen har været lossless rulle4

Oplevelse:
Designet minder mig meget om Bose og jeg har ikke kunnet finde ud af om Valco har formået at få produceret hovedtelefonerne samme sted. Det skal dog ikke ses som et negativ for jeg synes at VMK20’erne virker meget solide.
Det første man oplever er helt klart den sjove og ret fede lille gimmick-stemme – den gav mig et smil på læben hvér gang!
For mig virkede lytteoplevelsen meget balanceret men klart mere ”munter” end Sony’erne. Valco’erne er sådan et par hovedtelefoner hvor man liiiige skal have bare ét nummer mere. Det er ikke noget jeg oplever så ofte, men det er super fedt når det sker - jeg må sige, at jeg er meget imponeret! musik15
Som andre har nævnt er hovedtelefonerne ikke bassede, men det er for mig en fin ting. De har samtidig et godt lydbillede og jeg kunne fint følge stemmerne i ”Virtual Barber Shop”.
ANC går helt klart til Sony’erne. De er en del bedre til at filtrere støj. En sjov oplevelse var da jeg stod og foldede vasketøj sammen ude i bryggerset mens vaskemaskinen kørte – jaja det sker faktisk at jeg giver en hånd med – her begyndte Valco’erne er brumme på en meget pudsig måde så jeg blev helt ør i hovedet. Det var dog ikke et større problem end at jeg måtte sige til fruen at vasketøjet måtte vente så jeg kunne fortsætte med at lytte til musikken uforstyrret ;-)
Trykknapperne virkede solide og intuitive - faktisk bedre end touch controllen pĂĄ Sony'erne.
Batteriet syntes at holde i evigheder hvilket var imponerende. På valcos hjemmesiden står der at de holder i 45 timer hvilket ikke virker helt skævt ift. hvor meget jeg endte med at bruge hovedtelefonerne. Håber forresten at jeg huskede at få dem fuldt opladt inden jeg sendte dem videre til Niels! :oops:

Konklusion:
Jeg er ret imponeret over hvad Valco har formået at udrette. VMK20’erne slår WH-1000XM3’erne i ”munterhed” og har den der bare-lige-ét-nummer-mere-faktor som jeg sætter rigtig stor pris på. Som nævnt er ANC-delen ikke på højde med Sony’erne, men klarer alligevel opgaven fornuftigt.

Mange tak for lyttet Claus! thumbs
---
De bedste hilsner
Lars
LARMY85

 
Indlæg: 138
Tilmeldt: 4. jan 2017, 16:23
Geografisk sted: København

Re: TourtrĂĄd: Anmeldelse af Valco VMK20

Indlægaf Euklid » 29. aug 2022, 16:58

Nu har Valco også været forbi mig og her er lidt indtryk.

Konstruktion og byggekvalitet virker helt i orden for prisklassen. De er lette og meget behagelige at have på, så hvis man er ude efter trådløse hovedtelefoner på farten er de et godt bud. Personligt fortrække jeg trådløse in-ears som kan være i lommen, men hvis man er til dækkede ører tror jeg ikke man får noget der er meget mere praktisk på farten.

Lyden er fin. Bassen er udmærket og nogenlunde klar og fast. Det er mere kvalitet end kvantitet, så bas-hoveder skal nok holde sig væk. Toppen træder heller ikke meget frem, så alt i alt en ret afbalanceret lyd med fremtrædende mellemtone. I mine ører giver den en fin allround præstation, der klæder det meste musik.

Jeg har sammenlignet kort med Mifo O5. Mifo'erne giver lidt mere bas, men det overordnede indtryk er lidt mere klarhed i Valko'erne. Jeg tror det er den fine mellemtone, der giver flere detaljer og lidt mere sprød lyd.

Derefter kom Beyer DT 1770 frem og så sluttede festen for Valco. Selvom jeg var glad for mellemtonen på Valco afslørede den direkte sammenligning med Beyeren at den havde noget dåseagtigt over sig. DT 1770 havde en meget bedre opløsning af mellemtonen og var i det hele taget bedre på alle parametre, men det er vel også ok for en kablet hovedtelefon, der koster to en halv gange så meget.

Nu kommer vi desværre til den helt store fiasko: ANC.
Det var noget bras. Det dæmpede ikke omgivelserne noget videre, men til gengæld fik jeg en summende baggrundsstøj i hovedtelefonen. Det værste var at det gav en underlig trykkende fornemmelse i ørerne, som jeg nærmest ikke kunne holde ud.

Samlet konklusion: Udmærket lyd i praktisk trådløs format set i forhold til pris, men hos mig dumper den på det ubrugelige ANC.

Som sædvanlig har det været en fornøjelse at være med på tour thumbs
Euklid

Brugeravatar
 
Indlæg: 510
Tilmeldt: 12. okt 2013, 14:16
Geografisk sted: Køge

Re: TourtrĂĄd: Anmeldelse af Valco VMK20

Indlægaf whazz » 1. sep 2022, 13:44

Første indtryk,
Sidder stramt om nederst del af øret
Lukker fint tæt selvom jeg bruger briller
Blød ”cushing” på ”head band”, og "ear cups". Høj byggekvalitet.
Mine ører får det hurtigt for varmt - måske det er uundgåeligt i det, at de er lukkede... Men det er jeg ikke vant til!

LÆS MANUALEN!!! (den er sjov)

ANC:
Jeg arbejder i en maskinfabrik, og har derfor haft mulighed for at teste ANC under disse forhold.
Dæmpningen fungerer godt, meget begrænset hvad jeg kan hører med ANC slået til. Jeg kan godt fornemme maskinerne når jeg kommer tilpas tæt på, men når jeg går igennem hallen mener jeg dæmpningen er god. Dog uden at have et sammenligningsgrundlag, da jeg aldrig har haft et sæt med ANC.

Der er en let susen nĂĄr ANC er slĂĄet til.
Det høres dog kun, når musikken er slukket. Så snart musikken spiller, er der intet bemærkelsesværdigt.

Der er noget støj, når ANC er slået fra, og der ikke er musik - som om der er noget passtrough af lyden, men jeg er ikke sikker da jeg ikke hører mit keyboard, m.m. specielt højt når ANC er fra heller. Jeg ville forvente mere lyd fra omverden hvis der er passtrough.

Musik:
Jeg mener, at der er to forskellige lydprofiler at vurderer.
Den ene med ANC til, og den med ANC fra.

Med ANC slået fra er det et hæderligt headset. Lyden er lidt tynd, og jeg kunne ønske mig mere dynamik specielt når det spiller lavt.
Det kan ikke være lineært i sin frekvensrespons, for jeg mangler noget som kunne rette op på den lidt tynde lyd jeg oplever.
NĂĄr det fĂĄr lidt mere at leve er, altsĂĄ lidt volumen, bliver dynamikken bedre, instrumenter stĂĄr bredere, og stemmer lidt mere klart.
Sætter jeg The House Of the Rising Sun på, så ved lave lydstyrker mangler jeg detaljegrad og dynamik, men lidt volumen på retter op på det.

Med ANC slået til, så bliver hele lidt... Vandet.. Som om jeg hører al musikken gennem vand.. Det må skyldes, at der er et dyk i frekvensresponsen omkring 2-4kHz er mit gæt.
Der er alt for meget bas, meget mere end nĂĄr ANC er slĂĄet fra. Det bryder jeg mig ikke om.
Stemmer står ikke lige så klart, og overbevisende. Jeg synes ikke, at lyden med ANC slået til er noget at råbe hurra for, men i maskinværsktedet valgte jeg det nu alligevel til fordi man kan komme ind i sin egen "bobel".

Når jeg sad ved keyboardet var den akustiske dæmpning uden ANC så tilpas god, at jeg valgte ikke at bruge ANC.

Konklusion
Min beskrivelse af lyden, lyder mĂĄske negativ - men jeg synes faktisk det er et rigtig fint headset.
Specielt til den lave pris, er jeg imponeret. Lyden er hæderlig, ikke perfekt - men hey, prisen..
Det føles som kvalitet, den aktive støjreduktion virker godt nok til jeg flere gange har brugt den.

Jeg synes, sammenlignet med mange af alternativerne til prisen at det vil være et godt køb - dog uden at sammenligne ANC.
Mit største problem er at jeg får, for varme ører. Det gjorde at selvom jeg gerne ville bruge dem, så skete det ikke i den grad jeg havde forventet.
- whazz theking

I stuen lytter jeg på Monitor Audio spændt på Cambridge forstærker.
På kontoret lytter jeg normalt til et sæt B&W P3, på en hjemmegjort forstærker.
PĂĄ farten lytter jeg pĂĄ Jabra Elite 65, med skum propper.

Uddannet svagstrømsingeniør, med speciale i hardware, og interesse i (elektro)akustik
whazz

 
Indlæg: 23
Tilmeldt: 10. aug 2013, 03:36
Geografisk sted: Nordjylland

Re: TourtrĂĄd: Anmeldelse af Valco VMK20

Indlægaf Troels » 10. okt 2022, 13:46

Valko VMR20

Nå men altså. Indpakningen er fin og byggekvaliteten er ok lidt vakkelvorn plastik måske. Men ok. Fed taske, som er i en tilpas størrelse til at have med på farten.
Tilslutningen til bluetooth går gnidningsløst og forbindelsen holdes fint. Valko sidder fint på mit hoved og ørekopperne føles rare og bløde.
Jeg må sige at jeg simpelthen ikke bryder mig om lyden. Jeg har prøvet og prøvet med forskellige genrer og resultatet er hele tiden det samme. Egentlig spiller de pænt, jeg synes bare at det er en uengageret lidt fraværende lyd, som savner dynamik og nærvær. Det er ligesom der er en distance i gengivelsen og så er der et eller andet ved lyden som irriterer min hørelse, en form for stress, som gør at jeg ikke kan slappe af når jeg lytter.
Bassen er der, men den har et meget hårdt anslag, som lyder forkert i mine ører. Jeg har prøvet med kabel, desværre med samme resultat.
Mellemtonen er blød og egentlig med en pæn opløsning. Den er bare også lidt fraværende og savner spændvidde og dynamik.
Diskanten savner luft og nærvær.
ANC gør alt det ovenstående meget værre, så den lader jeg være…….
Jeg synes at det giver mest mening at sammenligne med mine MIFO 07 og der vinder MIFO på alle parametre, undtagen måske i mellemtonen, som i Valco synes lidt blødere.
Hvad angår støjdæmpning, så synes jeg, med mine behov, at MIFO 07 med memoryfoampropper gør et fremragende stykke arbejde f.eks i toget.
Jeg vil til sidst indrømme, at jeg ikke har brugt så meget tid, som jeg plejer, på Valko. Jeg har f.eks ikke lyttet ret meget med kabler, da det ikke er det, som er headsettets primære formål.
Med lydelige hilsner

Troels
Troels

 
Indlæg: 22
Tilmeldt: 13. sep 2021, 09:24
Geografisk sted: Slagelse

Re: TourtrĂĄd: Anmeldelse af Valco VMK20

Indlægaf CHIbsen » 20. okt 2022, 18:02

Må straks melde at jeg er blevet positivt overrasket. Valco'erne har en lydsignatur som jeg godt kan lide den. Omend detaljeringsniveauet er lidt lavere end jeg lige er vant til. Men det må den næste tid vise om det er en deal braker.
Fungere i hvert fald rigtig fint med Paganini og Accardo.
ANC er prøvet ganske kort. Tænker ikke jeg kommer til at prøve det så meget mere. Jeg er ikke et sted hvor det er værd at betale den regning på lyden for at få lidt ekstra stilhed.
Puderne er ok. Kunne godt være et nøk større tror jeg.
Diabolus_in_Musica,_Accardo_interpreta_Paganini.jpg
Diabolus_in_Musica,_Accardo_interpreta_Paganini.jpg (15.38 KiB) Vist 4799 gange
Pachanko Constellation Miniâ–şViolectric DHA V590â–şSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: TourtrĂĄd: Anmeldelse af Valco VMK20

Indlægaf CHIbsen » 23. okt 2022, 20:09

Er stadig fint tilfreds med at lytte til Valco'erne. Altså mens man går og laver et par gøremål. Fornem rækkevidde, god lyd og ok behagelige.
Lyden minder lidt om Audioquest Nighthawk (som jeg igen har fået købt mig et eksemplar af). Lidt til den mørke side og med fin rumlig placering. Dog er toppen/diskanten lettere uskøn hvis de bliver presset. Men så kan man da skrue ned.
Det gør sig for eksempel gældende når jeg lytter til Listz sonaten. Skru for højt op, og klaveret lyden decideret træls. Lidt ned igen og alt er godt.
Jeg har henover sommeren lyttet til alle afsnit af det vi hører med Matthias Hammer. Og Liszt sonate i H mol, er det jeg først og fremmest har taget med mig. Han anbefalede Argerich, men jeg synes nu også at Cohen gør det ok.
Cohen.jpg
Cohen.jpg (106.77 KiB) Vist 4708 gange
Pachanko Constellation Miniâ–şViolectric DHA V590â–şSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: TourtrĂĄd: Anmeldelse af Valco VMK20

Indlægaf CHIbsen » 30. okt 2022, 15:02

Starter med Valco'erne og sammenligner med lidt andet grej.
Lytter til The thrill is gone, Romanesque og Yellow car III fra pladen Cafe Blue med Patricia Barber
God adskillelse mellem bas, trommer og stemme. God placering. Bas er veldefineret og fylder fint i bunden. Klaveret lyder fint med både anslag og en vis klangbund. En lille bitte antydning af siblians, men ikke noget der for alvor trækker ned.
Inden jeg skal videre til de andre, sĂĄ er fornemmelsen at hvis bare der var litd flere mikrodetaljer, sĂĄ var det en vinder.
Den akustiske guitar på næste nummer lyder helt korrekt. Stortrommen lyder rigtig og når fint dybt ned. Kunne måske godt være lidt mere detaljeret. Lilletromme står også fint. Igen kunne være lidt skapere, lidt mere dynamisk.

Næste setup er mit eget transportable hygge setup bestående af Lotoo PAW 6000 og Audioquest Nighthawk.
Lidt mere afstand til bandet. og lidt flere detaljer. Komforten med Nighthawk er virkelig god. OgsĂĄ en lille tendens til siblians. Placeringen og den rumlige fornemmelse er bedre. Klangbalancen er meget det samme. Er lidt mere dynamiske i lyden. Valco'erne komprimere musikken lidt og gengiver den mere up front.
Jeg synes dette setyp er bedre, men ikke umĂĄdeligt meget bedre. Lotoo'en bliver holdt tilbage af Nighhawk, det er dem der mangler kvalitet.

Næste setup er AKG K240 sextet stoppet i Violectric DHA V590. Hvordan lyder en nymodens BT hovetelefon mod en klassisk hovedtelefon. Først skal jeg lige starte med at skifte gain indstilling, ellers spiller de ikke særlig højt.
Bandet er ligesom med Nighhawk trukket lidt tilbage i forhold til Valco'erne. En lidt anden rumlig gengivelse end Nighhawk, men igen er der flere mikrodetaljer der gør at gengivelsen får mere kvalitet. Lyden er på niveau med Lotoo/Nighthawk, men så synes jeg bare Nighthawk er mere charmerende.
Skifter K240 ud med Spirit Torino Titano, og så er det altså noget andet. Dynamikken og detaljerne er klasser bedre, der gør at musikken ånder på en anden måde.

Konklusion. Jeg synes Valco'erne er godkendt. Hvis det drejer sig om at få lyd i ørene mens man har fokus et andet sted. Det kunne jo være laptoppen, træningen eller støvsugeren, så synes jeg Valco'erne fungerer rigtig fint.

Barber.jpg
Barber.jpg (51.24 KiB) Vist 4392 gange
Pachanko Constellation Miniâ–şViolectric DHA V590â–şSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: TourtrĂĄd: Anmeldelse af Valco VMK20

Indlægaf HG2020 » 22. dec 2022, 15:01

Så blev det min tur til at prøve Valcobasserne. Jeg har primært brugt dem på mit arbejde som alternativ til Sennheiser PXC 550-II samt på gåture.

Comfortwise, så er puderne bløde og behagelige, men på mine ører er Valco'erne, selvom de sidder nogenlunde, nok et sted mellem on-ear og over-ear. De kræver lige lidt justering for at sidde ordentligt.
Byggekvaliteten kan man godt se hører til i budget-enden, men de virker meget solide og jeg ville ikke have noget problem med at have dem liggende i min taske. Der var heller ingen taske med, da jeg modtog dem, så måske den er havnet hos en anden på touren? Ditto heller ingen usb-ledning til opladning, men sådan en havde jeg heldigvis selv liggende. Selve parringen med bluetooth fungerede fint til min iPhone. NC fungerer udmærket. Det er muligt, den er lidt under par ift. andre NC-bøffer på markedet, men jeg synes ikke, jeg bemærkede noget voldsomt set ift. mine Sennies. Det er ikke en deal-breaker for mig, hvor meget NC der kan leveres, så jeg er fint tilfreds med det niveau, som Valco yder.

Når det er sagt, så foretrækker jeg samlet set nok de Sennheisere, jeg bruger til dagligt, omend de på ingen måde er fejlfrie og uden mangler. De har dog en lidt mere neutral tuning, lidt mere plads i mellemtonen og balanceret luft på toppen, og selvom jeg er en sucker for en varmere tuning, så er der, som det er skrevet tidligere i tråden, som om der mangler noget dynamik. Der er ingen tvivl om, at Valco leverer fylde. Der er kød på drengen, men det er som om det hele blævrer lidt eller bliver for tungt i mine ører. Jeg skriver, der mangler 'luft' i toppen. Toppen ER der helt klart, men der er et eller andet med bøffens tuning, der driller mig lidt. Når jeg fx hører Kacey Musgraves, Eegee, eller andre kvindelige vokalister bliver det let for skingert. Jeg har virkelig svært ved at forklare det. Tuningen er nok bare ikke lige i øjet for mig. På liveoptagelser, mindre gode indspilninger, mandlige vokaler, varm ambient og dub synes jeg dog, at Valco klarer sig hæderligt. Men ja, dynamikken lader et eller andet efter.

Men, men, men. Nu sidder jeg lige og kigger på mine notater. Og jeg må sige, at når man kigger på den samlede pakke med NC, at der er tale om trådløse bøffer til omkring halv pris af mange af de populære konkurrenter, så synes jeg egentlig pakken er ret god. Man mister lidt finish, nogle af de små detaljer ved de dyrere drenge, fx transparency mode, men man får et sæt meget brugbare, ret solide og hæderligt spillende trådløse banditter, som absolut er værd at investere i, hvis man bare har brug for en rigtig god kontorbøf, når musikken kører som baggrund til arbejdet. Skulle jeg investere i et sæt trådløse hovedtelefoner til hverdagsbrug og mere fokuseret musiklytning, så ville jeg nok overveje en af storebrødrene. Men som med alt andet i denne hobby, så er der noget, der hedder diminishing returns. Og til den pris, som Valco'erne går for, så synes jeg egentlig, at de indfrier forventningerne i tilstrækkelig grad.

Tak til Claus for lytteren!
HG2020

 
Indlæg: 63
Tilmeldt: 5. maj 2020, 16:04
Geografisk sted: Todbjerg

Re: TourtrĂĄd: Anmeldelse af Valco VMK20

Indlægaf lindved » 22. dec 2022, 15:09

HG2020 skrev:Så blev det min tur til at prøve Valcobasserne. Jeg har primært brugt dem på mit arbejde som alternativ til Sennheiser PXC 550-II samt på gåture.

Comfortwise, så er puderne bløde og behagelige, men på mine ører er Valco'erne, selvom de sidder nogenlunde, nok et sted mellem on-ear og over-ear. De kræver lige lidt justering for at sidde ordentligt.
Byggekvaliteten kan man godt se hører til i budget-enden, men de virker meget solide og jeg ville ikke have noget problem med at have dem liggende i min taske. Der var heller ingen taske med, da jeg modtog dem, så måske den er havnet hos en anden på touren? Ditto heller ingen usb-ledning til opladning, men sådan en havde jeg heldigvis selv liggende. Selve parringen med bluetooth fungerede fint til min iPhone. NC fungerer udmærket. Det er muligt, den er lidt under par ift. andre NC-bøffer på markedet, men jeg synes ikke, jeg bemærkede noget voldsomt set ift. mine Sennies. Det er ikke en deal-breaker for mig, hvor meget NC der kan leveres, så jeg er fint tilfreds med det niveau, som Valco yder.

Når det er sagt, så foretrækker jeg samlet set nok de Sennheisere, jeg bruger til dagligt, omend de på ingen måde er fejlfrie og uden mangler. De har dog en lidt mere neutral tuning, lidt mere plads i mellemtonen og balanceret luft på toppen, og selvom jeg er en sucker for en varmere tuning, så er der, som det er skrevet tidligere i tråden, som om der mangler noget dynamik. Der er ingen tvivl om, at Valco leverer fylde. Der er kød på drengen, men det er som om det hele blævrer lidt eller bliver for tungt i mine ører. Jeg skriver, der mangler 'luft' i toppen. Toppen ER der helt klart, men der er et eller andet med bøffens tuning, der driller mig lidt. Når jeg fx hører Kacey Musgraves, Eegee, eller andre kvindelige vokalister bliver det let for skingert. Jeg har virkelig svært ved at forklare det. Tuningen er nok bare ikke lige i øjet for mig. På liveoptagelser, mindre gode indspilninger, mandlige vokaler, varm ambient og dub synes jeg dog, at Valco klarer sig hæderligt. Men ja, dynamikken lader et eller andet efter.

Men, men, men. Nu sidder jeg lige og kigger på mine notater. Og jeg må sige, at når man kigger på den samlede pakke med NC, at der er tale om trådløse bøffer til omkring halv pris af mange af de populære konkurrenter, så synes jeg egentlig pakken er ret god. Man mister lidt finish, nogle af de små detaljer ved de dyrere drenge, fx transparency mode, men man får et sæt meget brugbare, ret solide og hæderligt spillende trådløse banditter, som absolut er værd at investere i, hvis man bare har brug for en rigtig god kontorbøf, når musikken kører som baggrund til arbejdet. Skulle jeg investere i et sæt trådløse hovedtelefoner til hverdagsbrug og mere fokuseret musiklytning, så ville jeg nok overveje en af storebrødrene. Men som med alt andet i denne hobby, så er der noget, der hedder diminishing returns. Og til den pris, som Valco'erne går for, så synes jeg egentlig, at de indfrier forventningerne i tilstrækkelig grad.

Tak til Claus for lytteren!
Hej
Jeg har konstateret at taske ligger hos mig

Selvom jeg sendte pakken 2 gange til HG2020 lykkedes det at glemme at fĂĄ tasken sendt med.

Sendt fra min SM-G991B med Tapatalk
lindved

 
Indlæg: 19
Tilmeldt: 24. nov 2021, 10:50
Geografisk sted: DK Esbjerg

Re: TourtrĂĄd: Anmeldelse af Valco VMK20

Indlægaf HG2020 » 27. dec 2022, 09:35

De ryger afsted til Telum i dag.
HG2020

 
Indlæg: 63
Tilmeldt: 5. maj 2020, 16:04
Geografisk sted: Todbjerg

Re: TourtrĂĄd: Anmeldelse af Valco VMK20

Indlægaf HG2020 » 3. jan 2023, 14:45

Jeg blev lige ramt af sygdom, så de er først røget afsted til Telum i går.
HG2020

 
Indlæg: 63
Tilmeldt: 5. maj 2020, 16:04
Geografisk sted: Todbjerg


Tilbage til Hovedtelefoner

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 31 gæster