Ja volumen var pĂĄ 100 med K340. Som du mĂĄske husker, sĂĄ er jeg begyndt at bruge volumen pĂĄ HD12'eren en del til finjustering af lyden. Mest i omrĂĄdet 90-100. Og sĂĄ mĂĄske ned omkring 80, hvis jeg sidder og laver andet end at bare lytte.
Efter at have Figaroen stående et stykke tid, så synes jeg lidt det er noget bøvl at finjustere lyden. Man rammer balancen ved et niveau, og det sætter man så lidt på spil når der skal finjusteres. Meget nemmere at gøre det på dac'en. Og tænker at så længe man gøre det inden for et snævert område forringes lyden ikke voldsomt. Jeg finjustere ofte lyden lidt. Specielt hvis man har et setup der formår at gengive dynamikken. Klassisk musik har det jo med lige pludselig at være temmelig meget højere i lyden i de kraftige passager. Så jeg kan nogen gange få startet ud med lidt for høj lyd. Du kender det sikkert.
Indirekte ligger der ogsĂĄ en ros af black mirror her. Den er dynamisk i lyden.
Efter at have fået balanceret kabler mellem forstærker og dac, så mangler jeg ikke volumen og kraft når Sennheiser HD650 bliver stoppet i udgangen. Jeg begynder så at fornemme at HD650'eren er stopklodsen i hvor god/nøjagtig gengivelsen kan blive. Den er det svage led. Hverken Sennheiser HD650 eller HD800 er lige så dynamiske i lyden som Spirit Torino eller Focal. Så den der eksplosion af lyd mangler lidt. Jeg har lige prøvet at sætte Spirit Torino Titano til. Ikke det bedste match, men ok. Igen lydniveauet falder lidt. Men jeg kan trods alt høre, at der er mere at komme efter, end det HD650 viser. Tænker nok du skal blive rigtig glad, når du finder det perfekte hovedtelefon match.
Dynamik er alfa og omega for mig. Men nogen gange blive det voldsomt, så i lillestuen er lækkerhed normalt en prioritet. Søndag-formiddag-kind-of-lyd. Og det kan black mirror faktisk også.
Og apropos lækkerhed, så er der også lige en detalje at melde tilbage på. Jeg foretrækker at black mirror er tændt i mindst 2 timer før der lyttes. Jeg synes ikke lyden flyder så let og elegant lige efter den er tændt.
Her en Lørdag formiddag er det igen Horowitz der får lov at sætte stemningen.
- HorowitzPoet.jpg (46.82 KiB) Vist 6178 gange