WiiM Mini



WiiM Mini

Indlægaf Niels » 2. okt 2022, 23:15

Jeg har lige bestilt sådan en bandit. Det er jo den længe ventede afløser for Chromecast Audio


Billede

Er der nogen erfaringer derude? popsy
5musik
Niels

 
Indlæg: 116
Tilmeldt: 11. maj 2020, 19:04

Re: WiiM Mini

Indlægaf telum » 3. okt 2022, 09:47

spændende! mine chromecast audio gider pt. ikke sammen med Android Spotify - givetvis et spotify problem, da jeg godt kan se dem og connecte i Google Home app'en. Det er smart når det virker, men tilsvarende frustrerende når det ikke virker, for der er ofte ikke meget man kan gøre ved det..
telum

Brugeravatar
Ridder af Hoved-fi
 
Indlæg: 1727
Tilmeldt: 12. apr 2011, 12:32
Geografisk sted: Dronninglund

Re: WiiM Mini

Indlægaf Niels » 6. okt 2022, 19:14

Jeg får den i løbet af næste uge og skal nok lade et par ord flyde om mine indtryk. Jeg er jo også i besiddelse af et par CA'er, så der kan jo sammenlignes.
5musik
Niels

 
Indlæg: 116
Tilmeldt: 11. maj 2020, 19:04

Re: WiiM Mini

Indlægaf Eskil » 23. nov 2022, 22:49

Spændt på hvad du finder ud af. Jeg er godt træt af chromecast audios manglende stabilitet


Sent from my iPhone using Tapatalk
Eskil

 
Indlæg: 84
Tilmeldt: 2. sep 2020, 22:04

Re: WiiM Mini

Indlægaf telum » 23. nov 2022, 23:15

Google kunne sagtens sørge for, at Chromecast Audio blev ved med at virke, endda sikkert næsten gratis da den sikkert kører en eller anden speciel version af android. At de ikke gør det handler mest om en ting: man vil gerne sælge nogle nye dimser..
telum

Brugeravatar
Ridder af Hoved-fi
 
Indlæg: 1727
Tilmeldt: 12. apr 2011, 12:32
Geografisk sted: Dronninglund

Re: WiiM Mini

Indlægaf Niels » 24. nov 2022, 18:57

Den fungerer faktisk fint. Den er let at sætte op og det hele fungerer intuitivt. Lydmæssigt er der ingen slinger i valsen, men jeg har kun anvendt den optiske udgang ind til videre.
Det eneste der har irriteret mig lidt, er det brugerinterface jeg bliver udsat for, når jeg tilgår Qobuz. Det er WIIM¨s eget, og det virker umiddelbart ret begrænset i forhold til f. eks Qobuz web-player. Jeg har ingen anelse om, hvorledes det er med Tidal og Spotify.
Overordnet set er jeg dog tilfreds - men har dog ikke gĂĄet nok i dybden endnu, til at kunne komme med en decideret anmeldelse. Det skal nok komme, men det er en meget travl tid pĂĄ jobbet :-) og min julegave til mig selv - Mojp 2 - har ogsĂĄ taget lidt tid.

Et kan jeg dog konkludere: Qobuz -> WIIM Mini -> Mojo 2 spiller forrygende uanset, hvilke af mine htphoner jeg tilslutter.
1musik
5musik
Niels

 
Indlæg: 116
Tilmeldt: 11. maj 2020, 19:04


Tilbage til Lydkilder

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 4 gæster

cron