Hifiman HE6se V2



Hifiman HE6se V2

Indlægaf CHIbsen » 26. nov 2022, 12:34

Eller HE6se Adorama limited edition som der stĂĄr pĂĄ kassen.
-dem er jeg hurtigt blevet glad for.
D3S_2490.jpg
D3S_2490.jpg (183.57 KiB) Vist 2211 gange


Hvad kan de så? De er temmelig skønne til klaver-, violin- og cellokoncerter m.m. Klassisk musik hvor der er en solist i midten og et orkester omkring denne.
De har en evne til at præsentere solist lækkert og samtidigt gengive orkesterets sektioner detaljeret når de kommer ind. Detaljer og placering i høj høj klasse. Lad være med at servere en dårlig indspilning, det bliver fjollet og ligegyldigt.
Jeg har kortvarigt prøvet dem med Oppo'en uden sådan lige at blive total indfanget af lyden på samme måde som Violectric'en kan gøre med dem. Klart en hovedtelefon der kræver det rigtige udstyr. Det skal jeg havde undersøgt lidt mere senere.
Benytter Hifiman kablet der fulgte med hovedtelfonerne som balanceret ind i Vio'en. Det er det der plastikslangekabel som nogen ikke kan komme overens med. Det er lidt kort, men for mig fungerer det nu udemærket.
De er dejlige behagelige at have pĂĄ. HE1000 og Arya har altid drillet mig en lille smule med de aflange kopper. Det er nok min hovedform. Men HE6se passer mig bedre.
Symfoniske værker er jeg ikke helt så imponeret over. Jeg mangler den dynamik og kant som Spirit Torino kommer med. HE6se runder hjørnerne i musikken lidt af. Gør ingenting med en klaverkoncert. Men Brahms første bliver lidt tandløs. Bevares ikke mere tandløs end at de stadig spiller bagdelen ud af en HD650.

At de er gode til klaver og vellokoncert har jeg så misbrugt til at lytte en del til Saint-Säens (som vel er mere kendt for sine orgelværker).
Kantorow_500x500.jpg
Kantorow_500x500.jpg (77.41 KiB) Vist 2211 gange


Wispelwey_500x500.jpg
Wispelwey_500x500.jpg (33.75 KiB) Vist 2211 gange

Pladen med Wispelwey er ret lækkert indspillet.
Pachanko Constellation Miniâ–şViolectric DHA V590â–şSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: Hifiman HE6se V2

Indlægaf Mataugust » 26. nov 2022, 23:06

Nu har jeg ikke prøvet v2, men det var solocello, Bach formoder jeg, der virkelig overbeviste mig om HE6. Lige der savner jeg dem.
Audioquest Diamond-->
Denafrips Ares -->
Cambridge CXC --> Luxman LV-107u --> HL Adapterboks--> AKG K701/Grado GS100/Philips A5pro
Thorens TD320 -->Trichord Dino -->
Mataugust

Brugeravatar
 
Indlæg: 2748
Tilmeldt: 25. sep 2011, 22:37
Geografisk sted: Slagelse

Re: Hifiman HE6se V2

Indlægaf CHIbsen » 1. dec 2022, 20:44

Glemte at nævne at jeg med HE6se'erne bruger resampling "best" på Vio'en. Alle de kedelig sider jeg oplever med dynamiske enheder er væk her.
Inspireret af Bach solocello, så stod den i dag på Schubert's Impromptus. Lækkert.
Pires.jpg
Pires.jpg (31.5 KiB) Vist 2037 gange
Pachanko Constellation Miniâ–şViolectric DHA V590â–şSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: Hifiman HE6se V2

Indlægaf CHIbsen » 14. jan 2023, 12:10

Har fået afprøvet mit Forza Audio Claire kabel med HE6se'erne. Det er den rene kobber udgave af Claire. Det tæmmede diskanten, men det er slet ikke det jeg søger. Musikken blev kedelig. Så det røg hurtig af igen.
HE6se'erne har taget over fra setup med Figaro'en -de giver den samme lækkerhed, der passer perfekt ind om morgenen eller sent aften. Men altså med original kabel.
Pachanko Constellation Miniâ–şViolectric DHA V590â–şSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern


Tilbage til Hovedtelefoner

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 4 gæster