IKKO OH2



Re: IKKO OH2

Indlægaf Morten K » 4. jan 2023, 12:21

Det er jo et ret uniks koncept, men det er klart det skal kunne betale sig og kunne køre i et nogenlunde tempo før det giver mening.
/Morten

Focal Clear MG | Audeze iSine 20 | Bowers & Wilkins Pi7 | B8 (købt hos hoved-grej.dk)
Morten K

 
Indlæg: 26
Tilmeldt: 8. sep 2021, 12:53

Re: IKKO OH2

Indlægaf Claus-DK » 4. jan 2023, 16:25

Morten K skrev:Det er jo et ret uniks koncept, men det er klart det skal kunne betale sig og kunne køre i et nogenlunde tempo før det giver mening.


Jeg vil så gerne have det til at virke, som jeg ved det kan, men det bliver bare sværere og sværere at forsvare udgifterne, når de samme penge på google ville kaste 4-5 gange af sig, touren er bare blevet et sort hul at smide pengene i. Det har ikke altid været sådan, de første 5-8 år var der god økonomi i det, men i dag ?? nah

Jeg synes ellers jeg har gjort alt hvad der har været mig muligt for at gøre det så attraktivt som muligt at være med, men lige meget hjælper det, folk gider ikke dele mere, i dag vil vi have have have og det helst uden at skulle give noget igen.

SoMe er jo også kommet til i tourens levetid og de dræner jo som bekendt alle der bruger dem for både energi og livsglæde og hensætter os til passivt at konsumere reklamer, tænk et kort øjeblik på jeres facebookvæg, hvor mange interessante opslag er der om dagen ?? og hvor mange reklamer skulle du skrolle forbi for at se de opslag ?? Når alt kommer til alt er det jo hamrende lige gyldigt hvad en eller anden onlineven, man aldrig har mødt, har lavet her i formiddags..
Så i bund og grund er et medie som Facebook bare et frivilligt sted at udsætte sig selv for reklamer og manipulation fra dem der nu har lyst til at trække vores penge ud af os...

Der er ofte mere gang i min facebook gruppe end her og det er fanme trist, for FB er slet ikke egnet til sådan noget, alt forsvinder og bliver glemt, det er ikke opdelt i kategorier, man kan måske søge (jeg aner det ikke) men et Facbookopslag "lever" i 3-4 dage og så ser man aldrig den tråd igen og vil man se den skal man til at grave, et forum som vores er uendeligt meget mere egnet som en "database", men det går desværre kun en vej for medlemmernes engagement og det er nedad.
Jeg er heller ikke selv aktiv på et niveau der bare kommer tæt på, hvad det har været, men som ejer af sådan en side er min opgave at sørge for at vores medlemmer har det godt og så prøve at skubbe lidt til trådene, for at skabe lidt liv og er man heldig et smil på et medlems ansigt. Det er bare svært at sparke til bolde der ikke kommer på banen..

Jeg kunne jo mageligt sætte mig ned og skrive anmeldelser af min butiks produkter, men det har jeg det bare svært med, for det sidste jeg ønsker er at hoved-fi bliver et reklamefremstød for min butik, i mit hoved er og har forumet altid været det vigtigste, butikken er bare noget der fulgte med, mere eller mindre tilfældigt...

Det er bare sådan at når jeg med min butik betaler forumet her, touren og sådan lidt pø om pø af udgifter, er det bare nødt til at give mening, de par tusinde om året til forumets drift, er mig inderligt ligegyldige, det er mere 3-4 toure om året til 2000-3000 stykket, trækker altså tænder ud når det ikke giver et regulært afkast, eller i det mindste går lige op.

Det er naturligvis også en ting der fylder mere efter alt det lort mellem Ukraine og Rusland, alle butikker lider i denne tid og har gjort det i omkring et år. Selv er jeg gået 54% ned i årsomsætning i 2022 i forhold til 2021 og når de faste udgifter er de samme, er det ikke svært at regne ud hvordan min profit margin har det. Jeg lider ikke voldsomt og er ikke et sekund i tvivl om at når krigen er forbi, vil min butik stadig være der, jeg har en lille sund virksomhed, men at arbejde 1-2 timer om dagen 365 dage om året, for at få lov til at forære ting væk, giver ikke så meget mening..
Der skal lige være til en pose matadormix, så jeg selv har lidt glæde af de 5-700 timer jeg bruger på det om året..

Krisen kan jeg overleve på to måder satse en mindre formue på reklamer og se om man kan trække kunder ind, eller jeg kan reducere mine udgifter, holde fast ved de lave priser og gode service..
Jeg ved godt hvad min vej er og det er ikke at smide alle mine æg i samme kurv og håbe på det går, jeg ved godt at man ikke kan spare sig til en fortjeneste og at det koster penge at tjene penge og alt det der gøgl.

Jeg har prøvet at reklamere på de sociale medier, smed omkring 20 kilo efter Facebook sidste år og solgte for 3800 på den konto, så det tror jeg simpelthen ikke på vil virke, hvis du bare sætter indsatsen op til det dobbelte skal det nok blive godt, siger reklamebureauet, men det er så heller ikke dem der betaler gildet, de tjener deres løn ved at sælge reklamer...

Google er bedre for min butik, men der kan jeg så også se at effekten er faldet voldsomt det sidste år, folk har bare færre penge til at forkæle sig selv, når man lige pludselig skal bløde 3 gange så meget på varme og strøm er der jo kun fornøjelserne vi kan skære på og spare penge på..

Jeg håber inderligt, at vi snart kan få noget fred i Europa, selv er jeg nået dertil, hvor det rager mig en høstblomst om et stykke af verden hedder Rusland eller Ukraine, jeg vil bare gerne have de holder op med at slå hinanden ihjel og ødelægge utroligt mange menneskers tilværelser.
I samme åndedrag håber jeg så at vores politikere endelig fatter at det er dumt at basere hele vores økonomi på olie og gas fra lande, der ikke vil os noget godt, det være sig både nogle lande i mellemøsten og Rusland, de kan for min skyld beholde deres olie og gas, den vestlige verden kan nemt klare sig uden deres olie og gas, det bliver lidt dyrere at leve, men det er en pris jeg er helt OK med at betale, for hvad vil vi gøre hvis Landene nede i mellemøsten, når krigen er slut, sige "nu koster olie og gas det dobbelte" og i har gjort jer selv bundafhængige af os, så i må bare betale ved kasse 1...
Sker det kan vi lige så godt gå ned i knæ, bøje ryggen og kysse vores røv farvel...

Nu kom vi skisme lidt vidt omkring i den her trĂĄd.. 3musik
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: IKKO OH2

Indlægaf Niels » 10. jan 2023, 20:49

9musik Det blir' så smukt, når du kaster hæmningerne - tak for det.

Touren er ikke helt på niveau med "gamle dage", og konceptet er måske vanskeligt at sælge til nye medlemmer. Det er vanskeligt, at leve op til egne forventninger om at levere et godt review.
Det er dog et større problem, at deltagerne ikke lever op til kravet om at touren skal afvikles efter planen. De tar' alt for lang tid - og det er nok det største problem. Der skal være dynamik, og der skal tages holdning til produktet - videre!

Det bliver lidt trist om tourerne slutter, da de jo har været en del af DNA'et her.

Du har et unikt forum, som jeg besøger dagligt og fremover som indlogget medlem. Jeg har altid undret mig over alle disse "gæster" (incl. mig selv) - men det er jo åbenbart "Tidens Tern"

Ingen løsninger - blot et lille bidrag til debatten.

Niels
5musik
Niels

 
Indlæg: 116
Tilmeldt: 11. maj 2020, 19:04

Re: IKKO OH2

Indlægaf Claus-DK » 10. jan 2023, 21:55

Niels skrev:9musik Det blir' så smukt, når du kaster hæmningerne - tak for det.

Touren er ikke helt på niveau med "gamle dage", og konceptet er måske vanskeligt at sælge til nye medlemmer. Det er vanskeligt, at leve op til egne forventninger om at levere et godt review.


Velbekomme rulle2 rulle2

Jeg tror du har fat i noget, mange tror at der er krav til anmeldelser, at de skal have et vist niveau, før jeg synes de er gode nok.
Intet kunne være længere fra sandheden, jeg har skrevet 100vis af gange at der ingen krav er til hverken Lixtal, længde eller noget som helst andet, så det er lidt noget der bliver dannet inde i hovedet på folk.

Det er faktisk de sådan ½dårligt udførte anmeldelser der sælger bedst, det er et forkert udtryk, de knap så veludførte og gennemarbejdede anmeldelser, er nok tættere på.
Dem der er skrevet på et let fordøjeligt sprog, ikke så meget udenoms snak, lige på og hårdt, kort og kontant og frem for alt ærlige og lige fra hjertekulen, det er noget mange flere kan relatere til og forstå end dem der er lavet til nørderne..
Selv kan jeg bedst lide at læse de sidste, en jeg er så også lidt nørdet ud i hovedtelefoner, bare en smule.. ruller1

Det er dog den første type jeg bedst kan lide at skrive, følelser og holdninger er lidt sjovere at kommunikere end kolde tal og teknik, også dem mit sprog egner sig bedst til. Det er også hurtigere, nemmere og kræver ingen research thumbs

Tiderne skifter, en gang var vi de nye og friske i gaden, i dag er vi en af dinoerne der bare venter på at dø, vi er måske allerede døde, vi ved det bare ikke endnu..

Det er jo også helt modsat af hvad det burde være, der er ikke synderligt mange der kommer herfra til min biks, hvorimod jeg sender en masse kunder herind fra butikken, ikke at det har den store betydning for mig, jeg vil helst have a begge dele trives og har det godt og den synergi der er mellem shop og forum er godt for begge parter..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

ForegĂĄende

Tilbage til Den nye og bedre tour de hoved-fi

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 4 gæster