Chord Mojo 2



Chord Mojo 2

Indlægaf Niels » 18. nov 2022, 00:27

Den er lige kommet ind ad døren, så der ikke så mange kommentarer at mangfoldiggøre endnu.
Første indtryk er posittivt. Dac lever op til det niveau vi forventer og forstærkeren kan danse med K702 og R70x. Det lyder faktisk helt fantastisk - jeg er nok blevet Chord Mojo 2 fan.
thumbs
5musik
Niels

 
Indlæg: 116
Tilmeldt: 11. maj 2020, 19:04

Re: Chord Mojo 2

Indlægaf CHIbsen » 14. jan 2023, 13:39

D3S_2800.jpg
D3S_2800.jpg (142.49 KiB) Vist 2375 gange

Jeg har lånt sådan en fætter her af audiophile.dk.

Lyder som Niels skriver bestemt ikke tosset.

Jeg har rodet lidt med kvalitet af kilden og hvordan mojo2'eren løfter sig i lyden.
Til sammenligning er brugt Qobuz. Og lyden kom via mine audio 64 u12t.
Starte med min Samsung A41 telefon og en Lenovo X240 laptop der ikke er lyd optimeret. Lyder ok, men også lidt kedeligt. For mig er det de små forskelle der gør om musikken fanger mig eller ej.
Så skiftede jeg til min Lenovo X250 som kører Fidelizer Pro i Purist mode. Det gav noget mere energi i musikken. Fra lidt kedelig til bestemt godkendt.
Prøvede også med Pachanko Constellation Mini som gav lidt ekstra raffinement i lyden i forhold til X250. Men der var ikke den himmelråbene forskel mellem Pachanko og X250 som der er med Violectric'en. Her er trods alt grænsen for hvor meget Mojo2'eren kan skalere.
Havde også min xDuoo X10Tii sat til med coax. Headfonia melder jo i deres anmeldelse at det gav en energisk lyd. Det ved jeg nu ikke. Vi er samme leje som telefonen og X240'eren.

EQ har daf lært mig at man godt må bruge. Og den fungerer rigtig fint her. u12t må godt få lidt ekstra i bunden.
Jeg er så ikke typen der husker farvekoder særlig godt. Og alt på Mojo2'eren er jo med de fire knapper der skifter farve alt efter hvad de gør og ændrer. For andre er det sikkert en genial løsning. Alle er jo ikke besværet med mit hoved... :grin:

Jeg synes den lyder fint. Musikken er lidt mere direkte og frisk end min Lotoo PAW 6000. Den er så tilgengæld er mere raffineret i lyden og frembringer flere detaljer.

God spille til prisen.

Staier 500x500.jpg
Staier 500x500.jpg (57.38 KiB) Vist 2375 gange
Pachanko Constellation Miniâ–ºViolectric DHA V590â–ºSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: Chord Mojo 2

Indlægaf Niels » 14. jan 2023, 14:12

Jeg har nu haft glæde af Mojo2 i en længere periode, og jeg er ret begejstret over dens formåen.
Dac'en lever op til forventningerne - jeg kan faktisk ikke høre forskel mellem de tre DAC's jeg benytter lige nu.
Forstærkeren er rigtig sej. Den stråler med K712, ATH-R70x og Ollo og der er virkelig styr på membramerne. Nok i det hele taget den bedste julegave jeg har givet mig selv i mange år (patetisk) :roll:
5musik
Niels

 
Indlæg: 116
Tilmeldt: 11. maj 2020, 19:04

Re: Chord Mojo 2

Indlægaf rasse1977 » 31. jan 2023, 13:00

Jeg har også brugt min flittigt det sidste års tid. Mest på kontoret med mine Campfire Vega 2020 som er et rigtig godt match.

Den fungerer faktisk også rigtig godt som DAC til mine aktive højttalere hjemme i stuen. Et par Avi DM5, som normalt bare er koblet op til noget streaming via en Airport Express. Her løfter Mojo'en lyden markant. Til gengæld er det så lidt mindre brugervenligt, fordi det kræver at jeg bevæger mig fra sofaen hver gang jeg skal justere volumen eller skifte nummer...
iPhone --> ALAC/Qobuz/Spotify --> Chord Mojo 2 --> Campfire Audio Vega 2020
rasse1977

 
Indlæg: 150
Tilmeldt: 6. feb 2014, 15:10
Geografisk sted: Bornholm

Re: Chord Mojo 2

Indlægaf Niels » 3. feb 2023, 14:52

:idea:
Jeg kunne godt tænke mig, at Chord udviklede en app (please rullw3), så man kunne styre Mojo2 fra sin telefon eller tablet. Det kunne f.eks. gøre arbejdet med eq. markant mere attraktivt.
5musik
Niels

 
Indlæg: 116
Tilmeldt: 11. maj 2020, 19:04

Re: Chord Mojo 2

Indlægaf CHIbsen » 4. feb 2023, 10:51

Ja for pokker det vil hjælpe med betjeningen. Specielt for sådan nogle udviklingshæmmede personer som mig, der ikke helt kan huske de der farve koder. Men som så sikkert er helt vildt let forståeligt for andre.
Pachanko Constellation Miniâ–ºViolectric DHA V590â–ºSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern


Tilbage til DAC/Hovedtelefonforstærker

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 3 gæster