Claus-DK skrev:Jokke@ du er så ung at når du køber gammelt musik er du retro hipster og med på noderne og oppe i tiden og alt det der, når jeg gør det midtvejs mellem 40 og 50 er jeg en gammel nar der ikke følger med....
Jonas skrev:Fedt Jokke! Det album med Noah lyder virkelig godt på tidal. Jeg tænkte på om det var en ide om man undlod at skrive en masse kommentarer i trådene derinde? Evt skrive det i den øverste kommentar og gør folk opmærksom på det? Det lidt nemmere at bevare overblikket så man ikke skal til at scrolle igennem 5-10 forskellige kommentarer og meninger o.s.v om et album for at finde det næste.. Lad os nu se om den bliver succesfuld tråden, håber det ideen er god :)
Jonas skrev:Nogen der ved hvorfor der er restriktioner inde på hdtracks.com? Kan ikke købe tango in the night?
Mataugust skrev:Jeg faldt lige over denne artikel på gaffa, ved ikke om der er henvist til den tidligere.
NÃ¥r en Nilfisk lyder bedre end Metallica
Mataugust skrev:Som jeg forstod det, så er løsningen at indspille uden at bruge den voldsomme kompression, helst helt uden kompression.
Der er en del mere læsning på nordicdynamic.net.
Mataugust skrev:Af en eller anden grund kom jeg til at tænke på denne tråd, nok lidt på grund af Deep Purple....
Det er desværre sjældent at man har mulighed for at sammenligne lyden med og uden komprimering, men Deep Purple er en gylden mulighed for at høre hvad loudness gør ved musikken.
En af de allerbedste liveplader der findes er Deep Purple: Made in Japan.
De spillede 3 koncerter i Japan, der blev optaget på en 4 spors båndoptager. Så blev de 3 koncerter kogt ned til én og resiultatet blev et fantastisk nærværende og levende album.
Det købte jeg som 24/96 remaster, og på en eller anden måde har de fjernet al liv fra musikken. Tonerne er de samme som de hele tiden har været, men det lyder simpelthen kedeligt.
For nogle år siden udkom så triple cd'en Live in Japan, hvor næsten alle numre fra de 3 koncerter var med. De var nødt til at skære llidt i indholdet for at kunne holde det nede på 3 cd'er.
Havde det været i dag, kunne de bare have udgivet alle 3 koncerter i fuld længde til download. Det så jeg meget gerne ske.
Men Live in Japan er ikke remastered, heller ikke på spotify (og jeg formoder de andre streamingtjenester)
Det der så er. Både Made in Japan (remastered) og Live in Japan er tilgængelige på Spotify, og sikkert også de andre streaming muligheder. Så her kan man sammenligne den katastrofale remaster af MIJ med den ukomprimerede version fra LIJ.
Prøv for eksempel at høre Child in time, Strange kind of woman eller Lazy fra Osaka 16. august.
Claus-DK skrev:Jeg så for mange år siden Deep purple live, man stod bare og ventede op "Smoke on the water", jeg var håbløst udannet i musik som teenager..
Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 17 gæster