Erfaring med HiFiMAN Edition XS søges$



Erfaring med HiFiMAN Edition XS søges$

Indlægaf Jimmbo » 8. sep 2024, 07:11

Hej folkens!

Jeg er på jagt efter en ny bøf til når jeg spiller computer, og jeg har læst at HiFiMAN Edition XS skulle være et ret godt valg. Men jeg kunne godt tænke mig at gøre jer, som trods alt er uvildige, frem for nogle betalte youtubere.

Så hvad jer jeres erfaring med HiFiMAN Edition XS? Er de noget værd, og de gode til spil, eller skal jeg kigge et andet sted hen?
Jimmbo

Brugeravatar
 
Indlæg: 226
Tilmeldt: 15. apr 2014, 18:05
Geografisk sted: Risskov - Aarhus

Re: Erfaring med HiFiMAN Edition XS søges$

Indlægaf Mataugust » 8. sep 2024, 15:33

Jeg har ingen erfaring med dem, men det kan måske hjælpe hvis du skriver hvad du har nu, og hvorfor du vil have noget andet.
NAD M50 --> Denafrips Ares --> Harman Kardon HK675 --> Robinettebokx --> AKG K701/Grado GS100
Thorens TD320 -->Trichord Dino -->
Mataugust

Brugeravatar
 
Indlæg: 2769
Tilmeldt: 25. sep 2011, 22:37
Geografisk sted: Slagelse

Re: Erfaring med HiFiMAN Edition XS søges$

Indlægaf Kolind » 9. sep 2024, 10:36

Jeg har et sæt - De gør det virkeligt godt til pengene. Springet op til HE-1000 V2 som jeg også har, retfærdiggører ingenlunde prisforskellen dog. 1000'eren er lidt mere crisp. Der er noget mere detaljering nogle steder, bassen lidt fastere. Det står lidt skarpere. Men altså ikke SÅ meget mere.
XS'eren er en klar anbefaling herfra - Det er det bedste jeg har prøvet i det prisleje.
Grej
- Indsæt i dine tanker her en sej sætning efter eget valg..
Kolind

Brugeravatar
 
Indlæg: 1649
Tilmeldt: 1. apr 2011, 13:02
Geografisk sted: Holbæk

Re: Erfaring med HiFiMAN Edition XS søges$

Indlægaf Jimmbo » 14. sep 2024, 21:23

Mataugust skrev:Jeg har ingen erfaring med dem, men det kan måske hjælpe hvis du skriver hvad du har nu, og hvorfor du vil have noget andet.

Mærkeligt at jeg ikke fik påmindelser om svar.

Jeg har nogle Sennheiser HD650 og nogle HiFiMan x Massdrop HE350.

Jeg synes jeg mangler noget bund, nĂĄr jeg sidder og spiller. Jeg synes ogsĂĄ jeg mangler noget "rumlighed" i lyden. Lyden virker bare kompakt og lidt kedelig.
Jimmbo

Brugeravatar
 
Indlæg: 226
Tilmeldt: 15. apr 2014, 18:05
Geografisk sted: Risskov - Aarhus

Re: Erfaring med HiFiMAN Edition XS søges$

Indlægaf Jimmbo » 14. sep 2024, 21:24

Kolind skrev:Jeg har et sæt - De gør det virkeligt godt til pengene. Springet op til HE-1000 V2 som jeg også har, retfærdiggører ingenlunde prisforskellen dog. 1000'eren er lidt mere crisp. Der er noget mere detaljering nogle steder, bassen lidt fastere. Det står lidt skarpere. Men altså ikke SÅ meget mere.
XS'eren er en klar anbefaling herfra - Det er det bedste jeg har prøvet i det prisleje.

Fedt. Har du prøvet at bruge dem til film og spil?
Jimmbo

Brugeravatar
 
Indlæg: 226
Tilmeldt: 15. apr 2014, 18:05
Geografisk sted: Risskov - Aarhus

Re: Erfaring med HiFiMAN Edition XS søges$

Indlægaf Kolind » 15. sep 2024, 14:08

Jimmbo skrev:
Kolind skrev:Jeg har et sæt - De gør det virkeligt godt til pengene. Springet op til HE-1000 V2 som jeg også har, retfærdiggører ingenlunde prisforskellen dog. 1000'eren er lidt mere crisp. Der er noget mere detaljering nogle steder, bassen lidt fastere. Det står lidt skarpere. Men altså ikke SÅ meget mere.
XS'eren er en klar anbefaling herfra - Det er det bedste jeg har prøvet i det prisleje.

Fedt. Har du prøvet at bruge dem til film og spil?


Nej ikke rigtigt. Umiddelbart tænker jeg at de er fine til det. Det er ikke den mest bas-tunge. For mig har de et fint bas-niveau. Jeg har kun brugt dem til at høre musik. Hvis du nævner at du savner bund ift. HE650 f.eks, tænker jeg at du måske skal søge imod noget andet. Til gengæld er de store og komfortable. Fint lydbillede og god detaljering. Til spil er det formentligt et hit hvis vi snakker fps-typen f.eks.
Grej
- Indsæt i dine tanker her en sej sætning efter eget valg..
Kolind

Brugeravatar
 
Indlæg: 1649
Tilmeldt: 1. apr 2011, 13:02
Geografisk sted: Holbæk

Re: Erfaring med HiFiMAN Edition XS søges$

Indlægaf Jimmbo » 16. sep 2024, 18:31

Kolind skrev:
Jimmbo skrev:
Kolind skrev:Jeg har et sæt - De gør det virkeligt godt til pengene. Springet op til HE-1000 V2 som jeg også har, retfærdiggører ingenlunde prisforskellen dog. 1000'eren er lidt mere crisp. Der er noget mere detaljering nogle steder, bassen lidt fastere. Det står lidt skarpere. Men altså ikke SÅ meget mere.
XS'eren er en klar anbefaling herfra - Det er det bedste jeg har prøvet i det prisleje.

Fedt. Har du prøvet at bruge dem til film og spil?


Nej ikke rigtigt. Umiddelbart tænker jeg at de er fine til det. Det er ikke den mest bas-tunge. For mig har de et fint bas-niveau. Jeg har kun brugt dem til at høre musik. Hvis du nævner at du savner bund ift. HE650 f.eks, tænker jeg at du måske skal søge imod noget andet. Til gengæld er de store og komfortable. Fint lydbillede og god detaljering. Til spil er det formentligt et hit hvis vi snakker fps-typen f.eks.

Det var primært til spil, at jeg tænkte at jeg skulle bruge nogen. Når jeg spiller Horizon Zero Dawn, kunne jeg godt tænke mig at lyde opslugte mig mere. Hvis du forstår hvad jeg mener.

Men du står ikke tilfældigvis og skal af med dine vel? musik13 Spørg til side. Jeg tror jeg skal prøve kræfter med et par, og se om ikke de kan give mig en større oplevelse, når jeg spiller.
Jimmbo

Brugeravatar
 
Indlæg: 226
Tilmeldt: 15. apr 2014, 18:05
Geografisk sted: Risskov - Aarhus


Tilbage til Hovedtelefoner

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 4 gæster

cron