Claus-DK skrev:SÃ¥ vidt jeg husker er de ikke fra Smeggy, men et andet sted..
Vi må lige have Hr Halgaard indover her om hvad han synes..
Claus-DK skrev:Men det er jo et par vildt modificerede bøffer, så de skal jo have en speciel signatur, der er et par DX1000 på KBS og de har med garanti ikke skærende diskant, dine Thunderpants burde du kunne sælge uden tab..
Det kommer lidt an på.. Jeg kan ikke umiddelbart komme i tanke om nogen, der ville sætte specielt stor pris på den der skærende diskant
.
Claus-DK skrev:Jeg aner ikke hvor store de er, men nogle bøffer er meget følsomme over for placeringen, så prøv at flytte lidt rundt på dem og se om det hjælper, ellers kan lidt perlonvat bag driverene hjælpe med at tæmme en skarp diskant, men det er lidt synd at begynde på sådan noget synes jeg..
Okay, så venter jeg med det ^^.
Claus-DK skrev:Man kan også lave et filter til dem, men så skal du sidde og fumle med en EQ og finde lige netop den frekvens der er dåm, og eksperimentere med hvor meget den skal trækkes ned, de oplysninger fylder jeg i min Guru sammen med oplysninger om Ohm og sådan noget, så drysser han lidt fepulver over nogle komponenter sender dem til mig og så laver jeg lige en lille fiks sag du kan have på kablet..
Hehe, det lyder godt nok ret smart
. På den anden side kunne jeg også overveje at shippe dem tilbage til Martin Custom Audio, og bede ham om at fikse dem. Det går jeg egentlig lidt ud fra han gerne vil, når han nu har bygget dem (?).
Alpha skrev:Det er netop et par TP fra Smeggy himself som Jude tester. De her lyder sikkert anderledes afhængig af opbygning og placering af materialer. Det er en god idé at lytte på nogle andre forstærkere, men også på nogle andre hovedtelefoner for at få et referencepunkt. Et par Hifiman HE-4 som er lystklingende ortho´er kunne være interessant.
Kolind skrev:Kan man ikke også mistænke at der kan være forskelle på forskellige eksemplarer af thunderpants i og med at de er rimeligt custom og modificerede?
Det er der givetvis. Beskrivelsen er her:
viewtopic.php?f=18&t=755. Jeg har været lidt på headfi.org og Martin Custom Audio's hjemmeside, og han virker til at have bred erfaring med at customize HPs. Det virker også til at han har taget udgangspunkt i en (eller flere) Smeggy builds til sin egen modification. Men Victor har jo også afgivet nogle specs, så det ved jeg ikke hvor meget har betydet.
Og ja, hvis nogen har et lystklingende par liggende, vil jeg meget gerne kommer forbi og sammenligne.