Hvad koster et setup?

Re: Hvad koster et setup?

Indlægaf Alpha » 12. nov 2011, 00:29

Claus-DK skrev:For at kunne opretholde forspringet burde du måske få en separat forstærker, gerne med de store flasker, du har jo 240 volt..
Så ville de andre indse nederlaget og diskret pakke deres gadgets ned i lomme og med resignation i blikket stirre tomt ned på gulvet. rulle2

Jep, sådan én her med i toget, og man styrer for vildt ruller1 .

Billede
Alpha

Geografisk sted: midtjylland

Indlægaf Mathias Bak » 13. nov 2011, 18:00

Fedt med en del pokernettere her inde. Læser tit med derinde, men lov nu ikke at få lokket hende den skøre dame herover. Lækkert setup du har fået der, Asger. :-)
Mathias Bak

Brugeravatar

Indlægaf Asger » 14. nov 2011, 18:34

Claus-DK skrev:Hold kæft hvor er det sejt, jeg har jo lavet en batteri pakke til min Aune, det ville jo lige være et hak smartere, men det der er altså god stil..
Det er sådan nogle billeder der redder min dag. rullw3 rullw3

For at kunne opretholde forspringet burde du måske få en separat forstærker, gerne med de store flasker, du har jo 240 volt..
Så ville de andre indse nederlaget og diskret pakke deres gadgets ned i lommen og med resignation i blikket stirre tomt ned på gulvet. rulle2

Jeg skal have forbedret mit setup en lille smule.. Der var kun ét strømstik, så jeg skal have en fordeler med. Og hvis setuppet bliver stort nok, forestiller jeg mig allerede en ekstra generator :D.

Claus-DK skrev:Den lidt skarpe diskant er jeg kan skyldes dit sølvkabel, det har en tendens til at få tingene til at lyder lysere, det er ikke altid en succes at sætte sølvkabler på sine bøffer, når man læser om folk der har sølvkabler på deres bøffer er de næsten altid parret med en mørk rørforstærker..

Jeg var faktisk lidt nervøs for om Aune var for mørk i tonen.

Hm mkay. Jeg tror jeg er meget tæt på bare at skifte kabel med det samme. Jeg synes virkelig det skingre bliver ved, og det er nok ikke så realistisk for mig at skifte til balanceret setup alligevel. Nogle gode links til re-cabling, eller skal jeg bare lede lidt rundt?
Asger

Geografisk sted: Kjøvenhavn!

Indlægaf Asger » 14. nov 2011, 18:35

Mathias Bak skrev:Fedt med en del pokernettere her inde. Læser tit med derinde, men lov nu ikke at få lokket hende den skøre dame herover. Lækkert setup du har fået der, Asger. :-)

Øhrm.. hvem er du, og hvem er den skøre dame? :shock: :?
Asger

Re: Re: Hvad koster et setup?

Indlægaf Sorensiim » 14. nov 2011, 18:38

Asger skrev:
Claus-DK skrev:Hold kæft hvor er det sejt, jeg har jo lavet en batteri pakke til min Aune, det ville jo lige være et hak smartere, men det der er altså god stil..
Det er sådan nogle billeder der redder min dag. rullw3 rullw3

For at kunne opretholde forspringet burde du måske få en separat forstærker, gerne med de store flasker, du har jo 240 volt..
Så ville de andre indse nederlaget og diskret pakke deres gadgets ned i lommen og med resignation i blikket stirre tomt ned på gulvet. rulle2

Jeg skal have forbedret mit setup en lille smule.. Der var kun ét strømstik, så jeg skal have en fordeler med. Og hvis setuppet bliver stort nok, forestiller jeg mig allerede en ekstra generator :D.

Claus-DK skrev:Den lidt skarpe diskant er jeg kan skyldes dit sølvkabel, det har en tendens til at få tingene til at lyder lysere, det er ikke altid en succes at sætte sølvkabler på sine bøffer, når man læser om folk der har sølvkabler på deres bøffer er de næsten altid parret med en mørk rørforstærker..

Jeg var faktisk lidt nervøs for om Aune var for mørk i tonen.

Hm mkay. Jeg tror jeg er meget tæt på bare at skifte kabel med det samme. Jeg synes virkelig det skingre bliver ved, og det er nok ikke så realistisk for mig at skifte til balanceret setup alligevel. Nogle gode links til re-cabling, eller skal jeg bare lede lidt rundt?

Links til stumper og vejledning eller kontakt til en der kan re-kable dem for dig?
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar

Geografisk sted: Skanderborg

Indlægaf Asger » 14. nov 2011, 19:27

Jeg er nogenlunde god til praktiske ting, men hvis du kender en, der er god til re-kabling til en nogenlunde pris, vil jeg da gerne høre om det :)
Asger

Indlægaf Alpha » 14. nov 2011, 19:33

Asger skrev:Jeg tror jeg er meget tæt på bare at skifte kabel med det samme. Jeg synes virkelig det skingre bliver ved

Prøv med et billigt kobber kabel først. Det er ikke sikkert, at det er kablet. Måske kan du bare ikke lide den lydgengivelse, som et par Thunderpants leverer? Har du givet dem 2-4 døgns tilspilning/motion?
http://www.head-fi.org/t/572769/thunderpants-a-world-class-closed-planar-magnetic-headphone-by-head-fier-smeggy-head-fi-tv-episode-012
Alpha

Indlægaf Claus-DK » 15. nov 2011, 00:56

Nu er det med sølv kablerne jo altså ikke 100% sikkert, jeg tror Victor har givet dem alt den motion de behøver..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator

Geografisk sted: Kliplev

Indlægaf Asger » 15. nov 2011, 01:06

Alpha skrev:Prøv med et billigt kobber kabel først. Det er ikke sikkert, at det er kablet. Måske kan du bare ikke lide den lydgengivelse, som et par Thunderpants leverer? Har du givet dem 2-4 døgns tilspilning/motion?
http://www.head-fi.org/t/572769/thunderpants-a-world-class-closed-planar-magnetic-headphone-by-head-fier-smeggy-head-fi-tv-episode-012

Det er netop baseret på det review, at jeg undrer mig lidt. Han vurderer dem netop til at være "neither bright nor dark", og hvis Aune'n i forvejen er lidt mørk, burde det ikke give den samme "skærende" diskant. Jeg har spurgt Viktor, der kun har spilet den balanceret (tror jeg), og han havde kun den moderat nedtonede bas at kommentere. Derimod har jeg fået et par venner til at lytte til dem, og de har begge bemærket den skærende diskant.

Viktor siger i øvrigt, at jeg kan prøve at ændre dæmpningsmaterialet, men hvis der nu er direkte mistanke til kablet, så tænkte jeg, at jeg ville prøve det først.

Hvis der er nogen head-fi freaks i Kbh der har lyst til en lytter, kan jeg snildt droppe forbi med dem.. vil også gerne prøve dem med en anden forstærker nemlig ;-).

/A
Asger

Indlægaf Kolind » 15. nov 2011, 01:51

Kan man ikke også mistænke at der kan være forskelle på forskellige eksemplarer af thunderpants i og med at de er rimeligt custom og modificerede?
Grej
- Indsæt i dine tanker her en sej sætning efter eget valg..
Kolind

Brugeravatar

Geografisk sted: Holbæk

Indlægaf Alpha » 15. nov 2011, 02:07

Det er netop et par TP fra Smeggy himself som Jude tester. De her lyder sikkert anderledes afhængig af opbygning og placering af materialer. Det er en god idé at lytte på nogle andre forstærkere, men også på nogle andre hovedtelefoner for at få et referencepunkt. Et par Hifiman HE-4 som er lystklingende ortho´er kunne være interessant.
Alpha

Indlægaf Claus-DK » 15. nov 2011, 03:03

SÃ¥ vidt jeg husker er de ikke fra Smeggy, men et andet sted..

Vi må lige have Hr Halgaard indover her om hvad han synes..

Men det er jo et par vildt modificerede bøffer, så de skal jo have en speciel signatur, der er et par DX1000 på KBS og de har med garanti ikke skærende diskant, dine Thunderpants burde du kunne sælge uden tab..

Jeg aner ikke hvor store de er, men nogle bøffer er meget følsomme over for placeringen, så prøv at flytte lidt rundt på dem og se om det hjælper, ellers kan lidt perlonvat bag driverene hjælpe med at tæmme en skarp diskant, men det er lidt synd at begynde på sådan noget synes jeg..

Man kan også lave et filter til dem, men så skal du sidde og fumle med en EQ og finde lige netop den frekvens der er dåm, og eksperimentere med hvor meget den skal trækkes ned, de oplysninger fylder jeg i min Guru sammen med oplysninger om Ohm og sådan noget, så drysser han lidt fepulver over nogle komponenter sender dem til mig og så laver jeg lige en lille fiks sag du kan have på kablet..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator

Geografisk sted: Kliplev

Indlægaf Asger » 15. nov 2011, 04:13

Claus-DK skrev:SÃ¥ vidt jeg husker er de ikke fra Smeggy, men et andet sted..

Vi må lige have Hr Halgaard indover her om hvad han synes..

Claus-DK skrev:Men det er jo et par vildt modificerede bøffer, så de skal jo have en speciel signatur, der er et par DX1000 på KBS og de har med garanti ikke skærende diskant, dine Thunderpants burde du kunne sælge uden tab..

Det kommer lidt an på.. Jeg kan ikke umiddelbart komme i tanke om nogen, der ville sætte specielt stor pris på den der skærende diskant ;-).

Claus-DK skrev:Jeg aner ikke hvor store de er, men nogle bøffer er meget følsomme over for placeringen, så prøv at flytte lidt rundt på dem og se om det hjælper, ellers kan lidt perlonvat bag driverene hjælpe med at tæmme en skarp diskant, men det er lidt synd at begynde på sådan noget synes jeg..

Okay, så venter jeg med det ^^.

Claus-DK skrev:Man kan også lave et filter til dem, men så skal du sidde og fumle med en EQ og finde lige netop den frekvens der er dåm, og eksperimentere med hvor meget den skal trækkes ned, de oplysninger fylder jeg i min Guru sammen med oplysninger om Ohm og sådan noget, så drysser han lidt fepulver over nogle komponenter sender dem til mig og så laver jeg lige en lille fiks sag du kan have på kablet..

Hehe, det lyder godt nok ret smart 8-) . På den anden side kunne jeg også overveje at shippe dem tilbage til Martin Custom Audio, og bede ham om at fikse dem. Det går jeg egentlig lidt ud fra han gerne vil, når han nu har bygget dem (?).

Alpha skrev:Det er netop et par TP fra Smeggy himself som Jude tester. De her lyder sikkert anderledes afhængig af opbygning og placering af materialer. Det er en god idé at lytte på nogle andre forstærkere, men også på nogle andre hovedtelefoner for at få et referencepunkt. Et par Hifiman HE-4 som er lystklingende ortho´er kunne være interessant.

Kolind skrev:Kan man ikke også mistænke at der kan være forskelle på forskellige eksemplarer af thunderpants i og med at de er rimeligt custom og modificerede?

Det er der givetvis. Beskrivelsen er her: viewtopic.php?f=18&t=755. Jeg har været lidt på headfi.org og Martin Custom Audio's hjemmeside, og han virker til at have bred erfaring med at customize HPs. Det virker også til at han har taget udgangspunkt i en (eller flere) Smeggy builds til sin egen modification. Men Victor har jo også afgivet nogle specs, så det ved jeg ikke hvor meget har betydet.

Og ja, hvis nogen har et lystklingende par liggende, vil jeg meget gerne kommer forbi og sammenligne.
Asger

Indlægaf Asger » 15. nov 2011, 15:32

En anden ting i øvrigt.. Hvordan kender jeg forskel på højre og venstre side på bøfferne? Jeg har en præference for den ene kontra den anden side, men jeg kunne godt tænke mig at vide, om min præference er det samme som det tiltænkte ;-)
Asger

Indlægaf Sorensiim » 15. nov 2011, 16:18

Asger skrev:En anden ting i øvrigt.. Hvordan kender jeg forskel på højre og venstre side på bøfferne? Jeg har en præference for den ene kontra den anden side, men jeg kunne godt tænke mig at vide, om min præference er det samme som det tiltænkte ;-)

Brug en afspiller med mulighed for at styre balancen, træk lyden helt ud til venstre og se om det du hører passer til ;-)
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar

Geografisk sted: Skanderborg

Indlægaf nc8000 » 15. nov 2011, 16:35

Rent lavpraktisk står der for det meste L og R et eller andet sted eller også er den ene side rød (R) og den anden sort eller blå (L). Eller var det ikke noget så banalt du mente med spørgsmålet ?
nc8000

Indlægaf Asger » 15. nov 2011, 17:10

nc8000 skrev:Rent lavpraktisk står der for det meste L og R et eller andet sted eller også er den ene side rød (R) og den anden sort eller blå (L). Eller var det ikke noget så banalt du mente med spørgsmålet ?

Jo det var det vel. Altså bortset fra at det ikke lige er markeret med hverken R, L, rød, sort eller blå :shock:

Sorensiim skrev:Brug en afspiller med mulighed for at styre balancen, træk lyden helt ud til venstre og se om det du hører passer til ;-)

Kan iTunes / Macbook det?
Asger

Indlægaf Asger » 15. nov 2011, 17:10

Og i øvrigt godt tænkt Søren ;)
Asger

Indlægaf Mathias Bak » 15. nov 2011, 17:15

Ja, det kan man godt på mac. Gå ind i systemindstillinger -> lyd -> hiv baren til højre og venstre :-)
Mathias Bak

Brugeravatar

Indlægaf nc8000 » 15. nov 2011, 17:19

Gå på denne url og kør musen over henholdsvis Left og Right http://www.audiocheck.net/audiotests_stereo.php
nc8000

ForegåendeNæste

Tilbage til Bla Bla bla