helledie skrev:Når du skriver skinkestrimler, er det så dem du køber til evt. pizzatopping? Og basilikum/rosmarin er det frisk eller tørret? :)
nc8000 skrev:Da jeg har fået konstateret diabetes skal jeg spise en frygteligt masse fiberrige og langtidsholdbare grøntsager (læs kål) så jeg har komponeret 2 opskrifter på coleslaw (som jeg heldigvis kan lide). Da det jo samtidig skal være kalorielet så er der ikke majornæser og lignede i.
Grunddressingen består af 3-4 spiseskefulde Miraclewhip light (den helt fesne lyseblå) og 3-4 spiseskefulde af 0,5% creme fraiche, skyr eller lignende samt lidt salt or kværnet peber.
I denne blanding kommes enten reven skal af en citron eller reven skal af en appelsin (citron til hvidkål og appelsin til rødkål).
Så røres der et par spiseskefulde af en eller anden balsamisk eddike (de kan fås med mange spændende smagsvarianter, jeg er lidt vild med en med granatæbler) eller lidt sød chilisovs eller lignende.
Så omkring 500-750 gram fint snittet hvidk¨l eller rådkøl, 200-300 gram revet gulerod og 1-2 revne æbler (madæbler som Bramley eller Bel de Boscop er bedst).
Hvis det er en rødkåls blanding skærer jeg appelsinen fra tidligere i små stykker og blander i, hvis det er hvidkåls blandingen presses citronen fra før ned i.
Så røres/rystes det hele godt sammen og hviler lidt så det kan trække smag ind i kålen.
Spises 300-400 gram til et måltid sammen med 150 gram magert kød eller fisk og et glas rødvin til.
Ostebaronen skrev:Kødet består af 2 kamstege som ses ude i siderne, midten består af mørbrad. Det hele bundet sammen med bacon.
Ostebaronen skrev:Bruger du kul eller briketter til formålet? Sidst jeg lavede pulled pork var i ovnen, og der fik grisen også over 10 timer ved 100 grader. Hvordan du har tænkt dig at styre det på grillen er jeg meget interesseret i :D
Sorensiim skrev:Jeg har en tendens til at lave kylling i stegeso lige så ofte jeg får chancen...
Gulerødder, et stort løg, peberfrugter og hvad man ellers har lyst til (f.eks. hvidløg) hakkes groft og smides i bunden af stegesoen, rodes rundt med generøse mængder af salt. Kyllingen deles i 4 og gnides med salt og peber inden den placeres ovenpå grøntsager og urter. Låg på stegesoen og ind i en kold ovn der så tændes på 200 grader. Lad den hygge sig der i 45 minutter og tag låget af. Ovnen skrues op til 220 (Grill-funktionen kan med fordel benyttes) og så får den lige et kvarter for at gøre skindet lækkert gyldent. Server med kartofler, ris eller pasta og sovs efter humør - alternativt kan man rode kogt pasta rundt i grøntsagsblandingen kyllingen lå på. Giver superlækker og saftig kylling hvor smagen kommer indefra kødet og ikke kun ligger på skindet. Lader man kødet køle af er det suverænt i sandwich dagen efter!
Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 7 gæster