Spotify til Danmark!

Re: Spotify til Danmark!

Indlægaf Ostebaronen » 24. okt 2011, 18:29

Det er også mærkeligt at det kun er i Danmark man SKAL bruge Facebook til at logge på med.
Mmm... Ost...
Ostebaronen

Brugeravatar
Code Poet

Geografisk sted: Søllerød

Indlægaf Buyer no 1 » 24. okt 2011, 18:34

Bagger skrev:... opretter altsĂĄ ikke en facebook konto, for at kunne benytte Spotify :?

He he, det har jeg netop gjort :-)

Det er måske almen viden for andre, men jeg fandt først i dag ud af, hvordan FB forsøger at logge hvilke sider jeg ellers besøger, via Like-knappen. Så jeg skulle alligevel bruge en "proxy"-profil. Så kan FB få lov at logge den i stedet :-) De skulle jo nødig finde ud af hvor meget tid mit rigtige jeg egentlig bruger på hoved-fi.dk :lol:
Buyer no 1

Brugeravatar

Geografisk sted: Region Hovedstaden

Indlægaf Bagger » 24. okt 2011, 18:42

Ostebaronen skrev:Det er også mærkeligt at det kun er i Danmark man SKAL bruge Facebook til at logge på med.

Ja, det er da egentlig lidt underligt.

Måske man skulle sende dem en mail og spørge.
Bagger

Brugeravatar

Geografisk sted: København

Indlægaf Buyer no 1 » 24. okt 2011, 19:08

Så er jeg på med den gratis udgave. Virker meget som TDC Play. Men når man samtidig har foobar kørende, er det tilsyneladende lidt tilfældigt hvilke af programmerne man "får fat i" når man trykker på "spring til næste nummer"-knappen på tastaturet :-)
Buyer no 1

Brugeravatar

Geografisk sted: Region Hovedstaden

Re: Re: Spotify til Danmark!

Indlægaf Kane » 24. okt 2011, 19:21

Mathias Bak skrev:Er i øvrigt enig med NC i at gapless mangler. Nogen der har prøvet at køre spotify på Sonos eller Squeezebox og ved om det er det samme der?

Uh, kan spotify også kører over Squeezebox? Det bliver da bedre og bedre!
Kane

Brugeravatar

Geografisk sted: Nordsjælland

Indlægaf Burning777 » 24. okt 2011, 19:39

Er der nogen der ved om man kan lytte to steder på samme tid? F.eks. Hvis de lytter På anlægge i stuen hjemme samtidig med at man lytter på mobilen? Med Wimp kunne man kun være logget ind et sted. Hvordan er det med spotify?
Desktop: Meier Daccord ff --> Meier Classic ff --> Beyerdynamic DT-1770 Pro
Portable: iPod Classic --> CLAS --> Meier Quickstep --> Etymotic ER4XR / Beyerdynamic T51p / Tzar 350
Burning777

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire

Geografisk sted: Herning

Spotify til Danmark!

Indlægaf nc8000 » 24. okt 2011, 20:03

Kun logget ind et sted af gangen
nc8000

Indlægaf Burning777 » 29. okt 2011, 12:22

Jeg må tilstå at jeg er blevet afhængig. Jeg fandt aldrig helt den musik jeg ledte efter med Wimp. Men med Spotify finder jeg stort set altid det jeg leder efter. Oftest har de endda ALLE CD'er med de kunstnere jeg skal have fat i så man kan boltre sig i enkelte kunstnere.

Der er to ting jeg kunne ønske mig. En bedre "Inspire me" funktion. Jeg mangler nogle overblikssider hvor man kan blive inspireret til nye kunstnere ligesom, der er i iTunes store og meget gerne fordelt på genrer. Men jeg har brugt http://www.actmusic.com/ som inspiration. Det er et recordlabel som næsten altid borger for god musik - især vokaljazz har de alle mine favoritter. Og det bedste er at alt deres musik (så vidt jeg kan høre) ligger i 320 inde i Spotify.

Jeg mangler også at flere numre kommer op i 320 kbps. Jeg er igang med at lave spillelister med den musik, der lyder godt. Måske vi skulle lave nogle fælles spillelister til Hoved-fi som alle kan bidrage til... Jeg kan se det er muligt men jeg skal lige forske lidt mere i hvordan man gør...
Portable: iPod Classic --> CLAS --> Meier Quickstep --> Etymotic ER4XR / Beyerdynamic T51p / Tzar 350
Burning777

Brugeravatar

Indlægaf Kane » 30. okt 2011, 10:50

Jeg bruger rigtig meget "Related Artists" knappen - pĂĄ den mĂĄde har jeg opdaget meget godt nyt som jeg ikke kendte i forvejen.
Kane

Brugeravatar

Geografisk sted: Nordsjælland

Spotify til Danmark!

Indlægaf nc8000 » 6. nov 2011, 23:15

Har konstateret at der er en grænse for hvor mange tracks man må have offline (i hvert fald på iPhone klienten). Ved omkring 3.500 tracks kom der en besked om at max antallet var nået og hvis jeg ville hente flere måtte jeg slippe nogle andre. Og det var ikke lagerpladsen der var løbet tør
nc8000

Indlægaf Burning777 » 7. nov 2011, 08:38

nc8000 skrev:Har konstateret at der er en grænse for hvor mange tracks man må have offline (i hvert fald på iPhone klienten). Ved omkring 3.500 tracks kom der en besked om at max antallet var nået og hvis jeg ville hente flere måtte jeg slippe nogle andre. Og det var ikke lagerpladsen der var løbet tør

Det er cool nok. Det kan jeg godt leve med. Hvor meget fylder 3500 tracks ca?
Burning777

Brugeravatar

Spotify til Danmark!

Indlægaf nc8000 » 7. nov 2011, 09:09

Knap 20GB
nc8000

Indlægaf Burning777 » 7. nov 2011, 10:07

nc8000 skrev:Knap 20GB

Jeg har selv benyttet mig meget af download funktionen men har ikke i nærheden af 3500 tracks. Så det er ikke en øvre grænse jeg ser som nogen forhindring. Der er dog ingen tvivl om at Spotify kommer til at nedbringe antallet af købte CD'er her i huset. Så jeg håber kunstnerne afregnes på en ordentlig måde for den musik man lytter til via Spotify.
Burning777

Brugeravatar

Spotify til Danmark!

Indlægaf nc8000 » 7. nov 2011, 13:32

Jeg tror egentlig ikke det vil reducere mit cd køb, det giver mig bare mulighed for at høre ting jeg enten ikke gad at købe på cd eller ting der ikke i praksis kan anskaffes på cd
nc8000

Indlægaf Mathias Bak » 17. nov 2011, 10:04

So ein ding har testet Spotify, med en lille blindtest af lydkvalitet. Hende Le Gammeltoft er i øvrigt lidt sød. :grin:
Mathias Bak

Brugeravatar

Indlægaf Burning777 » 17. nov 2011, 10:45

Jeg håber kunstnerne får noget for at dele deres musik på den måde. Jeg tror dog helt sikkert at folkene bag spotify nok skal score deres del af kagen. Men det er tankevækkende at man stadig skal betale 150 kr for en CD mens man kan finde rigeligt derinde til 99 kr pr måned.
Burning777

Brugeravatar

Indlægaf Rappo » 17. nov 2011, 11:08

Burning777 skrev:Jeg håber kunstnerne får noget for at dele deres musik på den måde. Jeg tror dog helt sikkert at folkene bag spotify nok skal score deres del af kagen. Men det er tankevækkende at man stadig skal betale 150 kr for en CD mens man kan finde rigeligt derinde til 99 kr pr måned.
Jeg faldt over nedenstĂĄende kommentar i denne trĂĄd: http://getsatisfaction.com/spotify/topi ... o_get_paid

I'm an independent artist, too, and I can confirm that I get $0.0002 per play from Spotify - before distribution commission. At that rate, I'll need to have my album play 166,500 times before I make the cost of a single CD sale. I believe Lady Gaga has netted the biggest Spotify payment so far: $167 for well over a million plays. Spotify are predicted to make $50 million in profits this year. I'll leave it to you to make up your mind about whether Spotify are treating their artists fairly.

Ved dog ikke om det stadig er tilfældet, da kommentaren er et år gammel, men hvis det er rigtigt så får kunstnerne så godt som ingenting. Spørgsmålet er så hvor mange af dem der spiller deres musik, som rent faktisk ville ha' købt albummet, hvis Spotify ikke eksisterende :?:
Mit grej <--
I need my 1987 DG-20 Casio electric guitar, set to mandolin, yeah. Drop the drums!
Rappo

Brugeravatar

Geografisk sted: Odense

Indlægaf Burning777 » 17. nov 2011, 11:14

Det er jeg ikke glad for at høre. Det lyder som rent tyveri og det får Apple til at virke som det rene Robin Hood foretagende i forhold til. De tager trods alt kun 30% til sig selv. Det er den slags der kunne få mig til at fravælge Spotify og jeg skal da indrømme at ovenstående kommentar allerede nu giver mig dårlig samvittighed over at lytte til musikken fra dem.
Burning777

Brugeravatar

Indlægaf nc8000 » 17. nov 2011, 11:20

Spotify er (formoder jeg da) en lovlig virksomhed hvilket vil sige at de må have indgået kontrakter med pladeselskaberne for at få tilgang til deres musik og da ingen er tvunget til at indgå en kontrkat med Spotify kan jeg ikke se noget problem. Jeg nægter i øvrigt at tro på at det største beløb nogen har fået udbetalt fra Spotify skulle være $167. Kunstnerne (på nær de uafhængige kunstnere) får vel i øvrigt ikke penge fra Spotify men fra deres pladeselskab som så får pengene fra Spotify og pladeselskaberne tager garanteret også deres rigelige skålpund flæsk også. Ikke at jeg tvivler på at Spotify tjener på dette men det skal de vel også have lov til
nc8000

Indlægaf Mathias Bak » 17. nov 2011, 11:40

De siger vist nok i so ein ding, at kunstnerne bliver afregnet med en procendel af spotifys omsætning, svarene til det antal plays de får.
Mathias Bak

Brugeravatar

ForegåendeNæste

Tilbage til Musik