Hvad læser du nu ?



Hvad læser du nu ?

Indlægaf nc8000 » 18. apr 2011, 23:24

Under forudsætning af at der stadig er nogen der læser bøger ;)

Jeg har altid stakke af bøger ved sengen og læser gerne 2-3 timer hver aften inden jeg sover samtidig med at jeg lytter til musik over head-fi anlæget. Lige nu er jeg igang med William Gibsons seneste trilogi, genlæser de 2 første (Pattern Recognition og Spook Country) inden jeg for første gang læser den nyeste Zero History.
nc8000

 

Re: Hvad læser du nu ?

Indlægaf Buyer no 1 » 18. apr 2011, 23:35

Jeg har gang i to bøger pt.: Hemingway: Døden kommer om eftermiddagen og Karl Ove Knausgård: Min kamp.
Buyer no 1

Brugeravatar
 
Indlæg: 3685
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:40
Geografisk sted: Region Hovedstaden

Re: Hvad læser du nu ?

Indlægaf Sandrenseren » 19. apr 2011, 09:36

Jeg elsker at læse, både med og uden lyttebøffer.. Lige pt. er jeg igang med Jo Nesbø's serie om Harry Hole, en forsumpet alkoholiker af en politimand der render rundt og vikler sig ind i problemer, kan klart anbefales.

Kanon ide med en bogtråd, jeg læser hurtigt og løber alt for hurtigt tør for bøger og forfattere, så herligt med inspiration.
Sandrenseren

 
Indlæg: 210
Tilmeldt: 1. apr 2011, 22:48
Geografisk sted: Hedehusene

Re: Hvad læser du nu ?

Indlægaf Burning777 » 19. apr 2011, 10:35

God ide med sĂĄdan en trĂĄd...

Jeg er selv på Hemingway trip lige i øjeblikket. Det blev delvist foranlediget af Leif Davidsens "På Udkig Efter Hemingway"
Billede

Efter den fik jeg lyst til at læse Hemingway og det har gjort at jeg nu er kommet gennem flg. af hans bøger, der er valgt for at komme mest muligt rundt på de forskellige geografiske steder Hemingway boede og skrev:

Italien - Farvel til vĂĄbnene
Billede

Cuba - Den gamle mand og havet
Billede

Cuba/Florida - At Have og Ikke Have
Billede

Er pt. lige startet pĂĄ flg.:
Spanske borgerkrig / Spanien - Hvem ringer klokkerne for
Billede
Desktop: Meier Daccord ff --> Meier Classic ff --> Beyerdynamic DT-1770 Pro
Portable: iPod Classic --> CLAS --> Meier Quickstep --> Etymotic ER4XR / Beyerdynamic T51p / Tzar 350
Burning777

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 3909
Tilmeldt: 2. apr 2011, 07:58
Geografisk sted: Herning

Re: Hvad læser du nu ?

Indlægaf Burning777 » 19. apr 2011, 10:47

Før jeg fik gang i Hemingway, der nok får en pause efter denne, havde jeg en "Dansk Forfatter Periode".

Her fik jeg læst:
Ib Michaels trilogi: Blå Bror, Sorte Huller og Vilde Engle - som jeg nød i FULDE drag! Så kom jeg igang med hans seneste ORBIT - som jeg kastede fra mig halvt inde - den fangede jeg simpelthen ikke.... og nu er Ib Michael bare en sur gammel mand...

Carsten Jensen: "Vi de druknede" et mastodont-værk i dansk litteratur i flere henseender IMHO. Jeg fik begyndt "Jeg har set verden begynde" Men sendte den på biblioteket igen - den fik mig ikke helt med på vognen til Kina...

Morten Ramsland: Hundehoved

Kim Blæsbjerg: Rådhusklatreren (Får også mine varmeste anbefalinger!)

Leif Davidsen: PĂĄ udkig efter Hemingway
Desktop: Meier Daccord ff --> Meier Classic ff --> Beyerdynamic DT-1770 Pro
Portable: iPod Classic --> CLAS --> Meier Quickstep --> Etymotic ER4XR / Beyerdynamic T51p / Tzar 350
Burning777

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 3909
Tilmeldt: 2. apr 2011, 07:58
Geografisk sted: Herning

Re: Hvad læser du nu ?

Indlægaf Burning777 » 19. apr 2011, 10:54

Jo - forresten....den skal lige med!
Forrige uge læste jeg denne som jeg lige vil anbefale her også. Det er en letlæst bog om et af vor tids mest spektakulære mennesker - og han bliver ikke mindre spektakulær i mine øjne efter at have læst denne bog. Kan anbefales til alle - man behøver ikke være Apple fan... men det hjælper selvfølgelig lidt.

Billede
Desktop: Meier Daccord ff --> Meier Classic ff --> Beyerdynamic DT-1770 Pro
Portable: iPod Classic --> CLAS --> Meier Quickstep --> Etymotic ER4XR / Beyerdynamic T51p / Tzar 350
Burning777

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 3909
Tilmeldt: 2. apr 2011, 07:58
Geografisk sted: Herning

Re: Hvad læser du nu ?

Indlægaf Claus-DK » 19. apr 2011, 11:28

Jeg har læst Ken Follet den sidste tid.
London Kalder
og Nat over atlanten.

Gode bøger begge to
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Hvad læser du nu ?

Indlægaf brian » 19. apr 2011, 11:45

Lige nu læser jeg tråde på et herligt site kaldet hoved-fi.dk.

Ellers har jeg gang i nogle bøger om Rom og Berlin. Lidt historisk viden skader aldrig.

Brian
brian

Brugeravatar
Forhandler
 
Indlæg: 519
Tilmeldt: 11. apr 2011, 15:41
Geografisk sted: Slagelse

Re: Hvad læser du nu ?

Indlægaf Burning777 » 19. apr 2011, 12:45

brian skrev:Lige nu læser jeg tråde på et herligt site kaldet hoved-fi.dk.

Ellers har jeg gang i nogle bøger om Rom og Berlin. Lidt historisk viden skader aldrig.

Brian


Hvilke bøger om Berlin kan du anbefale?
Desktop: Meier Daccord ff --> Meier Classic ff --> Beyerdynamic DT-1770 Pro
Portable: iPod Classic --> CLAS --> Meier Quickstep --> Etymotic ER4XR / Beyerdynamic T51p / Tzar 350
Burning777

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 3909
Tilmeldt: 2. apr 2011, 07:58
Geografisk sted: Herning

Re: Hvad læser du nu ?

Indlægaf Burning777 » 19. apr 2011, 12:46

...der er jo Centraleuropæisk head-fi meet dernede til September så lidt forudlæsning ville være skønt :-)
Desktop: Meier Daccord ff --> Meier Classic ff --> Beyerdynamic DT-1770 Pro
Portable: iPod Classic --> CLAS --> Meier Quickstep --> Etymotic ER4XR / Beyerdynamic T51p / Tzar 350
Burning777

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 3909
Tilmeldt: 2. apr 2011, 07:58
Geografisk sted: Herning

Re: Hvad læser du nu ?

Indlægaf Sandrenseren » 19. apr 2011, 13:36

Burning777 skrev:Jo - forresten....den skal lige med!
Forrige uge læste jeg denne som jeg lige vil anbefale her også. Det er en letlæst bog om et af vor tids mest spektakulære mennesker - og han bliver ikke mindre spektakulær i mine øjne efter at have læst denne bog. Kan anbefales til alle - man behøver ikke være Apple fan... men det hjælper selvfølgelig lidt.

Ikke for at forklejne Jobs på nogen måde, men jeg har altid været mere fascineret af Steve Wozniak, den tekniske bagmand bag Apple. Woz var elektroniknørden med de vilde ideer og evnerne til at realisere dem. Jobs sørgede for marketing og økonomi og den slags - hvilket også er vigtigt, men efter min mening ikke nær så spændende som gutten med den krøllede hjerne og opfindertalentet.

Et eksempel på Woz's finurligheder var at mens han studerede og boede på kollegi byttede han en lille scrambler der kunne lave støj på et tvsignal. Støj på tvsignaler var ret almindeligt den gang, og det var helt normalt at hænge staniol på antennerne og den slags for at få et ordentligt billede. Enhver der har prøvet sådan et gammelt tv med halvdårligt signal i et sommerhus ved at antennerne skal stå helt rigtigt til kanalen og at det nogengange hjælper at stå med en finger på den ene antenne og den slags.

I kollegiets tvstue var der nogle få gode pladser og nogle andre der var mindre gode, så ved at tænde og slukke for scrambleren i sin lomme fik Woz hurtigt trænet de andre til at billedet var bedst og mest stabilt med ham liggende i den ene sofa. Spøgefugl som han er fik han også dresseret dem til at signalet var mest stabilt når Larry stod på en stol, når Keith befandt sig bag tv'et og Pete stod ovre i døren, hehe. Jeg kan lige se det for mig, Woz med et snedigt grin og hånden i lommen i sofaen mens de andre laver alt muligt underligt for at finde ud af hvordan de skal stå og sidde for at få det bedste og mest stabile tvsignal..

Apropos finurlige personer, så kan jeg anbefale bogen "Surely You're Joking, Mr. Feynman!" om Richard Feynman, en fysiker med en fantastisk nysgerrighed. Han var en af gutterne bag Manhattan Projektet og arbejdede sammen med Einstein, Oppenheimer og de andre, men bogen er primært et billede af hans nysgerrighed fortalt gennem en række historier. Superskæg bog.
Sandrenseren

 
Indlæg: 210
Tilmeldt: 1. apr 2011, 22:48
Geografisk sted: Hedehusene

Re: Hvad læser du nu ?

Indlægaf nc8000 » 19. apr 2011, 14:00

Burning777 skrev:Jo - forresten....den skal lige med!
Forrige uge læste jeg denne som jeg lige vil anbefale her også. Det er en letlæst bog om et af vor tids mest spektakulære mennesker - og han bliver ikke mindre spektakulær i mine øjne efter at have læst denne bog. Kan anbefales til alle - man behøver ikke være Apple fan... men det hjælper selvfølgelig lidt.

Billede


Til at komplimentere ovennævnte kan anbefales "Odyssey: Pepsi to Apple" Om John Scully som kom fra Pepsi og blev direktør i Apple og var manden som fyrede Jobs
nc8000

 

Re: Hvad læser du nu ?

Indlægaf Burning777 » 19. apr 2011, 16:56

nc8000 skrev:Til at komplimentere ovennævnte kan anbefales "Odyssey: Pepsi to Apple" Om John Scully som kom fra Pepsi og blev direktør i Apple og var manden som fyrede Jobs


1000 tak for den anbefaling. John Scully optræder en hel del i ovennævnte Steve Jobs biografi. Så det vil være meget spændende at læse mere om ham.
Desktop: Meier Daccord ff --> Meier Classic ff --> Beyerdynamic DT-1770 Pro
Portable: iPod Classic --> CLAS --> Meier Quickstep --> Etymotic ER4XR / Beyerdynamic T51p / Tzar 350
Burning777

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 3909
Tilmeldt: 2. apr 2011, 07:58
Geografisk sted: Herning

Re: Hvad læser du nu ?

Indlægaf nc8000 » 19. apr 2011, 17:57

Burning777 skrev:
nc8000 skrev:Til at komplimentere ovennævnte kan anbefales "Odyssey: Pepsi to Apple" Om John Scully som kom fra Pepsi og blev direktør i Apple og var manden som fyrede Jobs


1000 tak for den anbefaling. John Scully optræder en hel del i ovennævnte Steve Jobs biografi. Så det vil være meget spændende at læse mere om ham.


Den er fra 1988 så hvis du ikke kan finde den i tryk længere kan du låne min
nc8000

 

Re: Hvad læser du nu ?

Indlægaf Burning777 » 19. apr 2011, 18:33

nc8000 skrev:Den er fra 1988 så hvis du ikke kan finde den i tryk længere kan du låne min


Tak, men ellers tak. Jeg har endnu ikke fundet noget de ikke har på bibliotek.dk. Benævnte titel er nu på vej til mit lokale bibliotek og det endda i dansk oversættelse. :-)
Desktop: Meier Daccord ff --> Meier Classic ff --> Beyerdynamic DT-1770 Pro
Portable: iPod Classic --> CLAS --> Meier Quickstep --> Etymotic ER4XR / Beyerdynamic T51p / Tzar 350
Burning777

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 3909
Tilmeldt: 2. apr 2011, 07:58
Geografisk sted: Herning

Re: Hvad læser du nu ?

Indlægaf nc8000 » 19. apr 2011, 18:40

Super. På nær bøger af danske forfattere læser jeg alt på engelsk
nc8000

 

Re: Hvad læser du nu ?

Indlægaf ebes » 22. apr 2011, 23:19

Er lige blevet færdig med Fahrenheit 451 og er gået i gang med The Hobbit :)
Headphones: HD 600, SR225i, Hd 25-1 II adidas, DT 770 Pro (32ohm)
Amps: Udac2, Shiit Asgard, Yulong d100, LD I+, Ibasso d10
http://www.last.fm/user/eberk2310
ebes

Brugeravatar
 
Indlæg: 107
Tilmeldt: 6. apr 2011, 22:26
Geografisk sted: Svendborg

Drop kødet :-)

Indlægaf Burning777 » 29. apr 2011, 05:49

Jeg greb lige denne bog i lufthavnen og den er indtil nu meget interessant i forhold til det at leve som vegetar - som jeg gør. Det giver i hvert fald meget stof til eftertanke i forhold til dyrevelfærd og masseproduktion (rovdrift) på naturen at skaffe føde til hele verdens befolkning hvis vi alle skal spise de mængder af kød som de fleste gør.

Billede

http://www.eatinganimals.com/
Desktop: Meier Daccord ff --> Meier Classic ff --> Beyerdynamic DT-1770 Pro
Portable: iPod Classic --> CLAS --> Meier Quickstep --> Etymotic ER4XR / Beyerdynamic T51p / Tzar 350
Burning777

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 3909
Tilmeldt: 2. apr 2011, 07:58
Geografisk sted: Herning

Re: Hvad læser du nu ?

Indlægaf helledie » 29. apr 2011, 10:46

Det er ham "Everything is illuminated" er baseret på :) Fed film iøvrigt!
helledie

Brugeravatar
 
Indlæg: 658
Tilmeldt: 1. apr 2011, 14:33
Geografisk sted: Randers

Re: Hvad læser du nu ?

Indlægaf Burning777 » 29. apr 2011, 12:24

helledie skrev:Det er ham "Everything is illuminated" er baseret på :) Fed film iøvrigt!


Korrekt. Den står nok også næst på listen :-)
Desktop: Meier Daccord ff --> Meier Classic ff --> Beyerdynamic DT-1770 Pro
Portable: iPod Classic --> CLAS --> Meier Quickstep --> Etymotic ER4XR / Beyerdynamic T51p / Tzar 350
Burning777

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 3909
Tilmeldt: 2. apr 2011, 07:58
Geografisk sted: Herning

Næste

Tilbage til Bla Bla bla

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 17 gæster

cron