Fortæl om din hoved-fi "rejse"

Re: Fortæl om din hoved-fi "rejse"

Indlægaf Claus-DK » 18. dec 2011, 13:56

Jeg købte et par Sennheiser pxc250 i 2001..
En Ipod i 2005
Opdagede head-fi.org kort efter og så var det løb kørt..

Det hele var faktisk for at skåne mine ører på jobbet og hvis man så kunne høre musik samtidigt ville det jo være fedt, men det greb om sig..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator

Geografisk sted: Kliplev

Indlægaf Henrik_sdk » 18. dec 2011, 23:02

Har et par Sennheiser 555 som har hængt inde ved min forstærker et par år, og så var de modnet...
Henrik_sdk

Brugeravatar
Administrator

Geografisk sted: Ringsted

Indlægaf Kena » 21. dec 2011, 11:45

Som en stor dreng omkring 1990 faldt jeg over et par Sennheiser HD 560 Ovation II i den lokal Fona. Det var ikke noget de normalt havde liggende, men en kunde havde fået bestilt dem hjem. Desværre for butikken havde han ikke penge alligevel og nu lå de bare der og lokkede. Mener de kostede 1500 (mange penge dengang), men det var stadig langt under vejledende pris. De fulgte mig troligt i mange år mens jeg som studerende fik mig et lille stereoanlæg og videre ind i voksentilværelsen. Lyden af 560 var naturligvis god, men især var jeg begejstret for den store komfort. De fik aldrig nogen forstærkning, som de måske fortjente, men efter et par år udskiftede jeg kablet af jern med et nyt af kobber. Det gav virkeligt et løft, da hovedtelefonerne ikke længere knasede bare jeg vendte mig lidt.

For få år siden måtte jeg tage afsked med dem, da de simpelthen var slidt op. Det hjalp ikke at mine små børn udviste stor interesse for dem. Det naturlige valg som efterfølger var nok Sennheiser HD600, men midlerne var i første omgang ikke til det. Derfor fik jeg mig Sennheiser HD595 brugt. Dem var jeg godt tilfreds med selvom de gamle 560 på visse områder havde lydt bedre og komforten var bedre.

Som jeg har skrevet andetsteds gik mine 595 imidlertid i stykker, og så faldt jeg over hoved-fi.dk. Et meget farligt sted, for inden for en uge fandt jeg ud af, at jeg ikke kunne undvære et par Sennheiser HD650, som jeg har købt af en anden bruger. Jeg retfærdiggør købet med, at jeg ikke længere har et godt stereoanlæg, så hvis musikken skal nydes, må der gode hørebøffer til. Det næste skridt bliver så DAC/forstærker..........

Måske burde se mig omkring efter andre mærker end Sennheiser, men jeg har altid været glad for både lyd og komforten. Men hvem ved, hoved-fi kan måske inspirere mig i en anden retning også.
AudioQuest NightOwl Carbon & PowerBeats Pro & Chord Mojo
Kena

Brugeravatar

Geografisk sted: Amager

Indlægaf Ben » 3. jan 2012, 16:38

Mit hoved-fi startede i 97 med et par sennheiser hd545, som fulgte mig i mange ĂĄr. indtil kablet ikke kunne mere og sĂĄ kom der et set beyerdynamic dt-990 Pro 600Ohm engang i 2005, som igen er blevet brugt indtil den ene driver gav op for et par mĂĄneder siden. og sĂĄ skulle der noget nyt til det blev sĂĄ til et par akg q701, og nu kom der lige en upser i dag, jeg kom hjem med et set grado sr80i

Igennem årene har lydkilderne vært cd/med afspillere og siden 2007 har det vært iPod eller iPhone når jeg ikke var hjemme

Og så har der også vært et utal af IME's der generelt ikke har holdt meget mere end 1år ad gangen.

Det var vist min historie.
Ben

Geografisk sted: København

Indlægaf Victor Halgaard » 6. jan 2012, 08:19

Begyndte da jeg var 16, i efteråret 2010. Jeg mine højt elskede Sony V150 var lige gået i stykker, og nu skulle det gøres ordentligt - bedre end hvad fatter havde. Det blev så en Denon D2000 fra Head-fi. Foåret efter blev den solgt og et set custom lavede Alessandro MS1 blev erstatningen.
De sad dog ikke godt, og jeg savnede hurtigt den dybe buldrende bass fra Denon'erne. Spol så 6 måneder frem og nu står jeg med custom Denon D7000, custom Grado HF, Koda^2, Custom IEMs og snart nogle Beyere m.m... Og det i en alder af 18... Det gik godt nok stærkt lige pludselig :P
The Headphone Viking - Courtesy of the sixth circle of Hell... | Mine Kabler kan ses her: http://huginmunincables.blogspot.dk/

Astell&Kern AK240 > Questyle CMA800r / ALO Rx Mk3b > Sennheiser HD800 / Beyerdynamic T1 / IE800 / Beyer DT1350 / Heir 4.A / Fostex TH600 / Pioneer SE-L40 / Koss KDE-250 /
Victor Halgaard

Brugeravatar

Geografisk sted: AsgĂĄrd

Indlægaf Kolind » 2. feb 2012, 01:27

Grejliste-tråden inspirerede mig lige til at føre denne tråd up to date..
Grej
- Indsæt i dine tanker her en sej sætning efter eget valg..
Kolind

Brugeravatar

Geografisk sted: Holbæk

Indlægaf Kolind » 13. apr 2012, 00:43

Flyttet til bla bla bla hvor tråden nok mere hører til.. :)
Grej
- Indsæt i dine tanker her en sej sætning efter eget valg..
Kolind

Brugeravatar

Geografisk sted: Holbæk

ForegĂĄende

Tilbage til Bla Bla bla