Regler for køb og salg her på siden.



Re: Regler for køb og salg her på siden.

Indlægaf Kaps » 6. jan 2012, 23:17

Og det respekterer jeg fuldt ud. Lad os stoppe den her. Jeg ved hvad i mener og i hvad jeg mener. her er dejlig og være :)
I know that you believe you understand what you think I said, but I'm not sure you realize that what you heard is not what I meant.
Kaps

Brugeravatar
 
Indlæg: 1181
Tilmeldt: 14. okt 2011, 01:06
Geografisk sted: Herning

Regler for køb og salg her på siden.

Indlægaf nc8000 » 6. jan 2012, 23:50

Kaps skrev:Faktisk var det også en kommentar fra en anden bruger, jeg i kraft af min alder ikke kunne undgå at tage lidt personlig. Jeg synes dog ikke vi skal lave mere drama end højst nødvendig.


Touche. Point taken ;-)

Det var en unødvendig generalisering for selvom jeg oplever det med mange på den alder (mine egne sønner inkl.) gælder det selvfølgelig slet ikke for alle på den alder
nc8000

 

Re: Regler for køb og salg her på siden.

Indlægaf Kaps » 7. jan 2012, 00:06

Intet problem! Så skulle du bare høre hvad vi kalder jer bag jeres ryg haha (ironi) :lol:
Smutter til køjs, så den stopper her, ingen sure miner fra min sure.
I know that you believe you understand what you think I said, but I'm not sure you realize that what you heard is not what I meant.
Kaps

Brugeravatar
 
Indlæg: 1181
Tilmeldt: 14. okt 2011, 01:06
Geografisk sted: Herning

Re: Regler for køb og salg her på siden.

Indlægaf Buyer no 1 » 8. jan 2012, 23:06

Da hoved-fi.dk faktisk betyder meget for mig, har jeg brugt weekenden til at finde ud af, hvad jeg egentlig skal mene i denne tråd! Og uanset hvilke scenarier jeg prøver af, ender jeg hver gang med at konkludere, at den eneste rigtige løsning er:

Burning777 skrev:Jeg synes i skal droppe tankerne om regler og retningslinier. Har du regler tvinger du dig selv til at spille bussemand i skal bruge energi på at kontrollere og skælde ud. Fjern reglerne og lad os brugere vurdere hvem vi gider handle med. Vi kan jo læse hvem der har været venlige og rare for andre at handle med i feedback forumet.

Så jeg synes du skal skynde dig væk fra regellinien og så er jeg sikker på at der ikke kommer problemer i fremtiden.

Bare en venlig bekymring :-)


Jeg har fuld forståelse og utrolig megen sympati for den indstilling, at KSB ikke skal være det rene cowboyland, men et sted hvor man kan færdes med en vis grad af tryghed. Men at forsøge at opnå denne tryghed gennem udarbejdelse og håndhævelse af et sæt regler, der for mig at se kun kan blive mere og mere omfattende og dermed sværere og sværere at gennemskue, efterhånden som vi bliver flere og flere medlemmer, vurderer jeg som værende et skråplan. Uanset hvordan reglerne strikkes sammen, vil der altid være gråzoner. Og i takt med at vi bliver flere og flere, vil der altid være nogen der, måske ubevidst, kommer til at befinde sig i disse gråzoner. Hvis reaktionen herpå skal være endnu en regel, eller udbygning af en eksisterende regel. tror jeg vi ender et sted vi ikke ønsker at være. Dette sites eksistens er jo faktisk en bekræftelse af, at vi ikke ønsker at være et sted hvor det primært er reglerne, og ikke medlemmerne, der bestemmer indholdet.

Umiddelbart tror jeg ikke den form for "selvregulering" som burning lægger op til, på nogen måde er optimal, eller for den sags skyld nem at praktisere. Og Claus har da også påpeget nogle af problemerne ved denne løsning. Men som nævnt i starten af indlægget, opfatter jeg bare alternativerne som værende endnu værre. Måske er det naivt, men jeg tror på, at vi ved at hjælpe hinanden kan holde KSB fri for de værste svindlere (skulle de indfinde sig) uden at have en decideret "lovsamling" at støtte os til.

Det er muligt at det er mig der har et problem, men jeg opfatter ikke mig selv som en gæst i Claus' "hjem", når jeg færdes på hoved-fi.dk. Jeg opfatter mig som værende en del af en stor familie, i vores fælles hjem. Derfor dette lange indlæg, da jeg fornemmer vi har gang i et "familiemøde" :-)
9musik
Buyer no 1

Brugeravatar
 
Indlæg: 3685
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:40
Geografisk sted: Region Hovedstaden

Re: Regler for køb og salg her på siden.

Indlægaf Claus-DK » 8. jan 2012, 23:42

Ja det er ikke nogen let opgave at blande pengesager og græsrodsbevægelser, jeg ville da ønske at vi kunne fjerne reglerne, det ville så gøre at jeg ikke selv ville deltage i budrunder og auktioner, men det kan jeg sagtens leve med..

K og S delen er også den eneste del af forum som til tider har irriteret mig voldsomt, jeg ved godt at min mening pr definition ikke er den rigtige, men tanken om bare at give frie tøjler og lade 3 og 5 være lige huer mig bestemt ikke..

Det er så nemt at sige "vi skal ingen regler have" , men hvordan reagerer i så hvis i i værste fald bliver snydt for 10.000 kr ???
Spørg jer selv om i foretrækker det fremfor regler ??
Og vi kan ikke ved at stå sammen uanset hvor gode venner vi er, forhindrer en eller anden nar i at være en svindler..
Ikke at regler kan forhindre det heller, men sĂĄ har JEG min ryg fri..

Jeg vil også meget nødig ende som en hælercentral, ved godt at jeg ikke kan forhindre noget sådant, men jeg kan skrive at det er forbudt, så har jeg da gjort lidt..

Nu har den anledning til at diskussionen er taget op igen af meget lav grad og ikke et egentligt problem og har intet med svindel eller noget som helst at gøre..synes jeg lige jeg vil understrege..

Men er der flertal for ingen regler bliver det sĂĄdan, medlemmerne er dem der bestemmer her..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Regler for køb og salg her på siden.

Indlægaf nc8000 » 9. jan 2012, 00:31

Eksperimentet med ingen regler har jo været lavet mange gange i historien og er altid endt i anarki så jeg synes helt klart at vi skal have regler som måske ikke er perfekte men alligevel.

[sarkasme]Der er jo heller ikke grund til at have færdselsregler i trafikken for alle opfører sig da pænt. Og alle de andre regler og love vi har landet er da også unødvendige for ingen kunne da finde på at være vemmelige over for eller snyde medmennesker [/sarkasme]
nc8000

 

Re: Regler for køb og salg her på siden.

Indlægaf Claus-DK » 9. jan 2012, 00:33

En anden ting er også det signal der er i reglerne, det giver jo indtryk af at jeg er ligeglad med om folk opfører sig som de burde..hvis jeg bare smider reglerne ud..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Regler for køb og salg her på siden.

Indlægaf Anda » 9. jan 2012, 00:44

Vi kan ogsĂĄ kalde dem retningslinjer i stedet for regler, hvis det er nemmere for folk at sluge :-)
HiFiMAN HE-6 | Yamaha M-4 | Palmer Monicon | Audio-GD SA-1.32 | Gustard U10
Grejliste
Anda

Brugeravatar
 
Indlæg: 2239
Tilmeldt: 15. nov 2011, 00:46
Geografisk sted: København V

Re: Regler for køb og salg her på siden.

Indlægaf Claus-DK » 9. jan 2012, 00:48

regler/retningslinjer/love/regulativer kald dem hvad du vil det er jo det samme, hvis de skal håndhæves....
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Regler for køb og salg her på siden.

Indlægaf Buyer no 1 » 9. jan 2012, 19:48

nc8000 skrev:Eksperimentet med ingen regler har jo været lavet mange gange i historien og er altid endt i anarki så jeg synes helt klart at vi skal have regler som måske ikke er perfekte men alligevel.

[sarkasme]Der er jo heller ikke grund til at have færdselsregler i trafikken for alle opfører sig da pænt. Og alle de andre regler og love vi har landet er da også unødvendige for ingen kunne da finde på at være vemmelige over for eller snyde medmennesker [/sarkasme]


Jeg kan nu ikke helt se, hvordan "færdselsregler" for hvordan man må prissætte sine varer, skulle afholde folk hvis intention det er at snyde andre, fra at gøre det alligevel...

Men hensigten med mit indlæg var også bare at give Claus noget input. Uanset hvordan han vælger at køre det herefter, lever jeg fint med det.

[anekdote]Jeg kan huske at jeg for nogle år siden læste en artikel om Ejby på Fyn (tror jeg det var), hvor man synes der skete for mange ulykker. I stedet for at indføre flere "regler" i form af lyskurve, vejbump, parkeringsforbud m.m. gik man den modsatte vej. Man fjernede simpelthen en masse skilte, og samtidig fjernede man adskillelsen mellem fortov, cykelsti og vejbane, så det gik ud i ét. Konsekvensen var, at man som trafikant simpelthen var nødt til at orientere sig om hvad de øvrige trafikanter gjorde, eftersom der ikke var nogen regler. Og man var nødt til at finde en fælles måde at få det til at fungere på. Man kunne ikke "køre på sin ret". Resultatet var et fald i antallet af ulykker.[/anekdote]

Se det var et rigtigt eventyr :grin:
Buyer no 1

Brugeravatar
 
Indlæg: 3685
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:40
Geografisk sted: Region Hovedstaden

Re: Regler for køb og salg her på siden.

Indlægaf Burning777 » 9. jan 2012, 22:31

nc8000 skrev:Eksperimentet med ingen regler har jo været lavet mange gange i historien og er altid endt i anarki så jeg synes helt klart at vi skal have regler som måske ikke er perfekte men alligevel.

[sarkasme]Der er jo heller ikke grund til at have færdselsregler i trafikken for alle opfører sig da pænt. Og alle de andre regler og love vi har landet er da også unødvendige for ingen kunne da finde på at være vemmelige over for eller snyde medmennesker [/sarkasme]


Eksperimenter med love og regler har jo også været gennemført ligeså mange gange og er ligeså mange gange endt i anarki. Forstået på den måde at jo flere love jo flere kriminelle er der pludselig.

Jeg ved godt hvad jeg foretrækker. Men uanset hvad så affinder jeg mig med hvad i andre bestemmer. Vi er jo kun gæster i Claus hjem (må gerne forstås som en lille venlig provokation med et glimt i øjet...)
Desktop: Meier Daccord ff --> Meier Classic ff --> Beyerdynamic DT-1770 Pro
Portable: iPod Classic --> CLAS --> Meier Quickstep --> Etymotic ER4XR / Beyerdynamic T51p / Tzar 350
Burning777

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 3909
Tilmeldt: 2. apr 2011, 07:58
Geografisk sted: Herning

Re: Regler for køb og salg her på siden.

Indlægaf Ostebaronen » 9. jan 2012, 22:53

Jeg har et forslag til omskrivning af reglerne

Regler

Overtrædelse af reglerne kan medføre at tråden bliver slettet og kan medføre at brugeren som begår overtrædelsen får en advarsel.

1. Markering af trĂĄde
Alle trĂĄde skal markeres med:
Købes:/Sælges:/Byttes:
Vurderings tråde/IC tråde hører ikke til i dette forum og bedes laves i den tilhørende kategori under udstyr.

2. Skabelon
For at holde annoncerne overskuelige kan følgende skabelon benyttes:

Kode: Vælg alt
Mærke og Model:
Alder:
Antal ejere:
Købsted:
Farve:
Tilbehør:
Kvittering:
Stand:
Billeder:

Levering / Betaling:
Forsendelse: (hvem betaler porto?)
Varen(e) befinder sig i:
Kan afhentes pĂĄ min adresse: Ja/Nej
PRIS:


3. Auktioner
En auktion er defineret: Et offenligt salg, hvor ejendom eller varer sælges til højest bydende.

Ved auktioner gælder følgende regler
  1. Sluttidspunkt pĂĄ auktionen skal klart og tydligt defineres.
  2. Sælger har pligt til at sælge til højst bydende
  3. Bud skal gives offentligt, altsĂĄ bud mĂĄ ikke komme pr. privat besked

<<<Forslag til at føre auktioner på flere sider ad gangen>>>
Hvis der føres auktioner på flere fora eller auktionssider kræves det er der gives et link til hver af disse og at sælger opdaterer tråden på hoved-fi.dk hver gang der kommer et nyt bud, der skal være offentlig adgang til disse fora, så budene kan verificeres.

4. Salgs annoncer
Alle salgs annoncer skal have en pris. En salgs annonces definition er en annonce hvor de(n) vare(r) der er til salg er sat til en fast pris og sælges når den bliver budt. Dette sker ud fra først til mølle princippet. I modsætning til auktioner kan sælger vælge ikke at sælge alligevel.
Mmm... Ost...
Ostebaronen

Brugeravatar
Code Poet
 
Indlæg: 2481
Tilmeldt: 17. maj 2011, 10:00
Geografisk sted: Søllerød

Re: Regler for køb og salg her på siden.

Indlægaf Burning777 » 9. jan 2012, 22:59

Se det var da konstruktivt. OvenstĂĄende kan jeg sagtens tilslutte mig :-)

Billede
Desktop: Meier Daccord ff --> Meier Classic ff --> Beyerdynamic DT-1770 Pro
Portable: iPod Classic --> CLAS --> Meier Quickstep --> Etymotic ER4XR / Beyerdynamic T51p / Tzar 350
Burning777

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 3909
Tilmeldt: 2. apr 2011, 07:58
Geografisk sted: Herning

Re: Regler for køb og salg her på siden.

Indlægaf Daf » 9. jan 2012, 23:06

Buyer no 1 skrev:
nc8000 skrev:Eksperimentet med ingen regler har jo været lavet mange gange i historien og er altid endt i anarki så jeg synes helt klart at vi skal have regler som måske ikke er perfekte men alligevel.

[sarkasme]Der er jo heller ikke grund til at have færdselsregler i trafikken for alle opfører sig da pænt. Og alle de andre regler og love vi har landet er da også unødvendige for ingen kunne da finde på at være vemmelige over for eller snyde medmennesker [/sarkasme]


Jeg kan nu ikke helt se, hvordan "færdselsregler" for hvordan man må prissætte sine varer, skulle afholde folk hvis intention det er at snyde andre, fra at gøre det alligevel...

Men hensigten med mit indlæg var også bare at give Claus noget input. Uanset hvordan han vælger at køre det herefter, lever jeg fint med det.

[anekdote]Jeg kan huske at jeg for nogle år siden læste en artikel om Ejby på Fyn (tror jeg det var), hvor man synes der skete for mange ulykker. I stedet for at indføre flere "regler" i form af lyskurve, vejbump, parkeringsforbud m.m. gik man den modsatte vej. Man fjernede simpelthen en masse skilte, og samtidig fjernede man adskillelsen mellem fortov, cykelsti og vejbane, så det gik ud i ét. Konsekvensen var, at man som trafikant simpelthen var nødt til at orientere sig om hvad de øvrige trafikanter gjorde, eftersom der ikke var nogen regler. Og man var nødt til at finde en fælles måde at få det til at fungere på. Man kunne ikke "køre på sin ret". Resultatet var et fald i antallet af ulykker.[/anekdote]

Se det var et rigtigt eventyr :grin:



Den trafikale løsning i Ejby er paradoksal, men den virker. Man har lavet lignende forsøg i Holland, hvor man også fjernede lysregulering og dermed tvang folk til at køre efter forholdene. Også her faldt antallet af ulykker.
Men det er trafik, hvor man kan bruge øjne og ører og nærer et indgående ønske om ikke at dø eller dræbe. Det her drejer sig om fjernsalg og det eneste vi har at forholde os til er teksten, så vi er nødt til at have styr på syntax, ellers kan vi ikke forstå hinanden.
Rme adi-2 dac fs -> Violectric hpa v200 ae (ss3602) / Stax srm323s / Stax srm006ts -> Audeze lcd-x / Stax sr307 / Stax sr407
Aune x8 (ne5532) -> Lake people g109s -> Akg k702
Audioquest dragonfly red -> Akg k702
Carl martin rock bug -> Akg k712
Daf

 
Indlæg: 1391
Tilmeldt: 16. jun 2011, 19:38
Geografisk sted: Odense

Re: Regler for køb og salg her på siden.

Indlægaf Burning777 » 9. jan 2012, 23:12

Der var også en, der nævnte at sælgere skal have minimum 30 indlæg på forum og have været medlem i en bestemt periode. Det vil også være med til at beskytte køberne for folk, der ikke er kendte.
Desktop: Meier Daccord ff --> Meier Classic ff --> Beyerdynamic DT-1770 Pro
Portable: iPod Classic --> CLAS --> Meier Quickstep --> Etymotic ER4XR / Beyerdynamic T51p / Tzar 350
Burning777

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 3909
Tilmeldt: 2. apr 2011, 07:58
Geografisk sted: Herning

Re: Regler for køb og salg her på siden.

Indlægaf Daf » 9. jan 2012, 23:20

Er der nogen, der har prøvet at blive snydt og i så tilfælde hvordan og hvad gjorde du ved det?
Rme adi-2 dac fs -> Violectric hpa v200 ae (ss3602) / Stax srm323s / Stax srm006ts -> Audeze lcd-x / Stax sr307 / Stax sr407
Aune x8 (ne5532) -> Lake people g109s -> Akg k702
Audioquest dragonfly red -> Akg k702
Carl martin rock bug -> Akg k712
Daf

 
Indlæg: 1391
Tilmeldt: 16. jun 2011, 19:38
Geografisk sted: Odense

Re: Regler for køb og salg her på siden.

Indlægaf onetowatch » 9. jan 2012, 23:23

Nu er det jo ikke alle der ønsker at være lige aktive på forum men derfor kan man jo godt have stor interesse i at købe og sælge det udstyr man har. Skal "os" nye så også have 30 indlæg før vi må købe? nej vel for så går i "gamle" og aktive jo glip af kunder til jeres varer.

Nu mangler jeg kun 9 indlæg før jeg må sælge ruller1
Forhindringer er det du ser, hvis du fjerner øjnene fra målet.
onetowatch

Brugeravatar
 
Indlæg: 467
Tilmeldt: 13. dec 2011, 21:56
Geografisk sted: Odense S, Fyn

Re: Regler for køb og salg her på siden.

Indlægaf Daf » 9. jan 2012, 23:28

Er der egentligt noget problem med svindel?
Rme adi-2 dac fs -> Violectric hpa v200 ae (ss3602) / Stax srm323s / Stax srm006ts -> Audeze lcd-x / Stax sr307 / Stax sr407
Aune x8 (ne5532) -> Lake people g109s -> Akg k702
Audioquest dragonfly red -> Akg k702
Carl martin rock bug -> Akg k712
Daf

 
Indlæg: 1391
Tilmeldt: 16. jun 2011, 19:38
Geografisk sted: Odense

Re: Regler for køb og salg her på siden.

Indlægaf Ostebaronen » 9. jan 2012, 23:34

Daf skrev:Er der egentligt noget problem med svindel?


Ikke umildbart, det er bare meget godt at have defineret et sæt regler man kan henvise brugerne til hvis de er i tvivl om hvad de må og ikke må. Ligeledes kan man referere til dem hvis en bruger overtræder reglerne.
Mmm... Ost...
Ostebaronen

Brugeravatar
Code Poet
 
Indlæg: 2481
Tilmeldt: 17. maj 2011, 10:00
Geografisk sted: Søllerød

Re: Regler for køb og salg her på siden.

Indlægaf Daf » 9. jan 2012, 23:45

Enig, der skal være en guide til hvordan man kommunikerer et salg eller køb.
Omkring forhindring af svindel, kunne man jo kræve at købere og sælgere først skal registrere sig med navn, adresse, telefon, email og måske oven i købet kontonummer. Ved dog ikke om der er juriske problemer i sådan et register.
Rme adi-2 dac fs -> Violectric hpa v200 ae (ss3602) / Stax srm323s / Stax srm006ts -> Audeze lcd-x / Stax sr307 / Stax sr407
Aune x8 (ne5532) -> Lake people g109s -> Akg k702
Audioquest dragonfly red -> Akg k702
Carl martin rock bug -> Akg k712
Daf

 
Indlæg: 1391
Tilmeldt: 16. jun 2011, 19:38
Geografisk sted: Odense

ForegåendeNæste

Tilbage til Køb/Salg/Bytte

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 4 gæster

cron