nc8000 skrev:Jeg er meget mere til madeira end portvin men det er svært at finde ordentlig madeira i forretningerne i Danmark. Der er også lidt mormor aura over madeira, i 60'erne var Danmark den største aftager af madeira i verden, ikke blot per indbygger men i absolut mængde, men så gik det af mode
el_serpiente skrev:Portvin er noget af det bedste man kan indtage :)
Jeg har betydeligt mere end 24 flasker på lager og har da også smagt en del Burmester både nye og gamle, det er rigtig god portvin for pengene. Mine favoritter colheita fra Burmester af nyere årgange er 2000 og 1989. Ellers er 63 den bedste jeg har smagt og 50 er også god. Jeg har endnu til gode at smage dem fra 20'erne, men de er ikke til salg lige for øjeblikket. Ellers kan Krohn 10 års anbefales, den bedste 10 års Towny jeg har smagt.
Vintage er også lækkert men priserne er ret høje hvis man skal have nogle godt, men i kælderen er der efterhånden en del flasker jeg forventer at drikke når jeg går på pension (om 30 år) for så er de ved at være godt og til den tid har jeg ikke får til at købe dem.
librarian skrev:el_serpiente skrev:Portvin er noget af det bedste man kan indtage :)
Jeg har betydeligt mere end 24 flasker på lager og har da også smagt en del Burmester både nye og gamle, det er rigtig god portvin for pengene. Mine favoritter colheita fra Burmester af nyere årgange er 2000 og 1989. Ellers er 63 den bedste jeg har smagt og 50 er også god. Jeg har endnu til gode at smage dem fra 20'erne, men de er ikke til salg lige for øjeblikket. Ellers kan Krohn 10 års anbefales, den bedste 10 års Tawny jeg har smagt.
Vintage er også lækkert men priserne er ret høje hvis man skal have nogle godt, men i kælderen er der efterhånden en del flasker jeg forventer at drikke når jeg går på pension (om 30 år) for så er de ved at være godt og til den tid har jeg ikke får til at købe dem.
Ja, hvem der havde en god vinkælder! Det ville jeg også gå og hygge mig med, hvis ikke der var for varmt i min kælder. jeg bor i lejlighed og kælderen holder desværre 20 grader konstant. Har overvejet om det ikke bare gør lagringsprocessen kortere (lige som f.eks. rom modnes hurtigere end whisky pga. det varmere klima...). men jeg tror ikke på det...
Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 20 gæster