Anbefal mig klassisk musik med strygere



Re: Anbefal mig klassisk musik med strygere

Indlægaf Daf » 3. feb 2012, 14:01

Glimrende liste fra ketil b, kunne måske tilføje Elgars violinkoncert i b-mol med Zukerman og Elgars cellokoncert med Heinrich Schiff. Det er begge værker fra romantikken, ligesom Dvorak, Tchaikovsky og Brahms m.fl.
Sagen med klassisk musik er dog, som det også nævnes andetsteds ovenfor, at det kan være afgørende hvilken solist der spiller koncerten og hvem der dirigerer for den sags skyld. Tchaikovskys violinkoncert er ikke bare Tchaikovskys violinkoncert. Der er enorm forskel på de enkelte kunstneres fortolkninger af værkerne.
Tag for eksempel Tchaikovskys violinkoncert i d-dur med Zukerman, Israel Philharmonic og Zubin Mehta som dirigent eller Kyung Wha Chung, London Symphony Orchestra, André Previn som dirigent og sammenlign med Anne Sophie Mutter, Wiener Philharmoniker og den gumpetunge bragende Herbert von Karajan som dirigent.
Rme adi-2 dac fs -> Violectric hpa v200 ae (ss3602) / Stax srm323s / Stax srm006ts -> Audeze lcd-x / Stax sr307 / Stax sr407
Aune x8 (ne5532) -> Lake people g109s -> Akg k702
Audioquest dragonfly red -> Akg k702
Carl martin rock bug -> Akg k712
Daf

 
Indlæg: 1391
Tilmeldt: 16. jun 2011, 19:38
Geografisk sted: Odense

Re: Anbefal mig klassisk musik med strygere

Indlægaf librarian » 3. feb 2012, 16:20

@daf: tak for yderligere anbefalinger. Og ja, du har fuldstændig ret mht. værk/udøver forholdet. Det er derfor også rigtig fedt at få nogle anbefalinger af bestemte indspilninger, når man som jeg er temmelig meget på bar bund... Jeg tænker ofte, at de da nok allesammen er gode. Men hvis de alle sammen var lige gode, kunne det jo være lige meget, så det er de selvfølgelig ikke, og det er da synd hvis man kommer til at afskrive en komponist eller et værk på baggrund af en dårlig udførelse...(eller en udførelse, der bare ikke falder i ens smag...)
Stationært: Sansui SR-222 MK-V|Ontech Monsterdac V3>Luxman C/M 02
Transportabelt: Zstella usb dac
Hovedtelefoner:
AKG K240 DF / AKG K400 / ER4S
AKG K340 / Hovedgrej No. 1 / ikko oh1
Stax SRD7 MK2 > Stax Lambda Pro
librarian

 
Indlæg: 2518
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:36
Geografisk sted: København

Re: Anbefal mig klassisk musik med strygere

Indlægaf nc8000 » 3. feb 2012, 16:24

Ja det er netop det der er sagen, der er ganske få indspilninger der er objektivt dårlige men formentlig flere som man bare ikke bryder sig om. Og så er det jo ligesom med at have flere hovedtelefoner fordi de kan noget forskelligt, så skal man også have flere indspilninger af samme værk fordi hver indspilning kan noget forskelligt
nc8000

 

Re: Anbefal mig klassisk musik med strygere

Indlægaf Sorensiim » 4. feb 2012, 15:16

The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Anbefal mig klassisk musik med strygere

Indlægaf nc8000 » 4. feb 2012, 16:49

Spændende, er i gang med at downloade.
nc8000

 

Re: Anbefal mig klassisk musik med strygere

Indlægaf librarian » 6. feb 2012, 14:08

SĂĄ ankom denne:

Billede

Det er virkelig smukt! Glæder mig til at skulle høre den mange gange. Jeg fornemmer der er meget på spil, også en masse, jeg ikke fanger ved de første lyt. Ved andet og tredje lyt begynder Chausson rigtigt at åbne sig for mig. Det er noget med at kende værkets udstrækning og form, før jeg rigtigt kan begynde at leve mig ind i det. På den måde er klassisk musik mere krævende for mig, da jeg ikke er så meget på hjemmebane ang. form... Hvis ikke jeg skulle passe mit arbejde, ville jeg bare sidde og nyde det og stirre ud på snevejret...
Stationært: Sansui SR-222 MK-V|Ontech Monsterdac V3>Luxman C/M 02
Transportabelt: Zstella usb dac
Hovedtelefoner:
AKG K240 DF / AKG K400 / ER4S
AKG K340 / Hovedgrej No. 1 / ikko oh1
Stax SRD7 MK2 > Stax Lambda Pro
librarian

 
Indlæg: 2518
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:36
Geografisk sted: København

Anbefal mig klassisk musik med strygere

Indlægaf nc8000 » 6. feb 2012, 14:12

Sorensiim skrev:SĂĄ er der nyt pĂĄ HDTracks: https://www.hdtracks.com/index.php?file ... 0265040043


Så fik jeg lyttet til denne på C4 -> HE-500 og det er høj klasse
nc8000

 

Re: Anbefal mig klassisk musik med strygere

Indlægaf librarian » 28. feb 2012, 14:41

nc8000 skrev:Ja det er netop det der er sagen, der er ganske få indspilninger der er objektivt dårlige men formentlig flere som man bare ikke bryder sig om. Og så er det jo ligesom med at have flere hovedtelefoner fordi de kan noget forskelligt, så skal man også have flere indspilninger af samme værk fordi hver indspilning kan noget forskelligt

og hver enkelt indspilning af et givent værk kan givetvis noget forskelligt med forskellige hovedtelefoner. der ér altså noget at gå igang med, når man er færdig med udskiftning af kabler og rensning af strøm...
Stationært: Sansui SR-222 MK-V|Ontech Monsterdac V3>Luxman C/M 02
Transportabelt: Zstella usb dac
Hovedtelefoner:
AKG K240 DF / AKG K400 / ER4S
AKG K340 / Hovedgrej No. 1 / ikko oh1
Stax SRD7 MK2 > Stax Lambda Pro
librarian

 
Indlæg: 2518
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:36
Geografisk sted: København

Re: Anbefal mig klassisk musik med strygere

Indlægaf Mataugust » 28. feb 2012, 15:11

Disse 2 fra HD tracks er noget af det der har formet strygerkvatetten til hvad den er idag.
Anbefales kraftigt. (de er begge 16/44,1, sĂĄ ikke noget hires her)
Billede

Billede
Audioquest Diamond-->
Denafrips Ares -->
Cambridge CXC --> Luxman LV-107u --> HL Adapterboks--> AKG K701/Grado GS100/Philips A5pro
Thorens TD320 -->Trichord Dino -->
Mataugust

Brugeravatar
 
Indlæg: 2748
Tilmeldt: 25. sep 2011, 22:37
Geografisk sted: Slagelse

ForegĂĄende

Tilbage til Musik

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 8 gæster

cron