Hifiman DAP's



Hifiman DAP's

Indlægaf nc8000 » 5. mar 2012, 11:44

Det kan vi lide at høre og så kan du jo bare sælge iem'erne
nc8000

 

Re: Hifiman DAP's

Indlægaf librarian » 5. mar 2012, 11:51

Sådan!!! Tillykke :-) Jeg synes også der er rigtig meget lytteglæde i HM-602 (samme lyd som HM-601)
Stationært: Sansui SR-222 MK-V|Ontech Monsterdac V3>Luxman C/M 02
Transportabelt: Zstella usb dac
Hovedtelefoner:
AKG K240 DF / AKG K400 / ER4S
AKG K340 / Hovedgrej No. 1 / ikko oh1
Stax SRD7 MK2 > Stax Lambda Pro
librarian

 
Indlæg: 2518
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:36
Geografisk sted: København

Re: Hifiman DAP's

Indlægaf Kaps » 5. mar 2012, 11:58

De er allerede sat til salg, nu må vi bare se om der er nogen der kunne tænke sig dem. (tak for handlen og den hurtige forsendelse) (pengene er af en eller anden grund ikke trukket på min konto selv om de er overført med paypall)

Takker! Den er på mange måder perfekt for mig, går meget rundt og hører musik og var ærlig talt lidt træt af at bruge telefonen, og puha et upgrade iforhold.
I know that you believe you understand what you think I said, but I'm not sure you realize that what you heard is not what I meant.
Kaps

Brugeravatar
 
Indlæg: 1181
Tilmeldt: 14. okt 2011, 01:06
Geografisk sted: Herning

Re: Hifiman DAP's

Indlægaf librarian » 5. mar 2012, 12:07

der kan gå nogle dage før paypal trækker dem
Stationært: Sansui SR-222 MK-V|Ontech Monsterdac V3>Luxman C/M 02
Transportabelt: Zstella usb dac
Hovedtelefoner:
AKG K240 DF / AKG K400 / ER4S
AKG K340 / Hovedgrej No. 1 / ikko oh1
Stax SRD7 MK2 > Stax Lambda Pro
librarian

 
Indlæg: 2518
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:36
Geografisk sted: København

Re: Hifiman DAP's

Indlægaf kvik » 9. mar 2012, 16:20

Siden ingen endnu har købt min HM601, så har jeg fyldt lidt musik på, og lyttet til den i dag, med ER-4P. Det lyder altså ikke værst, Casals cello har en fin sprødhed og luftighed :-) Jeg har dog fortsat problemer med at overføre FLAC (transkodet med XLD fra ALAC) fra min MacBook Pro til onboard-flash. Mere end eet album ad gangen får enheden til at crashe. Nu kommer man antageligvis til at anvende SD-kort til det meste af musikken, så problemet er muligvis ikke så stort i praksis. Kunne også godt have tænkt mig at Artists/Album-søgefunktionen i hovedmenuen gav fuld(t) kunstnernavn/albumtitel, der ser ud til at være en karakterbegrænsning her, som ikke findes dybere i menuerne for track-titel. Og så savner jeg lidt iPod’ens visuelle aspekt, specifikt album-covers.
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Hifiman DAP's

Indlægaf nc8000 » 9. mar 2012, 16:37

Album covers skulle være muligt med RockBox på enheden (hvis du tør)
nc8000

 

Re: Hifiman DAP's

Indlægaf kvik » 9. mar 2012, 16:39

Hvad er forøvrigt tipsene med henblik på at forlænge batteritiden? Hvad slår man af, og hvor? Er der forskel på at afspille fra onboard-flash og SD-kort? Er der forskel på flac og andre formater, og forskel på flac af forskellig komprimeringsgrad? Spørger fordi jeg synes, at det går lige lovligt hurtigt med tømme batteriet med de flac-filer jeg har på onboard i øjeblikket. Mistænker jeg bruger strøm unødigt, men kan ikke gennemskue hvor.
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Hifiman DAP's

Indlægaf nc8000 » 9. mar 2012, 16:40

Pas
nc8000

 

Re: Hifiman DAP's

Indlægaf kvik » 9. mar 2012, 16:51

Helt i orden, NC. Jeg prøver at kigge på head-fi.org, også angående rockbox. HM601 har jo en fin størrelse fysisk, og kunne jeg blot få tingene til at hænge lidt bedre sammen (batteri/overførsel/grænsesnit), så kunne den egentlig dække mit mobile behov.
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Hifiman DAP's

Indlægaf nc8000 » 9. mar 2012, 17:28

Desværre ser det ud til at RockBox forbruger batteri hurtigere end stock firmwaren
nc8000

 

Re: Hifiman DAP's

Indlægaf librarian » 10. mar 2012, 10:04

Den er på mange måder upraktisk, men for mig opvejes det af lyden. Jeg kommer så også fra en stor tre-boks-løsning, som var upraktisk på så mange andre måder.

Batteri-delen er forfærdelig. Tror ikke det kan afhjælpes.

Data overførsler går meget hurtigt og glat med SD kort.

Hifiman og er4 er en kombination, der bliver ved med at vinde mine ører. Velkommen i klubben, ketil :-)
Stationært: Sansui SR-222 MK-V|Ontech Monsterdac V3>Luxman C/M 02
Transportabelt: Zstella usb dac
Hovedtelefoner:
AKG K240 DF / AKG K400 / ER4S
AKG K340 / Hovedgrej No. 1 / ikko oh1
Stax SRD7 MK2 > Stax Lambda Pro
librarian

 
Indlæg: 2518
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:36
Geografisk sted: København

Re: Hifiman DAP's

Indlægaf LarsHP » 10. mar 2012, 11:27

HiFiMan DAP'erne er for lydnørder, må vi vel nok erkende ...
Brugerflade, batterilevetid og design er ikke det, der sælger dem ruller1
Squeezebox Touch (Fidelity Audio digi. mod.) > Audio-gd Ref 7.1 DAC > Audio-gd Master-6 > HiFiMan HE-6
HiFiMan HM-901s > Atrox V2 > HE-6
Bærbart: HiFiMan HM-901s (Bal. amp) > Unique Melody Miracle
LarsHP

Brugeravatar
 
Indlæg: 641
Tilmeldt: 11. nov 2011, 21:58
Geografisk sted: Tromsø, Norge

Hifiman DAP's

Indlægaf nc8000 » 10. mar 2012, 11:58

Yep. Og det samme gælder for HiSoundAudio (Studio har dog imponerende batteritid) og Colorfly. Der er simpelthen for mange (ikke lydrelaterede) kompromisser med disse til at de nogen sinde kan blive mainstream
nc8000

 

Re: Hifiman DAP's

Indlægaf librarian » 20. mar 2012, 13:37

@ketil: hvordan gĂĄr det med hm-601>er4? Er det ikke bare en fantastisk lyd?
Stationært: Sansui SR-222 MK-V|Ontech Monsterdac V3>Luxman C/M 02
Transportabelt: Zstella usb dac
Hovedtelefoner:
AKG K240 DF / AKG K400 / ER4S
AKG K340 / Hovedgrej No. 1 / ikko oh1
Stax SRD7 MK2 > Stax Lambda Pro
librarian

 
Indlæg: 2518
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:36
Geografisk sted: København

Re: Hifiman DAP's

Indlægaf kvik » 20. mar 2012, 14:24

Har returneret den, giver mindre økonomisk tab end videresalg. Lyden var fin, men inkompatibiliteten med Mac blev for stor en mundfuld. Alt for kort batteritid med de flac-filer jeg fik overført, og alt for meget crash/reset for at få dem over. Var ikke villig til at ofre mere på sagen, dvs tjekke om det var samme inkompatibilitet ved brug af SD-kort. Er ikke den store tweaker, ønsker helst ting fungerer umiddelbart, og ikke mindst problemfrit. Derfor blev det retur til avsender (via USA, som foreskrevet). Afventer og ser om der ikke skulle dukke en gennemtænkt, brugervenlig audiofil løsning op en dag. Indtil da lever jeg med iPod'en (evt med ext amp). Kommer desuden overvejende til at benytte kontor-opsættet i overskuelig fremtid, så behovet for en høj-kvalitets portabel løsning er vigende p.t.
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Hifiman DAP's

Indlægaf librarian » 20. mar 2012, 14:40

ok. det var en skam. når man først har vænnet sig til at have tingene liggende på sd-kort, går det egentlig nemt med alt det praktiske. hvis du godt kunne li' NOS dac'ens lyd, skal du være opmærksom på at du kan købe en billig MUSE dac (evt. til kontorbrug), der bruger samme konverter-chip. den tager ikke usb, hvilket er den eneste grund til at jeg ikke selv har købt en.
Stationært: Sansui SR-222 MK-V|Ontech Monsterdac V3>Luxman C/M 02
Transportabelt: Zstella usb dac
Hovedtelefoner:
AKG K240 DF / AKG K400 / ER4S
AKG K340 / Hovedgrej No. 1 / ikko oh1
Stax SRD7 MK2 > Stax Lambda Pro
librarian

 
Indlæg: 2518
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:36
Geografisk sted: København

Re: Hifiman DAP's

Indlægaf Kaps » 20. mar 2012, 16:45

Jeg er selv Macbruger, jeg smider bare filerne på et sdkort (hvis du har en nyere iMac er der endda sdkortlæser i siden)
De eneste problemer jeg har er at kortet engang imellem skal trykkes ind og ud.
Batteritiden er ikke det store problem for mig, har aldrig brugt hele batteriet pĂĄ en dag.
Alt i alt er jeg stadig ualmindelig glad for min 601. At den stod mig i 400kr efter videresalg af iem'erne der fulgte med, er jo bare bonus.
I know that you believe you understand what you think I said, but I'm not sure you realize that what you heard is not what I meant.
Kaps

Brugeravatar
 
Indlæg: 1181
Tilmeldt: 14. okt 2011, 01:06
Geografisk sted: Herning

Re: Hifiman DAP's

Indlægaf kvik » 20. mar 2012, 17:22

Kaps skrev:stod mig i 400kr efter videresalg


Nypris 2000 + sdkort 1000 - sikkert en del af forklaringen pĂĄ forskellen i brugertilfredshed ;-)
Havde ikke noget kort, så begyndte med indbygget flash. Ikke nogen success, så mistet lysten til at investere yderligere. Især når udfaldet på det tidspunkt var usikkert/ukendt. Fint det fungerer for dig, så ved andre det kan, på den måde.
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Hifiman DAP's

Indlægaf Sorensiim » 24. mar 2012, 09:25

Ketil B skrev:Afventer og ser om der ikke skulle dukke en gennemtænkt, brugervenlig audiofil løsning op en dag. Indtil da lever jeg med iPod'en (evt med ext amp). Kommer desuden overvejende til at benytte kontor-opsættet i overskuelig fremtid, så behovet for en høj-kvalitets portabel løsning er vigende p.t.


Jeg har en (DK's eneste?) Ibasso DX100 på vej - se at komme med til meet hernede sydpå. 32bit Sabre DAC og forstærker med 3 trins gain så den både kan spille rent med in-ears og trække HE-500. Og så lyder det faktisk godt, at dømme efter alle de reviews jeg har læst. Alt dette med et lækkert touch-interface og i én boks. Til gengæld er den ikke just billig.
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Hifiman DAP's

Indlægaf LarsHP » 24. mar 2012, 21:21

Kaps skrev:Jeg er selv Macbruger, jeg smider bare filerne på et sdkort (hvis du har en nyere iMac er der endda sdkortlæser i siden)
De eneste problemer jeg har er at kortet engang imellem skal trykkes ind og ud.
Batteritiden er ikke det store problem for mig, har aldrig brugt hele batteriet pĂĄ en dag.
Alt i alt er jeg stadig ualmindelig glad for min 601. At den stod mig i 400kr efter videresalg af iem'erne der fulgte med, er jo bare bonus.

Det med at den ikke læser kortet - f.eks. ved opstart - skyldes som regel, at man har filer på SD-kortet, som den ikke kan læse. Eksempelvis pdf, squeezebox-mappe osv. Har man kun flac, mp3 osv. på kortet, så skal det fungere problemfrit - såfremt kortet er klasse 4 eller lavere.
Squeezebox Touch (Fidelity Audio digi. mod.) > Audio-gd Ref 7.1 DAC > Audio-gd Master-6 > HiFiMan HE-6
HiFiMan HM-901s > Atrox V2 > HE-6
Bærbart: HiFiMan HM-901s (Bal. amp) > Unique Melody Miracle
LarsHP

Brugeravatar
 
Indlæg: 641
Tilmeldt: 11. nov 2011, 21:58
Geografisk sted: Tromsø, Norge

ForegåendeNæste

Tilbage til Lydkilder

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 4 gæster