Android-fi!



Android-fi!

Indlægaf Sorensiim » 11. mar 2012, 20:51

Så er det her vi øffer løs om verdens bedste (objektivt vurderet) mobile OS rulle2

Billede
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Android-fi!

Indlægaf Buyer no 1 » 11. mar 2012, 20:57

SÃ¥dan rulle2

Jeg er totalt novice når det kommer til smartphones, så venligst bær over med mig :-)

Når jeg oplader min Galaxy S fuldt ud fredag inden jeg forlader jobbet, er det kun lige med nød og næppe at den holder strøm til mandag morgen. Har opdaget, at der tilsyneladende er noget radio der kører i baggrunden som standard, som måske æder en masse strøm.

Er der mon andre ting der med fordel kan deaktiveres?
Buyer no 1

Brugeravatar
 
Indlæg: 3685
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:40
Geografisk sted: Region Hovedstaden

Re: Android-fi!

Indlægaf vaskebjørnen » 11. mar 2012, 21:00

Jeg melder mig osse til at råbe med i dette kor rulle2
WARNING:DO NOT ATTEMPT TO DRIVE OR OPERATE HEAVY MACHINERY WHILE PLAYING YOUR AIR GUITAR

[GEAR] On the go: Ipod 160GB : Qusp LOD : Alo RX : Future Sonics Atrio
vaskebjørnen

Brugeravatar
Kabelsnedker
 
Indlæg: 2165
Tilmeldt: 19. nov 2011, 15:13
Geografisk sted: Næstved

Re: Android-fi!

Indlægaf Rappo » 11. mar 2012, 21:02

Buyer no 1 skrev:Når jeg oplader min Galaxy S fuldt ud fredag inden jeg forlader jobbet, er det kun lige med nød og næppe at den holder strøm til mandag morgen.

Min HTC Desire holder sjældent mere end 1½ døgn. Som oftest er den i laderen mindst en gang om dagen. :grin:

SÃ¥dan er livet med smartphones. :-)
Mit grej <--
I need my 1987 DG-20 Casio electric guitar, set to mandolin, yeah. Drop the drums!
Rappo

Brugeravatar
 
Indlæg: 1980
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:37
Geografisk sted: Odense

Re: Android-fi!

Indlægaf vaskebjørnen » 11. mar 2012, 21:04

Tweaked kernel søren.. jeg er lutter øre.. er ved at være moden til CM9
WARNING:DO NOT ATTEMPT TO DRIVE OR OPERATE HEAVY MACHINERY WHILE PLAYING YOUR AIR GUITAR

[GEAR] On the go: Ipod 160GB : Qusp LOD : Alo RX : Future Sonics Atrio
vaskebjørnen

Brugeravatar
Kabelsnedker
 
Indlæg: 2165
Tilmeldt: 19. nov 2011, 15:13
Geografisk sted: Næstved

Re: Android-fi!

Indlægaf Sorensiim » 11. mar 2012, 21:05

Buyer no 1 skrev:SÃ¥dan rulle2

Jeg er totalt novice når det kommer til smartphones, så venligst bær over med mig :-)

Når jeg oplader min Galaxy S fuldt ud fredag inden jeg forlader jobbet, er det kun lige med nød og næppe at den holder strøm til mandag morgen. Har opdaget, at der tilsyneladende er noget radio der kører i baggrunden som standard, som måske æder en masse strøm.

Er der mon andre ting der med fordel kan deaktiveres?


Det er RIGTIG god performance det der. Seriøst. Der sidder en 4" led skærm og OS'et kører konstant. Jeg har gjort det til en vane at smide mobilen i laderen ved mit natbord hver aften og så holder den snildt fra 06 til 23 - som jeg flashede på screenshot'et med 30-50% batteri tilbage.

Hvis du vil trimme yderligere på den kan du evt. tilføje widget'en "Strømkontrol" til skrivebordet og selv slukke for de ting du ikke bruger. Personligt bruger jeg programmet Locale der sørger for at tænde og slukke for Wifi osv. alt efter om jeg er hjemme, på job eller hvorledes. Det sørger også for at når jeg sætter telefonen i laderen om aftenen så ryger alle notifikationer på mute, skærmen skruer helt ned og den launcher app'en "Ur" så jeg kan se hvad klokken er og hvornår den næste alarm er sat til.
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Android-fi!

Indlægaf Sorensiim » 11. mar 2012, 21:17

vaskebjørnen skrev:Tweaked kernel søren.. jeg er lutter øre.. er ved at være moden til CM9


Værsenartig: http://download.cyanogenmod.com/?device=crespo
Det er stadig nightlies, men kørte fino på min Nexus S. Husk at hente google apps også og få dem flashet i recovery når du har flashet rom'en. Hvis alt det var sort snak bør du nok lige google det først... :grin:
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Android-fi!

Indlægaf vaskebjørnen » 11. mar 2012, 21:19

Sorensiim skrev:
vaskebjørnen skrev:Tweaked kernel søren.. jeg er lutter øre.. er ved at være moden til CM9


Værsenartig: http://download.cyanogenmod.com/?device=crespo
Det er stadig nightlies, men kørte fino på min Nexus S. Husk at hente google apps også og få dem flashet i recovery når du har flashet rom'en. Hvis alt det var sort snak bør du nok lige google det først... :grin:


Har lavet Htc Desire CM7 stable rulle2
WARNING:DO NOT ATTEMPT TO DRIVE OR OPERATE HEAVY MACHINERY WHILE PLAYING YOUR AIR GUITAR

[GEAR] On the go: Ipod 160GB : Qusp LOD : Alo RX : Future Sonics Atrio
vaskebjørnen

Brugeravatar
Kabelsnedker
 
Indlæg: 2165
Tilmeldt: 19. nov 2011, 15:13
Geografisk sted: Næstved

Re: Android-fi!

Indlægaf Anda » 11. mar 2012, 21:19

Savner min Desire :cry:
HiFiMAN HE-6 | Yamaha M-4 | Palmer Monicon | Audio-GD SA-1.32 | Gustard U10
Grejliste
Anda

Brugeravatar
 
Indlæg: 2239
Tilmeldt: 15. nov 2011, 00:46
Geografisk sted: København V

Re: Android-fi!

Indlægaf Buyer no 1 » 11. mar 2012, 21:21

Jeg har købt dyret hos elelefanten, og der kan man under specifikationer se, at der loves op til 750 timer i stand-by!

Men siger du, at jeg skal være glad for at den kan præstere ca. 8-9 % af dette? :shock:
Buyer no 1

Brugeravatar
 
Indlæg: 3685
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:40
Geografisk sted: Region Hovedstaden

Re: Android-fi!

Indlægaf vaskebjørnen » 11. mar 2012, 21:21

Anda skrev:Savner min Desire :cry:


Desire er en rigtig fin mobil, men skiftet til Nexus S var suverænt
WARNING:DO NOT ATTEMPT TO DRIVE OR OPERATE HEAVY MACHINERY WHILE PLAYING YOUR AIR GUITAR

[GEAR] On the go: Ipod 160GB : Qusp LOD : Alo RX : Future Sonics Atrio
vaskebjørnen

Brugeravatar
Kabelsnedker
 
Indlæg: 2165
Tilmeldt: 19. nov 2011, 15:13
Geografisk sted: Næstved

Re: Android-fi!

Indlægaf vaskebjørnen » 11. mar 2012, 21:22

Buyer no 1 skrev:Jeg har købt dyret hos elelefanten, og der kan man under specifikationer se, at der loves op til 750 timer i stand-by!

Men siger du, at jeg skal være glad for at den kan præstere ca. 8-9 % af dette? :shock:


Jeps siden dag 1 har jeg kunne dræne min nexus s på under et døgn, og den ligger i lader hver nat samt nogle eftermiddage
WARNING:DO NOT ATTEMPT TO DRIVE OR OPERATE HEAVY MACHINERY WHILE PLAYING YOUR AIR GUITAR

[GEAR] On the go: Ipod 160GB : Qusp LOD : Alo RX : Future Sonics Atrio
vaskebjørnen

Brugeravatar
Kabelsnedker
 
Indlæg: 2165
Tilmeldt: 19. nov 2011, 15:13
Geografisk sted: Næstved

Re: Android-fi!

Indlægaf Sorensiim » 11. mar 2012, 21:38

Buyer no 1 skrev:Jeg har købt dyret hos elelefanten, og der kan man under specifikationer se, at der loves op til 750 timer i stand-by!

Men siger du, at jeg skal være glad for at den kan præstere ca. 8-9 % af dette? :shock:


750timer standby for en smartphone vil være med skærmen slukket og i airplane mode, dvs. alle radioer (bluetooth, gsm, GPS, wifi osv) slukket. Og alle services dræbt. Faktisk vil den være slukket. Min bil kan også køre 1200km pr. liter så længe det går ned ad bakke.
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Android-fi!

Indlægaf iSoap » 11. mar 2012, 21:45

Buyer no 1 skrev:SÃ¥dan rulle2
Har opdaget, at der tilsyneladende er noget radio der kører i baggrunden som standard, som måske æder en masse strøm.

Er der mon andre ting der med fordel kan deaktiveres?


Radio er alt der har med netværk at gøre. Det som sluger dit batteri er nok 3G.
Grunden til nyere telefoner holder dårligt strøm er også det som gør dem så smarte. Du har altid forbindelse til nettet. Man modtager mails, og man er altid i sync med ens ting på nettet.
Et lille tip er at slå data netværk fra når du ikke bruger det. Hvis du ikke har brug for at få mails lige præcis når du modtager dem så kan du jo bare tænde data netværk en gang efter nogen timer og sync'e mails.

Et random råd til at få ens netværk til at bruge mindre strøm er at slå flytilstand til og fra tre gange i træk. Det kan nogen gange slå dit "radio" ned.

Har tidligere haft en app som hedder "JuiceDefender"
Det tager lidt tid at indstille det, men man kan sætte det til smarte ting som automatisk at slukke for data netværk på specifikke tidspunkter, slukke for data netværk når skærmen er slukket, og automatisk at tænde for datanetværk f.eks. hver halve time for at sync'e mails osv.
Den kan også automatisk sørge for kun de vigtigste apps er tændt på din telefon i baggrunden.

Det er dog vigtigt lige at nævne at hvis du ikke opsætter disse batteri saver apps ordentligt, så kan mange af dem bruge mere strøm end de sparer dig, fordi de kører i baggrunden.


Af andre tips kan jeg nævne.
- Husk at slå din GPS fra hvis du f.eks. ikke bruge latitude, og hvis du bruger latitude men ikke rent faktisk bruger det, så slå det fra.

- Skru HELT NED for din skærmbelysning, og jeg mener HELT ned. Galaxy S er så smart at når den ikke står på automatisk lys, så kan man sætte fingeren på toplinjen og køre til højre for at skrue op for lyset, og til venstre for at skrue ned. Så hvis du som standard har lyset på det laveste, som jeg selv har, og pludselig kommer ud i solen eller andet som gør du ikke kan se skærmen ordentligt, så kan man nemt bare lige skrue op for lyset.
Husk forresten at sætte din skærm til at slukke efter højest en 30 sek.
Skærmen sluger meget strøm.

- Slå alle automatiske widgets fra, og hav så få homescreens som muligt. Live baggrunden bruger også forfærdeligt meget strøm.

- Brug om muligt ikke task killers. Brug dem kun hvis du ved hvad du laver. Mange af slukker bare mange programmer som alligevel tænder sig selv kort efter, og derved bruger en masse kraft på at tænde sig igen helt forfra.

- Gå ind i indstillinger og ind i display og slå animationer fra eller til "nogen animationer" (Tror det hedder noget i stil med det. Mit android er på Engelsk ;-) )

Hov. Her er også lige et råd som alle bør følge.
"- Set Wifi sleep policy to "never" in Settings > Wireless > Wifi > Menu key > Advanced > Wifi sleep policy."
Galaxy S3 --> Creative Aurvana Live
Bærbar --> Ibasso D12 --> Takstar Pro80
Klaver --> Creative Aurvana Live ;)
iSoap

Brugeravatar
 
Indlæg: 197
Tilmeldt: 22. jan 2012, 01:44
Geografisk sted: Odense

Re: Android-fi!

Indlægaf Foged » 11. mar 2012, 22:08

Batteriet har desværre ikke fulgt med resten af den store udvikling indenfor smartphones, så indtil videre hedder løsningen at have en lader ved siden af sengen og lade telefonen hver nat.
Benytter man smartphone som GPS også, så kan en billader selvfølgelig anbefales, da GPS (og Bluetooth) nok er det der æder mest strøm på en smartphone.
Flere smartphones kan man købe store batterier på amazon til, hvor nogen kræver at man bruger andet bagcover grundet størrelse.

Jeg brugte meget energi i starten på at holde min HTC Desire igennem to dages strøm ved at slå WiFi og 3G fra hver gang det ikke var i brug og ligeledes have laveste skærmbelysning. På den måde kunne den lige netop holde 2 dage. Men det måtte jeg indse var noget bøvl og valgte derfor at have WiFi, 3G og fuld skrald på skærmbelysning på hele tiden, og så bare lade om natten. :-)
Philips Citiscape Downtown - Superlux 668B - JVC HA-M5X - JVC HA-FX1X - Sony XB700 - Creative Aurvana Live
Foged

Brugeravatar
 
Indlæg: 122
Tilmeldt: 3. jan 2012, 15:05
Geografisk sted: Randers

Re: Android-fi!

Indlægaf Kaps » 11. mar 2012, 22:23

.
Vedhæftede filer
iphone-5-android-vs-ios-reasons.jpeg
iphone-5-android-vs-ios-reasons.jpeg (33.18 KiB) Vist 28664 gange
I know that you believe you understand what you think I said, but I'm not sure you realize that what you heard is not what I meant.
Kaps

Brugeravatar
 
Indlæg: 1181
Tilmeldt: 14. okt 2011, 01:06
Geografisk sted: Herning

Re: Android-fi!

Indlægaf vaskebjørnen » 11. mar 2012, 22:32

Billede
WARNING:DO NOT ATTEMPT TO DRIVE OR OPERATE HEAVY MACHINERY WHILE PLAYING YOUR AIR GUITAR

[GEAR] On the go: Ipod 160GB : Qusp LOD : Alo RX : Future Sonics Atrio
vaskebjørnen

Brugeravatar
Kabelsnedker
 
Indlæg: 2165
Tilmeldt: 19. nov 2011, 15:13
Geografisk sted: Næstved

Re: Android-fi!

Indlægaf Ostebaronen » 12. mar 2012, 00:03

Jeg er ret glad for CM9 på min Samsung Galaxy S2, hold da op hvor det kører selvom det er Nightlies jeg kører. Der er nogle enkelte ting som driller, men ikke noget der ødelægger oplevelsen helt. Jeg sider rigtig spændt hver gang og venter på nye nigthlies. Der er en fin oversigt over hvad der kommer med til nogle devices her:
http://cm-nightlies.appspot.com/?device=galaxys2

Jeg har været på Android vognen før HTC Magic kom ud i DK, og har rodet lidt med egne ROMs og Kerner, men har aldrig releaset noget andet en en kerne med lidt patches hist og her.
Mmm... Ost...
Ostebaronen

Brugeravatar
Code Poet
 
Indlæg: 2481
Tilmeldt: 17. maj 2011, 10:00
Geografisk sted: Søllerød

Re: Android-fi!

Indlægaf Anda » 12. mar 2012, 13:08

Det kniber lidt med at få penge for min ødelagte telefon, så jeg er på udkig efter noget brugt. Jeg har allerede fået anbefalet Nexus S, men er der andet jeg skal holde øje med? Budgettet er nok på omkring 1000-1500,-
HiFiMAN HE-6 | Yamaha M-4 | Palmer Monicon | Audio-GD SA-1.32 | Gustard U10
Grejliste
Anda

Brugeravatar
 
Indlæg: 2239
Tilmeldt: 15. nov 2011, 00:46
Geografisk sted: København V

Re: Android-fi!

Indlægaf Sorensiim » 12. mar 2012, 13:51

Anda skrev:Det kniber lidt med at få penge for min ødelagte telefon, så jeg er på udkig efter noget brugt. Jeg har allerede fået anbefalet Nexus S, men er der andet jeg skal holde øje med? Budgettet er nok på omkring 1000-1500,-

http://www.dba.dk/soeg/?soeg=nexus+s&fra=privat

Min kone lader til at have slået kloen i min...
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Næste

Tilbage til Andet-fi

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 3 gæster