Lydetik



Lydetik

Indlægaf telum » 13. apr 2012, 10:25

Jeg faldt over en ganske god blog omkring brugen af lyd i det offentlige rum:

http://politiken.dk/debat/profiler/marstal/ECE1594599/lydetik-det-ville-da-vaere-en-fremragende-id/

Jeg er meget enig, specielt synes jeg attøjbutikker har en opfattelse af, at hvis man bare spiller højt nok pumpe-musik så skal folk nok købe deres ting musik14
telum

Brugeravatar
Ridder af Hoved-fi
 
Indlæg: 1727
Tilmeldt: 12. apr 2011, 12:32
Geografisk sted: Dronninglund

Re: Lydetik

Indlægaf Claus-DK » 13. apr 2012, 16:11

Ja stilhed er en mangelvare i vore dage, heldigvis bor jeg på bøhlandet hvor jeg bare kan gå en tur hvis jeg ønsker fred og ro...

På mit arbejde er der sådan nogle batteridrevne radioer og de er lige ved at tage pippet fra mig indimellem, vi har rigeligt med maskinstøj i forvejen og så 4 transistorradioer skruet op på fuld knald med en forvrængning der nærmest er håndgribelig er så utroligt irriterende at det nærmest ikke kan beskrives, mit modtræk er så mine CIEMs, hvor jeg oftest hører lydbøger eller ingenting..

Jeg synes også alt den støj i det offentlige rum gør at når man så kommer hjem og egentligt burde have lyst til at nyde noget godt musik fra noget godt udstyr, så foretrækker jeg ofte at sidde i næsten stilhed hvor laptoppens sagte summen og hundens snorken er det eneste lydtapet jeg har, er det ikke trist ??

Noget jeg dog foragter mere end støj er at gå ind i en Matasbutik, den parfumestank er frygtelig og jeg sætter mig som regel pænt udenfor på kantstenen og venter mens konen er inde og handle i de butikker.. men det var et sidespring.
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Lydetik

Indlægaf vaskebjørnen » 13. apr 2012, 16:37

Claus-DK skrev:Noget jeg dog foragter mere end støj er at gå ind i en Matasbutik, den parfumestank er frygtelig og jeg sætter mig som regel pænt udenfor på kantstenen og venter mens konen er inde og handle i de butikker.. men det var et sidespring.

musik17 Jeg er ikke alene musik17
WARNING:DO NOT ATTEMPT TO DRIVE OR OPERATE HEAVY MACHINERY WHILE PLAYING YOUR AIR GUITAR

[GEAR] On the go: Ipod 160GB : Qusp LOD : Alo RX : Future Sonics Atrio
vaskebjørnen

Brugeravatar
Kabelsnedker
 
Indlæg: 2165
Tilmeldt: 19. nov 2011, 15:13
Geografisk sted: Næstved

Re: Lydetik

Indlægaf iSoap » 14. apr 2012, 18:04

vaskebjørnen skrev:
Claus-DK skrev:Noget jeg dog foragter mere end støj er at gå ind i en Matasbutik, den parfumestank er frygtelig og jeg sætter mig som regel pænt udenfor på kantstenen og venter mens konen er inde og handle i de butikker.. men det var et sidespring.

musik17 Jeg er ikke alene musik17


SĂĄ er vi tre.

I forhold til det med musik i tøj butikker, så arbejder jeg i Rosengårdscentret i Odense, og lige overfor en butik jeg arbejder i, der ligger der en tøj butik.
Den spiller så højt at hvis jeg møder ind om morgenen, så tænder jeg ikke for vores eget musik, for deres er højt nok.
Jeg vil så påstå at det intet har med salg at gøre, men at det er så forfærdeligt kedeligt at stå i butikkerne en tirsdag eftermiddag.

Kan godt følge dig Claus. Jeg har tit bare mine pro80 på fordi der bliver så dejligt stille. Både ude såvel som hjemme.

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk 2
Galaxy S3 --> Creative Aurvana Live
Bærbar --> Ibasso D12 --> Takstar Pro80
Klaver --> Creative Aurvana Live ;)
iSoap

Brugeravatar
 
Indlæg: 197
Tilmeldt: 22. jan 2012, 01:44
Geografisk sted: Odense

Re: Lydetik

Indlægaf Victor Halgaard » 19. apr 2012, 19:57

Haha, det her er den eneste 'downside' ved at bruge T1 som sin transportable dĂĄse...De er jo ikke ligefrem en Peltor nĂĄr det kommer til at lukke lyd ude :P
The Headphone Viking - Courtesy of the sixth circle of Hell... | Mine Kabler kan ses her: http://huginmunincables.blogspot.dk/

Astell&Kern AK240 > Questyle CMA800r / ALO Rx Mk3b > Sennheiser HD800 / Beyerdynamic T1 / IE800 / Beyer DT1350 / Heir 4.A / Fostex TH600 / Pioneer SE-L40 / Koss KDE-250 /
Victor Halgaard

Brugeravatar
 
Indlæg: 1493
Tilmeldt: 17. sep 2011, 15:28
Geografisk sted: AsgĂĄrd


Tilbage til Musik

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 3 gæster

cron