Cykel-Fi



Cykel-Fi

Indlægaf Kolind » 29. apr 2012, 12:46

Nu så jeg lige i en anden tråd at jeg åbenbart ikke er den eneste der har en svaghed for cykler. Samtidigt er det også ved at være tydeligt at folk herinde er nogle værre grej-fanatikere, så det må vist være tid til en Cykel-Fi-tråd at flashe herlighederne i.

Jeg lægger ud med min efterhånden lidt alderende Specialized Epic M4 med Sram X0 skift, Shimano XTR kranksæt og Hope mini bremser. Gaflen er en Marzocchi Marathon Race. Hjul er Mavic 517? fælge på Hope nav.
Billede

Raceren er vist ved at være lige lovligt ramponeret til at vise frem rulle4
Grej
- Indsæt i dine tanker her en sej sætning efter eget valg..
Kolind

Brugeravatar
 
Indlæg: 1643
Tilmeldt: 1. apr 2011, 13:02
Geografisk sted: Holbæk

Re: Cykel-Fi

Indlægaf Ostebaronen » 29. apr 2012, 14:27

Jeg kører Kildemoes Street '08 med kurv bag på:

Billede

Folk glor nu noget når jeg kommer fræsende forbi eller når jeg overhaler cykel ryttere. Jeg ønsker mig dog en rigtig racer, men de er fandme dyre!
Mmm... Ost...
Ostebaronen

Brugeravatar
Code Poet
 
Indlæg: 2481
Tilmeldt: 17. maj 2011, 10:00
Geografisk sted: Søllerød

Re: Cykel-Fi

Indlægaf kvik » 29. apr 2012, 14:47

Har denne her, en Schwinn Sporterra Elite. Har udskiftet sadel til fi'zi:k Gobi XM Wingflex og håndtag til Ergon GS3. Både sadel og håndtag kan anbefales. Ergon laver forøvrigt en række spændende håndtag (og andet).

Billede
Billede
Billede
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Cykel-Fi

Indlægaf vaskebjørnen » 29. apr 2012, 15:33

Jeg kører en Trek SL1200 som denne, kunne godt bruge mig en ny. med et lidt større stel
Billede
WARNING:DO NOT ATTEMPT TO DRIVE OR OPERATE HEAVY MACHINERY WHILE PLAYING YOUR AIR GUITAR

[GEAR] On the go: Ipod 160GB : Qusp LOD : Alo RX : Future Sonics Atrio
vaskebjørnen

Brugeravatar
Kabelsnedker
 
Indlæg: 2165
Tilmeldt: 19. nov 2011, 15:13
Geografisk sted: Næstved

Re: Cykel-Fi

Indlægaf Alpha » 29. apr 2012, 17:04

Ostebaronen skrev:Jeg kører Kildemoes Street '08 med kurv bag på:


Yeah..så kan jeg også godt vise min rulle6 . En stål mountainbike årgang 1992 ombygget til citybike. Den får heldigvis lov til at stå i fred for de langfingrede nede i byen :grin: :

Billede
Alpha

 
Indlæg: 541
Tilmeldt: 16. apr 2011, 13:50
Geografisk sted: midtjylland

Re: Cykel-Fi

Indlægaf Claus-DK » 29. apr 2012, 17:28

Ostebaronen skrev:Jeg kører Kildemoes Street '08 med kurv bag på:

Billede

Folk glor nu noget når jeg kommer fræsende forbi eller når jeg overhaler cykel ryttere. Jeg ønsker mig dog en rigtig racer, men de er fandme dyre!


De andre cykler ser ud til de er så bange for den at de bare smider sig ned..

Min rugbrødsknallert ser sådan her ud
Billede

Den har gear og bremser
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Cykel-Fi

Indlægaf Ostebaronen » 29. apr 2012, 17:41

Claus-DK skrev:


De andre cykler ser ud til de er så bange for den at de bare smider sig ned..
(..)


Det var godt blæsende den dag, men jeg udelukker ikke at de andre cykler er bangebukser. Det er også ret skræmmende at møde en cykel med 61 cm stel når man selv er en bette en.
Mmm... Ost...
Ostebaronen

Brugeravatar
Code Poet
 
Indlæg: 2481
Tilmeldt: 17. maj 2011, 10:00
Geografisk sted: Søllerød

Re: Cykel-Fi

Indlægaf Kolind » 29. apr 2012, 22:35

Alpha skrev:
Ostebaronen skrev:Jeg kører Kildemoes Street '08 med kurv bag på:


Yeah..så kan jeg også godt vise min rulle6 . En stål mountainbike årgang 1992 ombygget til citybike. Den får heldigvis lov til at stå i fred for de langfingrede nede i byen :grin: :

Billede


Det var dengang man lavede HORN ! rulle2
Grej
- Indsæt i dine tanker her en sej sætning efter eget valg..
Kolind

Brugeravatar
 
Indlæg: 1643
Tilmeldt: 1. apr 2011, 13:02
Geografisk sted: Holbæk

Sv: Cykel-Fi

Indlægaf Anders » 30. apr 2012, 12:04

Kolind skrev:
Alpha skrev:
Ostebaronen skrev:Jeg kører Kildemoes Street '08 med kurv bag på:


Yeah..så kan jeg også godt vise min rulle6 . En stål mountainbike årgang 1992 ombygget til citybike. Den får heldigvis lov til at stå i fred for de langfingrede nede i byen :grin: :

Billede


Det var dengang man lavede HORN ! rulle2

Vi er enige om at hjulstørrelsen er ens på for- og baghjul... ikk'? Fotovinklen giver den en skønt 80'er inspireret enkeltstartslook med lille forhjul. Det er i øvrigt de sindsygste horn længere set på en cykel, ser ud til at du kan ligge i supermandstilling med dem. God stil 8-)

Sendt fra min Galaxy Nexus
Led Zeppelin didn't write tunes everybody liked. They left that to the Bee Gees. (Wayne's World)
Anders

Brugeravatar
 
Indlæg: 73
Tilmeldt: 18. okt 2011, 23:55
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: Cykel-Fi

Indlægaf Mellemhjulet » 30. apr 2012, 13:40

Alpha skrev:
Ostebaronen skrev:Jeg kører Kildemoes Street '08 med kurv bag på:


Yeah..så kan jeg også godt vise min rulle6 . En stål mountainbike årgang 1992 ombygget til citybike. Den får heldigvis lov til at stå i fred for de langfingrede nede i byen :grin: :

Billede


Mærkeligt nok, en Bridgestone med japansk bygget stel med kvalitetsrør ville nok være den af de viste cykler jeg helst ville prøve. Visse af modellerne er nærmest kult i USA.

Billede

De mest "kult" agtige er XO modellerne, som er en krydsning af en MTB og en racercykel. Konstruktøren har sit eget firma nu: http://www.rivbike.com
Kilde: Hifiman HM-601 Slim, Cowon D2+
Forstærker: JDS Labs cMoyBB v2.03
DAC/forstærker: Beresford Caiman Mk. II
Hovedtelefoner: Fischer Audio FA-002w Sapele træ | ATH ESW9 - APS v3 kabel | Superlux HD-660 | Takstar Pro-80 | Bose QC15
Mellemhjulet

Brugeravatar
 
Indlæg: 83
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:50
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Cykel-Fi

Indlægaf Kena » 30. apr 2012, 14:43

Da jeg boede i Århus, var jeg meget glad for min lette Marin mountainbiken, når jeg skulle hjem til Skejby nede fra midtbyen. I København og især på Amager hvor jeg bor, er 21 gear altså noget af et "overkill". Efter at have slidt en citybike ned, gik jeg på cykelshopping sidste år. Avenue cykler og lignende var inde i billedet, men valget faldt på en hollandsk springfyr.

Mød Gazelle Chamonix theking
Billede
Kan ikke blive enig med mig selv om den er totalt kikset eller lidt retro-fed, men den er god at cykle på. En væsentlig grund til at valget faldt på den er, at jeg er begyndt at køre med barnestol (igen). Med sådan en bagpå, kan det næsten være lige meget hvordan cyklen ser ud.
AudioQuest NightOwl Carbon & PowerBeats Pro & Chord Mojo
Kena

Brugeravatar
 
Indlæg: 665
Tilmeldt: 6. dec 2011, 16:33
Geografisk sted: Amager

Cykel-Fi

Indlægaf Hammer » 30. apr 2012, 16:19

Kena skrev:En væsentlig grund til at valget faldt på den er, at jeg er begyndt at køre med barnestol (igen). Med sådan en bagpå, kan det næsten være lige meget hvordan cyklen ser ud.

En ikke helt uvæsentlig årsag til at min dreng hænger på i en cykeltrailer hvilket jo er ret diskret når cykeltraileren ikke er monteret. Så kan man både være lidt hip og familiefar på samme tid.

Må se at få taget billeder af min cykel, for jeg er også list en cykel-nørd ifølge min omgangskreds...

Sent from my iPad using Tapatalk HD
Primær: OnePlus One -> NAD VISO HP50 | Mit øvrige udstyr
Hammer

Brugeravatar
 
Indlæg: 204
Tilmeldt: 22. sep 2011, 14:24
Geografisk sted: København

Re: Cykel-Fi

Indlægaf Kena » 30. apr 2012, 16:33

Har tidligere haft en cykelanhænger, da vi havde 2 små, men jeg gider det ærligt talt ikke igen. Det var altså lidt besværligt at bikse med. Nu har vi en Yepp barnestol med beslag på både min og konens cykel. Det tager 2 sekunder at afmontere den. Så er der plads til mine meget charmerende cykeltasker til indkøb i stedet........
AudioQuest NightOwl Carbon & PowerBeats Pro & Chord Mojo
Kena

Brugeravatar
 
Indlæg: 665
Tilmeldt: 6. dec 2011, 16:33
Geografisk sted: Amager

Sv: Cykel-Fi

Indlægaf Anders » 30. apr 2012, 16:43

Har lige talt efter. Jeg har flere cykler end hovedtelefoner... Hmmm, enten skal jeg reducere antallet af cykler (no way) , eller benytte lejligheden til at investere i flere bøffer. Den er da lige til højrebenet :grin:

Sendt fra min Galaxy Nexus
Led Zeppelin didn't write tunes everybody liked. They left that to the Bee Gees. (Wayne's World)
Anders

Brugeravatar
 
Indlæg: 73
Tilmeldt: 18. okt 2011, 23:55
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: Cykel-Fi

Indlægaf Alpha » 30. apr 2012, 20:54

Kolind skrev:Det var dengang man lavede HORN ! rulle2


YESSIR!! :grin:

Anders skrev:Vi er enige om at hjulstørrelsen er ens på for- og baghjul... ikk'? Fotovinklen giver den en skønt 80'er inspireret enkeltstartslook med lille forhjul. Det er i øvrigt de sindsygste horn længere set på en cykel, ser ud til at du kan ligge i supermandstilling med dem. God stil 8-)


Det er 26" hjul begge to - fotovinklen snyder :-) . Det er ikke så tit jeg bruger hornene, men på langtur og op ad lange stejle bakker, hvor jeg står op og giver fuld gas, er de fine.

Mellemhjulet skrev:Mærkeligt nok, en Bridgestone med japansk bygget stel med kvalitetsrør ville nok være den af de viste cykler jeg helst ville prøve. Visse af modellerne er nærmest kult i USA.


I 1992 boede jeg i Sverige, og den var virkelig fed i skoven. Stellet blev nærmest levende under én, når man kom blæsende for fuld damp og skræmte livet af elgene. Åh ja..det var tider :grin: . Nutildags er der monteret skærme på den, slicks med latexslanger og en højdejustérbar frempind.
Alpha

 
Indlæg: 541
Tilmeldt: 16. apr 2011, 13:50
Geografisk sted: midtjylland

Re: Cykel-Fi

Indlægaf jacobjron » 30. apr 2012, 21:07

Sommer cyklen:
Billede

Har dog udskiftet sadlen med en Brooks, pedalerne med MKS Sylvan med tilhørende clips og Toshi straps. Skulle i forbindelse med forårsklargøring i dag have ny fremping og styr på, men jeg opdagede til min rædsel at frempinden ikke var høj nok til at sidden på headsettet med de spacers der sidder på std.
jacobjron

 
Indlæg: 34
Tilmeldt: 8. apr 2011, 14:58

Re: Sv: Cykel-Fi

Indlægaf toppe » 30. apr 2012, 23:19

Anders skrev:Har lige talt efter. Jeg har flere cykler end hovedtelefoner... Hmmm, enten skal jeg reducere antallet af cykler (no way) , eller benytte lejligheden til at investere i flere bøffer. Den er da lige til højrebenet :grin:

Sendt fra min Galaxy Nexus


Man kan IKKE have for mange cykler!!! Eller hovedtelefoner.... :ugeek:


jacobjron skrev:Skulle i forbindelse med forårsklargøring i dag have ny fremping og styr på, men jeg opdagede til min rædsel at frempinden ikke var høj nok til at sidden på headsettet med de spacers der sidder på std.


Så må du jo en tur til din LBS - en ny spacer koster vist ikke alverden... Alternativt kunne du jo også droppe spacerne, skære forgaflen ned og STS: http://slamthatstem.com/ :grin:
toppe

Brugeravatar
Redaktør
 
Indlæg: 2037
Tilmeldt: 13. aug 2011, 16:46
Geografisk sted: Nørrebro

Re: Cykel-Fi

Indlægaf vaskebjørnen » 1. maj 2012, 12:20

Således ser Trek geden ud for tiden, den lever et liv som by-ged til stationen og alt muligt andet, derfor alm pedaler og skærmene.

Baghjulet tog et knald af en sten og bremsefladen fik et grimt hak så der måtte et ældre Ridiga DP18 hjul bag på rulle4

Billede

Sidder nu og kigger efter lidt dele til den så den kan blive bygget om til cyclo-cross ged..
WARNING:DO NOT ATTEMPT TO DRIVE OR OPERATE HEAVY MACHINERY WHILE PLAYING YOUR AIR GUITAR

[GEAR] On the go: Ipod 160GB : Qusp LOD : Alo RX : Future Sonics Atrio
vaskebjørnen

Brugeravatar
Kabelsnedker
 
Indlæg: 2165
Tilmeldt: 19. nov 2011, 15:13
Geografisk sted: Næstved

Re: Cykel-Fi

Indlægaf Hammer » 1. maj 2012, 12:24

vaskebjørnen skrev:Således ser Trek geden ud for tiden, den lever et liv som by-ged til stationen og alt muligt andet, derfor alm pedaler og skærmene.

Fed "by-ged" ... er dog forundret over hvordan du kan cykle på noget hvor cyklet er så langt under saddelhøjde og så specielt i byen... jeg er nok ved at blive (for) gammel :!:
Primær: OnePlus One -> NAD VISO HP50 | Mit øvrige udstyr
Hammer

Brugeravatar
 
Indlæg: 204
Tilmeldt: 22. sep 2011, 14:24
Geografisk sted: København

Re: Sv: Cykel-Fi

Indlægaf jacobjron » 1. maj 2012, 12:36

toppe skrev:Så må du jo en tur til din LBS - en ny spacer koster vist ikke alverden... Alternativt kunne du jo også droppe spacerne, skære forgaflen ned og STS: http://slamthatstem.com/ :grin:


Jeg købte styret i TBS men fortrød, købte deres billigste og det føles for cheap, så bytter til noget bedre. Så kan jeg spørge dem om spacers.

Kunne godt finde på at save i den, men tror jeg vælger den lette vej denne gang. Fedt link i øvrigt!
jacobjron

 
Indlæg: 34
Tilmeldt: 8. apr 2011, 14:58

Næste

Tilbage til Andet-fi

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 6 gæster