Det er mig en gåde, taget i betragting af hvor længe den har været ude nu, at folk stadig ikke helt lader til at have fatter hvor mange kræfter der reelt er i MK3b'en... Har være ved at snakke med nogle af folkene ovre på Changstar om min oplevelse af at jeg manglede noget mere agressiv/punchy/kvantitativ bas, og folk bliver ved med at stille spørgsmålstegn ved om den i stand til at drive LCD-3 og HD800... Vi taler altså om en forstærker der kommer tættere end de fleste desktop amps på at kunne drive en HE-6 godt og har meget power at det næsten kan blive et problem med lav-impedans hovedtelefoner... Den har 640mW på -3dB gain behøver jeg ikke engang at makse den for at det er nok med HD800 og medium (+3) med LCD-3, og har aldrig brugt high gain. Og volumen er selfølgelig ikke alt, men den eneste hovedtelefon jeg nogensinde har haft på den hvor der var antydning af problemer var HE-6, og der var det bare i form af lidt mindre og lidt uprecis bass...
Begynder da at overveje at prøve nogle flere desktop amps for at teste teorien, men jeg har til dato ikke hørt en der lød bedre eller drev mine hovedtelefoner medre end Mk3b'en... Pånær min 800w pioneer reference amp med HE-6 altså... Hrmpf...
The Headphone Viking - Courtesy of the sixth circle of Hell... | Mine Kabler kan ses her:
http://huginmunincables.blogspot.dk/Astell&Kern AK240 > Questyle CMA800r / ALO Rx Mk3b > Sennheiser HD800 / Beyerdynamic T1 / IE800 / Beyer DT1350 / Heir 4.A / Fostex TH600 / Pioneer SE-L40 / Koss KDE-250 /