Heir Audio Universal IEMs



Heir Audio Universal IEMs

Indlægaf Sorensiim » 9. aug 2012, 11:41

SĂĄ var UPS lige forbi...
IMG_6034.jpg
IMG_6034.jpg (292.89 KiB) Vist 9548 gange

8.A - 4.Ai - 3.Ai
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Heir Audio Universal IEMs

Indlægaf vaskebjørnen » 9. aug 2012, 11:41

Uhh de er lækre rulle2
WARNING:DO NOT ATTEMPT TO DRIVE OR OPERATE HEAVY MACHINERY WHILE PLAYING YOUR AIR GUITAR

[GEAR] On the go: Ipod 160GB : Qusp LOD : Alo RX : Future Sonics Atrio
vaskebjørnen

Brugeravatar
Kabelsnedker
 
Indlæg: 2165
Tilmeldt: 19. nov 2011, 15:13
Geografisk sted: Næstved

Re: Heir Audio Universal IEMs

Indlægaf Rappo » 9. aug 2012, 11:42

Næh hvor er de fine! :-)
Mit grej <--
I need my 1987 DG-20 Casio electric guitar, set to mandolin, yeah. Drop the drums!
Rappo

Brugeravatar
 
Indlæg: 1980
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:37
Geografisk sted: Odense

Re: Heir Audio Universal IEMs

Indlægaf Sorensiim » 9. aug 2012, 11:45

vaskebjørnen skrev:Uhh de er lækre rulle2


Rappo skrev:Næh hvor er de fine! :-)


De lyder bedre end de ser ud.
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Heir Audio Universal IEMs

Indlægaf vaskebjørnen » 9. aug 2012, 11:48

gimme musik14
WARNING:DO NOT ATTEMPT TO DRIVE OR OPERATE HEAVY MACHINERY WHILE PLAYING YOUR AIR GUITAR

[GEAR] On the go: Ipod 160GB : Qusp LOD : Alo RX : Future Sonics Atrio
vaskebjørnen

Brugeravatar
Kabelsnedker
 
Indlæg: 2165
Tilmeldt: 19. nov 2011, 15:13
Geografisk sted: Næstved

Re: Heir Audio Universal IEMs

Indlægaf Sorensiim » 9. aug 2012, 11:48

Og lige en anden vinkel 1musik
IMG_6033.jpg
IMG_6033.jpg (238.92 KiB) Vist 9683 gange
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Heir Audio Universal IEMs

Indlægaf Ole » 9. aug 2012, 11:50

Damn, bliver jo helt utålmodig når man kan se de første er landet i DK...
Ole

Brugeravatar
 
Indlæg: 479
Tilmeldt: 6. feb 2012, 19:50
Geografisk sted: Kolding

Re: Heir Audio Universal IEMs

Indlægaf librarian » 9. aug 2012, 11:51

Er 4'eren meget større end 3'eren eller snyder billederne lidt?
Stationært: Sansui SR-222 MK-V|Ontech Monsterdac V3>Luxman C/M 02
Transportabelt: Zstella usb dac
Hovedtelefoner:
AKG K240 DF / AKG K400 / ER4S
AKG K340 / Hovedgrej No. 1 / ikko oh1
Stax SRD7 MK2 > Stax Lambda Pro
librarian

 
Indlæg: 2518
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:36
Geografisk sted: København

Re: Heir Audio Universal IEMs

Indlægaf vaskebjørnen » 9. aug 2012, 11:51

Det ser lækkert ud, hvis udeseendet er et udtryk for kvalitet så spiller de satme fint
WARNING:DO NOT ATTEMPT TO DRIVE OR OPERATE HEAVY MACHINERY WHILE PLAYING YOUR AIR GUITAR

[GEAR] On the go: Ipod 160GB : Qusp LOD : Alo RX : Future Sonics Atrio
vaskebjørnen

Brugeravatar
Kabelsnedker
 
Indlæg: 2165
Tilmeldt: 19. nov 2011, 15:13
Geografisk sted: Næstved

Re: Heir Audio Universal IEMs

Indlægaf Sorensiim » 9. aug 2012, 12:58

Ole skrev:Damn, bliver jo helt utålmodig når man kan se de første er landet i DK...

Min forsendelse er lidt speciel, det er nogen af de allerførste der blev lavet. Jeg snakkede kabler med Dr. Moulton, det ene førte til det andet og så havde jeg IEMs på vej. Mit visakort har nu dannet foreningen "Plastickort mod Dr. Moulton".

librarian skrev:Er 4'eren meget større end 3'eren eller snyder billederne lidt?

Billederne snyder, de er præcis samme størrelse.

vaskebjørnen skrev:Det ser lækkert ud, hvis udeseendet er et udtryk for kvalitet så spiller de satme fint

DET gør de!

Allerførste indtryk: 3.Ai minder mig om mine HD650 men med en top der er nærmere Grado og Ultrasone end Sennheiser. Med under en times spilletid på dem er de lige hårde nok i toppen, men det tror jeg retter sig ud med burn-in.

4.Ai er ufatteligt imponerende! :shock:
De går ikke så dybt som 3.Ai men præsenterer musikken med en helt utrolig klarhed. Jeg tror alle Etymotic-fans skal høre dem her. Elton John & Leon Russel's album "The Union" er en imponerende oplevelse med 4.Ai. Detaljer som jeg med 8.A(!) skal lytte aktivt efter serverer 4.Ai på et sølvfad. De bør næppe bruges til at afspille Mp3 filer fra mobilen...
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Heir Audio Universal IEMs

Indlægaf librarian » 9. aug 2012, 13:03

Sorensiim skrev: 4.Ai er ufatteligt imponerende! :shock:
De går ikke så dybt som 3.Ai men præsenterer musikken med en helt utrolig klarhed. Jeg tror alle Etymotic-fans skal høre dem her. Elton John & Leon Russel's album "The Union" er en imponerende oplevelse med 4.Ai. Detaljer som jeg med 8.A(!) skal lytte aktivt efter serverer 4.Ai på et sølvfad. De bør næppe bruges til at afspille Mp3 filer fra mobilen...

Det lyder meget lovende, dem vil jeg glæde mig til at teste i forhold til ER4 !
Stationært: Sansui SR-222 MK-V|Ontech Monsterdac V3>Luxman C/M 02
Transportabelt: Zstella usb dac
Hovedtelefoner:
AKG K240 DF / AKG K400 / ER4S
AKG K340 / Hovedgrej No. 1 / ikko oh1
Stax SRD7 MK2 > Stax Lambda Pro
librarian

 
Indlæg: 2518
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:36
Geografisk sted: København

Re: Heir Audio Universal IEMs

Indlægaf Sorensiim » 9. aug 2012, 14:51

4.Ai i venstre øre, 3.Ai i højre... A/B test like a boss!

...eller noget. En sjov måde at høre forskellen i præsentation. Har lige fyret op i Moby's Wait for me (Laidback Luke Remix) og det lyder som om der står en subwoofer til højre for mig. Skifter jeg til "Hey Ahab" med Elton John og Leon Russel i 24/96 gør begge det godt. 3.Ai har noget mere fylde på bassen, men 4.Ai lyder renere. Begge har godt fat om detaljerne. På 3.Ai skal du lytte efter dem, med 4.Ai får du dem smidt i hovedet. Hvilken er bedst? Lige nu vil jeg sige det afhænger 100% af humør og musiksmag.
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Heir Audio Universal IEMs

Indlægaf Victor Halgaard » 9. aug 2012, 18:42

Lige et spørgsmål. bruger deres kabler samme type standard stik som fx westone, JH, 1964 osv? :)
The Headphone Viking - Courtesy of the sixth circle of Hell... | Mine Kabler kan ses her: http://huginmunincables.blogspot.dk/

Astell&Kern AK240 > Questyle CMA800r / ALO Rx Mk3b > Sennheiser HD800 / Beyerdynamic T1 / IE800 / Beyer DT1350 / Heir 4.A / Fostex TH600 / Pioneer SE-L40 / Koss KDE-250 /
Victor Halgaard

Brugeravatar
 
Indlæg: 1493
Tilmeldt: 17. sep 2011, 15:28
Geografisk sted: AsgĂĄrd

Sv: Heir Audio Universal IEMs

Indlægaf Sorensiim » 9. aug 2012, 19:07

Victor Halgaard skrev:Lige et spørgsmål. bruger deres kabler samme type standard stik som fx westone, JH, 1964 osv? :)

Yep :-)
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Heir Audio Universal IEMs

Indlægaf nc8000 » 9. aug 2012, 20:23

SĂĄ et balanceret TWag passer ;-)
nc8000

 

Re: Heir Audio Universal IEMs

Indlægaf Sleazy » 9. aug 2012, 20:56

De er godt nok flotte!

Kan du forresten lokkes til at tage nogle close-ups af Magnus kablet?
Sleazy

 
Indlæg: 531
Tilmeldt: 20. nov 2011, 21:03
Geografisk sted: Aarhus C

Re: Heir Audio Universal IEMs

Indlægaf Sorensiim » 10. aug 2012, 08:27

Sleazy skrev:De er godt nok flotte!

Kan du forresten lokkes til at tage nogle close-ups af Magnus kablet?


Det tror jeg da godt jeg kan ;-)
IMG_6042.jpg
IMG_6042.jpg (557.61 KiB) Vist 9530 gange

Magnus øverst, standard kabel nederst. Her kan man tydeligt se forskellen på de to - Det nederste er 3 snoede ledere, det samme kabel som 90% af branchen bruger. Fint og smidigt. Magnus kablet er 4 flettede ledere og så smidigt at det får standard-kablet til at virke direkte stift. Jeg har endnu ikke sammenlignet lyden af dem da jeg først vil lære lyden af 3.Ai og 4.Ai godt at kende inden jeg roder med kabler 4musik
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Heir Audio Universal IEMs

Indlægaf Ole » 10. aug 2012, 09:01

Ja nysgerrigheden vil ingen ende tage...hvordan er de at have i ørerne. Virker de silikone-basser fine nok eller skal der skaffes andre tips, og hvad passer?
Ole

Brugeravatar
 
Indlæg: 479
Tilmeldt: 6. feb 2012, 19:50
Geografisk sted: Kolding

Re: Heir Audio Universal IEMs

Indlægaf Sorensiim » 10. aug 2012, 09:45

Ole skrev:Ja nysgerrigheden vil ingen ende tage...hvordan er de at have i ørerne. Virker de silikone-basser fine nok eller skal der skaffes andre tips, og hvad passer?

Silikonebasserne virker ret godt. Jeg var bekymret fordi mine Shure Olives ikke passer på dem, men dem har jeg da helt glemt efter Heir ankom. Der følger et solidt arsenal af tips med til dem, så man kan godt finde noget der passer. Isolationen er temmelig god på dem også.

Jeg lyttede til 3.Ai igår og de er simpelthen en fest. Gode tekniske egenskaber og solidt smæld på bassen. Atrio slår dem stadig (men ikke overdrevent) i punch og rumble, men 3.Ai er teknisk bedre i bassen. Sjov uden mudder er en sjælden ting at finde sammen med så høj detaljegrad i $300 iems...

4.Ai er dog virkelig en øjenåbner for mig. Så utroligt krystalklar lyd uden nogensinde at blive skinger. Hvordan hulen de har lavet dem så neutrale uden at de bliver kedelige er mig en gåde! Jeg har lyttet til Dream Theater her til morgen og de rasende hurtige trommer er knivskarpe, ligesom guitarerne. Derfra et skift til Eric Clapton unplugged og så folder de sig ud med fantastisk soundstage og imaging, man føler virkelig man er med på scenen i en lille jazzklub mens Slowhand sidder og hygger sig. SÅ mange detaljer, så lækkert serveret. Jeg troede Dr. Moulton var fuld af marketing gas da han sagde at 4.Ai var hvad Etymotic ER-4 skulle have været men jeg tror jeg forstår hans pointe nu, uden dog at have voldsomme mængder erfaring med ER-4. Jeg glæder mig til at høre hvad Ety-fans siger om 4.Ai! 1musik
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Heir Audio Universal IEMs

Indlægaf Sleazy » 10. aug 2012, 17:57

Sorensiim skrev:
Det tror jeg da godt jeg kan ;-)

Magnus øverst, standard kabel nederst. Her kan man tydeligt se forskellen på de to - Det nederste er 3 snoede ledere, det samme kabel som 90% af branchen bruger. Fint og smidigt. Magnus kablet er 4 flettede ledere og så smidigt at det får standard-kablet til at virke direkte stift. Jeg har endnu ikke sammenlignet lyden af dem da jeg først vil lære lyden af 3.Ai og 4.Ai godt at kende inden jeg roder med kabler 4musik


Det er altså spooky som de ligner UE-kablerne på en prik. Prøver lige at tage lidt billeder senere (hvis man da kan komme så tæt på med mit tvivlsomme P&S-kamera).

Fuld forståelse for, at du vil lære de to bæster at kende, før der skal leges med kabler. Var der forresten noget med en lånetour, man kunne komme med på? :lol:
Sleazy

 
Indlæg: 531
Tilmeldt: 20. nov 2011, 21:03
Geografisk sted: Aarhus C

Næste

Tilbage til Hovedtelefoner

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 14 gæster