Hoved-fi anbefaler...



Hoved-fi anbefaler...

Indlægaf Claus-DK » 14. aug 2012, 01:28

Jeg gĂĄr lidt med tanker pĂĄ noget nyt..
Da vi i sin tid gik i luften havde jeg lavet en kategori der hed "hvad skal jeg købe ?" den var delt om i hovedtelefoner, forstærkere, dac etc.

Den var ment som et samlingspunkt for tråde hvor nye eller gamle medlemmer kunne søge råd og vejledning ved ny indkøb..

Problemet var så lidt at alle medlemmer fra starten af var mere eller mindre hardcore fanatikere og egentligt ikke rigtig søgte råd og vejledning til deres næste indkøb, så det var en meget død del fra starten og fik endnu mindre fart på senere... ruller1

Det er min overbevisning at de fleste nye der kommer på siden, kommer fordi de søger oplysninger om et forestående indkøb af dit eller dat, eller tips til hvor de får det bedste til deres behov..

Jeg kunne rigtig godt lide "Hvad skal jeg køve ?" delen, men jeg kan også godt se at den er og vil være overflødig, da de få tråde der startes om disse emner trives fint i de andre fora, hvor de nok også hører hjemme..

Så var det at jeg måske fik en god idé...

Hvis man nu lavede et underforum i "anmeldelser" som vi kalder "Hoved-fi anbefaler"
I den del opretter vi trĂĄde som
Hvad er dine favorit bøffer ?
Hvad er din favorit forstærker ??
Hvilke inears ælsker du ??

TrĂĄdene kunne sĂĄ laves i forskellige prisklasser..

Idéen er så at vi hver især går ind og laver et indlæg om de ting vi holder af og på den måde vil vi få en rigtig lækker købsguide...

Man kunne så lave et førsteindlæg hvor alle de ting der anbefales listes op i det indlæg samt hvor mange der giver det produkt sine stemme..

Det er i det mindste hvad jeg har forestillet mig rulle4

Hvad synes i ??
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Hoved-fi anbefaler...

Indlægaf AffeX » 14. aug 2012, 08:47

Ideen er da ok, jeg er bare bange for at strukturen på forum med tiden bliver uoverskuelig. Jeg har henvist en bruger hertil, som syntes det var svært lige at finde den information der var brugbar.
Jeg forstĂĄr at det er netop denne slags 'first time' brugere du vil guide.
Men trĂĄdene vokser og der er Tour indtryk, anmeldelser, hvad lytter du til, ksb osv
Men det er selvfølgelig dit hjørne at beslutte. Jeg tænkte bare, at andre afsnit kunne grupperes eller evt lukkes, hvis de ikke rigtigt er slået an.
Hvad med at vedligeholde en top 5 i forskellige prisklasser for henholdsvis hovedtelefoner, Dac, AMP osv
Er det muligt at blive enige om Ă©n liste i stedet for 50 forskellige input?
Vi kan evt nominere og give point?
Mac mini (BitPerfect) -> Stello DA-100 signature DAC -> Violectric V200 -> Sennheiser HD 800 (Moon Audio Blue Dragon recabled + Anaxilus MOD) / Grado SR325i
AffeX

Brugeravatar
 
Indlæg: 252
Tilmeldt: 7. apr 2011, 00:10
Geografisk sted: Herning

Re: Hoved-fi anbefaler...

Indlægaf librarian » 14. aug 2012, 09:00

man kunne også gøre (endnu) mere ud af anmeldelses-delen (kræver måske lidt klippe-klistre arbejde), og med tiden, når der er anmeldelser nok, kunne man inddele den sektion i prisklasser...
Stationært: Sansui SR-222 MK-V|Ontech Monsterdac V3>Luxman C/M 02
Transportabelt: Zstella usb dac
Hovedtelefoner:
AKG K240 DF / AKG K400 / ER4S
AKG K340 / Hovedgrej No. 1 / ikko oh1
Stax SRD7 MK2 > Stax Lambda Pro
librarian

 
Indlæg: 2518
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:36
Geografisk sted: København

Re: Hoved-fi anbefaler...

Indlægaf telum » 14. aug 2012, 09:31

Man kunne ogsĂĄ lave et "One thread to rule them all!"-koncept. En lĂĄst trĂĄd der linker til anmeldelser og rĂĄdgivning inden for forskellige omrĂĄder - budget, type (in-ear, full-size), brug (hjemme-setup, arbejdssetup, mobilt setup) osv. osv.

Så har man ligesom et sted at starte og finde guldkorn for det kan være rigtigt svært at overskue mange tråde.

Noget lign. har de gjort på twoplustwo.com (kæmpe poker forum), hvor de har en sticky og låst tråd med links til alle guldkornene.
telum

Brugeravatar
Ridder af Hoved-fi
 
Indlæg: 1727
Tilmeldt: 12. apr 2011, 12:32
Geografisk sted: Dronninglund

Re: Hoved-fi anbefaler...

Indlægaf librarian » 14. aug 2012, 11:17

alt det her med at tingene er svære at finde (og det er de) kunne løses, hvis man satte en bedre søgefunktion op. derfor kunne man stadig godt formidle et eller andet til nye brugere på en eller anden måde. men en bedre søgefunktion savnes meget herfra og ville også hjælpe alle nye brugere.
Stationært: Sansui SR-222 MK-V|Ontech Monsterdac V3>Luxman C/M 02
Transportabelt: Zstella usb dac
Hovedtelefoner:
AKG K240 DF / AKG K400 / ER4S
AKG K340 / Hovedgrej No. 1 / ikko oh1
Stax SRD7 MK2 > Stax Lambda Pro
librarian

 
Indlæg: 2518
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:36
Geografisk sted: København

Re: Hoved-fi anbefaler...

Indlægaf Burning777 » 14. aug 2012, 11:44

Systemet ovre på head-fi.org med tildeling af stjerner til produkterne kunne også overvejes. Men det kræver noget programmering og ligger ikke lige i kortene. Problemet er nok også at alle altid giver 4,5 stjerner til de hovedtelefoner de lige har investeret i.
Desktop: Meier Daccord ff --> Meier Classic ff --> Beyerdynamic DT-1770 Pro
Portable: iPod Classic --> CLAS --> Meier Quickstep --> Etymotic ER4XR / Beyerdynamic T51p / Tzar 350
Burning777

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 3909
Tilmeldt: 2. apr 2011, 07:58
Geografisk sted: Herning

Re: Hoved-fi anbefaler...

Indlægaf Mataugust » 14. aug 2012, 11:45

Jeg tror kun overskueligheden kan bevares hvis der kommer noget op i en låst tråd, så der kun er en der kan tilføje bemærkninger og hovedtelefoner.
Audioquest Diamond-->
Denafrips Ares -->
Cambridge CXC --> Luxman LV-107u --> HL Adapterboks--> AKG K701/Grado GS100/Philips A5pro
Thorens TD320 -->Trichord Dino -->
Mataugust

Brugeravatar
 
Indlæg: 2748
Tilmeldt: 25. sep 2011, 22:37
Geografisk sted: Slagelse

Re: Hoved-fi anbefaler...

Indlægaf telum » 14. aug 2012, 12:14

@Matangust: Det fungerer i hvert fald rigtigt godt på førnævnte poker-forum. Her er et eksempel på en sådan tråd:

http://forumserver.twoplustwo.com/39/small-stakes-pl-nl/ssnl-link-collection-100801/

Søgning er fint, men så skal du vide hvad du vil søge på. Hvis du er ude efter en-eller-anden hovedtelefon til forskelligt brug, helst ikke for dyr, så er det svært at søge. Derfor kommer der ofte nye tråde med mange af de samme spørgsmål.
telum

Brugeravatar
Ridder af Hoved-fi
 
Indlæg: 1727
Tilmeldt: 12. apr 2011, 12:32
Geografisk sted: Dronninglund

Sv: Hoved-fi anbefaler...

Indlægaf vaskebjørnen » 14. aug 2012, 14:48

En låst tråd med links til anmeldelser kunne jo være fin, den er osse ret nem at vedligeholde samt indele i pris niveauer / mobilt eller stationært.

Sendt fra min Galaxy Nexus med Tapatalk2
WARNING:DO NOT ATTEMPT TO DRIVE OR OPERATE HEAVY MACHINERY WHILE PLAYING YOUR AIR GUITAR

[GEAR] On the go: Ipod 160GB : Qusp LOD : Alo RX : Future Sonics Atrio
vaskebjørnen

Brugeravatar
Kabelsnedker
 
Indlæg: 2165
Tilmeldt: 19. nov 2011, 15:13
Geografisk sted: Næstved

Re: Hoved-fi anbefaler...

Indlægaf mcfrede » 14. aug 2012, 15:20

telum skrev:Søgning er fint, men så skal du vide hvad du vil søge på. Hvis du er ude efter en-eller-anden hovedtelefon til forskelligt brug, helst ikke for dyr, så er det svært at søge. Derfor kommer der ofte nye tråde med mange af de samme spørgsmål.


...Eller mĂĄske netop en hovedtelefon for dyr: http://www.solrepublic.com/meow? :lol:
Undskyld, jeg kunne ikke lade være...
McFrede --> :cry: :lol: <-- Verden
mcfrede

Brugeravatar
DIY god
 
Indlæg: 906
Tilmeldt: 11. apr 2011, 23:35
Geografisk sted: Vestsjælland, Danmark

Re: Hoved-fi anbefaler...

Indlægaf telum » 14. aug 2012, 22:14

Det er jo alligevel der det altid ender - lidt for dyrt ruller1 (dog heldigvis sjældent til husstandens kæledyr! :shock: )
telum

Brugeravatar
Ridder af Hoved-fi
 
Indlæg: 1727
Tilmeldt: 12. apr 2011, 12:32
Geografisk sted: Dronninglund

Re: Hoved-fi anbefaler...

Indlægaf Claus-DK » 15. aug 2012, 00:40

AffeX skrev:Ideen er da ok, jeg er bare bange for at strukturen på forum med tiden bliver uoverskuelig. Jeg har henvist en bruger hertil, som syntes det var svært lige at finde den information der var brugbar.
Jeg forstĂĄr at det er netop denne slags 'first time' brugere du vil guide.
Men trĂĄdene vokser og der er Tour indtryk, anmeldelser, hvad lytter du til, ksb osv
Men det er selvfølgelig dit hjørne at beslutte. Jeg tænkte bare, at andre afsnit kunne grupperes eller evt lukkes, hvis de ikke rigtigt er slået an.
Hvad med at vedligeholde en top 5 i forskellige prisklasser for henholdsvis hovedtelefoner, Dac, AMP osv
Er det muligt at blive enige om Ă©n liste i stedet for 50 forskellige input?
Vi kan evt nominere og give point?


Jeg kan godt følge dig, flere fora giver mere forvirring og det ønsker vi jo ikke..

Kan du komme med lidt input om hvad der var svært at finde og hvorfor det var svært, det er da noget som er meget relevant, det vil jeg gerne hører mere om...
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Hoved-fi anbefaler...

Indlægaf Claus-DK » 15. aug 2012, 00:43

librarian skrev:alt det her med at tingene er svære at finde (og det er de) kunne løses, hvis man satte en bedre søgefunktion op. derfor kunne man stadig godt formidle et eller andet til nye brugere på en eller anden måde. men en bedre søgefunktion savnes meget herfra og ville også hjælpe alle nye brugere.



Jeg vil hellere end gerne have en bedre søgefunktion på siden, jeg har nada erfaring med den vi har så jeg aner ikke om den er god eller dårlig..
Problemet er lidt at jeg ikke aner hvor jeg skulle starte eller slutte med sĂĄdan et projekt.. musik14
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Sv: Hoved-fi anbefaler...

Indlægaf Claus-DK » 15. aug 2012, 00:47

vaskebjørnen skrev:En låst tråd med links til anmeldelser kunne jo være fin, den er osse ret nem at vedligeholde samt indele i pris niveauer / mobilt eller stationært.

Sendt fra min Galaxy Nexus med Tapatalk2



Problemet med sĂĄdan noget er at hvem skal bestemme hvad er anbefales ??

Det er er godt forslag og også det jeg havde håbet den tråd med anbefalinger af hovedtelefoner under 500 kr skulle være endt ud i, problemet er at vi er et levende forum og vi har forskellig smag og kriterier for hvad der er godt og skidt og hvad der bør være på en eventuel liste, så at have sådan en tråd låst virker forkert..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Hoved-fi anbefaler...

Indlægaf Claus-DK » 15. aug 2012, 00:59

librarian skrev:man kunne også gøre (endnu) mere ud af anmeldelses-delen (kræver måske lidt klippe-klistre arbejde), og med tiden, når der er anmeldelser nok, kunne man inddele den sektion i prisklasser...


VaskeBjørnen har jo indvilliget i at hjælpe til på dette område og det er noget vi har drøftet og gerne vil, men det er et ret omfattende stykke arbejde så vi er ganske enkelt ikke rigtigt kommet længere end til at blive enige om at det er en god idé ruller1 ruller1

Sidder der nogle med saks og klister, som har lyst til at stykke "fuldgyldige" reviews sammen af brudstykker hist og pist, er i meget velkommen til at gå i gang, alt hjælp med sådan nogle ting vil blive modtaget med stor glæde..
Vi skal bare huske at angive kilder og være parate til at fjerne eller slette noget som den oprindelige forfatter gerne vil have slettet/rettet/fjernet/tilføjet, men det er nok noget som jeg eller Bjørnen tager os af når og hvis dette kommer på bordet..

Jeg sad selv og klippe klistrede nogle reviews sammen for noget tid siden pĂĄ RG og det er noget der kan tage megen tid, men det er sjovt at sidde og lave..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Hoved-fi anbefaler...

Indlægaf Claus-DK » 15. aug 2012, 01:04

mcfrede skrev:
telum skrev:Søgning er fint, men så skal du vide hvad du vil søge på. Hvis du er ude efter en-eller-anden hovedtelefon til forskelligt brug, helst ikke for dyr, så er det svært at søge. Derfor kommer der ofte nye tråde med mange af de samme spørgsmål.


...Eller mĂĄske netop en hovedtelefon for dyr: http://www.solrepublic.com/meow? :lol:
Undskyld, jeg kunne ikke lade være...


Jeg vil lige tale med indehaveren af Hoved-grej og hører om han ikke skal have dem på hylderne ??
Men så vidt jeg ved bruger hans store beskidte køter et par Takstar Hi2050 ruller1 ruller1 ruller1
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Hoved-fi anbefaler...

Indlægaf Claus-DK » 15. aug 2012, 01:07

Jeg ælsker bare sådan nogle tråde, det er her vi har muligheden for at gøre tingene bedre for os alle, vi må aldrig blive tilfredse med Hoved-fi vi skal altid have et ønske og en drøm om at vi kan lave det endnu bedre..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Sv: Hoved-fi anbefaler...

Indlægaf vaskebjørnen » 15. aug 2012, 07:10

Claus-DK skrev:
vaskebjørnen skrev:En låst tråd med links til anmeldelser kunne jo være fin, den er osse ret nem at vedligeholde samt indele i pris niveauer / mobilt eller stationært.

Sendt fra min Galaxy Nexus med Tapatalk2



Problemet med sĂĄdan noget er at hvem skal bestemme hvad er anbefales ??

Det er er godt forslag og også det jeg havde håbet den tråd med anbefalinger af hovedtelefoner under 500 kr skulle være endt ud i, problemet er at vi er et levende forum og vi har forskellig smag og kriterier for hvad der er godt og skidt og hvad der bør være på en eventuel liste, så at have sådan en tråd låst virker forkert..


I hear you loud og tydeligt men en link tråd der er pris baseret samt mobil stationær der linker til vores anmeldelser er mit bud så har alle noget og skulle have sagt og der kommer et overskueligt index for alle hvis man er efter bang for the buck..
WARNING:DO NOT ATTEMPT TO DRIVE OR OPERATE HEAVY MACHINERY WHILE PLAYING YOUR AIR GUITAR

[GEAR] On the go: Ipod 160GB : Qusp LOD : Alo RX : Future Sonics Atrio
vaskebjørnen

Brugeravatar
Kabelsnedker
 
Indlæg: 2165
Tilmeldt: 19. nov 2011, 15:13
Geografisk sted: Næstved

Re: Hoved-fi anbefaler...

Indlægaf Claus-DK » 15. aug 2012, 09:43

AltsĂĄ et index over anmeldelserne ??
God idé..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Hoved-fi anbefaler...

Indlægaf vaskebjørnen » 15. aug 2012, 09:44

Claus-DK skrev:AltsĂĄ et index over anmeldelserne ??
God idé..

JAAAA nemlig... et udvidet Index..

Skal jeg ikke bruge lidt tid pĂĄ det?
WARNING:DO NOT ATTEMPT TO DRIVE OR OPERATE HEAVY MACHINERY WHILE PLAYING YOUR AIR GUITAR

[GEAR] On the go: Ipod 160GB : Qusp LOD : Alo RX : Future Sonics Atrio
vaskebjørnen

Brugeravatar
Kabelsnedker
 
Indlæg: 2165
Tilmeldt: 19. nov 2011, 15:13
Geografisk sted: Næstved

Næste

Tilbage til Forslag og kommentarer

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 5 gæster