Hifiman DAP's



Re: Hifiman DAP's

Indlægaf Kaps » 24. mar 2012, 22:32

Hmm det lyder egentligt meget rigtigt, for jeg kan se en mappe som ikke er synlig på mac'en, jeg ved ikke om det er noget min mac skaber automatisk, måske jeg skulle prøve med et andet kort
I know that you believe you understand what you think I said, but I'm not sure you realize that what you heard is not what I meant.
Kaps

Brugeravatar
 
Indlæg: 1181
Tilmeldt: 14. okt 2011, 01:06
Geografisk sted: Herning

Re: Hifiman DAP's

Indlægaf Kaps » 24. mar 2012, 22:47

Nu har jeg lige testet et andet kort, der er problemet væk. Kortet jeg har problemer med er et kingston 8gb sdhc class4, det der virker er et kingston 2gb sd
I know that you believe you understand what you think I said, but I'm not sure you realize that what you heard is not what I meant.
Kaps

Brugeravatar
 
Indlæg: 1181
Tilmeldt: 14. okt 2011, 01:06
Geografisk sted: Herning

Re: Hifiman DAP's

Indlægaf librarian » 7. aug 2012, 11:23

Jeg har fået mig en hm-601 som erstatning/reserve for hm-602, som er lidt i stykker. Den kan dog stadig spille, så jeg tester lige lidt. De spiller meget ens, men jeg synes at der er forskel alligevel. HM-602 en anelse mere blød og varm og åben i lyden. En anelse mere ro i lydbilledet. Jeg kan ikke rigtigt høre nogen forskel på opløsning, detaljer osv. Det er bare den sidste finish, hvor HM-602 bare er en tand mere lækker i lyden end HM-601.Men det er ikke nat og dag. HM-602 er bare lidt mere afslappende at lytte til. Jeg kan sagtens leve med HM-601. Ved bare ikke hvor længe, når nu der trods alt ér en lille forskel... jeg burde nok bare købe en HM-801 også.
Stationært: Sansui SR-222 MK-V|Ontech Monsterdac V3>Luxman C/M 02
Transportabelt: Zstella usb dac
Hovedtelefoner:
AKG K240 DF / AKG K400 / ER4S
AKG K340 / Hovedgrej No. 1 / ikko oh1
Stax SRD7 MK2 > Stax Lambda Pro
librarian

 
Indlæg: 2518
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:36
Geografisk sted: København

Re: Hifiman DAP's

Indlægaf librarian » 7. aug 2012, 12:01

apropos HM-801: gad vidst om den udgĂĄr? Den er fjernet fra head-directs site (ikke forsiden, men klik pĂĄ hm-801 og du fĂĄr at vide, at produktet er fjernet).
Stationært: Sansui SR-222 MK-V|Ontech Monsterdac V3>Luxman C/M 02
Transportabelt: Zstella usb dac
Hovedtelefoner:
AKG K240 DF / AKG K400 / ER4S
AKG K340 / Hovedgrej No. 1 / ikko oh1
Stax SRD7 MK2 > Stax Lambda Pro
librarian

 
Indlæg: 2518
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:36
Geografisk sted: København

Hifiman DAP's

Indlægaf nc8000 » 7. aug 2012, 13:38

Den udgĂĄr, de kan vist ikke fĂĄ fat i flere af dac chippen og de har en ny 901 pĂĄ bedding
nc8000

 

Re: Hifiman DAP's

Indlægaf FrederikS » 18. aug 2012, 19:59

Der kommer vist en 901 i helt nyt design med nogle ESS 9018 DAC chips i. UIet ligner stadig noget som kun kinesere kan lave.
FrederikS

 
Indlæg: 290
Tilmeldt: 1. maj 2011, 17:52

Re: Hifiman DAP's

Indlægaf Victor Halgaard » 27. aug 2012, 19:08

FrederikS skrev:Der kommer vist en 901 i helt nyt design med nogle ESS 9018 DAC chips i. UIet ligner stadig noget som kun kinesere kan lave.


Lige for øjeblikket syntes jeg at funtions-messigt er DX100 den bedst designede DAP for øjeblikket... Æstetisk set kan jeg mægtig godt lide C4 og dens lyd for den sags skyld, men den store touch-skærm og det flotte UI på DX100 + alle den funktioner ud udgange er svære at konkurrere med, og jeg syntes ikke PT at 901 ser ud som en rigtig konkurrent... Den ser mest ud som det den er: et skridt frem ad fra 801's design mod noget mere praktisk, men som dog stadig ikke helt er i trit med tiden. Om den lyder godt skal jeg så ikke kunne vide, men det må man da gå ud fra... :P
The Headphone Viking - Courtesy of the sixth circle of Hell... | Mine Kabler kan ses her: http://huginmunincables.blogspot.dk/

Astell&Kern AK240 > Questyle CMA800r / ALO Rx Mk3b > Sennheiser HD800 / Beyerdynamic T1 / IE800 / Beyer DT1350 / Heir 4.A / Fostex TH600 / Pioneer SE-L40 / Koss KDE-250 /
Victor Halgaard

Brugeravatar
 
Indlæg: 1493
Tilmeldt: 17. sep 2011, 15:28
Geografisk sted: AsgĂĄrd

Re: Hifiman DAP's

Indlægaf FrederikS » 8. sep 2012, 19:22

Hvis de chips der er i er implementeret godt så lyder den sikkert fremragende, men deres UI designere er helt igennem talentløse. Selv Rockbox er milevidt foran det HiFiMAN kan præstere.

DX100 ser ret lækker ud, hvis den lyder ligsom den ser ud spiller den sikkert fremragende :)
FrederikS

 
Indlæg: 290
Tilmeldt: 1. maj 2011, 17:52

Re: Hifiman DAP's

Indlægaf zenny » 27. sep 2012, 22:12

Hvis man kan lide lyden af "nos-dac'ere" som nævnt førhen i tråden synes jeg egentlig det er synd at de ikke er mere udbredte end de er.

Jeg har overtaget en hifiman 601 og løst problemet med at oploade musik ved at bruge 2 sd kort hvor det ene sidder i afspilleren og det andet i pc'ens sd kort indgang. Nu lægger jeg bare musik over på det ene og så skifter jeg når jeg trænger til at høre lidt nyt. Dvs så kommer det andet i pc'en og er klar til at blive opgraderet og der er stort set ingen spildtid ved det, når man alligevel sidder ved pc'en. Selve opload af musikken går smertefrit via sd slot på pc (FLAC download) og det er bare windows mapper der trækkes over på kortet, hvad er så forskellen på kortene (indhold)? ja de er så stort set ens, men det er så "fidusen" og min samling kan åbenbart godt være der endnu (16 bit download) på 2 x 32 G sd kort, se evt amazon.co.uk hvis du skal købe kort for at tjekke priser - synes priserne herhjemme er lidt til den dyre kant selvom de seføli også falder. Batteritiden kunne godt være bedre, men da den kan lade og spille opfatter jeg det ikke som en hindring, skal bare enten lade den op på arbejdspladsen eller også kan jeg lade den op i bilen (kræver 220V dvs en omformer) med den medfølgende lader. Jeg bruger den sammen med Takstar eller Grado - nogengange med porta corda og Beyer dt770 PL og det er bestemt ikke dårligt, det sidste kunne være en mulighed for at spare lidt på batteriet i hifiman'en og så få et lidt andet lydbillede via porta'en, jeg synes at forstærkeren i hifiman'en er glimrende så det er ikke derfor - bare sjovt at lege med mulighederne. Alt i alt er jeg godt tilfreds med nyeste impuls køb og den lever fint op til mine forventninger med en "analog" lyd og da jeg på forhånd var opmærksom på UI, batterilevetid, og den old school måde at overføre musikken på kan man vist godt være tilfreds med dens præstationer. Synes at forbedringspunkterne kunne være bedre muligheder for eq og så 3 gain indstillinger istedet for 2 da jeg synes gain er lidt til den kraftige side, men den kan på den anden side nemt drive ens hovedtelefoner :-)

Mvh Zenny rulle4
zenny

 
Indlæg: 275
Tilmeldt: 11. maj 2011, 21:52

ForegĂĄende

Tilbage til Lydkilder

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 4 gæster

cron