http://www.thewelltemperedcomputer.com/ ... Plugin.htm
Er der nogen der har erfaring med den slags software? Normalt vil jeg have signalet som det er, men det kunne jo være man ikke skulle være så stædig.
Mataugust skrev:Jeg bruger foobar2000 med bla. et crossfeed plugin...
Mataugust skrev:Jeg bruger foobar2000 med bla. et crossfeed plugin, der giver rigtig meget når jeg hører eks. The Beatles og andet fra samme tidsperiode. Software til wasapi og/eller asio er også ret vigtigt. Af det ting jeg har prøvet at forbedre i computerlyd er følgende - Når jeg skriver at noget lyder bedre end andet, så er det en ret lille, men hørbar forbedring:
Harddisk med strømforsyning lyder bedre end usb powered harddisk
Alac/wav lyder bedre end flac (pĂĄ windows)
wasapi/asio output lyder bedre end direct sound(windows - markant forbedring)
Wireworld usb kabel til dac lyder bedre end standard usb kabel
Jeg mangler endnu at høre om det gør en forskel med et kvalitets usb kabel mellem harddisk og laptop
Hver især er det måske små ting, men tilsammen kan det gøre en stor forskel. Jeg overvejer at sammenligne alac på en harddisk med strømforsyning med flac på en usb powered, bare for at høre flere elementer på en gang.
Claus-DK skrev:
Der går historier om at filer rippet direkte til USBnøgler skulle give et løft i lyden ligeså, er det noget du har rodet med ??
Claus-DK skrev:Der går historier om at filer rippet direkte til USBnøgler skulle give et løft i lyden ligeså, er det noget du har rodet med ??
telum skrev:Claus-DK skrev:Der går historier om at filer rippet direkte til USBnøgler skulle give et løft i lyden ligeså, er det noget du har rodet med ??
Claus-DK skrev:Efter de rygter jeg har hørt skulle det både være at ribbe og afspille der kan være bedre, det er ikke noget jeg selv gider rode med, vil jeg lige indskyde, men hvis andre har trangen vil jeg meget gerne komme med inspiration til bedre lyd.
Der skulle sågar være forskel på forskellige memory sticks SDkort m.m.
Sorensiim skrev:Claus-DK skrev:Efter de rygter jeg har hørt skulle det både være at ribbe og afspille der kan være bedre, det er ikke noget jeg selv gider rode med, vil jeg lige indskyde, men hvis andre har trangen vil jeg meget gerne komme med inspiration til bedre lyd.
Der skulle sågar være forskel på forskellige memory sticks SDkort m.m.
Jeg var sikker pĂĄ at du trollede.
Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 1 gæst