Valg af ny forstærker. LD vs Schiit

Valg af ny forstærker. LD vs Schiit

Indlægaf M.Gjøl » 8. okt 2012, 22:17

Hej Hoved-fi'er.
Jeg er ny her inde. Da jeg først for nyeligt er blevet ramt af headfi feberen.
Pt har jeg en Caiman dac som head amp, men vil jo gerne prøve noget nyt, ja det er en dyr feber ;)

Mit set up: Airport express der bliver fodret med apple loosless -> gatorized caiman -> Vincent sv 121 forstærker -> XTZ 99.36 højtalere
dertil Superlux HD681 og sennheiser hd650.
Jeg lyter mest til Dire Straits, Pink Floyd og en masse Musicals, elsker en god vocal.

Nu til emnet: Jeg kunne rigtig godt tænke mig at lege med nogle rør, har ikke den store erfaring, men har altid været en fascination.

Har kigget lidt på en Valhalla fra Schiit eller måske en Little Dot mk3/4. er der nogen af jer hoved-fi'er der har erfaringer med disse produkter elller måske har hørt begge, og kan komme med en sammenligning?:)

HĂĄber ikke at jeg har taget jeres tid.

MVH Martin
M.Gjøl

Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland

Re: Valg af ny forstærker. LD vs Schiit

Indlægaf kvik » 8. okt 2012, 23:39

Hvad med Project Sunrise/Horizon i stedet? Søg på 'sunrise' her på siden, kig evt. også her.
kvik

Brugeravatar

Geografisk sted: Norge

Indlægaf toppe » 9. okt 2012, 00:09

Hej M.Gjøl

Velkommen til!!!
Du skal ikke være bange for at spilde vores tid; dit spørgsmål er rigtig godt og kunne sikkert være et, som mange rør-interesserede allerede stiller sig selv eller kommer til det.
Jeg kan ikke give dig et fyldestgørende svar, men jeg ved der er flere herinde der enten har eller har haft hd650 og LD3 eller LD4.
Jeg har lånt en anden brugers LD3 samt hans hd650 i en uges tid eller to. Jeg har læst at der er mange der er glad for den kombination, men i mine ører blev det for mørkt og for tilbagelænet til min smag. Én ting er at læse anmeldelser, en anden at høre det med egne ører ;-) Hvis du har mulighed for det r du meget velkommen til at komme til vores efterårstræf i københavn den 27. Der vil du helt sikker kunne lytte til lidt forskelligt rørgrej, men jeg har ikke overblik over, hvem der kommer med hvad, men der findes en tråd om hvilket grej der dukker op, som sikkert vil blive opdateret i tiden frem til meetet. Alternativt er der ved at blive stablet et stort jysk 'minimeet' op i Århus i næste måned... Jeg kan kun anbefale at deltage i et meet; det er en ret lækker mulighed for at få lyttet til en masse grej :-)
Jeg mindes ikke at have læst om nogen herinde der har Shiit Valhalla, så jeg tror du får svært ved at få respons på den...
Ang. Ketils forslag, så er jeg ikke helt sikker på at de måske er i helt samme liga. Hvis dy gerne vil lytte til en Sunrise har jeg en liggende et eller andet sted, jeg mener endda jeg har et ekstra rør til den. Jeg har aldrig fået den brugt; jeg købte den brugt før jeg havde anskaffet mig en Dac, og jeg endte med at købe en Dac og en anden forstærker og Sunrisen endte i et skab...
toppe

Brugeravatar
Redaktør

Geografisk sted: Nørrebro

Indlægaf Claus-DK » 9. okt 2012, 00:31

M.Gjøl skrev:Jeg er ny her inde. Da jeg først for nyeligt er blevet ramt af headfi feberen.

Run Forrest run run... ruller1

Velkommen til, hvis det skal være en ren rørforstærker, er det mærker som Dark voice, Little dot, Woo der dukker op i kraniet på mig, taler vi hybrider altså med både SS og rør er det de forskellige Xcans og nogle af Frans og Jeremy´s projekter jeg ville anbefale (sunrise, Horizon, Ember)
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator

Geografisk sted: Kliplev

Indlægaf toppe » 9. okt 2012, 00:41

Claus-DK skrev:
M.Gjøl skrev:Jeg er ny her inde. Da jeg først for nyeligt er blevet ramt af headfi feberen.

Run Forrest run run... ruller1

Velkommen til, hvis det skal være en ren rørforstærker, er det mærker som Dark voice, Little dot, Woo der dukker op i kraniet på mig, taler vi hybrider altså med både SS og rør er det de forskellige Xcans og nogle af Frans og Jeremy´s projekter jeg ville anbefale (sunrise, Horizon, Ember)

Claus, nu kommer jeg helt i tvivl om det er en Sunrise jeg har; kan det passe at du ikke var sĂĄ glad for den? Eller findes den i flere mutationer?
toppe

Brugeravatar
Redaktør

Indlægaf Claus-DK » 9. okt 2012, 00:44

Jeg var da temmelig glad for min sunrise, er det sĂĄdan set stadig, men den er pĂĄ ferie lige for tiden, Sunrise er en mutation af Indeed/Bravo/Muse mm, som er belvet pimpet go har fĂĄet rettet de svagheder som billigmodellerne har..

Jeg ved ikke om det er en sunrise du har..

Billede

Den ser sĂĄdan her ud
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator

Indlægaf toppe » 9. okt 2012, 00:47

Undskyld for at spamme tråden.... Det er lykkes mig at finde min forstærker frem af gemmerne, og det viser sig at være en Indeed... Jeg tror den kan være 'foreløberen' for Sunrise og de andre, og som bla Frans ikke var tilfreds med, og derfor lavede bedre versioner...
toppe

Brugeravatar
Redaktør

Indlægaf toppe » 9. okt 2012, 00:48

Langsom er jeg ogsĂĄ... :-)
toppe

Brugeravatar
Redaktør

Indlægaf Claus-DK » 9. okt 2012, 00:49

det er alderen .. ..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator

Indlægaf Kena » 9. okt 2012, 09:54

Hej Martin

Jeg har både haft Sennheiser HD650 og Little Dot III. Det gav en meget charmerende diskant og derfor var den kombination rigtig god til akustisk musik og stemmer. Som dac benyttede jeg en Yulong D100. Ulempen med LD III synes jeg var at bunden blev lidt løs og det var ikke ideelt til komplekse musikstykker. Da foretrak jeg den indbyggede forstærker i Yulong D100. På et meet har jeg lyttet til Little Dot IV se, og den var efter hukommelsen lidt mere stram i bunden. Det var dejligt at kunne benytte LDIII til de musikgenrer den rigtig egner sig til, men jeg endte med at sælge den for at finansiere nye hovedtelefoner.
AudioQuest NightOwl Carbon & PowerBeats Pro & Chord Mojo
Kena

Brugeravatar

Geografisk sted: Amager

Indlægaf Claus-DK » 9. okt 2012, 11:04

Jeg flytter lige tråden til hovedtelefon forstærkere, da det er der den hører hjemme..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator

Indlægaf Mataugust » 9. okt 2012, 12:06

Jeg har en MKIV SE, og synes den gør det rigtig godt (det er den Kena skriver om tidligere i tråden). Det er faktisk kun Beyerdynamic T1 hvor jeg synes der er et mismatch. De passer ikke sammen. I forhold til Superlux er jeg blank, jeg har aldrig hørt en superlux, det tror jeg ihvertfald ikke.
Hvor i landet bor du? Du kan evt. låne min og høre om det er noget for dig.
Ellers har brian i forhandler afdelingen en knaldtilbud på en Brocksieper Earmax Silver Edition rørforstærker. Se det her
NAD M50 --> Denafrips Ares --> Harman Kardon HK675 --> Robinettebokx --> AKG K701/Grado GS100
Thorens TD320 -->Trichord Dino -->
Mataugust

Brugeravatar

Geografisk sted: Slagelse

Indlægaf M.Gjøl » 9. okt 2012, 23:07

Mange tak for den flotte velkomst!
Jeg er imponeret over at se hvor mange gode svar of forslag der er kommet!

Lyden er jo vigtigst, men jeg må indrømme at udsende og finish os vejer ret højt, både for min egen skyld men også når konen skal overtales til at have mere elektronik inden for døren ;)

Selvom sĂĄdan en Sunrise lyder godt, er det ikke lige min smag :/

Kena: havde din LD lll stock rør? syntes jeg har set et sted at nogle Mullard rør kan have en godt effekt på bassen?

Mataugust: Hvordan syntes du MKIV passer til Sennheiser? og mange tak for tilbudet om at komme forbi, men er pædagog i en klub, så arbejder på pænt skæve tider af alle andre :)

OgsĂĄ rigtigt mange tak til alle andres gode feedback!
M.Gjøl

Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland

Indlægaf Kena » 10. okt 2012, 11:16

Jeg har kun lyttet til LD III med stock rør. Min LD III blev købt brugt og der fulgte endda Mullard rør med i købet. Dem fik jeg desværre ikke lyttet til førend jeg besluttede mig for at sælge den :oops:
AudioQuest NightOwl Carbon & PowerBeats Pro & Chord Mojo
Kena

Brugeravatar

Geografisk sted: Amager

Tilbage til Hovedtelefon forstærkere