brian skrev:Claus-DK skrev:..... Angående forhandler betaling synes jeg at et mindste krav om en præmie til måske 5-800 kroner er meget meget billigt, alle reklamer koster pæng husk at en forhandler har lagt en avance på produktet og har måske givet omkring det ½e for varen og kan højst sandsynlig trække det fra i skat efterfølgende, så en præmie til 800 vil reelt koste omkring de 250 kr. Så det er et meget lavt niveau og bestemt ikke formuer vi taler om, for at sætte det lidt i perspektiv koster et banner på hejfej 6 kilo per måned... så under en plov om året er peanuts.......
....Hvad synes i om det "tourkrav" jeg lufter ?? det giver jo både omtale af produktet og liv på siden og er med til at få os på "googlekortet", hvilket jeg i øvrigt er flintrende ligeglad med, jeg har intet gjort for at blive fundet af google og vil i fremtiden lægge samme indsats i at blive fundet..
Det koster da også lidt men kun et lille avancetab så vil ikke være en udgift, hvor der skal pæng op af lommen..
Hvad synes i om et mindste krav til posterne fra forhandlerne, det koster gratis..koster godt nok måske 5 minutters tid..
Jeg napper lidt nogle enkelte ting fra Claus' indlæg. Jeg synes at det er helt rimeligt at forhandlere skal vise lidt interesse for sitet og "betale" lidt for at gøre brug af det. At vi kan betale via at stille ting til rådighed for tour'ere og nogle enkelte præmier er nærmest at betragte som gratis reklame.
Brian
tak for dit input Brian, det er med stor glæde at jeg læste det, men havde desværre ikke lige tid til at svare så hurtigt som jeg gerne ville, for du har fanget lige netop kernen af hvad jeg ønsker...
Nemlig engagerede Forhandlere som deltager aktivt og hvor vi ikke føler at vi skylder hinanden noget..
Præmier og tourting er lige netop reklame og giver goodwill til dem der vil være med på sådanne tiltag og vil temmelig sikkert øge omsætningen hos den enkelte butik..
Jeg forstår slet heller ikke at der er så stor en uvilje til at vinde en præmie ?? Ville det virkelig være fuldstændigt ødelæggende for et medlems dag at vinde en præmie ??
Hvis Brian, Søren eller jeg selv sætter ting i en præmiepulje, synes jeg da at hvis det er så slemt at få en gratis gave, at man skal undlade at deltage i konkurrencerne, så behøver man jo ikke have det dårligt over at de arme forhandlere har brugt en brøkdel af hvad det indbringer at have et underforum her på siden..
HUSK at de ting der sælges vis vores side er ting der er EKSTRA omsætning i forhold til hvis siden ikke eksisterede og et lille kig i f.eks Brians del viser mig da at der er blevet solgt for en del pæng via siden her, nu har Brian også været sød og flink og været yderst gavmild med både tour og præmier, hvilket jeg næsten kan garantere for har givet et øget salg og så vinder alle parter jo på det..
Jeg ønsker på ingen måde at vride armen rundt på nogen, jeg synes bare at det kunne være en god lille regel at man giver lidt igen som tak for de handler som man opnår hos vores medlemmer, hvorfor er det så forkert ???
Jeg tror også at hvis jeg var et grådigt svin oggik til butikkerne og sagde "500 om året ellers er det ud" at det ikke ville afskrække butikkerne fra at være med, det er trods alt ikke meget mere end en 40*40 annonce i en lokal ugeavis koster..
Det kan godt være vi ikke kan mønster 38000 medlemmer som hejfej, men vi er stadigvæk omkring 300 aktive medlemmer der af og til kigger forbi og har interesse for dette snævre område, hvor mange aktive headfiere er der på hejfej ?? et kig i deres headfi forum siger mig at der er væsentlig færre der end vi er her..
De 38000 er også skabt over en del år og mange mange af dem har jo ikke været på besøg i årevis og har ingen planer om at komme på besøg..