"Billig" DAP eller Lydklump til HE-400 og HD25-1 mkII



Re: "Billig" DAP eller Lydklump til HE-400 og HD25-1 mkII

Indlægaf helledie » 5. jul 2012, 08:23

Sorensiim skrev:
Claus-DK skrev:En studio har en langt bedre forstærker end en Clip+
Så du kan ikke rigtigt sætte de to i samme kategori, ej heller med en Cowon, Studioen er lidt sin egen på det punkt..

Det ved jeg - jeg har prøvet den ;-)

Min pointe var bare at for de lidt tungere bøffer, f.eks. HE-400, kan en ekstern forstærker give en helt anden grad af kontrol over tingene. Gad vide om vi kan få Helledie, manden med både HiSound Studio og HE-500, til lige at veje ind her...


Studioen er hvert fald ikke nok imo til at trække HE500. Men om det er nok til HE400 ved jeg ikke.. Men jeg vil nok tro det. Men det kan jo komme an på en prøve :-) jeg tror Studioens signatur passer godt til HE400.
helledie

Brugeravatar
 
Indlæg: 658
Tilmeldt: 1. apr 2011, 14:33
Geografisk sted: Randers

Re: "Billig" DAP eller Lydklump til HE-400 og HD25-1 mkII

Indlægaf Rappo » 5. jul 2012, 08:37

Jeg tror at jeg skal ha' prøvet sådan en Studio-V der og det ser ud som om at jeg har fået tilbud om, at prøve en senere på sommeren. rulle2
Mit grej <--
I need my 1987 DG-20 Casio electric guitar, set to mandolin, yeah. Drop the drums!
Rappo

Brugeravatar
 
Indlæg: 1980
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:37
Geografisk sted: Odense

Re: "Billig" DAP eller Lydklump til HE-400 og HD25-1 mkII

Indlægaf Rappo » 5. jul 2012, 08:48

Jeg har forsøgt at finde frem til hvad forskellene i mellem Rocoo P og Studio-V er.

Så vidt jeg kan finde frem til, har Studio-V lidt flere kræfter i form af kraftigere forstærkning og ligeledes et større batteri som giver længere spilletid. Desuden skulle Rocoo P's lydsignatur være rettet imod musik hvor punch og bas er vigtig, hvorimod Studio-V er mere allround på det punkt.

Studio-V koster det dobbelte af Rocoo P, så det er da værd at overveje. Især hvis man alligevel ender med at sætte en ekstern forstærker efter den.
Mit grej <--
I need my 1987 DG-20 Casio electric guitar, set to mandolin, yeah. Drop the drums!
Rappo

Brugeravatar
 
Indlæg: 1980
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:37
Geografisk sted: Odense

Re: "Billig" DAP eller Lydklump til HE-400 og HD25-1 mkII

Indlægaf Rappo » 9. jul 2012, 20:59

Det er sørme ikke nemt det her. På den ene side vil jeg gerne have en løsning der er ukompliceret og så nem at slæbe rundt på som muligt. Dette taler helt klart mest for en "DAP only" løsning. På den anden side kan jeg godt lide tanken om "lydklumpen" og om at have mulighed for at udskifte/opgradere de forskellige komponenter hen ad vejen som behovet eller lysten skulle opstå, med de fordele og ulemper der nu er ved denne fremgangsmetode.

Jeg er stor fan af brugtkøb og en af de muligheder jeg har overvejet er Ketils iPod+TTVJ "lydklump". Jeg er sikker på at det er et fint starter-sæt og mere til! iPods er desværre ikke i stand til at afspille flac-filer native og derfor skal der leges med custom firmware, for understøttelse af flac er et must. Ikke at det nødvendigvis er en showstopper, men det havde været nemmere hvis Apple havde gidet at lave flac-understøttelse på deres iPods. Jeg kunne selvfølgelig også nøjes med TTVJ'en og så finde en Cowon J3 brugt. Sidstnævnte bliver nok svær at finde brugt i Danmark, men der er da et par stykker af dem til salg på head-fi.org.

Endelig kunne man kunne også finde en DAP med digital udgang og så kæde en iBasso DB2/PB2 kombo efter den. Jeg er sikker på at det ville være en lydklump med spark i og man ville have den fristende mulighed for at lege med balanceret drift oveni. Den løsning ender dog ud i at koste det samme som iBasso DX100. Jeg ved helt ikke hvorfor, men jeg har svært ved at få DX100 ud af hovedet. Jeg ved ikke om det måske skyldes visse personers evindelige rant om netop denne DAP. Problemet ved de to sidstnævnte løsninger er dog, at de koster mere end jeg for tiden har mulighed for at kaste efter et sekundært bærbart setup.

Salg af mit stationære setup kunne være min en adgangsbillet til DX100, eller et DAP+DB2/PB2 setup. Jeg ved ikke helt om jeg er parat til at gå "portable only", men jeg synes at jo mere jeg overvejer det, jo mere tiltalende bliver det. Den eneste ulempe jeg kan finde på (udover prisen altså) er at DX100 løsningen ville efterlade meget få muligheder for opgradering, men muligheden for en ekstern forstærker er selvfølgelig altid til stede.

Det var vidst dagens Wall-of-text. Blev jeg klogere? Blev i? :lol:
Mit grej <--
I need my 1987 DG-20 Casio electric guitar, set to mandolin, yeah. Drop the drums!
Rappo

Brugeravatar
 
Indlæg: 1980
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:37
Geografisk sted: Odense

Sv: "Billig" DAP eller Lydklump til HE-400 og HD25-1 mkII

Indlægaf Sorensiim » 9. jul 2012, 22:01

Jeg stemmer for at du napper Ketils TTVJ Slim og tilsætter en J3. Hvis du så opdager at det stationære grej samler støv kan du jo sælge det og så opgradere Lydklumpen. Evt til en DX100 som jeg MÅSKE har nævnt en enkelt gang... :mrgreen:
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Sv:

Indlægaf Rappo » 10. jul 2012, 11:23

Sorensiim skrev:Jeg stemmer for at du napper Ketils TTVJ Slim og tilsætter en J3. Hvis du så opdager at det stationære grej samler støv kan du jo sælge det og så opgradere Lydklumpen. Evt til en DX100 som jeg MÅSKE har nævnt en enkelt gang... :mrgreen:
Jeg kommer nok ikke uden om at sælge noget grej uanset hvad - det er også derfor jeg så kraftigt overvejer at gå "all-in". :?
Mit grej <--
I need my 1987 DG-20 Casio electric guitar, set to mandolin, yeah. Drop the drums!
Rappo

Brugeravatar
 
Indlæg: 1980
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:37
Geografisk sted: Odense

Re: Sv:

Indlægaf Claus-DK » 11. jul 2012, 01:06

Sorensiim skrev:Evt til en DX100 som jeg MÅSKE har nævnt en enkelt gang... :mrgreen:


Har du sĂĄdan en DX100 ???
Hvorfor har du ikke nævnt det ??
er den go ??

rulle4 rulle4 ruller1 ruller1
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: "Billig" DAP eller Lydklump til HE-400 og HD25-1 mkII

Indlægaf Rappo » 5. aug 2012, 16:04

Jeg tror at jeg har lagt mig fast på DX100 nu og jeg har allerede taget det første skridt. Min Cambridge Dacmagic er pakket ned og er klar til at blive afsend til dens nye ejer i morgen. Der skal dog mere til så allerede nu er jeg i gang med at planlægge mit næste salg... Lidt sørgmodigt men engang i mellem skal der altså ske noget nyt og så må man sku ofre sig lidt! :P
Mit grej <--
I need my 1987 DG-20 Casio electric guitar, set to mandolin, yeah. Drop the drums!
Rappo

Brugeravatar
 
Indlæg: 1980
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:37
Geografisk sted: Odense

Re: "Billig" DAP eller Lydklump til HE-400 og HD25-1 mkII

Indlægaf helledie » 7. aug 2012, 01:47

Rappo skrev:Jeg tror at jeg har lagt mig fast på DX100 nu og jeg har allerede taget det første skridt. Min Cambridge Dacmagic er pakket ned og er klar til at blive afsend til dens nye ejer i morgen. Der skal dog mere til så allerede nu er jeg i gang med at planlægge mit næste salg... Lidt sørgmodigt men engang i mellem skal der altså ske noget nyt og så må man sku ofre sig lidt! :P


Jeg synes det lyder som en rigtig god ide. Det er et af de bedste hoved-fi køb jeg har gjort.
helledie

Brugeravatar
 
Indlæg: 658
Tilmeldt: 1. apr 2011, 14:33
Geografisk sted: Randers

Re: "Billig" DAP eller Lydklump til HE-400 og HD25-1 mkII

Indlægaf Rappo » 20. aug 2012, 18:55

Jeg havde en aftale med Claus om at låne hans Hisound Audio Studio-V og overleveringen fandt så sted igår. Inden da var jeg blevet gjort opmærksom på at den pludselig var holdt op med at virke, men jeg tog chancen og krydsede fingre for, at jeg måske havde heldet til at få den til at virke.

Indtil videre har det dog ikke rigtigt været nogen succes! :-(

Når jeg tænder for den mødes jeg af teksten "Repair and Fo" (Format?) i displayet. Her kan jeg så vælge enten OK eller Cancel. Vælger jeg 'OK' så smider den "Note !! epair and Form drive.." efter mig og slukker herefter. Vælger jeg 'Cancel' så kvitterer den med "Boot Fails !! Shutting down" og slukker herefter. Når jeg tilslutter den til min pc via USB, så lader den fint op men den registreres ikke korrekt i windows.

Efter lidt søgen rundt på nettet fandt jeg ud af hvordan man bringer den i firmware-update mode. Til den nysgerrige så gøres dette ved at holde den øverste af de frem betjeningsknapper på fronten inde, imens at man tilslutter USB-kablet. Knappen holdes fortsat inde imens man starter firmware-update værktøjet. Enheden registreres nu som en HID enhed og display'et skifter til noget der bedst kan beskrives som grainy. Det ligner nærmest en fejl, men det skulle være helt efter forskrifterne. Jeg har forsøgt med flere forskellige firmwares, men efter opdateringen slukker enheden og når jeg piller den fra igen og starter den op, så er det med samme ovennævnte resultat. Jeg er efterhånden nået dertil hvor jeg er tæt på at give op, men jeg regner med at jeg lige giver det et forsøg til i morgen aften...

Er der nogle af jer Hisound DAP ejere der har oplevet noget tilsvarende, eller har et bud pĂĄ hvordan jeg kommer videre med den? :?:
Mit grej <--
I need my 1987 DG-20 Casio electric guitar, set to mandolin, yeah. Drop the drums!
Rappo

Brugeravatar
 
Indlæg: 1980
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:37
Geografisk sted: Odense

Re: "Billig" DAP eller Lydklump til HE-400 og HD25-1 mkII

Indlægaf Burning777 » 20. aug 2012, 21:20

Jeg har ikke oplevet at den ikke kunne tænde.

Jeg har tidligere modtaget nogle firmware versioner fra Claus men jeg har ikke leget med dem endnu.

Er der indsat microSD kort i den? Hvad sker der hvis du fjerne det?
Desktop: Meier Daccord ff --> Meier Classic ff --> Beyerdynamic DT-1770 Pro
Portable: iPod Classic --> CLAS --> Meier Quickstep --> Etymotic ER4XR / Beyerdynamic T51p / Tzar 350
Burning777

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 3909
Tilmeldt: 2. apr 2011, 07:58
Geografisk sted: Herning

Re: "Billig" DAP eller Lydklump til HE-400 og HD25-1 mkII

Indlægaf Rappo » 20. aug 2012, 21:22

Burning777 skrev:Er der indsat microSD kort i den? Hvad sker der hvis du fjerne det?
Intet MicroSD kort i. Har overvejet at sætte et i for at se om den opfører sig anderledes end den gør uden. Jeg må lige se om jeg kan finde et i gemmerne.
Mit grej <--
I need my 1987 DG-20 Casio electric guitar, set to mandolin, yeah. Drop the drums!
Rappo

Brugeravatar
 
Indlæg: 1980
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:37
Geografisk sted: Odense

Re: "Billig" DAP eller Lydklump til HE-400 og HD25-1 mkII

Indlægaf Burning777 » 20. aug 2012, 21:24

Hmmm.... har du prøvet at lege med reset knappen i toppen?
Desktop: Meier Daccord ff --> Meier Classic ff --> Beyerdynamic DT-1770 Pro
Portable: iPod Classic --> CLAS --> Meier Quickstep --> Etymotic ER4XR / Beyerdynamic T51p / Tzar 350
Burning777

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 3909
Tilmeldt: 2. apr 2011, 07:58
Geografisk sted: Herning

Re: "Billig" DAP eller Lydklump til HE-400 og HD25-1 mkII

Indlægaf Rappo » 21. aug 2012, 09:34

Burning777 skrev:Hmmm.... har du prøvet at lege med reset knappen i toppen?
Jep.

Problemet er at jeg er i tvivl om hvordan den bruges korrekt. Men jeg har prøvet mig lidt frem. Holdt den inde i flere sekunder (2,3 5, 10, 20) både med og uden brug af powerknappen.

Hvis der er nogle der ved hvordan man foretager korrekt reset af sådan et apparat, så vil jeg meget gerne vide hvordan dette gøres. :-)
Mit grej <--
I need my 1987 DG-20 Casio electric guitar, set to mandolin, yeah. Drop the drums!
Rappo

Brugeravatar
 
Indlæg: 1980
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:37
Geografisk sted: Odense

Re: "Billig" DAP eller Lydklump til HE-400 og HD25-1 mkII

Indlægaf Rappo » 21. aug 2012, 19:42

Efter endnu et par mislykkede forsøg på at få liv i Studio-V'en via denne ellers udmærkede vejledning, har jeg nu efter råd fra Helledie sat den til opladning via en usb-oplader. Så kan den få lov til at suge strøm i nogle timer, eller evt. natten over. Jeg har dog ikke de helt store forhåbninger. :-(
Mit grej <--
I need my 1987 DG-20 Casio electric guitar, set to mandolin, yeah. Drop the drums!
Rappo

Brugeravatar
 
Indlæg: 1980
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:37
Geografisk sted: Odense

Re: "Billig" DAP eller Lydklump til HE-400 og HD25-1 mkII

Indlægaf Rappo » 22. aug 2012, 21:06

Jeg har kastet håndklædet i ringen for nu og har sendt en mail til Hisoundaudio, med en beskrivelse af hvad jeg har prøvet og håber nu at de kan give et råd eller to, eller evt. fastslå om den er bricked/død. Det sidste er måske ikke så nemt at fastslå hvis man ikke står med enheden i hånden, men hvis de ikke har flere gode råd eller forslag til hvad jeg kan prøve, så er der sku nok ikke så meget at gøre ved den... :-(
Mit grej <--
I need my 1987 DG-20 Casio electric guitar, set to mandolin, yeah. Drop the drums!
Rappo

Brugeravatar
 
Indlæg: 1980
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:37
Geografisk sted: Odense

Re: "Billig" DAP eller Lydklump til HE-400 og HD25-1 mkII

Indlægaf Rappo » 29. aug 2012, 08:03

Claus var forbi igĂĄr for at afhente sin Studio-V. Vi fik en hyggelig snak om hoved-fi, alt og intet. Flinker mand! :-)

Jeg ærgrer mig over at jeg ikke fik lejlighed til at lytte til Studio-V, men det havde under alle omstændigheder været et sidespor, hvis jeg havde anskaffet mig sådan en!

Jeg forventef at min Canamp bliver solgt og afhentet i morgen aften og det bringer mig jo et skridt tættere på DX100! :grin:
Mit grej <--
I need my 1987 DG-20 Casio electric guitar, set to mandolin, yeah. Drop the drums!
Rappo

Brugeravatar
 
Indlæg: 1980
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:37
Geografisk sted: Odense

Re: "Billig" DAP eller Lydklump til HE-400 og HD25-1 mkII

Indlægaf Rappo » 7. nov 2012, 09:28

Jeg må nok desværre nok erkende, at selvom jeg har fået solgt ud af mit grej så er der stadig lang vej til en DX100. Det er stadig min plan at jeg skal have sådan en på et tidspunkt, men jeg har næppe råd før engang i det nye år. :-(

Jeg savner stadig muligheden for at sidde i sofa'en og lytte, og derfor har jeg tænkt mig at finde et midlertidigt alternativ, som ikke stjæler for mange af mine i forvejen begrænsede hoved-fi midler. Som en billig nu-og-her løsning, har jeg overvejet et setup bestående af min Clip+ som kilde, kombineret med en billig cmoy forstærker. I den forbindelse søgte jeg efter en dedikeret cmoy-tråd her på hoved-fi.dk, men jeg kunne ikke umiddelbart finde en og derfor har jeg nu tænkt mig at oprette en.
Mit grej <--
I need my 1987 DG-20 Casio electric guitar, set to mandolin, yeah. Drop the drums!
Rappo

Brugeravatar
 
Indlæg: 1980
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:37
Geografisk sted: Odense

Sv: "Billig" DAP eller Lydklump til HE-400 og HD25-1 mkII

Indlægaf Sorensiim » 7. nov 2012, 10:51

Jeg besøgte Mertodinlo i mandags hvor vi fik sammensat en lydklump bestående af Cowon J3 og Just Audio uHA-120. Fænomenal lyd i en kompakt pakke. Ren og klar med Heir 4.Ai og bøf nok til at få Pro 900 til at hoppe rundt af bas. Næsten 1musik
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Re: "Billig" DAP eller Lydklump til HE-400 og HD25-1 mkII

Indlægaf Rappo » 7. nov 2012, 10:58

Det kan jeg sagtens forestille mig, men som en midlertidig løsning er den lidt for kostbar. :-)

Nu har jeg har fĂĄet lovning af Helledie om lĂĄn af hans PA2V2 og sĂĄ mĂĄ vi se hvor det ender. 8-)
Mit grej <--
I need my 1987 DG-20 Casio electric guitar, set to mandolin, yeah. Drop the drums!
Rappo

Brugeravatar
 
Indlæg: 1980
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:37
Geografisk sted: Odense

ForegåendeNæste

Tilbage til Lydkilder

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 6 gæster