Woo Audio WA5-LE + WES

Woo Audio WA5-LE + WES

Indlægaf ccbj » 10. nov 2012, 03:33

Hej :)

Jeg har været ude og være big spender, og investeret i en ny Woo Audio WA5-LE og en WES. Jeg har i flere år været fast besøgende på Woo Audio's hjemmeside og savlet over deres mange forstærkere. Da det går godt for min forretning besluttede jeg at det var på tide at opgradere mit lydsystem fra min trofaste Rudistor RP010B-MkII som jeg har lyttet til i en del år efterhånden til noget lidt højere op af ranglisten og det har altså resulteret i dette køb.

Byggetiden for begge forstærkere har været omkring de 4 uger og Jack fra Woo Audio har gentagne gange holdt mig opdateret om hvor langt de er i processen. Og nu er de så færdige. Jack sender begge forstærkere til mig på mandag og jeg har dem så på min adresse onsdag morgen/eftermiddag.

Til forstærkere hører selvfølgelig hovedtelefoner med. På baggrund af mit køb har jeg investeret i et par Audeze LCD-3 (samt min allerede købte Sennheiser HD800) og et par Stax SR-009.

Jeg skriver dette fordi jeg glæder mig som et lille barn og ville dele min begejstring med folk som har samme interesse som jeg. Min dame og familie syntes det er noget mærkeligt noget at investere i lydsystemer til så mange penge, så der er ikke noget at hente der.

Jeg vender tilbage med impressions og billeder nĂĄr det hele ankommer pĂĄ onsdag.

Hold jer muntre :D
//Christian
Dynamic setup: MacBook Pro > Wavelength Audio Crimson USB DAC/Chord Electronics Chordette Qute DAC > Chord Electronics Hugo - WA5-LE/CEntrance HiFi-M8 > Sennheiser HD800/Audeze LCD-3

Elektrostatic Setup: MacBook Pro > Woo Audio WES > Stax SR 009
ccbj

Re: Woo Audio WA5-LE + WES

Indlægaf Ole » 10. nov 2012, 07:14

Tillykke med købet, det var ellers noget af et sæt! Håber der kommer nogle gode og lange anmeldelser på et tidspunkt når det hele er tilspillet ;-)
Ole

Brugeravatar

Geografisk sted: Kolding

Indlægaf Bagger » 10. nov 2012, 08:54

WOW, det var da et imponerende setup du har fået købt dig der. Hvis bare man havde sit eget firma, hvor det gik godt, så kunne jeg også finde på noget tilsvarende. Må lige klargøre noget for mig selv, er det både en WA5-LE og en WES du har købt?

Men ejer dog allerede lidt WooAudio ved deres WA6 model, men den er noget klejn ifht. din investering.
Er sikker på at du nok skal blive glad for den, designet er lækkert, jeg sad i flere timer og bare kigge på den, da jeg fik min for nogle år tilbage.

PS. når du bliver træt af den og skal sælge den virkelig billigt, så ring lige ;-)
Bagger

Brugeravatar

Geografisk sted: København

Indlægaf Sorensiim » 10. nov 2012, 09:11

Hej Christian og velkommen til forummet. Normalt siger vi "Undskyld det med pengene", men det er da vidst for sent :mrgreen:

Jeg hĂĄber du (og dit grej ;-)) kommer med til meet en dag sĂĄ vi andre kan fĂĄ lov at lytte lidt 1musik
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar

Geografisk sted: Skanderborg

Indlægaf DavidB » 10. nov 2012, 09:54

Hej Christian, Velkommen til.
Jeg kender det med damen og familien, og det er derfor godt der er hoved-fi sĂĄ ens begjestring kan deles her 8-)

Jeg kender intet til Woo Audio, men jeg hĂĄrber de falder i din smag.
DavidB

Brugeravatar

Geografisk sted: Værløse

Indlægaf librarian » 10. nov 2012, 11:30

Tillykke! Det er lidt vildt! Jeg har også haft en forstærker fra woo (wa2), og jeg har kun positive erfaringer:-)
Stationært: Sansui SR-222 MK-V|Ontech Monsterdac V3>Luxman C/M 02
Transportabelt: Zstella usb dac
Hovedtelefoner:
AKG K240 DF / AKG K400 / ER4S
AKG K340 / Hovedgrej No. 1 / ikko oh1
Stax SRD7 MK2 > Stax Lambda Pro
librarian

Indlægaf Martingl » 10. nov 2012, 11:42

det lyder ikke dårligt...har selv en WA6se med hd800 og er altid lidt på udkig efter en wa5LE hvis der skulle dukke en brugt op...hvor bor du henne i landet? du er jo velkommen til træffet i århus den 17/11...
Martingl

Geografisk sted: ĂĄrhus

Indlægaf ccbj » 10. nov 2012, 14:09

Ole, jeg lover at skrive en masse om dem og dele billeder med jer.

Bagger, ja det er både WA5-LE og WES jeg har købt, begge maxxed out.

Jeg kan se at jeg ikke er den eneste med Woo gear. Godt at se at i gutter også lyder gennem deres forstærkere. De har et utroligt godt ry, også en af grundene til jeg valgte dem.
Dynamic setup: MacBook Pro > Wavelength Audio Crimson USB DAC/Chord Electronics Chordette Qute DAC > Chord Electronics Hugo - WA5-LE/CEntrance HiFi-M8 > Sennheiser HD800/Audeze LCD-3

ccbj

Woo Audio WA5-LE + WES

Indlægaf AffeX » 10. nov 2012, 14:28

Bukker lige dybt her. Det er da ualmindelig skønt (og dyrt) grej du har investeret i! Har selv haft WA22, som er en virkelig dejlig sag, men WES er da lige et tin op - og så sammen med 009 :) ja, ja
Tillykke med det og held og lykke med at få forøget din indboforsikring;)
Mac mini (BitPerfect) -> Stello DA-100 signature DAC -> Violectric V200 -> Sennheiser HD 800 (Moon Audio Blue Dragon recabled + Anaxilus MOD) / Grado SR325i
AffeX

Brugeravatar

Geografisk sted: Herning

Indlægaf Bagger » 11. nov 2012, 10:29

ccbj skrev:Ole, jeg lover at skrive en masse om dem og dele billeder med jer.

Jeg kan se at jeg ikke er den eneste med Woo gear. Godt at se at i gutter også lyder gennem deres forstærkere. De har et utroligt godt ry, også en af grundene til jeg valgte dem.

rullw3 rullw3 rullw3
Det er for vildt, WES og 009, må lyde helt fortryllende. Og en WA5-LE også samt begge er fuldt opgraderet. Dem kunne jeg vel nok tænke mig og høre..

Nu bliver jeg lidt nysgerrig, hvad bliver din kilde til dem? Hvis man må spørge rulle4
Bagger

Brugeravatar

Indlægaf ccbj » 11. nov 2012, 14:09

Bagger skrev:
ccbj skrev:Ole, jeg lover at skrive en masse om dem og dele billeder med jer.

rullw3 rullw3 rullw3
Det er for vildt, WES og 009, må lyde helt fortryllende. Og en WA5-LE også samt begge er fuldt opgraderet. Dem kunne jeg vel nok tænke mig og høre..

Nu bliver jeg lidt nysgerrig, hvad bliver din kilde til dem? Hvis man må spørge rulle4

Min kilde er en Macbook Pro med WAV filer. Min dac er en Wavelength Audio Crimson High Speed USB DAC w/ 32bit Denominator chip.
Senest rettet af ccbj 11. nov 2012, 14:21, rettet i alt 1 gang.

ccbj

Indlægaf Bagger » 11. nov 2012, 14:21

Misundelse er en grim ting ;-)
Bagger

Brugeravatar

Indlægaf Buyer no 1 » 14. nov 2012, 17:46

Tillykke med nyanskaffelserne, Christian!

Skal man gøre noget, kan man lige så godt gøre det ordentligt. Tror ikke du får tid til at skrive herinde de første mange dage :-)
Buyer no 1

Brugeravatar

Geografisk sted: Region Hovedstaden

Indlægaf ccbj » 18. nov 2012, 23:21

SĂĄ er det hele ankommet. Jeg har taget en masse billeder for at dele med jer.

Billede
Her er godterne sĂĄ. Fire pakker med to amps og en med tubes.

Billede
Det hele ĂĄbnet og klar til at blive pakket ud.

Billede
Amp-delen af WA5-LE pakket ned i plastik.

Billede
PSU-delen ogsĂĄ pakket ned i plastik.

Billede
pakket ud af plastikken. Mums at kigge pĂĄ!

Billede
Bagsiden af WA5-LE.

Billede
PĂĄ bordet og klar til at blive sat til. Til venstre for ampen stĂĄr min Wavelength Audio Crimson.

Billede
Ladet op med stock tubes. Havde ikke pakket de opgradere tubes op pĂĄ dette tidspunkt.

Billede
PSU med Sophia 274B tubes.

Billede
Videre til WES. PSU-delen her pakket ind i plastik. Lækkert syn!

Billede
Pakket ud af plastikket. Dejlig børstet stål look.

Billede
Amp-delen pakket ind i plastik. Parat til at blive pakket ud. Mums!

Billede
Sophia Royal Princess 300b tubes. Fin indpakning.

Billede
Stax SR-009 pakket godt ind og sendt fra Headamp.com.

Billede
Siden af indpakningen med serial nummer skrevet ned.

Billede
Forsiden af indpkaningen. Nu begynder det at blive sjovt.

Billede
Fint pakket ind i plastik inde i kassen.

Billede
Utrolig flot trækasse som huser de fine hørebøffer.

Billede
Skumgummi FTW!

Billede
Begge amps og SR-009 sat til WES og klar til at bringe mig ind i audio heaven.

Det var så billeder af mit nye grej. rulle2 Er virkelig glad for det. SR-009 lyder pragtfuld på WES. Folk som klager over at 009 er for lys har jeg heldigvis ikke oplevet. Tror at det er fordi min DAC er meget varm i lyden og mine nyindkøbte Fusion Audio Romance Series 2 har på papiret en tilbagelægget signatur hvilket bidrager til at 009 synger sammen med WES. Lyden er utrolig transparent og bøfferne er de hurtigste jeg nogensinde har hørt. Det hele skaber et soundstage der aldrig bliver congested og 009 har utrolig meget overskud i at projektere alle de forskellige nuancer og lyde der er på hvert nummer jeg afspiller.

Indtil videre har WES fået mest spilletid af mine to nyindkøbte forstærkere men det er ikke fordi min WA5-LE lyder dårligt. Tværtimod. Med mine LCD-3 og de opgraderede tubes lyder det hele "magisk". Tror aldrig jeg har siddet med så stort et smil og hørt musik før. Lyden er ikke varm og tilbagelænet som man måske burde forvente af en tube amp. Den er dog heller ikke særlig lys men formår at overbringe the best of both worlds. Jeg er ekstremt tilfreds med den lydsignatur som WA5-LE bringer frem i LCD-3. You gotta hear it to believe it,

Jeg vender tilbage med flere lytteindtryk når det hele er mere tilspillet. Jeg beklager dog min beskrivelse af lydsignaturerne på de to amps. Jeg er ikke den bedste til at forklare hvad det er jeg hører.

HĂĄber I har nydt billederne og de korte forklaringer af lyden. :)

ccbj

Indlægaf Anda » 18. nov 2012, 23:28

Du er vist okay kørende...

musik12
HiFiMAN HE-6 | Yamaha M-4 | Palmer Monicon | Audio-GD SA-1.32 | Gustard U10
Grejliste
Anda

Brugeravatar

Geografisk sted: København V

Indlægaf kvik » 18. nov 2012, 23:38

Håber du får meget lytte-glæde ud af begge sæt. Dac'en er jo også yderst kapabel.
kvik

Brugeravatar

Geografisk sted: Norge

Woo Audio WA5-LE + WES

Indlægaf AffeX » 19. nov 2012, 00:53

Det er for vildt....tillykke med dem!
Du må gerne anmelde dem, hvis du har tid. Det kunne være sjovt med en sammenligning mellem det elektrostatiske og det dynamiske sæt.
Mac mini (BitPerfect) -> Stello DA-100 signature DAC -> Violectric V200 -> Sennheiser HD 800 (Moon Audio Blue Dragon recabled + Anaxilus MOD) / Grado SR325i
AffeX

Brugeravatar

Woo Audio WA5-LE + WES

Indlægaf AffeX » 19. nov 2012, 00:58

AltsĂĄ WES/009 mod WA5-LE/HD800/LCD-3 - det er da en duel af format:)
AffeX

Brugeravatar

Tilbage til Hovedtelefon forstærkere