Tzar 350 beskrives som "fast, accurate and smooth" og skulle være mere "korrekt" i sin lyd end Heir 4.Ai. $399,- men frem til 1/12 er der $369 intropris
Tzar 90 er bygget med to andre drivers og udover den lavere impedans skulle der her være en lidt "sjovere" IEM med et boost til bassen, uden dette går udover klarheden i lyden. $369, intropris $349 frem til 1/12.
Shipping begynder 1/12.
Der er også en forstærker undervejs, Rendition 1, skræddersyet til IEM-brug. Om den så kan trække Tzar 350 må vi jo se, der er nemlig både et par af dem og en forstærkeren på vej til lille Danmark. Med lidt held når de frem i tide til Århus-meet'et så nysgerrige kan få sig et lyt. Begge IEMs vil blive bygget i et aflangt hus ligesom f.eks. Etymotic ER4 og VSonic GR01, men Tzar 350 prototypen er lavet i samme hus som Heir 4.Ai. Dr. Moulton har afsløret at den endelige udgave af Tzar husene vil blive i et materiale der ikke før er blevet brugt til IEMs - med hans track record kan det jo betyde hvadsomhelst, men han vil ikke ud med om det er jade eller glasfiber. Måske lykkes det mig også at få en review sample af Tzar 90 hevet herop til det kolde nord, men pt. er der præcis ingen af de nødvendige drivers på lager og med det eneste eksemplar af Tzar 350 allerede undervejs, så må jeg hellere lade være med at brokke mig.
The Wizard skrev:I do think an amp for the Tzar 350 would be a good idea, at least when trialed it with the I-phone 4 we found it to give "adequate" loudness, but we also felt that there will be many that wish it would play louder. That said, the Cowon J3 powers the Tzar 350 rather well, but I still use the Rendition 1 amp with it.
We are launching the Tzar series due to the prevalent use of portable amps and the continued emergence of high impedance DAPs. We see an area the market that really has not been addressed, as there seems to be few options for those seeking high impedance IEMs to match with such DAPs. The real question is, "Is there a demand?"