Nye produkter fra Heir Audio



Nye produkter fra Heir Audio

Indlægaf Sorensiim » 12. nov 2012, 09:19

To nye IEMs er på vej fra Heir Audio: Tzar 90 og Tzar 350. I begge modelnavne henvises der til impedansen, altså henholdsvis 90 og 350(!) ohm. Der er i begge tilfælde tale om en dual driver konfiguration.

Tzar 350 beskrives som "fast, accurate and smooth" og skulle være mere "korrekt" i sin lyd end Heir 4.Ai. $399,- men frem til 1/12 er der $369 intropris

Tzar 90 er bygget med to andre drivers og udover den lavere impedans skulle der her være en lidt "sjovere" IEM med et boost til bassen, uden dette går udover klarheden i lyden. $369, intropris $349 frem til 1/12.

Shipping begynder 1/12.

Der er også en forstærker undervejs, Rendition 1, skræddersyet til IEM-brug. Om den så kan trække Tzar 350 må vi jo se, der er nemlig både et par af dem og en forstærkeren på vej til lille Danmark. Med lidt held når de frem i tide til Århus-meet'et så nysgerrige kan få sig et lyt. Begge IEMs vil blive bygget i et aflangt hus ligesom f.eks. Etymotic ER4 og VSonic GR01, men Tzar 350 prototypen er lavet i samme hus som Heir 4.Ai. Dr. Moulton har afsløret at den endelige udgave af Tzar husene vil blive i et materiale der ikke før er blevet brugt til IEMs - med hans track record kan det jo betyde hvadsomhelst, men han vil ikke ud med om det er jade eller glasfiber. Måske lykkes det mig også at få en review sample af Tzar 90 hevet herop til det kolde nord, men pt. er der præcis ingen af de nødvendige drivers på lager og med det eneste eksemplar af Tzar 350 allerede undervejs, så må jeg hellere lade være med at brokke mig.

The Wizard skrev:I do think an amp for the Tzar 350 would be a good idea, at least when trialed it with the I-phone 4 we found it to give "adequate" loudness, but we also felt that there will be many that wish it would play louder. That said, the Cowon J3 powers the Tzar 350 rather well, but I still use the Rendition 1 amp with it.

We are launching the Tzar series due to the prevalent use of portable amps and the continued emergence of high impedance DAPs. We see an area the market that really has not been addressed, as there seems to be few options for those seeking high impedance IEMs to match with such DAPs. The real question is, "Is there a demand?"
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Nye produkter fra Heir Audio

Indlægaf librarian » 12. nov 2012, 17:21

Jeg tror bestemt der er et marked i dk :-)
Stationært: Sansui SR-222 MK-V|Ontech Monsterdac V3>Luxman C/M 02
Transportabelt: Zstella usb dac
Hovedtelefoner:
AKG K240 DF / AKG K400 / ER4S
AKG K340 / Hovedgrej No. 1 / ikko oh1
Stax SRD7 MK2 > Stax Lambda Pro
librarian

 
Indlæg: 2518
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:36
Geografisk sted: København

Sv: Nye produkter fra Heir Audio

Indlægaf Sorensiim » 12. nov 2012, 17:47

Altså muligheden for at bruge de store rørslæder med IEMs når man ikke vil underholde resten af familien ved at bruge åbne bøffer skal man nok ikke kimse af :-)
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Nye produkter fra Heir Audio

Indlægaf Sorensiim » 15. nov 2012, 21:41

Billede

Billede

Billede

Billede
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Nye produkter fra Heir Audio

Indlægaf vaskebjørnen » 15. nov 2012, 22:14

Det ser dælme godt ud :grin:

Jeg lægger gerne ører til ruller1
WARNING:DO NOT ATTEMPT TO DRIVE OR OPERATE HEAVY MACHINERY WHILE PLAYING YOUR AIR GUITAR

[GEAR] On the go: Ipod 160GB : Qusp LOD : Alo RX : Future Sonics Atrio
vaskebjørnen

Brugeravatar
Kabelsnedker
 
Indlæg: 2165
Tilmeldt: 19. nov 2011, 15:13
Geografisk sted: Næstved

Sv: Nye produkter fra Heir Audio

Indlægaf Sorensiim » 15. nov 2012, 22:32

vaskebjørnen skrev:Det ser dælme godt ud :grin:

Jeg lægger gerne ører til ruller1

Ses på lørdag ;-)
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Nye produkter fra Heir Audio

Indlægaf Sleazy » 15. nov 2012, 22:36

Jeg synes da det så ud til, at de havde et andet "finish"/anden træsort på de billeder, som Heir selv smed op? Oh well, flotte er de jo stadigvæk!

Jeg glæder mig til at få et lyt rulle4
Sleazy

 
Indlæg: 531
Tilmeldt: 20. nov 2011, 21:03
Geografisk sted: Aarhus C

Re: Nye produkter fra Heir Audio

Indlægaf vaskebjørnen » 15. nov 2012, 22:37

Det gør vi ;-)
WARNING:DO NOT ATTEMPT TO DRIVE OR OPERATE HEAVY MACHINERY WHILE PLAYING YOUR AIR GUITAR

[GEAR] On the go: Ipod 160GB : Qusp LOD : Alo RX : Future Sonics Atrio
vaskebjørnen

Brugeravatar
Kabelsnedker
 
Indlæg: 2165
Tilmeldt: 19. nov 2011, 15:13
Geografisk sted: Næstved

Re: Nye produkter fra Heir Audio

Indlægaf Ole » 16. nov 2012, 07:07

Søren vi bliver vist nødt til at sætte os ned i morgen og se lidt på hvordan den Tzar 350 gør det sammenlignet med ER4 :)
Ole

Brugeravatar
 
Indlæg: 479
Tilmeldt: 6. feb 2012, 19:50
Geografisk sted: Kolding

Sv: Nye produkter fra Heir Audio

Indlægaf Sorensiim » 16. nov 2012, 08:22

Ole skrev:Søren vi bliver vist nødt til at sætte os ned i morgen og se lidt på hvordan den Tzar 350 gør det sammenlignet med ER4 :)

Det har jeg vist også lovet halvdelen af Head-Fi så det må vi hellere :grin:

Sendt fra min Galaxy Nexus med Tapatalk2
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Nye produkter fra Heir Audio

Indlægaf Sorensiim » 16. nov 2012, 22:24

IMG_9106.jpg
IMG_9106.jpg (773.68 KiB) Vist 12138 gange

Direkte grimme er de altså ikke med den sorte shell og amboyna burl indlæg 1musik
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Nye produkter fra Heir Audio

Indlægaf librarian » 16. nov 2012, 23:10

men det er ikke det endelige design, vi ser der, vel? stadig proto-typen?
Stationært: Sansui SR-222 MK-V|Ontech Monsterdac V3>Luxman C/M 02
Transportabelt: Zstella usb dac
Hovedtelefoner:
AKG K240 DF / AKG K400 / ER4S
AKG K340 / Hovedgrej No. 1 / ikko oh1
Stax SRD7 MK2 > Stax Lambda Pro
librarian

 
Indlæg: 2518
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:36
Geografisk sted: København

Re: Nye produkter fra Heir Audio

Indlægaf Sorensiim » 16. nov 2012, 23:37

librarian skrev:men det er ikke det endelige design, vi ser der, vel? stadig proto-typen?

Der arbejdes på en mere Ety-agtig indpakning men det bliver designet for første generation af dem i hvert fald.
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Nye produkter fra Heir Audio

Indlægaf vaskebjørnen » 17. nov 2012, 01:28

De ser hamrende godt ud, jeg er lidt vild med Heir universal designet som det er nu..
WARNING:DO NOT ATTEMPT TO DRIVE OR OPERATE HEAVY MACHINERY WHILE PLAYING YOUR AIR GUITAR

[GEAR] On the go: Ipod 160GB : Qusp LOD : Alo RX : Future Sonics Atrio
vaskebjørnen

Brugeravatar
Kabelsnedker
 
Indlæg: 2165
Tilmeldt: 19. nov 2011, 15:13
Geografisk sted: Næstved

Re: Nye produkter fra Heir Audio

Indlægaf librarian » 17. nov 2012, 16:49

Sorensiim skrev:
librarian skrev:men det er ikke det endelige design, vi ser der, vel? stadig proto-typen?

Der arbejdes på en mere Ety-agtig indpakning men det bliver designet for første generation af dem i hvert fald.

det er lidt interessant, for det betyder vel også meget for lyden...forestiller jeg mig i hvert fald...?
Stationært: Sansui SR-222 MK-V|Ontech Monsterdac V3>Luxman C/M 02
Transportabelt: Zstella usb dac
Hovedtelefoner:
AKG K240 DF / AKG K400 / ER4S
AKG K340 / Hovedgrej No. 1 / ikko oh1
Stax SRD7 MK2 > Stax Lambda Pro
librarian

 
Indlæg: 2518
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:36
Geografisk sted: København

Re: Nye produkter fra Heir Audio

Indlægaf librarian » 17. nov 2012, 16:51

om ikke andet, så betyder indsætningsdybden temmelig meget for lyden. og ety's design og heirs nuværende er meget forskellige. ety'erne kan indsættes meget dybt, hvor heir sidder i det ydre øre (på mig i hvert fald). dette kan have fuldstændig afgørende betydning for hvordan lyden opleves...
Stationært: Sansui SR-222 MK-V|Ontech Monsterdac V3>Luxman C/M 02
Transportabelt: Zstella usb dac
Hovedtelefoner:
AKG K240 DF / AKG K400 / ER4S
AKG K340 / Hovedgrej No. 1 / ikko oh1
Stax SRD7 MK2 > Stax Lambda Pro
librarian

 
Indlæg: 2518
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:36
Geografisk sted: København

Re: Nye produkter fra Heir Audio

Indlægaf Sorensiim » 27. nov 2012, 14:18

Jeg fik endelig skrevet mit review af Tzar 350 og de er sådan for alvor imponerende - men nok ikke for alle.

http://www.head-fi.org/products/heir-au ... views/7909
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Nye produkter fra Heir Audio

Indlægaf librarian » 30. nov 2012, 09:53

Lige et par indledende bemærkninger om Tzar350: Jeg har de sidste par dage lyttet til dem. Jeg bruger flacfiler afspillet på colorfly c4. Jeg har monteret et rent sølvkabel og nogle triflangetips, så de går lidt længere ind i øret. Når man først er vant til er4's indsætningsdybde, virker det forkert at have en iem siddende for langt ude...

Jeg kan lige så godt sige det med det samme. Tzar350 er RIGTIG gode, og jeg er ikke i tvivl om, at jeg må eje et par. Jeg har ikke sammenlignet så meget direkte med er4s endnu, men mit umiddelbare indtryk er, at de er bedre på mange punkter.

Diskanten er mere "sparkling", lidt som beyerdynamics diskant på f.eks. T70. Bassen er helt utrolig fast og præcis - og mere til stede end hos er4. Generelt lyder Tzar350 mere som hi-fi end er4s. Der er noget meget forfinet over dens lyd. Den er ekstremt detaljeret på en meget behagelig måde - og uden at være for varm. Jeg synes den er en lille bitte anelse varmere end er4s. Det må jeg sige. Men mindst lige så åben og luftig i præsentationen.

Jeg forsøger som en gal at finde noget, som Tzar350 er dårlig til. Men det er simpelthen ikke nemt. Gammel James Brown funk. Ny soul. Gammel soul. Gode indspilninger, dårlige indspilninger. Jeg synes jeg får det bedste ud af det hele med Tzar350. Klassisk musik - både nye, gode indspilninger og ældre mere primitive optagelser.

Jeg kommer til at gå mere i detaljer senere, men jeg synes jeg skylder at sige et eller andet nu...
Stationært: Sansui SR-222 MK-V|Ontech Monsterdac V3>Luxman C/M 02
Transportabelt: Zstella usb dac
Hovedtelefoner:
AKG K240 DF / AKG K400 / ER4S
AKG K340 / Hovedgrej No. 1 / ikko oh1
Stax SRD7 MK2 > Stax Lambda Pro
librarian

 
Indlæg: 2518
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:36
Geografisk sted: København

Re: Nye produkter fra Heir Audio

Indlægaf Burning777 » 30. nov 2012, 10:12

Det er jeg ked af at høre - på mit Mastercards vegne....

Hvordan reagerer de på forstærkning? Skalerer de ligeså godt som ER-4S med bedre forstærkning? Spiller de godt direkte fra f.eks. iDevices?

Ser frem til flere indtryk. :-)
Desktop: Meier Daccord ff --> Meier Classic ff --> Beyerdynamic DT-1770 Pro
Portable: iPod Classic --> CLAS --> Meier Quickstep --> Etymotic ER4XR / Beyerdynamic T51p / Tzar 350
Burning777

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 3909
Tilmeldt: 2. apr 2011, 07:58
Geografisk sted: Herning

Re: Nye produkter fra Heir Audio

Indlægaf Sorensiim » 30. nov 2012, 10:17

Burning777 skrev:Det er jeg ked af at høre - på mit Mastercards vegne....

Hvordan reagerer de på forstærkning? Skalerer de ligeså godt som ER-4S med bedre forstærkning? Spiller de godt direkte fra f.eks. iDevices?

Ser frem til flere indtryk. :-)

350 ohm... You'll want to amp these ;-)

Ligesom mine HD650 (300ohm) kan min laptop få dem til at spille højt, men en forstærker får langt mere kontrol over tingene og åbner dem virkelig op. Fordelen er jo så at de lyder fantastisk på stueanlægget...

@Librarian: Har du prøvet dem på Isabellinaen?
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Næste

Tilbage til 2012

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 1 gæst